بازدید 7078
۵

مکرون: نظم جهانی کنونی مانند یک «جنگل» است

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه نظم جهانی کنونی مانند یک «جنگل» است، گفت: جامعه بین‌المللی در حال حاضر با بحران‌های همپوشانی از تغییرات آب‌وهوایی گرفته تا ناآرامی‌های اقتصادی مواجه است و به یک واکنش هماهنگ نیاز می‌باشد.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰ 19 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در اجلاس بیست و یکم گروه همکاری‌های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه (APEC) در بانکوک، چشم‌انداز خود را برای تعامل فرانسه با منطقه آسیا و اقیانوسیه تشریح کرد.

مکرون در سخنرانی خود در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC)، فرانسه را به عنوان یک قدرت موازنه در منطقه‌ای معرفی کرد که مدت‌ها تحت سلطه کشمکش ابرقدرت‌ها بین چین و آمریکا بود.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه ما به هژمونی و تقابل اعتقاد نداریم، گفت: ما به ثبات اعتقاد داریم.

او مدعی شد که قدرت‌های منطقه‌ای از جمله فرانسه که دارای سرزمین‌های ماوراء بحری در اقیانوس‌های هند و آرام است باید در آسیا و اقیانوسیه نقش داشته باشند.

مکرون گفت که جامعه بین‌المللی در حال حاضر با بحران‌های همپوشانی از تغییرات آب‌وهوایی گرفته تا ناآرامی‌های اقتصادی مواجه است و به یک واکنش هماهنگ نیاز می‌باشد.

رئیس جمهور فرانسه افزود: استراتژی هند و اقیانوس آرام ما این است که یک تعادل پویا را در این محیط ایجاد کنیم.

وی درباره جنگ روسیه در اوکراین که او آن را منبع اصلی بی‌ثباتی جهانی دانست، گفت: همه کشورهای آسیایی و مناطق دیگر باید وظیفه خود را در این خصوص به جا بیاورند.

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود که به زبان انگلیسی ایراد کرد، ادعا کرد فرانسه در تلاش است تا یک اجماع فزاینده ایجاد کند.

مکرون در ادامه نظم جهانی کنونی را یک «جنگل» توصیف کرد و ایالات متحده و چین را دو فیل بزرگ که تلاش می‌کنند هر چه بیشتر عصبی شوند معرفی کرد و گفت: ما در جنگل هستیم و دو فیل بزرگ داریم که سعی می‌کنند بیشتر و بیشتر عصبی شوند. اگر آنها بسیار عصبی شوند و جنگ را شروع کنند، مشکل بزرگی برای بقیه جنگل خواهد بود.

نشست سران اپک چند روز پس از آن برگزار می‌شود که دیدار پرمخاطره بین جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ رهبر چین تا مدت ها به تیتر اول رسانه‌ها بدل شده بود.

تنش‌ها بین واشنگتن و پکن در سال‌های اخیر بر سر آینده تایوان، مسائل حقوق بشر، امور تجاری و سیاست‌های چین به شدت افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
جناب مکرون فکر میکردم در "باغ" زندگی میکنید
که فرانسه کفتار این جنگل است
یعنی صد رحمت به کفتار
مکرون جان . شما و امریکا و دیگر اشغالها رییس این جنگلید.
این جنگل رو سیاست یک بام و دو هوا به وجود آورده
این جنگل را شما و همپیمانانتان بوجود اورده اید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر