بازدید 30416

بزنگاه اتخاذ تصمیمات مهم برای مردم و مسئولین

اینکه چرا این اوضاع رخ داده، قطعا علل متعدد و متکثری دارد که هم باید در داخل جست و هم در خارج و همچنین باید مقصرین را پیدا کرد؛ اما نکته مهم این است که این مسیر و این گونه به اصطلاح اقدام اعتراضی که دیگر نمی توان نام اعتراض بر آن نهاد قرار است چه آخر و عاقبتی داشته باشد؟!
کد خبر: ۱۱۵۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴ 19 November 2022

بزنگاه اتخاذ تصمیمات مهم برای مردم و مسئولین

تابناک /حسین بشیری_ بی گمان رخدادهای اخیر کشور را باید مصداق بارز یک جنگ ترکیبی دانست. وقتی حقایق با جعل و دروغ درآمیخته می شوند و گزاره های نادرست تحویل افکار عمومی می شود و یا وقتی از منافقین و سلطنت طلبان گرفته تا گروهک های تجزیه طلب به دنبال تشدید ناآرامی در کشور هستند و یا وقتی شاهد برخوردهای مسلحانه در سطح برخی شهرها هستیم، باید به این مهم فکر کنیم، برنده اصلی این جنگ ترکیبی چه کسانی خواهند بود و اگر معترض و منتقدیم، قرار است قطار این مطالبه گری در ایستگاهی برای سعادتمندی ملت ایران توقف کند یا در ایستگاهی برای تامین منافع برخی از کشورهای منطقه ای و غربی؟

بدون تردید در این روزهای اخیر، اذهان و افکار جامعه ایرانی در هر قشر و گروهی به نوعی درگیر این مسائل بوده و این حوادث متاسفانه توانسته تاحد زیادی بر امور مهم کشور سایه افکند، به گونه ای که از سیاست خارجی و اقتصاد گرفته تا امور مهم ورزشی به مانند حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی در زیر سایه این حوادث قرار گرفته اند و بسیاری از حقوق عامه در پس همین تحولات و آثار ناشی از آن مانند اختلال در شبکه اینترنت تضییع و تحدید شده است.

اینکه چرا این اوضاع رخ داده، قطعا علل متعدد و متکثری دارد که هم باید در داخل جست و هم در خارج و همچنین باید مقصرین را پیدا کرد؛ اما نکته مهم این است که این مسیر و این گونه به اصطلاح اقدام اعتراضی که دیگر نمی توان نام اعتراض بر آن نهاد قرار است چه آخر و عاقبتی داشته باشد؟!

اگر به دقت به تحولات اخیر در جامعه نگاه کنیم، می بینیم که هرچند بحث اعتراض و انتقاد برخی از مردم، آغازگر و نقطه شروع این تحولات بوده، متاسفانه شاهدیم که روز به روز اتفاقات هشدار دهنده و ناخوشایندی رخ می دهد که هر عقل سلیمی را به تفکر وامی دارد.

اگر به حوادث دلخراش اخیر در کشور که در سایه همین نارامی ها رخ داده توجه کنیم، می بینم که حدودا متاثر شدن از اخبار ناموثق، موجب شده تا مسیر مطالبه گری روز به روز منحرف تر و غیرقابل توجیه تر گردد.

واقعیت این است که هر گروه و دسته و عقیده منتقد و معترضی که نگاهی معقولانه و منطقی به شرایط کشور داشته باشد، می داند که نسبت به مسائل مهمی چون ترورهای مسلحانه و تجزیه طلبی و دخالت خارجی و نقض استقلال کشور باید حساس بود و از زمینه چینی برای وقوع چنین بحران هایی پرهیز کرد.

اینکه چرا برخی از گروه های و افراد شناسنامه دار در این شرایط وارد عرصه روشنگری نمی شوند و یا اگر تمایل هم داشته باشند، ممکن است ناتوان از این امر باشند و یا اینکه برخی از دستگاه های اطلاع رسانی رسمی فاقد قدرت اقناع کردن افکار عمومی هستند، قطعا دلایل متعددی دارد که هم مردم و هم مسئولین باید به آن توجه داشته باشند که چرا چنین شده؛ اما واقعیت این است که صحنه حاضر، بزنگاهی خطیر برای مردم و مسئولین است که باید تصمیمات و مواضع مناسب بگیرند و توجه داشته باشند که شاید برخی اشتباهات قابل جبران باشند؛ اما برخی اشتباهات هم هستند که دیگر هیچ راهی برای جبران آن وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴۹
عدم شفافیت در اطلاع رسانی، ابهام در تصمیمات، مصلحت های بی دلیل، مماشات و تسامح و تساهل با تخلفات مدیران و مسولین و .... موجب بدبینی مردم به تریبون های رسمی خبری در کشور شده.
هر چند در این شرایط باید متحد بشیم تا جلوی این جنگ تمام عیار بایستیم از مردم و افراد خاص تا مدیران . نباید بهانه به دست دشمن بدیم و باید پرچم تنها دولت شیعی جهان را بالا نگهداریم.
یا حیدر امیرالمومنین.
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
چقدر منصفانه نوشتید یا علی
ذینفع این حوادث و وضع موجود مملکت در گذشته و حال اول مسئولین و بعد امارات ، ترکیه ، عربستان ، آمریکا، کانادا، عراق ، طالبان ، روسیه ، آذربایجان و ........... هستند مانند گذشته ! عام مردم چیزی مانند زمین سوخته بورس ، تبعیض ، مالیات ، عوارض شهرداری ، فساد ادارات ، دولتی بودن اقتصاد و ..... نصیبشان می شود !
الان وارد سومین ماه این اعتراضات شدیم. در این سه ماه حتی یک مسئول و مقام و وزیر نیامد بگوید شاید اشتباهی از سوی ما و سباست هایمان هم بوده. اگر هم گفتند منظورشان این روده که چرا بیشتر بگیر و ببند نکردند که کار به اینجا نرسد. با این غرور و خود متشکر بودن به هیج جا نخواهیم رسید جز مشکلات بیشتر
جلوی قاتلان و شورشیا رو بگیرین. پایان مماشات لطفا
پاسخ ها
آقا مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
چطور در مورد اختلاس و ناکارآمدی پایان مماشات نمیگی ؟
بروید کامنتهایی که یکی از خبرگزاری های اصلی کشور در ذیل خبر سخنرانی مادر کیا منتشر کرد و الان از فرط ناجوری خودش ۹۱ کامنت را حذف کرد بخوانید تا متوجه شوید چرا مردم ناراحتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
کدام خبر گزاری ؟
برم بخونم
چرا وقتی این اتفاقات می‌افته از این مطالب می‌نویسید ولی بعد از آرام شدن دوباره بر همون میخ قبلی میکوبید
فکر نمیکنید مردم تحمل تکراری این رفتار براشون مشکل شده ؟
چرا حجاب مهمترین دغدغه دولت شده و اختلاس فقط در اخبار مطرح میشه ؟
چرا بعد از چهل سال به اینجا رسیدیم که ضعیف ترین و نالایق ترین افراد باید وزیر باشند
چرا باید نماینده مجلس با فقط ۸ هزار رای داشته باشیم
کوتاهی اصلی متوجه آقایان، حسن روحانی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و لاریجانی میباشد.
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
ناقلا تابلو کردی نشون میده محل تغذیه معیشتی ات کجاست
احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
همه رو دیدیم عزیز برادر فرقی ندارند
صدای ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
دوست عزیز ظاهرا خیلی از اوضاع واقعی جامعه پرتی.همین تحلیل های غلط شما کار را امروز به اینجا کشانده.لطفا کمی به آرای منفی نگاه کن تا واقعیت جامعه را درک کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
همانطور که شما و من و همه میدانیم در این مملکت رئیس جمهور صرفا یک تدارکاتچی و برای دلخوشی مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
خوبه یکسالی از دولت محبوبت گذشته. همچنان میگی مال قبله. جراحی افتصادی و اجرای فانون عفاف 84 و ... همه را فراموش کردی/
جناب من از سیاست های کلان که نتیجه ان ۱۲ سال رشد اقتصادی صفر و رسیدن درامد وافهی سرانه ایزان به سال ۱۳۸۰ هست و فقط به گفته خود وزیر نفت باعث یک قلم عدم صادرات ۴۸۰ میلیارد دلاری نفت ملت ایراان به نفع رقبا و روسیه شده انتقاد دارم. اصلا نمیگم خیلی مثل من فکر می کنند. فقط همین خودم ایا حق دارم انتقاد از این رشد ۱۲ ساله صفر داشته باشم یا خیر‌. اگر حق دارم کجا باید انتقادم را مطرح کنم و اگر باید فقط تایید کنم که دیگر همبن میشود که می بینید
وقتش رسیده که نظام اعتراضات مردم رو به رسمیت بشناسه و برای اصلاح برخی قوانین و رویه ها به سرعت وارد عمل بشه .
ولی متاسفانه تا وقتی خشم عمومی رو جنگ ترکیبی دشمن بدونید صدای معترضان را نخواهید شنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
احسنت
هر عنوانی داشته باشد ولی بسترهای شروعش داخلی است تا این بستر که همان کرامت مردم است نهادینه نشود آش همین است.
وضع اقصادی عامل اول ، عدم احترام به مردم عامل دوم ، خود بزرگ بینی مدیران عامل سوم، دزدی رانت و اختلاس عامل چهارم و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
کجای کاری دلبندم! نماینده کرج گفته همین که الان همه خانه ها تلفن دارند یعنی پیشرفت. از سرتون هم زیاده
سوء مدیریت،رانت،انحصار،تبعیض،ناکارآمدی مسئولان باعث شرایط فعلی میباشد،راه حل هم به روشنی مشخص است،
بورس رو درست کنید.ضرر و زیان ملت و همراه با سود خواب پولشونو برگردونید .اقتصاد و قیمت های دستوری رو درست کنید.دلار رو درست کنید. با دنیا روابط ایجاد کنید همه چی درست میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
آیا کسانی که در خیابان دارد اعتراض میکنن یک شعار در حمایت از درست شدن بورس سر دادن که همچین فکری میکنی؟
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
آقاي رئيسي اين يكي رو اين دوستمون درست ميگه؛ بورس رو كه روحاني خراب كرد اگه شما درست كنيد خداييش هم خدا و هم مردم از شما راضي ميشند؛ ضمناٌ از قديم گفتند ديگرن كاشتند و ما خورديم؛ حالا چه اشكالي داره كه بگيم ديگراني كه ديگران انتخاب كرده بودند خراب كردند، حالا شما درست كنيد!؟
اینکه هنوز دنبال چرا ها می گردین خنده دار و شاید هم گریه داره. جواب برخی از سوالات و چراها عبارتست از:
1. انتصابات فامیلی و رانتی
2. دزدی و اختلاس روزمره
3. گرانی، فقر و عدم ثبات اقتصادی حتی برای یک ماه
4. بهره برداری رانتی مسئولین و اطرافیان اونا
5. عدم صداقت و تطابق حرف و عمل. خارج از کشور برای مردم اوخهههه، اما برای فرزندان اونا نه
6. عدم شایسته سالاری و تعیین نماینده گان مجلس و ... بصورت انتخابی
7. نمایندگان مجلس، اعضای هیات دولت و سایر مسئولین فقط در حرف به فکر مردم اند و نه عمل
8.عقب افتادگی بسیار زیاد کشور در همه مسائل در مقایسه با بقیه کشورهای دنیا. نمی خواد راه دوری برین، همین امارات و قطر و بحرین رو ببینید
9. تفاوت رفتارهای قانونی بین مردم عادی با مسئولین و نورچشمی ها
10. ....
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
اگر این حرف ها را به مسئولین بگویید بلافاصله ساختن موشک هایپرسونیک و این جور پیشرفت ها را عنوان می کنند و فکر می کنند اختراع موشک هاپرسونیک شکم کودک آشغال گرد و پدر کارتن خواب او را سیر می کند.
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اونوقت جناب عليرضا همه اين فرمايشات شما كه خداييش بيشترشون درسته، مساوي همين شعار زن ...! هستش!؟ چون تو اين دو ماه اخير يكي از فرمايشات شما رو هم از زبون اينا نشنيديم!؟
این جریانات فقط اعتراض و شکایت مردم و رسیدن جان به لبشان در اثر ظلم و فساد و ناکارامدی است. مسئولین هم فقط با زور جواب میدهند. نتیچه همان است. خارجی ها هم طبیعتا بهره برداری میکنند
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
فقط بفرماييد تو اعتراضات و اغتشاشات اخير تو كدوم شهر و روستا يه شعار و مطالبه اقتصادي از اين موارد كه شما ميگيد و درست هم هست، مطرح شده! لطفاٌ يكيش رو بگيد؛ اينا كه همش دنبال زن و سلف مختلط و ... بودند!؟
این همه بی عدالتی در کنکور استخدام . وام و...

این را باید میدیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
بي عدالتي در كنكور ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
آخ ریشه اصلی تمام بدبختی ها، واقعا درست گفتی. خانواده شهدا و جانبازان روی چشم ما جا دارند اما ایجاد یک رانت برای قبولی در کنکور و استخدام برای این عزیزان و سایر سهمیه های دیگر نورچشمی ها باعث به عقب راندن شایسته سالاری در کشور شد. بهترین راه این بود که به این عزیزان برای جبران ضعف ناشی از جنگ کمک مالی بشه و کلاسهای مناسب برای آمادگی در آزمونها براشون ایجاد بشه. اما نشد و نتیجه اش سواستفاده عده ای فرصت طلب شد..
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
من هم از عبارت "بي‌عدالتي در كنكور" اين دوستمون تعجب كردم؛ البته ظاهراٌ منظورش همون گلايه نخ‌نما درباره سهميه هاهست كه ديگه بيشترشون هم وجود ندارن؛ اما دوست من اگه كسي خودش لايق و درسخون باشه، اين كنكور هيچ سد و مانعي براش نيست؛ پس لطفاٌ كسي از اين آب گل آلود ماهي نگيره!؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اینکه از قشر متوسط و ضعیف جامعه در رتبه های برتر نیستند و همگی از مدارس پولی هستند، گواه ناعدالتی آموزشی است و سهمیه های کنکور هم صحبتی دیگه است که همانند ناعدالتی است
ایکاش مسئولین هم به این مسائل فکر کنند ؟ به نظر من با توجه به مشکلاتی که ایجاد شده اصلا دنبال راه چاره برای خروج از این بحران در مسئولین دیده نشده . همه با جملات تهدیدی با مردم صحبت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
علتش این است که از ذهن جوانان بی خبر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
با كدام مردم؟
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
چون مسئولين بي توجه به اين اغتشاشات مشغول اصلاح و مرمت نواقص 10 سال گذشته هستند و شبانه روز دارن كار مي‌كنند؛ حال كارشون رو ول كنند بيايند به مطالبات مثلاٌ سلف مختلط جواب بدند!؟
متاسفانه وقتی که اغتشاش رخ می‌دهد اسمش روی آن است و در فضای مغشوش اتفاق‌های ناگوار رخ می‌دهد که از جمله حمله تروریستی در ایذه. هرکس باید دقت کنند که وقتی فضا را برای اغتشاشگران فراهم می‌کنند دودش در چشم خودشان می‌رود و از جمله فرزندان خود ایشان که کشته می‌شوند. نمی‌توان هم شرایط را مه آلود کرد و هم از مسئولین عزیز انتظار داشت که همه چیز را مانند شرایط عادی در کنترل داشته باشند و اجازه‌ی تعدی به جان مردم را ندهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
مسولين عزيز براي شما عزيزن براي ما نه
مقصر اول و آخر این وضعیت دولت و مجلسی هستند که به جای تلاش برای رفع موانع و مشکلات مردم فقط به فکر فشار بیشتر و بیشتر از هر جهت به مردم بودند و آن را هم عملی کردند
سوال مهمتر این است که چرا جوابی نمی دهند و اصلاحی صورت نمی گیرد؟!!
اینکه فکر کنند با سکوت همه چیز حل می شود اینطور نیست، مردم می دانند چه چیزی اصل و چه چیزی حاشیه است.

اعتراضات اصلی همچنان پابرجاست!
متاسفانه بزنگاه تاریخی تصمیم گیری برای افراد بیدار و هوشیار هست نه برای افرادی که مدتهاست یا خوابند یا دوست دارند فکر کنند هنوز در دهه شصت و هفتاد هستند. در این هفته ها نگاهی به مواضع و سخنرانیها و توجیهات و روش تبیلیغات رسانه های اصلی بیاندازید تا اوج دور افتادگی از واقعیت و ایران امروز انها را درک کنید.
احسنت مقاله ی بسیارجالبی بود.ای کاش همه مسئولین بالادست اینچنین فکر کنند و هی نگن عامل خارجی .درسته عامل خارجی همیشه بوده و هست اما اگر حرف مردم داخل شنیده شود و در رفع مشکلات مردم کوشا باشیم این موارد اعتراض از بین میرفت
گویا مردم یه چیزی بدهکار هم شدند!!
مشکل این است که برخی از رده های مختلف مسئولین با سخنان و عملکردهای نابخردانه خود که گویا تمامی هم ندارد، بی اعتمادی محض را در جامعه حاکم کرده اند و شوربختانه این جریان ادامه دارد.
ما مردم از شما مسولین تشنه خدمت معذرت خواهی می کنیم
مردم از شرایط اقتصادی و رشوه و رانت عصبانی هستند بعنوان مثال می‌توان به بحث خودرو اشاره کرد که یک خودرو مشابه در ایران به شش برابر قیمت واقعی آن در امارات به مردمش فروخته می‌شود و الان هم بعد از این همه فشار بازم به افراد خاص و رانت‌خوار مجوز ورود خودرو به کشور داده اند و دوباره همان آش و همان کاسه
ریشه این اعتراضات در آمریکا و انگلیس و اسرائیل نیست بلکه ریشه آن در سیری ناپذیری برخی است
هیچ آدم و حزب و مجموعه مرضی الطرفین و حد واسطی باقی گذاشته نشده است. این برخورد دو دنیای کاملاٌ متفاوت و بدون زبان مشترک است.
مگه اتفاقی افتاده ...همه اینهایی که تو خیابونند نهایتا ۱۵۰نفر اندکه اونم گیمر اند ..بقیه اش همش مجازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
ای جان:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
گیمور!خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
گيمر نيستند بلكه سالهاست كه اسير فضاي مجازي اند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
گیمور درسته لدطفن دقت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
آکسفورد چک کردم
گیمر با ضمه روی میم درسته و کسره زیر گاف
فقط اخبار شما موثقه؟
جانا سخن از زبان ما می گوئی.
اما
کو گوش شنوا؟
بر اثر اتخاذ تصمیمات غلط مسئولان در چندین دهه گذشته ؛ شاهد تیجاد دوقطبی شدید در بین مردم هستیم
قطب برخوردار تز امکانات و رانت خوار و مرفه بی درد نجومی بگیر و راضی از اوضاع موجود ؛ و قطب دیگر ، قطب فقیر و مستضعف و گرفتار در اوضاع سخت اقتصادی و معبشتی
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
دیگه از دو قطبی گذشته. ما مدتهاست که یک ملت بدون دولت هستیم و البته دولتی وجود دارد که ملتی ندارد
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اينو درست گفتي؛ قطب فقير و گرفتار مثل علي كريمي، الناز شاكرلو، علي دايي، گل محمدي و ...؛ خب دلبندم اگه اين معترضين قطب فقير هستند پس چرا اين ميلياردرهاي بي درد حاميان اصليشون هستند و چرا تو شعارها هيچ مطالبه معيشتي نمي‌بينيم؛ كمي انصاف هم خوبه!؟
چی داری می گی ؟ خودت فهمیدی ؟ اینقدر سر بسته چرا؟ شما هر وقت راحت تونستی مطلب رو بدون ترس از قضاوت شدن توسط مخاطب بنویسی و روشن بگی نظرت رو اونوقت توقع داشته باش مخاطب بپذیره حرفتو
بدترین توهین به شعور خواننده این هست که همه چیز را گردن دشمن و خارجی و ....بیاندازید. کدام کسور در دنیا میشناسید که دشمن و رقیب نداشته باشد.
مهمتر از جان و مال و امنیت از دست رفته زمانی هست که داریم از دست می دیم.برای ایران هر ساعت و هرلحظه حیاتی هست.اگر قراره کاری بشه پس سریعتر
متاسفانه مسئولین با فرافکنی عامل بحران را به گردن این و آن میندازند در حالی که عامل اصلی خودشان هستند. بعد از انقلاب بعضی ها بهشتی شده و بعضی ها جهنمی! یک عده کاخ نشین یک عده کوخ نشین. یک عده خارج نشین یک عده حاشیه نشین. یک عده خودی و یک عده غیر خودی! تبعض بی عدالتی به اوج خودش رسیده. در حق یک عده بذل و بخشش در حق یک عده ظلم! اون وقت شما چه انتضاری داری؟
خیلی تاخیر دارید، خیلی!
تا زمانی که نخواهیم حرف مردم را بشنویم و همه چیز را وارونه جلوه بدیم فقط آتش خشم معترضین را شعله‌ور میکنیم.
این همه ورز شکار هنرمند دانشجو و دانش آموز عامل بیگانه نیستند.
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
و لابد اينهمه مردم هم كه در تشييع شهيد سليماني و تشييع همين شهداي امنيت اخير و راهپيمايي 13 آبان و .... شركت ميكنند ااصلاٌ آدم نيستند و حرفها و اعتراضاتشون همه از شكم سيريه
بسیار درست و حرف دل مردم هست
حاکمیت به هیچ عنوان نباید حتی کمترین عقب نشینی از مواضع و ارزشهای انقلاب که ثمره خون هزاران شهید است بکند حتی برگذازی مناظرات در تلویزیون و اوردن چهره ای معلوم الحال و تریبون به انها دادن هم کاری صد در صد نادرست بود و باعث ایجاد امید برای مناقیقن معاندین و ضد انقلاب شد . باید در مقابله با داعشی ها و تروریستها و براندازان که رسما اعلام کردند دشمن ولایت و دشمن دین هستند سیاست مشت اهنین در پیش گرفت و تجربه ای پشیمان کننده و عبرت اموز برایشان رقم زد هیچ یک از کارها و قوانین را هم که برای اصلاح امور به انها نیاز است نبیاد معطل این اغتشاشات پذاشت اتفاقا الان باید اجرایی کرد تا قاطعیت نظام روشن بشود مواردی مثل اجرای قوانین جدید مالیاتی یا به روز شدن و واقعی شدن قیمت سوخت که لازم است و باید اجرا بشود
پاسخ ها
ریاضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
شهدا با اختلاس و فساد و دزدی مشکل نداشتند؟ از خون شهید و رزمنده مایه نگذار من خودم رزمنده ام من برای خاک کشورم رفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
ای کاش فقط همون قیمت سوخت اصلاح بشه تا تکلیف شما و ما مردم عادی هم روشن بشه
به عنوان یک طرفدار جمهوری اسلامی که خوشبختانه هیچ گونه منافع خاصی از نظام ندارم و دلم برای کشور میسوزد، به مسئولین کشور توصیه میکنم اشتباهاتتان را جبران کنید. بالاخره اشتباهاتی دارد، این اشتباهات را بپذیرید و آنها را با شجاعت و جسارت جبران و اصلاح کنید. به خدا قسم این کار هم به نفع نظام است و هم به نفع مردم و هم به نفع کشور. لطفا تندروها و افرادی که فکر کوچکی دارند را از تصمیمات کلیدی دور کنید. دوستی برخی دوستی خاله خرسه است. امیدوارم و مطمئنم که دوباره در این کشور صلح و آزادی برقرار میشود.
به نظرم یه مقدار دیر به این فکر افتادید تصمیمات باید زودتر گرفته میشد
تنها راه اول اصلاح کابینه از معاون اول تا وزرا و سپس انتخابات آزاد مجلس و ریاست جمهوری هست.
تابناک چند وقت دیگه بودجه ارایه میشه اگر دولت صدای اعتراض رو شنیده باشه، بودجه دقیق تنظیم می‌کنه وگرنه یعنی این همه سر و صدا هیچی به هیچی
همین الان باید کسانی که به خاطر پخش چایی در ستاد استاندار و رییس شدن اخراج بشن و با افراد کاردان جایگزین بشن وقتی مردم روند اصلاحات جدی در روند رو ببینن همراهی میکنن، ولی در غیر این صورت هر روز بد و بدتر میشه البته بنده شخصا چنین تدبیری نمیبینم
نویسنده طرح مشکل کرده و هیچ راهکاری نداده
خسته نشدید از انتساب مشکل به بیرون ؟ جنگ ترکیبی چیه؟ بله ممکنه بیگانه بخواد سوار موج بشه اما مشکل از وجود نارضایتی شدید مردم از ناکارآمدی است
مسئولی در کشور وجود نداره وگرنه کار به اینجا نمی‌کشید.مسئولین این کشور از همان ابتدای ماجرا همه چیز را به گردن دشمنان انداختند بدون اینکه حتی حاضر باشند درصدی از تقصیرها را به گردن بگیرند.
مردم که تصمیم گرفتند
مسئولین چکار میخوان بکنند؟ چند سال باید فرصت داشته باشند
واقعا چرا نباید برخورد مناسب با اینگونه اقدامات کرد در هرکشوری حمله به پلیس ، با جرمهای سنگین روبه رو میشود و همه اش مسئولین میگویند مماشات ، مماشات باعث شده هرکس بعنوان ازادی هرکاری که میخواهد انجام دهد و اگر ادامه یابد مطمن باشید از فردا دزدان با اسلحه به راحتی در خیابانها و حتی در خانه ها تمام اموال مردم را می برند و انوقت خود مردم باز منتظر باشند چرا نباید وقتی اشوبگران مسلح هستند پلیش مسلح نباشد
بحران از هر سمت که بوجود آمده باشد مهم این است که همراهی مردم را دارد این نکته از هر چیز مهم تر است....
از 76 تا کنون متاسفانه به هر اعتراضی انگ مخالف ، اغتشاش ، عامل بیگانه ، سلطنت طلب ، خائن و ... داده اید و بدون اینکه مشکل رو حل کنید فقط به آینده موکول کرده اید....
راه حل: چند راه حل ساده دارد: اونی که شما انتخاب میکنید بوجود آوردن جنگ است: (چون اعتقاد دارید با داشتن دشمن خارجی ملت متحد میشود و مشکل داخلی را به فراموشی می سپرد.... ولی راه حل برد برد دیگری که نیاز به فکر و زحمت دارد ولی نتایج مناسب تری دارد هم هست:

1- اصل مشکل مردم ، درآمد و ثروت است که متاسفانه اکثر مردم زیر خط فقر قرار دارند و این تعداد و مقدارش متاسفانه روز به روز بیشتر میشود ، چرا؟ کاهش ارزش ریال ، علت؟ پشتوانه مالی ریال ،
راه حل: تغییر پشتوانه ریال از gdp به دلار یا طلای فیزیکی (همه نقدینگی 150 میلیارد دلاره و این مقدار ما ذخیره ارزی یا معادل آنرا در دسترس داریم)

2- جریحه دار شدن احساس مردم:
راه حل:
1- دستگیری تعدادی تندرو راستی و گرفتن مقصران از هواپیمای اوکراینی تا .... ، 2- آزادی زندانیان 3-جمع کردن گشت ارشاد 4-گیر ندادن به بی حجاب 5- (احتمالا با تاخیرات شما مجبور به انتخابات زود هنگام)

3- مسکن: علت گرانی : گرانی زمین ، علت گرانی زمین: محدود بودن آن
راه حل:
1- افزایش بافت شهری و روستایی (این مرز محدوده تبدیل به حصاری برای گرانی زمین های داخل این حصار حتی در روستاها شده)
2- واگذاری زمینها ی دست (دولت ، ستاد و ....) به بازار جهت ارزه

4-حداقل حقوق: ایران تبدیل به ارزان ترین نیروی کار حتی در دور همسایه های خود شده علت آن هم افزایش قیمت دلار است ، راه حل: حداقل حقوق تا میزان متوسط همسایه های دور ایران (کشوهای دارای نفت) افزایش یابد.

5- رفع فیلترینگ از هر مدل: این باعث عصبانیت کل مردم شده چون هر روز با آن سر و کار دارند. فیلتر کردنش هم فقط باعث ایجاد زحمت برای مسولین و مردم شده و به نتیجه دلخواه نمی رسد.

6- ازادی مطبوعات و آزادی در تاسیس تلویزیون خصوصی داخل خاک ایران.

شما همون مورد اول رو انجام بدین نصف مشکلات حل میشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
عالی
سلام.چرا فکر میکنند که فقط مردم مقصرن؟وباید مردم کوتاه بیان؟چراتو این مدت یه مقام مسول بلند پایه کشوری نیومدن از مردم عذر خواهی نکردن؟چرا دولتمردان فکر میکنن اگر از اشتباهاتشون دربرابر ملت عذرخواهی کنند ومسولیت اشتباهشونو بپذیرن وجهشون خدشه دار میشه؟
سلام. مبحث خوبی را باز کرده اید ولی بنظر من پیدا کردن را حل با استفاد از فقط کسانیکه تاکنون بوده اند و با سیاسنگذاری های خود موجبات این اوضاع را فراهم کرده اند قطعا راه بجایی نخواهد برد . باید با افکار جدیدی به مقابله با تحولات جدید برخاست .
چنین گزارش های خودش نمک بر زخم مردمهه...دیگه مردم باید چیکار کنند دیگه تا کی....باز هم مردم مقصرن؟....مردم باید آگاه بشن؟ صبر کنن تا بازم تورم های 50 درصدی و خط فقر 30 میلیونی گلوشونا فشار بده؟!!
اتفاقا الان وقت اگاه شدنه بقیه است مردم در بالاترین سطح اگاهی هستند...
مسئولین باید صدای مردم رو تا زمانی که دیر نشده بشنوند لطفا مردم رو انکار نکنید فکر جمع کردن اوضاع نباشید فکر حل کردم مسایل باشید.هر قطره خونی که از هرکدم از مردم این کشور ریخته میشه چه مردم چه مامورین باعث بدتر شدن اوضاع میشه
خود شما بهتر میدانید مطالبه مردم چیست 1- دوستی با همه دنیا 2 - رفع تبعیض در همه استخدام وغیره 3- رفتار عوامل طبق قانون با مردم ونه فراتر از آن 4- جمع شدن لباس شخصی چون روزنه ای است برای افراد سود جو که به هیچ گس پاسخگو نیست و هیچ قانونی در صورت تخلف آنها را مقصر نمی داند5-محاکمه افرادی که با نام دین از موقعیت خود سو اسبفاده کردند6-بی زاری از روسیه
کاش به مردم اعتماد کنیم و با صداقت با مردم صحبت کنیم...
شما نمی توانید امروز هم به مردم بگویید که اعتراض نکنند تا دشمن سواستفاده نکند ،
از سال 88 تا کنون 13 سال می گذرد ، از همان روزها دلسوزان هشدار داده بودند که زمینه مشارکت سیاسی مردم را فراهم کنید ، به حرف مردم گوش کنید ،
اجازه فعالیت احزاب را بدهید ، اجازه بدهید که نمایندگان واقعی مردم در انتخابات حضور داشته باشند ،
طبق قانون اجازه بدهید که مردم اعتراض کنند اما کسی گوش نکرد
اختلاسگران اقتصادی خون ملت را مکیدند و همه را عصبانی کردند آقای رئیسی قرارمون مبارزه با فساد بود؟ میدونی کسی که فساد اقتصادی انجام میده این کار را به تنهایی انجام نمیده بلکه به صورت گله ای و سیستمی و آلوده کردن عده ای دیگر انجام می دهند ریشه فساد را خشک کنید وگرنه دانشجو و مردم ما فهیم و با درایت هستند
اگر بپذیریم کشور دچار جنگی ناخواسته همانند جنگ ۸ساله شده در همان زمان کسانیکه بودند و هنوز زنده اند بهانه دخالت ایران در امور دیگر کشورها بود در حالیکه چنین نبود بگذریم آنروز هم ایران فاقد سلاح‌های دفاعی مناسب جنگ بود و معروف است سیم خاردار هم نداشت و الحمدلله با مقاومت سر بلند از میدان نبرد خارج شدیم و در آنروز ها چه بسیار کسانیکه می‌گفتند با صدام که نماینده شیخ های خلیج فارس و آمریکا بود سازش کنید واقع بین باشيم عراق تا پشت اهواز آمده بود در جنگ امروز هم همان دشمنان بدون هیچ تغییری جنگی را به ما تحمیل کرده‌اند که باز هم ما سیم خاردار این جنگ را نداریم مهم این است که ما ایمان داشته باشیم بر حقیم و از لطف خدا نا امید نشویم باید جنگ را به شیوه جدید اداره کنیم قبول کنیم سربازان دشمن که به فارسی صحبت می‌کنند موفق به به شکستن خط دفاعی شده و به داخل کشور نفوذ کرده اند همان طور که خرمشهر حویزه و بستان و بسیاری از کشور را از دست دادیم و آبادان و دیگر شهرها در محاصره و زیر توپخانه و موشک باران بوده اند باید سربازان دشمن را در سطح کشور جمع آوری کرد و آموزش داد و لشکر بدر را از آنها تشکیل داد همان کاری که در جنگ تحمیلی شد مهم امروز تهیه سلاح های لازم برای این مبارزه که هم نوع سخت و هم نوع نرم است مهم تقویت آگاهی مردم به شناخت دشمن است تبلیغات تبلیغات َ
تابناک نمی دونم این کامنت را درج میکنی یا نه
تابناک دروغ کالبد ایران را از درون خورده .
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
مردم ایران غریبه و دشمن نیستند. مردم هویت و هستی ایران هستند.
دشمن دشمن دشمن
به حرف های تاج زاده بدون قضاوت قبلی (قصاص قبل از جنایت) گوش کنید تا صحبت های یک وطن پرست واقعی را بشنوید.
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
يكي هم از مادر عروس بشنو؟
من از همه مسئولینی که در حال حاضر بخاطر خدمت به مردم در سمت مدیریتی هستند، خواهش میکنم به فوریت اسعفا بدهند تا شاید افراد شایسته بتوانند ما را نجات دهند
انقلابی فکر کنید و کنار بنشینید
« اينكه چرا اين اوضاع رخ داده قطعاً علل متعدد دارد كه هم بايد در داخل و هم در خارج جست و هم چنين بايد مقصرين را پيدا كرد » ... از متن
------------------------
برادر جان ! از علل متعدد كه مرقوم نموده ايد ، از نظر بنده كه سطح سواد و تحصيلاتم در دهه سوم قرن بيست و يكم ميلادي در حد سواد اكابر است ، اظهر من الشمش است كه با حقوق هاي ١٠ يا ١٢ و حتي ١٦ و ١٧ ميليوني نمي شود يك خانواده را اداره كرد ، چه برسه به حقوق هاي ٦ و ٧ ميليوني ! ... يك دفعه ، بدون توجه به توصيه هاي برخي صاحب نظران اقتصادي ،ارز ٤٢٠٠ توماني را حذف كرديم ، تا آنجا كه بنده ميدانم خيلي ها را دردهك دهم قرار داديم ، قيمت اجناس را چند برابر كرديم ، و حالا شغل آرزوست ! خانه آرزوست ! ازدواج آرزوست ! به قول نماينده اي خريد خود رو بي كيفيت آرزوست ! ... برنج گران ... روغن گران ... گوشت گران ... پياز گران ... كفش گران ... لباس گران ... ليوان گران ،
استكان گران ...
--- ببخشيد برادر ! بس كن ! ... آنجا كه عيان است چه حاجت به بيان شماست !!
-- چشم برادر ! ... چشم ! بايد در اين مقوله زبان را در كام كشيد ! درست فرمودي ! ... آنجا كه عيان است چه حاجت به بيان است !! ... اصلاً بنده چه كاره ام ؟. نه سر پياز ... نه ته پياز... بله ؟!!
حاکمیت باید کارنامه موفقی داشته باشد تا افراد ( خواص یا مردم عادی ) بتوانند سینه سپر کرده و از حاکمیت دفاع کنند.
من رزمنده دوران دفاع مقدس هستم و برای وطنم و انقلابم جان خود را سپر کرده ام. الان پسر 28 ساله ام با مدرک فوق لیسانس کامپیوتر و دختر 22 ساله دانشجویم سوالاتی میپرسند که فقط سرم را پائین میندازم و جوابی ندارم بدهم.
آقای رئیسی جواب سوالاتشان را شما بفرمائید تا من هم در دفاع از شما به فرزندان خود و به اقوام و خویشان و جامعه بگویم:
میپرسند رشد اقتصادی کشور در طی این 43 سال چقدر بوده؟
حقوق شما بر پایه دلار و با داشتن مدرک فوق لیسانس مهندسی چند دلار بوده و الان چند دلار هست؟
میپرسند چرا ما نمیتوانیم کار پیدا کنیم ولی آقازاده های ولایتی و شمخانی و حدادعادل و علم الهدی و صدیقی و .... در پول غلط میزنند؟
میپرسند چرا اختلاسهای کلان در کشوری که داد عدلت میزند هر روز بیشتر از دیروز رخ میدهد؟
میپرسند چرا ترکیه و قط و امارات و آذربایجان و عربستان و کویت و ..... در طی این 40 سال رشدی غیر قابل باور داشته اند و ایران که 40 سال قبل از همه ی اینها پیشرفته بود الان درگیر کمبود دارو و آب و روغن و مرغ و .... هست؟
میپرسند که اینهمه با غرب مبارزه کردید و تاوانش میلیاردها دلار فرصت از دسته رفته بوده است چه مزایائی برای ایرانی داشته است؟
مزایای غرب ستیزی شده برای حاکمیت موشک و پهپاد. برای ایرانی جماعت چه دستاوردی داشته است؟
میپرسند تورم و تحریم علتش چیست؟ میگویم دشمن غرب
میپرسند این دشمنی را نمیشود پایان داد؟ پس ما کی زندگی باید بکنیم؟
میپرسند فرزندان مسئولین کجا تشریف دارند؟ خانه هایشان کجاست؟ باستی هیلز لواسان متعلق به چه کسانی است؟ وامهای میلیاردی را چه کسانی میگیرند و پس نمیدهند؟
سوالاتشان زیاد هست و میدانم شما مسئولین محترم از صدر تا ذیل وقت جواب دهی ندارید
پاسخ ها
ریاضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
احسنت
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
واقعا تمام کلام شما کاملا درست هست و جای هیچ توجیهی برای آدم نداره .
دنبال چه می گردید؟! 44 سال تورم دو رقمی که در تاریخ کره زمین بی سابقه است را چه کسانی به وجود آورده اند؟ دشمنان خارجی؟ همین حالا بیش از 6 میلیون تن کالا بیش از 6 ماه است که در بنادر کشور معطل ورود است، چه کسانی مانع هستند؟ دشمنان خارجی؟ خیر،
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
تورم دو رقمی ؟ خونه ایی که پدران ما با 40 هزار تومن
خریدن در سال 57 الان چند شده ؟ پفک 1 ریالی الان چند شده ؟
به نظر من علت ریشه ای وضعیت فعلی این است که مردم ایران از ابتدای انقلاب هشدار امام خمینی را در مورد اهمیت انتخابات نادیده گرفتند و هر شخص بی صلاحیت و پول پرستی را به مجلس فرستادند. نتیجه مجلس بی صلاحیت اگر خوب فکر کنید تلنبار شدن مشکلات و رسیدن به وضعییت فعلی است.
مردم دغدغه اقتصاد دارن، از نظر مالی تحت فشار هستن، تا زمانی که به یه رفاه معمولی نرسند اوضاع از این هم بدتر میشه
انتظار هست جمهوری اسلامی با فساد اداری و دزدی و این چیزا هم یه مقابله بکنه تا اوضاع از این بدتر نشده
بنظر باید مسوولین نسبت به شفاف سازی و اصلاح امور و بکارگیری قشر نخبه و دلسوز در راس امور،اهتمام جدی داشته باشن و با مردم خسته از اوضاع اقتصادی و ... شفاف تر عمل کنند و صدا و سیما هم از تک قطبی بودن خارج بشه، تا مردم برای دریافت اخبار به شبکه های خارج پناه نبرن و راست و دروغ رو با هم از اونا بشنون.همه دوستدار میهن هستن.چرا باید امثال عادل فردوسی پور از صدا و سیما حذف بشه.واقعا چرا
منظور نویسنده از «سعادتمندی» دقیقا چیه؟
کدوم نسل سعادتمند شدن؟
پاسخ ها
محرابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
نسل آقازاده ها دوست عزیز
فقط بی عدالتی مسولین هم شده اند مثل یک دایره فقط جاهاشون عوض میشه مثلا فکر کنید رستم قاسمی تو وزارت نفت بعدبشه وزیر راه و....... یک چرخه کاملا معیوب
ما مردم از شما مسولین تشنه خدمت معذرت خواهی می کنیم
مقصر اصلی نارضایتی ناکارآمدی دولت رییسی است در هرکشور چنین وضعیت اقتصادی بر اکثریت ملت تحمیل شود وضعیتی بهترازوضعیت فعلی نمیشود این چه عدالتی است درمقابل تورم بالای ۶۰درصد فقط ۱۰درصد به حقوق کارمندان و بازنشستگان اضافه شود در هیچ دوره ای وضعیت اقتصادی اقشار حقوق بگیر اینقدر وخیم نشده بود و چین تورم سرسام آور ی نداشتیم و محصول اجرای سیاستهای اقتصادی غیرکارشناسی و من درآوردی وضعیت فلاکت بار فعلی است
به کجا میرسه ؟ منظور اعتراضات و عصبانیت و خواسته های مردمه؟ یا واکنش و عمل دولت؟ به هیچ جا! دولت به هیچ خواسته ای گوش نمیکنه. یا ماستمالی میکنه قضیه رو ، یا به بهانه دشمن خارجی و نااگاهی برخی ، میگه هیچ تغییری نمیده.
تنها یه راه حل وجود دارد.صندوق رای و همه پرسی.
از عملکرد فارغ التحصیلان امام صادق انتظاری بیش ازاین نیست در طول عمر بیش از یک سال دولت سیزدهم در تمامی زمینه ها به قهقرا رفتیم روسریهای از سر دختران افتاد کارمندان و بازنشستگان جهت تهیه مایحتاج زندگی شرمنده خانواده هایشان شدند زندگی ساده و شرافتمندانه آرزوی اقشار حقوق بگیر شده بالاترین ضربات به اعتقادات مردم وارد شده هیچ امیدی برای بهبود وضعیت اسفناج اقتصادی فعلی نیست و هر روزمان بدتر امروز گذشته شده
هموطنان عزیز همه را گفتید همه ، خیلی ها به حق است و باید رویه حکمرانی بازبینی شود ، اما این را هم بپذیرید که هر کشوری بخواهد مستقل باشد باید هزینه سنگین پرداخت کند ، بپذیرید که در همسایگی ما کشورهای هستند که از دیرباز حتی قرون گذشته چشم دیدن ایران را ندارند ، بپذیریم که آمریکا به تمام دنیا بر اساس منافع خود نگاه میکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
بله ولی ما تاریخ امامان رو نباید نگاه کنیم؟؟؟؟ چند تا امام باید نام ببرم که چه هوشمندانه در کنار خلفا بخاطر شیعیان حضور داشتند؟ ----بخاطر مردم---- عربستان مگه القاعده رو تغذیه نکرد همون القاعده برجهای آمریکا رو زد! ولی عربستان هنوز قدرتمندترین متحد آمریکاست که آمریکا بخاطرش اسنادش رو دستکاری میکنه. تمام این سیاست ها کمی هوشمندی و کیاست میخواست
تا بیمار ، بیماری خود را قبول نکند هیچ علاجی را هم قبول نمی کند .
فعلا مسولین نمی پذیرند که اساسا مشکلی هست . هرچه مردم هم بگویند حواله به دشمن می دهند .تا این چنین است آن چنان خواهد شد .
الان من یک مشکل را میگ.یم اگر همین کار ساده را که هیچ ضرری ندارد انجام دادید، امیدوار میشویم. در آستانه جام جهانی از عادل فردوسی پور برای پزارش مسابقات دعوت کنید به خدا قسم امثال عادل بسیار کم خطر تر از بعضیها هستند
با سلام . لطفا منتشر نکنید:
تورو خدا اگه از دستتون میاد به مسیولین و آقای محسن رضایی برسونید . تنها راه نجات کشور از آشوب اغتشاش و تیکه پاره شدن اینه که الان تیم اقتصادی دولت حرکت سریع باید اقدامی زود بازده برای بالا بردن قدرت خرید و زندگی مردم کنند. من دانش آموخته اقتصاد هستم الان حرکت هایی چون حذف 4 صفر ازپول ملی ، حل سریع مشکل برجام و... میتونه شک مثبت خوبی ایجاد کنه و بسیاری از معترضان از اغتشاشگران جدا شوند.
به طور طبیعی و روانشناسی وقتی کسی امورات زندگیش به طور نسبی خود اداره و از پس ضروریات زندگی راحت بربیاد. آرامش زندگیشو به خطر نمیندازه بیاد تو خیابون با پلیس و ... درگیر بشه .
از سوی دیگه با عوامل تحریک مردم و آشوبگران واقعی و بخصوص مسلح به شدیدترین شکل ممکن برخورد بشه . و سریع جمع بشه این داشتان....
پاسخ ها
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
دانش آموخته ی اقتصاد حذف 4تا صفر از هزینه ، 4تا صفر هم از حقوق و درامد کم می کند! یعنی درازا را ببریم وصل کنیم به پهنا! چه تاثیری دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
چه خوش خیال هستی محمد آقا
اگه قرار بود همه چیز با یه بشکن حذف چهارتا صفر و اینا درست بشه که چهارتا باسوادتر از تو اون بالا انجام میدادن مساله اینه که فقط اقتصاد نیست
خیلی ابعاد اعتراضات از اینی که میبینی گسترده تر هست اینجا جامعه شناسان باید صحبت کنند که به علم من و شما فد نمیده تا الان ضربتی برخورد شده نتیجه اش همینی شده که میبینی
بله قربان چشم .(اینو نوشتم یه کامنت هم از من منتشر بشه هر چیزی می نویسم غیر قابل انتشار میشه)
زمانی که اینترنت و ماهواره نبود مردم فکر میکردن زندگی همینه ولی وقتی الان میبینه در کل عالم زنها آزاد هستن در پوشش خب معلومه گشت ارشاد رو سر هر چهار راه تحمل نمیکنه . حذف حجاب اجباری حداقل خواسته مردمه و قطعا فقط به حجاب ختم نخواهد شد
پاسخ ها
رضوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
موضوع فقط حجاب یست.مردم سیستم ها ، مدیریت ها،اقتصاد ها و شاخص ها را میبینند و با هم مقایسه میکنند
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اينو هم شما خوب اومدي؛ قطعاٌ به كشف حجاب تنها بسنده نمي‌كنند!!!؟
مردم همش صبر کردن با جنگ تحریم بی ارزشی پول ملی و فقر تابناک کسی که باید تصمیم بگیره مردم نیستند
وقتی مسوولین در تریبون سخن می‌گویند فکر میکنم یکی از مسوولین سوییس یا سوئد و دانمارک و کشورهای مرفه دارند حرف می‌زنند انقدر که با تفاخر و احساس این که ما از همه بهتریم حرف میزنند و ما مردم اشتباهی هستیم
40میلیون نفر فقط تو بورس ناراضیند +بقیه نا کار امدی ها.
پیوستن به قوانین جهانی .پذیرفتن FETF وپیوستن به تجارت جهانی WTO وغیره باز کردن دربهای کشور
اختلاسگرهارو اعدام کنبد تا مردم اعتمادشون بیشتر بشه مرگ بر اختلاسگر تازه به دوران رسیده
وقتی همسر آقای قالیباف به عنوان یکی از مراجع قدرت در کشور در ماه مبارک رمضان برای خرید سیسمونی نوه گرامی به اتفاق دختر و دامادشان عازم ترکیه می شوند نشان می دهد که ایشان اعتقاد چندانی به روزه و ماه رمضان ندارد. همچنین بر خلاف دعوت سران کشور اعتقادی به تولید داخل هم ندارند. در همین حال آقای قالیباف ادعا می کند که داخل یخچال خانه اش چیزی ندارد که اگر نوه اش از او بخواهد پاسخی داشته باشد به عبارتی دروغ تحویل جامعه می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
و خبرنگاری که این خبر را منتشر کرد، 18 ماه زندان گرفت
وقتی در مورد حادثه منا و کشتار حاجیان و تعرض به نوجوان 16 ساله در جده و شهادت حاج قاسم و عدم پاسخگویی به مردم بابت گرانیها و دستکاری بورس و صدها مورد مثل اینها منفعلانه عمل کردید باید هم دشمن جرات جسارت به خودش بده و این مشکلات رو بوجود بیاره . تا زمانی که سیاست صبر استراتژیک دارید و مشکل پیش آمده رو در نطفه و قاطعانه خفه نمی کنید باید منتظر اتفاقاتی از این دست باشید
پذیرش مشکل 50 درصد مشکل رو برطرف میکنه حالا هی کشش بدید و به کشورهای بیگانه ربط بدید یا بیست و سی بیاد مملکت گل و بلبل به نمایش بزاره، باباااااا یه خودروی بی کیفیت که به قیمت خود کارخونه از قیمت خودروهای روز ژاپن و کره گرونتره نمیتونید از دست دلال ها در بیارید و این همه ماجرا پشتش داره، ثبت نام، قرعه کشی گرون میشه ارزون میشه، و قیمت آزاد و .... کجا شفاف سازی کردید که مردم اعتماد کنن
براى تفكر عاقلانه و عمل همه جانبه در جهت رفع مشگلات ، بايستى گروه پايدارى ها و افرادى همچون شريعتمدارى و حسن عباسى و رائفى پور را از صحنه سياست و تريبون دارى كشور خارج نمود تا دلسوزان به دور از شعارهاى متوهمانه ، و با رفتار و گفتار معقول و استفاده از خرد جمعى عاقلين ، امكان نجات كشور از اين وضعيت را به دست اورند . وضعيت فعلى كشور نتيجه فعاليت گروه تندروهاست از جمله پايدارى ها
نظرات همه محترم . ولی یک عامل رو از یاد نبریم .مسئولیت همه چیز بر عهده مدیران ارشد نیست. مردمی که ساده ترین رفتار های اجتماعی را مراعات نمی کنند ( مثل قوانین ساده رانندگی ، ننداختن ته سیگار روی زمین ، نابود نکردن جنگل ها به بهانه ساخت ویلا،...) . هر وقت مردم وظایف اجتماعی خودشون رو درست انجام دادند ولی مسئولین خطا کردند آنوقت برخی اعتراضات بجاست. ولی در شرایط حاضر .....اعتراضات فقط شانه خالی کردن از بار مسئولیت است.
تنها راه ،رعایت رضای الهیست و بس
فقط خواسته های به حق مردم یعنی حقوق و مسکن و امثالهم رو درست کنید زود ... علی الحساب حقوق ها رو که شدنی تره همین ماه حتی درست کنید ...چیه 1 تومن افزایش بازنشسته ها ...خنده داره

اصلا هم کاری بر خلاف دین نکنید ... منظورم در خصوص حجاب هست ..با علما! علمای باسواد مشورت کنید(خیلی از آسیب ها به خاطر عالم نماهاست که حضرت علی علیه السلام هم از این دسته خیلی گلایه فرمودند) ... اگر بر خلاف خواست خداوند باشه و بخواهید بی حجابی رو قبول کنید یقینا اوضاع کشور بدتر خواهد شد ...این سنت الهیست

مراقب تریبون ها هم باشید .

فکری هم به حال فرهنگ جوونا کنید ... باید از مدارس آغاز کنید ... اگر فرزندان را خودمان تربیت نکنیم یقینا غریبه ها تربیتش میکنند. باید واکسینه بشن ... بودجه آموزش و پرورش از نان شب واجب تره و این اوضاع از کم کاری مسئولین نشات میگیره ...اصلا نوجوونا خیلی هاشون جدا شدن از اصول کشور البته زیاد نیستن ولی زنگ خطر به صدا در اومده
نقل به مضمون از آلبرت انیشتین :مشکلات را نمی توان با همان دیدگاهی که عامل مشکلات هستند حل کرد
باید دیدگاههای اشتباه خود را درست کند
نظرات اکثریت خوانندگان تابناک نشان می دهد که مردم منتظر یک حرکت عملی و دارای تضمین برای تغییر روش اندیشیدن و شروع اصلاحات واقعی در ایران هستند مطمئنا ملت فهیم ایران حمایت خواهند کرد
با سلام وررود بر رهبرم درست گرانی تورم. راند خوری هست ولی ربع پهلوی پدرت با ساواکی چقدر جوانان ما شهید کردن روستاهای کشور که محروم ترین بودن جنگ عراق ایران سرباز بودم آن موقع کجا بودی ما قسم خورده زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی
وفایی رهبریم حل زنده ایم ای ربع پهلوی این آرزو را به گور خواهید باد
آقای اقتصاددان
میخواستی ریال را سومین پول با ارزش جهان بکنی چی شد؟
نان نان نان نان نان نان نان نان نان نان نان نان نان نان نان نان نان........................................
ریشه همه مشکلات نان است.
نان مردم را تامین کنید همه چیز گل و بلبل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
بله درسته اما نان و اقتصاد چطوری درست می شه؟
وقتی دموکراسی برقرار باشه
متاسفانه در برخورد با اغتشاشگران مماشات زیادی صورت گرفت و کار را به اینجا رساند
باید محکم و قاطع با اغتشاشگران برخورد شود
چه بایدکرد
چه بایدکرد
ریشه همه مشکلات دیده نشدن مردم است.
ولی نعمت فراموش شد!
اعتراضات اخیر نتیجه عدم توجه به اعتراضات قبلی و نسبت دادن آن به دشمن و بویژه آمریکاست و همین تفکر باعث عضبانیت مردم می شود.کار دشمن همیشه بهره برداری به نفع خودش است ولی اعتراض و نارضایتی مردم به عدم لیاقت مسیولان بر میگردد
دشمن همیشه از نقاط ضعف به کشور حمله می کند نه نقاط قوت. نقطه ضعفمان هم همان ضعف مسولان در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و مسکن جوانان بود که دشمن از همین روزنه به کشور ضربه زد. و سوار موج اعتراضات معیشتی و اقتصادی مردم شد. مسولان خیلی باید حواسشان جمع باشد و به قدرت موشکی و پهبادی و نظامی کشور مغرور نشوند و از امنیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کشور غافل نشوند. و همانطور که در عرصه نظامی و موشکی و پهبادی بهترین متخصصان و نخبگان را به کار گرفتند و خوب هم پیشرفت کردیم. در بقیه عرصه ها هم بهترین نخبگان و متخصصان را به کار گیرند تا در همه عرصه ها و زمینه ها پیشرفت کنیم و به امید خدا مملکت ایران پیشرفته ترین کشور دنیا شود. آمین یا رب العالمین.
تابناک نظرات واقعی مردم رو سانسور میکنه و فقط اجازه میده دو نوع نظر چاپ بشه! یک نظر کسانی هستند که میگویند بزنید و ... و یک عده دیگر هم آدمهایی هستن خوش رقص که برای چاپ شدن نظرشان حاضر هستند نظرات رسمی و فرافکنانه مثل مسایل اقتصادی رو مطرح بکنن در حالیکه بخوبی میدانند شعارها اقتصادی نیست و اعتراضات کلا فضای دیگری دارد! هر دو گروه که اکثریت نظرات چاپ شده رو تشکیل میدن کلا خیلی خیلی از واقعیات جامعه دور هستند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل