بازدید 10546
با دویست و شصت و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

وقوع درگیری ها شدید و سنگین در شرق اوکراین/ آماده شدن اسرائیل برای ارسال سلاح به اوکراین/زلنسکی: 10 میلیون اوکراینی از انرژی برق محروم هستند

دویست و شصت و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ 18 November 2022

وقوع درگیری ها شدید و سنگین در شرق اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و شصت و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

وزارت دفاع روسیه از اعدام بیش از ۱۰ اسیر جنگی روسی توسط اوکراین خبر داد و کی یف را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد، موردی که بنا بر اعلام مسکو، غرب آن را نادیده گرفته است. وزارت دفاع روسیه برای اعلام این خبر به ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی استناد کرده است که اعدام اسیران جنگی روس را به نمایش می گذارد. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، قتل بی رحمانه نظامیان روسی، نه اولین مورد است و نه صرفا جنایت جنگی است، بلکه رویه رایجی در نیروهای مسلح اوکراین است که به طور فعالانه ای از سوی رژیم کی یف حمایت می شود و حامیان غربی اش آن را آشکارا نادیده می گیرند. این درحالی است که اوکراین نیز در مقابل بارها روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده، ادعایی که مسکو آن را رد کرده است. در ویدئوی منتشر شده تصویری از سربازان روس به نمایش درآمده که پس از تسلیم کردن خود به افرادی مسلح، روی زمین در منطقه لوگانسک در شرق اوکراین دراز کشیده اند. سپس صدای تیراندازی شنیده می شود و ویدئو اجساد را نشان می دهد. حدود ۱۲ جسد در این فیلم به نمایش گذاشته می شود. زمان فیلمبرداری مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی آن را گرفته است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این ویدئو قتل عمد و روشمند بیش از ۱۰ نظامی روسی به دست سربازان اوکراینی را نشان می دهد. وزارت مزبور همچنین تاکید کرده است که این ویدئو نشانه ای از طبیعت بی رحمانه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و رژیم وی در کی یف است و وی در مقابل دادگاه تاریخ و مردم روسیه و اوکراین پاسخگو خواهد بود.
۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - ۲۲:۳۰

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: تیم امنیت ملی آمریکا معتقد است که دیپلماسی "راه درست" برای پایان دادن به جنگ اوکراین است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران گفت که همه اعضای تیم امنیت ملی دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور معتقدند که دیپلماسی راه درستی برای پایان دادن به جنگ اوکراین است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به درگیریها در اوکراین گفت: همه اعضای تیم امنیت ملی معتقدند که صرفه نظر از خروج روسیه از اوکراین، مذاکره و دیپلماسی راه درستی برای انجام این کار(پایان جنگ در اوکراین) است.

این مقام کاخ سفید ادامه داد که آمریکا و روسیه موافق هستند که جنگ هسته‌ای پیروز نخواهد داشت و چنین جنگی نباید شروع شود.

کربی همچنین گفت تصمیم گیری در خصوص زمان و چگونگی مذاکره با روسیه بر عهده ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است و تاکید کرد که هیچ‌کس زلنسکی را برای آغاز مذاکره تحت فشار قرار نمی دهد.

کربی تصریح کرد ما به اوکراین کمک می‌کنیم که در مذاکرات، در موضع قدرتمندتری قرار گیرد اما تصمیم برای انجام مذاکره در دستان خود اوکراینی‌ها قرار دارد.

روسیه: غرب نسبت به جرایم اوکراین بی‌تفاوت است
۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - ۱۸:۴۰

وزارت دفاع روسیه از اعدام بیش از ۱۰ اسیر جنگی روسی توسط اوکراین خبر داد و کی یف را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد، موردی که بنا بر اعلام مسکو، غرب آن را نادیده گرفته است.

وزارت دفاع روسیه برای اعلام این خبر به ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی استناد کرده است که اعدام اسیران جنگی روس را به نمایش می گذارد.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، قتل بی رحمانه نظامیان روسی، نه اولین مورد است و نه صرفا جنایت جنگی است، بلکه رویه رایجی در نیروهای مسلح اوکراین است که به طور فعالانه ای از سوی رژیم کی یف حمایت می شود و حامیان غربی اش آن را آشکارا نادیده می گیرند.

این درحالی است که اوکراین نیز در مقابل بارها روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده، ادعایی که مسکو آن را رد کرده است.

در ویدئوی منتشر شده تصویری از سربازان روس به نمایش درآمده که پس از تسلیم کردن خود به افرادی مسلح، روی زمین در منطقه لوگانسک در شرق اوکراین دراز کشیده اند.

سپس صدای تیراندازی شنیده می شود و ویدئو اجساد را نشان می دهد. حدود ۱۲ جسد در این فیلم به نمایش گذاشته می شود. زمان فیلمبرداری مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی آن را گرفته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این ویدئو قتل عمد و روشمند بیش از ۱۰ نظامی روسی به دست سربازان اوکراینی را نشان می دهد.

وزارت مزبور همچنین تاکید کرده است که این ویدئو نشانه ای از طبیعت بی رحمانه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و رژیم وی در کی یف است و وی در مقابل دادگاه تاریخ و مردم روسیه و اوکراین پاسخگو خواهد بود.

زلنسکی: 10 میلیون اوکراینی از انرژی برق محروم هستند
۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - ۱۷:۰۷

رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه گفت، ۱۰ میلیون اوکراینی بدون برق هستند.

به گزارش منابع خبری، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس ‌جمهور اوکراین گفت: «قطع برق در بسیاری از شهرها و مناطق کشور رخ می‌دهد. حدود ۱۰ میلیون اوکراینی بدون برق مانده اند».

بر اساس این گزارش، جمعیت اوکراین قبل از شروع تهاجم نظامی روسیه حدود ۴۰ میلیون نفر بود. طبق گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون حدود ۱۲ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ کشور را ترک کرده‌اند. بیشترین قطع برق در مناطق «خارکی‌یف»، «ژیتومیر»، «کی‌یف» و «لویو» ثبت شده است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: «مشکلاتی در ارتباط و اینترنت در سراسر کشور وجود دارد و برخی از شهرهای دیگرعرضه گرما را به حالت تعلیق درآوردند.

ولودیمیر زلنسکی همچنین از خسارت به ۱۵ تاسیسات زیر ساخت انرژی خبر داد.

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا شامگاه نیز روز چهارشنبه از احتمال کم پیروزی نظامی اوکراین بر روسیه و تداوم حمایت از ارتش اوکراین خبر دادند.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:«احتمال کمی وجود دارد که اوکراین بتواند روسیه را مجبور به ترک تمام اراضی خود کند.»

ژنرال میلی ادامه داد: «احتمال پیروزی نظامی اوکراین، بیرون راندن روس‌ها از تمام اوکراین و احتمال وقوع آن به این زودی‌ها از نظر نظامی کم است».

پاپ: صلح بین روسیه و اوکراین هنوز امکان‌پذیر است
۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - ۱۷:۰۷

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: صلح بین روسیه و اوکراین هنوز امکان‌پذیر است و آماده میانجی‌گری در این زمینه هستیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، پاپ فرانسیس روز جمعه در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لاستامپا (La Stampa) اضافه کرد: واتیکان آماده است که نقش میانجی را برای پایان دادن به درگیری بین روسیه و اوکراین بازی کند.

وی ادامه داد: شهوت قدرت و تجارت اسلحه در پشت خشونت است و ما هرگز از تاریخ درس نمی‌گیریم.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه نیز موج جدید حملات به اوکراین را محکوم کرد و خواستار آتش‌بس برای جلوگیری از خطر تشدید درگیری‌ها شد.

پاپ فرانسیس همزمان با تحقیقات کشورهای متحد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره گزارش‌های تایید نشده در مورد حملات موشکی در مرز روسیه این اظهارات را مطرح کرد.

آماده شدن اسرائیل برای ارسال سلاح به اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - ۱۷:۰۶

«یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در تل‌آویو طی گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار امیدواری کرده که کابینه جدید رژیم صهیونیستی، کمک‌های تسلیحاتی خود به کی‌یف را افزایش دهد؛ اظهاراتی که رسانه‌های عبری صحت آن را تایید می‌کنند.

طبق گزارش‌ رسانه‌های عبری، «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در تل‌آویو شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۷نوامبر) در گفت‌وگو با شبکه اسرائیلی «آی‌۲۴»، تصریح کرده: «اوکراین انتظار دارد تا روابط نظامی کی‌یف با اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال سامانه‌های ضد موشکی و پهپادها تقویت شود».

وی در ادامه ضمن فرلافکنی و تکرار ادعاهای غربی مبنی بر دخالت ایران در جنگ اوکراین، سعی کرد تا کمک نظامی را به عنوان وظیفه‌ای برای رژیم صهیونیستی قلمداد کند و گفت : «چون ایران وارد صحنه درگیری و جنگ شده، به همین دلیل اسرائیل باید مواضع خود را (در ندادن سلاح به کی‌یف) تغییر دهد؛ زیرا ایران با روسیه، سوریه و بلاروس متحد است».

سفیر اوکراین در تل‌آویو در ادامه صحبت خود گریزی به مامورشدن «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی زد و با توصیف او به عنوان «سیاستمداری کارکشته» ابراز امیدواری کرد که در زمان آغاز به کار کابینه او و علی‌رغم روابط گذشته‌اش با روسیه، به اوکراین کمک نظامی بیشتری داشته باشد.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین نیز روز چهارشنبه (۱۶نوامبر) مدعی شده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی به او وعده داده ارسال پدافندهای هوایی اسرائیلی به اوکراین را بررسی کند.

وبگاه خبری شبکه «المیادین» نیز در گزارشی اعلام کرد که رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده‌اند که سیاستمداران اسرائیلی در نتیجه فشار مقامات آمریکایی تصمیم کرفته‌اند تا از طریق طرف ثالثی، تسلیحات خود را به اوکراین ارسال کنند.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی همچنین با «امکان تأمین سامانه‌های تسلیحاتی حاوی قطعات اسرائیلی، از جمله سامانه‌های نوری و سامانه‌های کنترل آتش»، از طریق کشورهای ناتو موافقت کرده است.

این در حالی است که طی روزهای گذشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با انتشار تصاویری، از انهدام خودروهای زرهی اسرائیلی توسط پهپادهای روسیه و در جریان درگیری‌های اوکراین خبر داده بود.

اردوغان: طولانی‌شدن جنگ اوکراین، خطرات را افزایش می‌دهد
۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - ۱۷:۰۵

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) درباره خطرات طولانی‌شدن جنگ اوکراین برای امنیت جهانی و بحران غذایی هشدار داد.

اردوغان طی بیانیه‌ای با تسلیت گفتن به قربانیان آتش‌سوزی اردوگاه جبالیا در نوار غزه، گفت: «ما از کشته شدن ۲۱ فلسطینی از جمله کودکان در فاجعه آتش سوزی در نوار غزه بسیار متأسف هستیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای، توضیح داد:‌ «طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین خطرات را افزایش می‌دهد، بنابراین مذاکرات دیپلماتیک باید احیا شود».

وی درباره پیشنهاد پوتین برای ایجاد قطب گازی در ترکیه، اظهار داشت: «تیم‌های مسئول، مطالعات فنی، حقوقی و تجاری را برای رسیدن به اهداف مشترک در اسرع وقت انجام خواهند داد».

رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی با اشاره به دیدار «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در آنکارا، گفت: «نشست رؤسای اطلاعات روسیه و آمریکا در ترکیه نقشی اساسی در کاهش تنش‌های بی‌دلیل در عرصه میدانی داشت».

به نوشته آناتولی، دفتر اردوغان نیز اعلام کرد که او از پوتین به‌دلیل موضع سازنده‌اش در تمدید قرارداد صادرات غلات از بنادر اوکراین تشکر کرد.

وقوع درگیری ها شدید و سنگین در شرق اوکراین

مقام های اوکراین همزمان با بارش نخستین برف و اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور در باره دسترسی نداشتن نزدیک به ۱۰ میلیون شهروند به برق و قطع اضطراری آن در برخی مکان ها و همچنین در پی موج حملات موشکی چند روز گذشته روسیه که به گفته کی یف، شدیدترین حملات هوایی به تاسیسات زیرساختی غیرنظامی در طول این جنگ ۹ ماهه بوده، اعلام کرده اند که برای بازگرداندن جریان برق سراسری تلاش می کنند.

یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، هم زمان با آغاز فصل سرمای طولانی و سرد اوکراین، در باره بحران جدی و قریب الوقوع انسانی هشدار داده است.

ارتش اوکراین در بیانیه ای افزود: موشک ها و گلوله های توپخانه و خمپاره ارتش روسیه به سنگرها و مواضع نیروهای اوکراین در چندین منطقه اصابت کرده و درگیری های شدید در دونتسک در شرق این کشور، ادامه یافته است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده که نیروهای اوکراین در ۲۴ ساعت منتهی به پنجشنبه شب، ۲ فروند موشک کروز، پنج موشک هواپایه و پنج پهپاد را سرنگون کرده اند.

ارتش اوکراین در باره درگیری های منطقه دونتسک گفته است که این جبهه شاهد شدیدترین نبردها در طول این جنگ بوده که در روزهای پایانی فوریه آغاز شده و نیروهای روس با استقرار نیروهای تازه اعزامی از شهر خرسون در جنوب که به تازگی دوباره به تصرف اوکراین درآمده، تقویت شده اند.

ادعای مدودف درباره احتمال پایان حمایت آمریکا از اوکراین

معاون رئیس شورای امنیت روسیه، گفت: معتقدم که با تسلط جمهوریخواهان بر کنگره در آمریکا، این کشور پیرو سنت پیشینِ خود یعنی " رها کردن متحدانش "، ارائه کمک های فراوان به کی یف را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری تاس، « دیمیتری مدودوف » خاطرنشان کرد: « احساس غالب در میان عموم آمریکایی ها شروع تغییر به سوی واقعیت در این کشور خواهد کرد و این اتفاق موجب خواهد شد که کنگره کمک های مالی به رژیم اوکراین را به حالت تعلیق درآورد.»

معان رئیس شورای امنیت روسیه افزود: طبق سنت دیرینه آمریکا همواره دوستانش را رها کرده است و این بار نیز دیر یا زود به همین شکل در اوکراین اتفاق خواهد افتاد و مسئله کمک مالی به اوکراین به موضوعی زهرآگین و کشنده در آمریکا تبدیل خواهد شد.

به گفته مدودوف، اعضای کنگره جدید درخواست گزارش مالی برای این کمک های مالی عظیم خواهند کرد و این اتفاق پس از درخواست جدید ۱۰ میلیارد دلاری جو بایدن برای کمک به اوکراین پر رنگ تر خواهد شد. این موضوعی اجتناب ناپذیر است. اینها قوانین سیاست هستند.

وی افزود: جمهوری خواهان پس از انتخابات در آمریکا قدرتمندتر می شوند و برای دموکرات ها دردسرساز خواهند شد. دموکرات ها نیز تلافی خواهند کرد. هیچ نیازی به توهم و تئوری های توطئه نیست. پول های بزرگ برای نظامی کردن رژیم اوکراین اختصاص داده خواهد شد. این اجماع روسیه هراسِ نخبگان سیاسی آمریکاست.

مدودوف در پایان اضافه کرد مردم آمریکا بار دیگر فریب بودجه های کلان کمک مالی سیاستمداران کشورشان را خوردند که به مقاصد نامعلومی می رسد و برای شهروندان این کشور چیزی جز افزایش هزینه ها نخواهد داشت. کی یف نیز متوجه شده است که به زودی سیل کمک های مالی از سوی آمریکا قطع خواهد شد.

شورای حکام خواستار پایان اقدامات روسیه در تاسیسات هسته‌ای اوکراین شد

شورای حکام متشکل از ۳۵ کشور ناظر هسته ای سازمان ملل سومین قطعنامه خود را از زمان آغاز جنگ در اوکراین تصویب کرد که در آن از روسیه خواسته می شود تا به همه اقدامات در تاسیسات هسته ای اوکراین پایان دهد.

 در قطعنامه ای که توسط کانادا و فنلاند ارائه شده و مورد مشاهده رویترز قرار گرفته است، آژانس بین المللی انرژی اتمی از روسیه خواست فورا از نیروگاه اتمی زاپوریژژیا در جنوب اوکراین خارج شود.

به نوشته رویترز، در قطعنامه تصویب شده ۲۴ کشور رای موافق، دو کشور رای مخالف، هفت کشور ممتنع و دو کشور غایب بودند.

براساس متن قطعنامه، شورای حکام از اینکه فدراسیون روسیه به درخواست ها مبنی بر توقف فوری همه اقدامات در تاسیسات هسته ای در اوکراین توجه نکرده است ابراز نگرانی شدید و از فدراسیون روسیه درخواست می کند که فوراً اقدامات لازم را انجام دهد.

روسیه و چین به این قطعنامه رای منفی دادند و کنیا، نامیبیا، هند، پاکستان، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و ویتنام رای ممتنع دادند.

توافق آمریکا و انگلیس برای حمایت بیشتر از اوکراین

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفت که با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا توافق کرده است که طرفین باید کمک به اوکراین را افزایش دهند و اتحاد خود را علیه چین تقویت کنند.

 سوناک پنجشنبه شب طی سخنرانی در مجلس انگلیس گفت: دیروز اولین دیدارم را با رئیس جمهور بایدن برگزار کردم، ما متعهد شدیم که حمایت خود را از اوکراین مضاعف کرده و به تعمیق همکاری خود از جمله در زمینه امنیت انرژی و مدیریت چالش های ناشی از چین ادامه دهیم.

سوناک که برای اولین بار پس از اجلاس سران گروه 20 در مجلس انگلیس سخنرانی کرد، گفت: شوک‌های اقتصادی ناشی از اختلالات در بازارهای جهانی غذا و انرژی برای سال‌های آینده در جهان موج می‌زند.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار مقام های دو کشور در حاشیه نشست سران گروه 20 در بالی اندونزی اعلام کرد که این دو در مورد حملات موشکی روسیه در اوکراین گفتگو کرده و بر حمایت قاطع دولت‌ها از کی‌یف تاکید کرده اند.

بر اساس این بیانیه آنها همچنین درمورد انفجار حادث شده در قسمت شرقی لهستان و حمایت کامل از تحقیقات در این خصوص تبادل نظر کردند. بایدن و سوناک درباره طیفی از مسائل جهانی از جمله چالش‌های خود در مواجهه با چین رایزنی کردند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
روسیه از شکست گریزی ندارد .
به قول یک آمریکایی: آمریکا برای دوستانش هزینه ای بیشتر از دشمنانش ایجاد می کند
آمریکا برای اروپا و روسیه هزینه تراشید ولی اوکراین را به خاک سیاه نشوند
به لطف خدا آمریکا وغرب در جنک اوکراین شکست خواهند خورد۰
چون باسه تمام بدبختی انسانها غرب وآمریکا ست ،
ظلم هایکه به مردم جهان میککند دامن خودشان را می‌گیرد انشالله،
خدا نصرت دهد مدافعین اکراین را که مورد تجاوز متجاوزین پوتین جنایتکار قرار گرفته اند.
اززلنسکی تازینچنکو همه دراوکراین متحدشدن تاخرس بزرگ راادب کنند.
تا زمانی ابلیس بزرگ بزرگترین تولید کننده تسلیحات کشتار جمعی است جهان روی صلح را نخواهد دید.
لعنت خدا بر پوتین و ژنرالهای خونخوارش

که یک کشور و میلیونها انسان در همسایگی شان را بدون دلیل و فقط بخاطر دزدی خاک و سرزمین شان مورد حمله و تجاوز و اشعالگری قرار دادند
دوازده میلیون آواره و ده میلیون بی برق و چند میلیون جداشده مناطق شرقی . اوکراین نمی توانست زمین دعوای قدرت های جهانی نشود ؟!
مرگ بر روسیه
مرگ بر زلنسکی
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
مرگ بر ولادیمیر زلنسکی یهودی
دشمن اصلی ایران انگلیسه
اسراٸیل از این به بعد راحت کارهایش را در اذربایجان انجام می دهد؟این همه تهدید و هزینه و فشار به اذربایجان اخرش هم این شد؟شکست....سیاست اعمال شده؟
نکته جالب نوشته شما اینست که با توجه به انتشار صدها خبر از جنگ اوکراین، هنوز در ابتدای خبر می نویسید " حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور"!!!!!!!!!!
فکر کنم همه می دونند حمله به اوکراین با دستور رئیس جمهور روسیه انجام شده و اسمش رو هم بلدند. اینکه دیگه ارزش خبری نداره که دائم روش تاکید می کنید. همین که بنویسید اینقدر روز از جنگ اوکراین گذشته گویای مطلب هست.
زلنسكي بيچاره، انوموقع كه مي خواستي به ناتو بپيوندي ابايد فكر اينجاشو مي كردي.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان