بازدید 37032
مرور روزنامه‌های پنجشنبه ۲۶ آبان

کفن و دفن رسانه‌ای برجام / مجلسي كه تحمل تذكر نماينده را ندارد! / «ناپایداریِ پایدار»

لغو سفر مقامات آژانس به تهران، بازگشت ترامپ! کلاف سردرگم برجام، لغو قانون تابعیت فرزندان مادر ایرانی، ترکش‌های جام جهانی و زیرکی کارلوس کی روش، اتمام حجت مجلس با دولت برای کنترل بازار دارو، خصوصی‌سازی به فروش نفت رسید! حمله تروریستی در ایذه و اصفهان و مراحل تن دادن به مطالبات معترضان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲ 17 November 2022

 

به گزارش «تابناک» روزنامه های پنجشنبه ۲۶ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تیراندازی در بازار ایذه و اصفهان، بازگشت ترامپ به سیاست با اعلام کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترس از تجربه فروشندگان نفت و پیام‌های پنهانی به تهران در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛

«ناپایداریِ پایدار»

علیرضا صدقی در سرمقاله امروز ابتکار با تیتر «ناپایداریِ پایدار» نوشت: نزدیک به دو ماه است که خیابان‌های ایران صحنه صف‌آرایی بخش‌هایی از مردم در برابر نیروهای امنیتی و انتظامی، لباس شخصی‌ها و در محل‌ها و مواردی «پلیس‌نماها»! است. در این صف‌آرایی طویل‌المدت که با فراز و فرودهایی همراه بوده، به نظر می‌رسد طرفین از قاعده و قراردادی نانوشته و حتی نادانسته تبعیت می‌کنند.


گویا طرفین منازعه به مرحله‌ای رسیده‌اند که توان هیچ یک بر دیگری غلبه حداکثری و تمام‌کننده ندارد. روندهای طی شده طی این ایام نشان می‌دهد که علی‌رغم وجود برخورد سلبی در قاعده هرم اعتراضات، تاثیرات مورد انتظار حاصل نشده و راهبردهای نهادهای امنیتی که از سالیان گذشته تاکنون پاسخگویی لازم به منظور آرام‌سازی ـ به هر شکلی ـ را داشته، دیگر کارکرد و کارآیی ندارند.


از سوی دیگر، دستِ کم مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که جمعیت حاضر در خیابان نیز به دلایل متعدد نمی‌تواند بخش‌ها و گروه‌های دیگر اجتماعی را جذب کرده و در اقدامی فراگیر قدرت‌نمایی اثربخش خیابانی داشته باشد. بر این اساس، هر دو طرف به نوعی «ناپایداریِ پایدار» رضایت داده‌اند. به دیگر بیان، عناصر حاضر در خیابان در هر دو سوی منازعه، به جنگجویانی خسته و زخمی می‌مانند که نه از پای درمی‌آیند و نه توانایی و امکان از پای درآوردن طرف نبرد را دارند.


در چنین وضعیتی که «ناپایداری»، «پایدار» می‌شود و غبار میدان نبرد کمی و تنها کمی فرومی‌نشیند، نوبت به «حلقه‌های میانجی» می‌رسد. در حقیقت با بروز این موقعیت، «حلقه‌های میانجی» باید وارد میدان شوند تا بتوانند هر دو طرف به نقطه تعادل و توازن برسانند. به ویژه در «جامعه توده‌ای» ایران که حاکمیت به طریقی عامدانه و از طریق تصمیم‌گیری در سطوح عالیه، بخش قابل توجهی از نهادهای جامعه مدنی را از میان برده، نقش «حلقه‌های میانجی» بیش از گذشته رخ عیان می‌سازد.


البته نباید فراموش کرد که مقصود از عملکرد و ابتکار عمل «حلقه‌های میانجی» تلاش جهت بازگرداندن شرایط اجتماعی به وضعیت ماقبل اعتراضات نیست؛ بلکه این حلقه‌ها باید تلاش کنند تا علاوه بر تبیین شفاف «مطالبات اجتماعی»، گذار به سمت دستیابی آحاد جامعه به این مطالبات را با کمترین هزینه ممکن مهیا سازند. گرچه نقش این «حلقه‌های میانجی» نه «اصلاح‌طلبی» به مفهوم متعارف آن، بلکه بیشتر به نوعی «تحول‌خواهی» نزدیک است.


از دیگر مولفه‌های نوبنیاد جامعه ایران می‌توان به «سیاست‌زدایی از زندگی روزمره» نام برد. جامعه ایران و به ویژه حاضران در میدان اعتراضات 1401 (جنبش مهسا؛ یا خیزش زن، زندگی،‌ آزادی؛ یا هر عنوان دیگری) تلاش می‌کند تا به قدر مقدور و هر چه می‌تواند سیاست‌زدگی اسلاف خود را پساپشت خاطرات اجتماعی جمعی باقی گذشته و بیش از هر زمان دیگری، «زندگی را، زندگی کند». به طریق اولی، «زندگی» عنصر محوری مطالبات عمومی فعلی به مفهوم تام و تمام کلمه است.


با این مختصات و موقعیت، «حلقه‌های میانجی» در ایرانِ امروز نه از میان اصحاب سیاست یا ارباب قدرت،‌ بلکه از بین چهره‌ها و شخصیت‌هایی انتخاب خواهند شد که نسبتی موسع و وثیق با مفهوم زندگی داشته باشند. بر این اساس الگوهای تکرارشونده در ادوار گذشته دیگر کارآیی لازم به منظور حضوری اثربخش در ساختار و بافتار تحولات آتی را نخواهند داشت. این گزاره بدان معنی است که آینده ایران را کهن‌الگوهای پیشینی نخواهند ساخت، بلکه ایرانِ آینده متعلق به «حلقه‌های میانجی» غیرسیاسی خواهد بود. حلقه‌هایی که بتوانند با تکیه بر وجه عمومی و ملی، با ساده‌سازی مفاهیم عمیق جامعه‌شناسانه، جانِ کلام مردم را از موضعی عزتمندانه با نهاد قدرت مطرح کرده و نتیجه مقتضی را به دست آورد.


در صورت بروز و ایجاد چنین رویکردی و دستیابی به حلقه‌های میانجی در سریع‌ترین زمان ممکن، می‌توان نسبت به گذار مسالمت‌آمیز به بهره‌گیری حداکثری و هزینه حداقلی امیدوار بود. چرا که در غیر این صورت، افقی تاریک، نامطمئن، شکننده و خطرخیز فراروی ملک و میهن قرار خواهد گرفت.

 

کفن و دفن رسانه‌ای برجام

محمود حكيمي طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جوان با عنوان کفن و دفن رسانه‌ای برجام نوشت: «مرگ برجام» خبری بود که سه‌شنبه شب به سرعت از سوی شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان و به نقل از شبکه تلویزیونی یک آلمان منتشر شد. متن خبر این بود: «امریکا برای همیشه مذاکرات با ایران را ترک کرد. امریکا مرگ برجام را اعلام کرد و مذاکرات به پایان رسید.» هر چند مرگ برجام در رسانه‌های خارجی پیش از این بار‌ها و به خصوص از سوی منتقدان برجام گفته شده بود، اما باید گفت که این متن به جای اینکه ترجمه‌ای از متن منتشرشده توسط شبکه یک آلمان باشد، تعبیر غلطی از آن بود که گویا به مذاق شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان خوش آمده بود. به این جهت، مرگ برجام یک مرگ رسانه‌ای بود تا اینکه واقعیت داشته باشد، اما باید گفت که حال برجام این روز‌ها و با زیاده‌خواهی‌های امریکا و تروئیکای اروپایی چندان هم خوب نیست.

اصل ماجرا مربوط می‌شد به گزارشی که شبکه یک آلمان در برنامه خبری خود به نام تاگس‌شو پخش کرده بود. در این گزارش به حرف رابرت مالی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور امریکا در امور ایران استناد شد که گفته بود علاوه بر مذاکرات در حال تزلزل، شرایط سیاسی فعلی نیز باعث شده است امریکا مذاکرات هسته‌ای را متوقف و بعد هم ایران را تهدید کند که اگر «برنامه هسته‌ای خود را از مرز‌های جدید عبور دهد، هماهنگ با شرکای اروپایی به آن پاسخ داده خواهد شد.»


هر چند در این گزارش خبری از پایان گرفتن مذاکرات هسته‌ای و به خصوص «مرگ برجام» نیست، اما سخنان مالی به روشنی نشان می‌دهد امریکا و متحدان اروپایی آن به جای اینکه به وعده خود برای بازگشت به برجام از طریق مذاکره عمل کنند، قصد دارند با اعمال فشار و تهدید از ایران باج‌خواهی کنند. این یک زیاده‌خواهی آشکار است و استفاده ابزاری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در دستور کار آن‌ها قرار گرفته است. قطعنامه مشترک امریکا و سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه مشهور به تروئیکای اروپایی نقشه راه اجرای این باج‌خواهی است که این چهار کشور قصد دارند پیش‌نویس آن را به بهانه مسائل پادمانی مورد ادعای خود در نشست روز چهارشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین مطرح کنند.


این چهار کشور پیش‌نویس خود را روز جمعه روی میز شورای حکام گذاشتند تا اینکه با فشار بر اعضای شورا در این چند روز، بتوانند قطعنامه‌ای ضدایران از نشست سه روزه شورا به دست بیاورند.


در این بین، نکته قابل توجه اقدامات تند و افراطی آنالنا بربوک است که برخلاف وزرای خارجه پیشین آلمان، او نقش اول را در این نمایش ضدایرانی به عهده گرفته و دیدار وی با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک روز قبل از نشست شورای حکام نشان می‌دهد او عملاً نقش عامل اجرایی باج‌خواهی هسته‌ای امریکا و اروپایی‌ها را به عهده گرفته است. در هر صورت، مسیر فعلی باج‌خواهی هسته‌ای امریکا و تروئیکای اروپایی نه تنها برخلاف ادعای آن‌ها برای انجام مذاکرات و بازگشت به برجام است بلکه با طرح قطعنامه پیشنهادی و تصویب احتمالی آن در شورای حکام، عملاً مسیر هر گونه مذاکرات برای بازگشت به برجام بسته خواهد شد.

شکی نیست این روند برخلاف ادعای جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در چند روز گذشته است که گفته بود من به عنوان هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات تلاش می‌کنم برجام را احیا کنم. شاید بورل هنوز امیدوار به احیای برجام است و او در نقش پلیس خوب در برابر نقش پلیس بد بربوک و هماتایان امریکایی و اروپایی‌اش، این حرف را می‌زند، اما در هر صورت، امیدواری او برای احیای برجام به هیچ وجه با باج‌خواهی هسته‌ای امریکا و تروئیکای اروپایی همخوانی ندارد و نمی‌توان انتظار داشت با وجود تصویب قطعنامه پیشنهادی این کشور‌ها در شورای حکام امیدی به احیای برجام وجود دارد.
به این ترتیب، برجام برخلاف خبر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان هنوز نمرده است، اما باید گفت که با وجود باج‌خواهی هسته‌ای امریکا و تروئیکای اروپایی حال و روز خوبی هم ندارد.

 

مجلسي كه تحمل تذكر نماينده را ندارد!

احمد مازني طی یادداشتی با عنوان مجلسي كه تحمل تذكر نماينده را ندارد! در شماره امروز اعتماد نوشت: چند روز قبل يكي از نمايندگان مجلس در مورد نحوه برخورد با معترضين حوزه انتخابيه‌اش تذكر داد. در حين تذكر، از هيات رييسه ايشان را دعوت به ختم تذكر كردند، اما نماينده مذكور به تذكرش ادامه داد. هيات رييسه ميكروفن نماينده را قطع كرد! و چند روز بعد همين رفتار هنگام نطق نماينده ديگري تكرار شد. به نظر مي‌رسد قطع ميكروفن بد‌ترين كار ممكن بود، چراكه براي مواجهه با تذكر نماينده مذكور چند حالت متصور است: يك حالت اينكه تذكر نماينده را در وقت مقرر گوش بدهند و پس از اتمام سخنان وي به يكي از نمايندگان مخالف وقت بدهند تا درباره موضوع مطرح شده نظر مخالف را اعلام كند. حالت دوم اينكه رييس جلسه (رييس يا نايب‌رييس) بعد از شنيدن تذكر، به اظهارات ايشان پاسخ بدهد. حالت سوم اينكه مقام مسوول دولتي مثلا وزير كشور به جلسه بعدي دعوت مي‌شد تا در مورد اظهارات نماينده مردم توضيح دهد و بالاخره حالت چهارم قطع ميكروفن بود كه از قضا همين حالت كه بدترين حالت ممكن است توسط هيات رييسه انتخاب شد و صداي نماينده مجلس را قطع كردند! اين در حالي است كه از مجلس انتظار مي‌رفت به دليل ضعف‌هاي مقامات مسوول در مديريت اعتراضات مردمي اين مقامات را به مجلس احضار و آنان را مورد بازخواست قرار مي‌دادند، مجلس بايد وزير كشور را استيضاح مي‌كرد. نه اينكه صداي نماينده مردم را قطع كند. مردم مي‌گويند نماينده‌اي كه قدرت يك تذكر را ندارد چگونه مي‌تواند از حقوق موكلينش دفاع كند؟ وقتي ظرفيت شنيدن صداي نماينده مجلس از تريبون مجلس را نداريم پس مردمي كه صداي‌شان به جايي نمي‌رسد چه كنند؟


آقاي رييس مجلس! آقايان هيات رييسه!


شما كه نتوانستيد حق مسلم مردم طبق اصل بيست و هفتم قانون اساسي براي برگزاري تجمعات اعتراضي را محقق كنيد، شما كه براي تامين معيشت مردم نتوانستيد كاري كنيد، شما كه براي گراني و تورم كمرشكن حتي يك سوال از رييس‌جمهور نكرديد!
لااقل صداي معدود نمايندگان مجلس را قطع نكنيد.
دوره مجلس يازدهم رو به پايان است.
با مردم مهربان‌تر باشيد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۵۰
تیم فعلی مذاکره نکننده هسته ای باید پاسخگوی عمده مشکلات پیش آمده برای مردم و کشور باشد .
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
این نظر خیلی سطحی نگری هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
شخصا و برای رسیدن به حقایق موجود کشور

تیترهای روزانه کیهان رفیق شریعتمداری را برعکس

میکنم !!!؟

حالا شما هم امتحان کنید و سرگرمی خوبی است !!!؟
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
برجام بای بای بورس بای بای بای
مگه اونایی که توی مجلس هستند چند سال پیش برجام را آتیش نزدند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
گفتند برجام‌باعث‌شد رشد اقتصادی ما منفی شود
به نظرتان ما باید روایت مقامات ایران را از پیغام به ادامه مذاکرات باور کنیم یا مقامات امریکا؟
1- ایران
2- آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
2
آقای قالیباف و هیت ریسه خجالت هم خوب چیزی است
در اوج رایزنی زمانی ها که طرفین انتظار داشتند تا چند روز توافق امضا شود آقای جلیلی فرمودند توافقی اتفاق نمی افتد و دقیقا نیز همان شد و همان خواهد شد
آقای علیرضا صادقی ؛ نوشتار شما بیشتر در لفافه صحبت کردنه . جوری نوشتید انگار فارسی پانصد سال پیشه . یه کم با زبان روشن تر می نوشتی بهتر نبود ؟؟
متاسفانه، همه حرف ها غیر از کیهان لغو و بیهوده است!! در دنیای وارونه زندگی می کنیم.
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
گوش به تبلیغات اجنبی ثمره اش افتادن در دنیای
وارونه است
اینک همه جای ایران سرای من است
این روحیه اصلاح طلبان هم جالبه که همیشه میخوان وسط کار رو بگیرن و به نان و نوایی برسند حالا اسمش رو گذاشتند ناپایداری پایدار یعنی حالا بذارید ما بنشینیم پشت سفره تا دوباره همه چیز پایدار بشه چه روحیه ای دارن این جماعت
از آمریکا خیری نرسیده باید دست به دامان چین شویم. چین هم قدرتمندتره هم دین ایمان بیشتری داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
دین و ایمان رو خوب اومدی. اونایی ک منفی دادن منظورت رو نگرفتن
رو قوی شو گر راحت جهان طلبی ..اینها مشکلشان داشتن امکانات هسته ای نیست اینها مشکلشان تکمیل اطلاعات و تجهیزات جهت نابودی آنها ست و زمان میخرند ..ایران باید قدرت نامتعارف شود گروهی که نمی‌گذارند هم باید دید کجا خط می‌گیرند ....آنهم با سیر تسلسل قبلی که در برجام بیفر جام قبلی اتفاق افتاد ...در این دولت آمریکا موافقت و در دولت بعدی آمریکا پاره کردن برجام... بواسطه این احتمال ریسک پذیری برجام پاره کن یا پاره نکن ، همچنان هدف خود یعنی تحریم با پیام مبنی بر عدم سرمایه گذاری در ایران باقی میماند و ایران هم پیشرفتی در زمینه هسته ای از دید آنها نمیکند ...الان با همین میزان صادرات درآمد ایران بلافاصله نظیر برجام قبل تا شایعه برگشتن ایران به برجام پخش شود نفت شدیداً افت پیدا می‌کند و با توجه به محدودیت تولید ایران ، فقط ضرر کاهش قیمت نفت برای ما میماند و منفعت برای اروپا و غرب و دیگر هیچ... عاملان داخلی این سیاست در دولت قبل مشخص بودند واقامتشان در اسکاتلند .... و البته برای ایران فقط هزینه ها و سانتریفیوژها منهدم شده در انبار و ..باز تسلسل دوباره چند ماه دیگه همه توافق پاره توسط ریاست جمهور بعدی ..... کدام عقل سلیمی اینچنین توافق را انجام میدهد ....یک بار قدرت شوید تا با اقتدار وارد مذاکرات نه خلع سلاح بلکه تسهیم در قدرت منطقه ای شوید آزمودن را آزمودن خطاست فردا همه به ما می‌خندند ...هزار دور بین برای ما یک دوربین برای تاسیسات اسراییل نیست چه ساده لوحی ..الان از بحران موجود در جهت قدرت گیری نامتعارف استفاده کنید بموازات باید از ارتباطات در جهت امتیازگیری از شرق در جهت توسعه اقتصادی هم استفاده کرد نظیر توسعه زیر ساخت ها ،کریدورها ،استفاده از دانش آنها بخصوص چین در برخورد با خشکسالی و تعدیل اثرات آن و باروری ابرها ،و توسعه کم آب کشاورزی که در چین در حال اجرا است ..اقتصاد هم باید کاملا در بلوک بندی و امتیاز گیریدمدنظر باشد و گر نه پاشنه آشیل خواهد شد
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
از این تفکرات دست بر نیندازید ؟
چرا دانمارک و سوییس و ،،،،،، رو سرمشق قرار نمی دید؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
آقا وحید میدونی ژئوپلتیک چیه ،همسایه های دانمارک و سوئیس کشورهای ایتالیا و آلمان و هلند هستند ولی همسایه های ما افغانستان و پاکستان و عراق در جغرافیایی بنام ایران که وصل کننده شرق و غرب هستس اگه بازدارندگی نداشته باشی .تبدیل میشی به پل پیروزی ابر قدرتها واشغالت میکنن.
کاکا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
تااون زمانی که جنابعالی وعدشو میدی همه ما ایرانیا هفت تا کفن پوسوندیم .ملت ناراضی وگرانیهای سرسام اور رو میخوای چچوری برای مردم توجیه کنی .
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
درود
برجـام طفلی بود که مرده بدنیا آمده بود ولی جمعی ساده لوح در خیابان ها این ولادت شوم را جشن گرفتند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
و یک تیم چهل نفری هنوز کشور به کشور درحال تلاش برای احیای همان طفل مرده هستند
هرچه قدر متن علیرضا صدیقی در ابتکار دقیق و موشکافانه از وضع موجود بود اخبار مربوط به برجام بد و بدتر و در آخر بدترین آن اوضاع و حال هوای مجلسیست که یک زمان در آن بهشتی و باهنر و رجایی و این اوخر لاریجانی به قواعدش آشنا و به رعایت مقرراتش پایبند بودند قرآن میفرماید انالانسان لفی خسر یعنی انسان پیوسته در حال خسران است و در افق پیش رو بسمت بهتر شدن نمیرود ایین قضیه در مورد مجلس بسیار مصداق دارد
مشکل برجام و غیر برجام نیست، آمریکا و تروئیکای اروپای آن از شکل گیری کشوری مستقل و پیشرفته در منطقه خاورمیانه هراس دارند، این کشورها اتاق فکر تشکیل می دهند که چکار کنند تا چنین اتفاقی نیافتد.
نصف ذخایر نفت و گاز دنیا و هزار و یک ثروت خدادادی دیگر در زمین همین منطقه خوابیده است و اگر کشورهای منطقه در صنعت پتروشیمی، ماشین سازی، هواپیما سازی، هوا_ فضا و ... پیشرفت کنند آن گاه به جای خام فروشی نفت و گاز و ... خود تولید کننده و صادر کننده خواهند شد و شما در نظر بگیرید اگر این طور شود چه کار و اشتغال زایی برای جوانان این کشورها ایجاد می شود؟ چه ثروت هنگفتی از صادرات کالاهای تولیدی وارد این کشورها می شود؟
بنابراین برخی از کشورها را وابسته یا به قول خودشان گاو شیرده نگاه داشته اند و از بابت آن ها نگرانی ندارند و ایران عزیز را که زیر بار زورگویی آنها نمی رود به خیال خودشان با ابزار تحریم و تهدید می خواهند جلوی حرکت پیشرفتی اش را بگیرند غافل از این که جوانان ایرانی برای پیشرفت کشور از هیچ تحریم و تهدیدی باک ندارند و آمریکا و تروئیکای اروپایی اش باید دیر یا زود حضور ایران پیشرفته و مستقل را در منطقه بپذیرند و به جای زورگویی با گفتگو وارد میدان شوند.
دو بار در دولتها ی خاتمی و روحانی با صرف هزینه های سنگین تاسیسات هسته ای خود را از کار انداخته با محدود کردیم و ار غربی ها جوابی برای لغو تخریم ها نگرفتیم . حالا وفت ان است که با ساخت بمب هسته ای هم امنیت خود را تضمین کنیم و هم انها را در موضع جدی برای تصمیم گیری بیندازیم. انها می خواهند هم ما تحریم باشیم و هم فعالیت هسته ای در نهایت یی خاصیت داشته باشیم. این بربرهای تازه متمدن شده فقط زبان قدرت را می شناسند.
درودبرمجلس ودولت انقلابی ،مرگ برافسادطلبان فتنه گرمزدوربیگانگان وبانیان وضع موجود
به جای تراشیدن این همه هزینه برای کشور و مردم چرا حقوق اولیه مردم شامل حق تجمعات آزاد و حق رفراندوم را به رسمیت نمی شناسند و عملی نمی کنند؟
مجلسي كه تحمل تذكر نماينده را ندارد !! ... تيتر
---------------
جناب نيك زاد نائب رييس مجلس گفته : « از افتخارات مجلس يازدهم اين است كه ميكروفن و صحبت هيچ نماينده اي قطع نشده است » !!
انشا الله تعالي كه از مجلسيان غير از افتخار « قطع نكردن ميكروفن نماينده » افتخارات بزرگ و افتخارات بزرگ تر و بازهم افتخارات بزرگ و بزرگ تر و در يك كلام بزرگ ترين افتخارات در كارنامه چهار ساله شان شاهد باشيم ! ... آمين يا رب العالمين !
--- چي گفتي آقا لطفي ؟ ... فرمايشت را بلندتر بفرما !
-- عرض كردم كه برخي از نماينده ها -- بخصوص نماينده حوزه ما -- هي شعار ندهند !! جملات قصار گونه كه فقط شعار است و شعار است ، نگويند ... در گفتن كلمات قصار از يكديگر سبقت نگيرند ، ! ... مدام روغن « شعارشان » زيادتر نكنند !! ميگم اي كاش نمايندگان قانوني تصويب مي كردند كه در هر دوره چهار ساله ، نمايندگان ، يك و يا دو ماه با حقوق كارمندي زندگي كنند تا بدانند يك من آرد چند تا نون دارد و هواي امثال لطفي دست شان بيايد !!
-- انشا الله كه خواسته هاي شما هم به گوش مجلسيان برسد ! خدا بزرگ است آقا لطف الله !!
آقای مازنی اگر شما نماینده متعهد مردم هستید ، درزمان شروع هر اغتشاشی تشریف بیاوریدوبه آنها تذکر دهید اموال عمومی را آتش نزنید وبه مردم عادی حمله نکنیدوحرفهای رکیک نزنیدو پلیس خدمت گذار را سر نبرید
تعریف دولت رئیسی: بازنده در تمام زمینه ها.
آقا مگر این ارتباط محسوب نمیشه چهار سال صدمه صنعتی اقتصادی بین المللی حالا هم یک سال فقط از شنیده استفاده کرده منو هم محروم نگه داشته مشکل از کیه از دروغ که باز مشکل درست کنه مگر صدمه ای که زدن کم بود آقا کسانی حقوقی را به کلک بکنن دیه دیه هم بد زدن و خط مخابراتی وین یا اتریش که از توان صنعتی برخوردار بوده نتونسته کار کنه آقا چهار سال همی این شهر بودند چرا شد صدمه اقتصادی حالا که من تحقیق کردم طبیعی بجای کمکم کنه باز منو محروم نگه داشته فقط شنیده دارن تقصیر من نیست چون کسانی به ناحق سلامتیم گرفت بخاطر پول صندوق بیمه اینجا عامل سوی استفاده از حقوق هستن چطور کسانی چهار سال پول بیمه گرفتن خوردن به صدمه حالا دوباره از تحقیق که کردم سوی استفاده میکنن من کارم خرابه یا آنهایی که صدمه زدن دروغ گفتن به دنیایی این نقض هر گونه ح
برجام مرد
برجام زنده شد
برجام در کما
برجام در به در
برجام ایست قلبی کرد
برجام دوباره
برجام
برجام
.
.
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
وبرجام از ساختمان نیمه کاره خودش راانداخت پائین وخوکشی کرد
«کفن و دفن رسانه‌ای برجام»
ولی جناب وزیر امور خارجه هر روز تقریباً مدعی هستند که امریکا با اصرار می خواهد به برجام برگردد. آقای وزیر خارجه این سخنان را در حالی بر زبان می رانند که ابایی ندارند ممکن است ظریفی (با «ظریف» وزیر خارجه ی قبلی اشتباه نگیرید) ممکن است بپرسد پس چرا به درخواستش جواب مثبت نمی دهید حداقل به میز مذاکره برگردید که به نوعی به دنیا نشان دهید برای این مرده محتضر مجلس ترحیم برگزار نکرده اید دارید نفس مصنوعی بهش میدید؟ ها؟
درورد بر روزنامه اعتماد با این مطلبش
میکروفن قطع شد و صدای نماینده مردم به گوش دنیا رسید
از مجلس بیست درصدی توقعی نداشته باشید
آخرریاست جمهوری آقای روحانی بر جام داشت بنتیجه میرسید باشروع دور جدید مجلس باریاست سردارقالیباف تبصره ایی درمجلس بتصویب رسید ودست وپای مذاکره کننده گان برجام را بست ازهمان زمان برجام قربانی شکست انتخاباتی وحزب بازیگردی
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
بابا تا چه حد از مرحله پرتی؟کدام نتیجه برجامب که عضو اصلی زده زیر میز؟بگرد در باغ را پیدا کن و بعد بیا تو باغ
یاد ظریف افتادم که موقع رفتن گفت ببینیم بعدی ها میتونن بیان یک صفحه توافق نامه بنویسن؟!!!!
واقعا اون لحظه فکر نمکیردم حرف ظریف به این دقت عملی بشه
حرف زیادی نزنید .اعلام نامزدی ترامپ خودش مرگ برجامه
آقاي رييس مجلس! آقايان هيات رييسه!

شما كه نتوانستيد حق مسلم مردم طبق اصل بيست و هفتم قانون اساسي براي برگزاري تجمعات اعتراضي را محقق كنيد، شما كه براي تامين معيشت مردم نتوانستيد كاري كنيد، شما كه براي گراني و تورم كمرشكن حتي يك سوال از رييس‌جمهور نكرديد!
لااقل صداي معدود نمايندگان مجلس را قطع نكنيد.
دوره مجلس يازدهم رو به پايان است.
با مردم مهربان‌تر باشيد.
متاسفانه کشور و سرنوشت مردم را بدست عده ای تند رو سپرده اند.
نماینده مجلس هیچ‌کارست تو کشور فقط برا مزایای این نمایندگی میرن وحقوق مادام العمر برا چارسال خوابیدن وچرت مرغوب روصندلی قانون ها رو کسی اجرا نمیکنه به تذکرشون جواب بدن
 
 شما اصلاح طلب‌ها عامل اصلی این اوضاع هستید. مرتب در حال فتنه و آشوب و سنگ اندازی و درست کردن مشکل برای این دولت که از قماش شما نیست، هستید. فتنه و آشوب خارجی ها و منافقین و تجزیه طلب و سلطنت طلب و.... کم بود که خیانت و فتنه شما هم اضافه شد. که این آخری از همه فتنه های قبلی بدتره و پلیدتره و کثیف تره
از زمان انقلاب تا کنون دو سوم زمان برای اداره جامعه دست اصلاح طلب‌ها بوده و اوضاع نابسامان الان محصول سوء مدیریت شماست. حالا شماها طلبکار هم هستید؟!!!!
برجام در حال نابودی اقتصاد ضعیف و شکننده ماست مداوم دولت در حال تولید پول است حجم پول بسرعت غیرقابل کنترل رسیده بطوری که اگر برای ارزانترین خودرو در کشور اقدام کنید باید چند گونی پول درشت حمل کنید ونزولایی شدن مبارک!
باید با برجام چکنیم؟ ای کاش مشاوران سیاسی با سواد و دانایی داشتیم افسوس اغلب انها فقط افراد قابل اعتمادی هستند و همین! و حافظ منافع خودشان هستند.
کشور امریکا نظام حقوقی خاصی دارد ریاست جمهوری مستقل از مجلس است و ما از مجلس امریکا میخواهیم قوانینی برای تحریم نکردن ما وضع کند در حالیکه نود درصد مجلس امریکا سالهاست مشغول وضع تحریم برای ما هستند پس این بنظر محال است از طرفی عمر توافق در بهترین حالت چهار سال است ما چکنیم؟ داریم زمان را از دست میدهیم و توافق های ما عمر محدود دارند و همین کار تاسیسات هسته ای ما را بشدت فرسوده و از بازده خارج میکند و بدتر اقتصاد را در بلاتکلیفی فلج میکند بدلیل اقتصاد نفت محور که خیانت به کشور هم هست مجبوریم مدارا کنیم و نمیتوانیم پاسخی قاطع بدهیم درامد دولت با فروش نفت تامین میشود چکنیم؟
پاسخ ساده است و اراده میخواهد یکبار برای همیشه دست دولت را از نفت قطع کنیم و با مالیات گیری دولت قدرتمند مستقل ایجاد کنیم و واردات را نزدیک به صفر کنیم و خودمان نیازهای کشور را هر چند با کیفیت پایین و قیمت بالا تامین کنیم چاره چیست؟ همین است!
بدنه دولت را کوچک کنیم کارمندان مفتخور را اخراج کرده و با معرفی انها به بخشهای تولیدی از بیکاری انها پیشگیری کنیم نیروهایی که بازده اقتصادی ندارند اخراج کنیم دولت با کمترین هزینه ها و چالاک بسرعت میتواند صنایع کوچک تولیدی را رونق بدهد و اصلا دولت میتواند خریدار کالاهای انها شود و بین مردم توزیع کند مگر ما چه میخواهیم بجز خوراک پوشاک و خانه و بهداشت؟ تفریحات هم که نیازمند واردات نیست !
چرا باید ایرانی تحریم شده سفر خارج برود؟چرا باید خودروی خارجی حتی از چین وارد کنیم وقتی پول نداریم؟چرا نام های مطرح تجاری دنیا در مغازه ها دیده میشوند؟ چرا خودمان را داریم نابود میکنیم؟ از چه میترسیم؟ اگر به توصیه این حقیر اقدام شود کسی بیکار وفقیر میماند؟ بحران ایجاد میشود؟چه مشکلی ایجاد میشود؟ فقط عده ای پولدار ناراحت میشوند؟ خوب بشوند اصلا از ایران بروند مگر چه خواهد شد ایران ویران میگردد؟ چرا اراده ای نیست؟ چه کسی مسول اینست که اینکار را بکند یک ریاست جمهوری که نیازمند ارای مردمی است میتواند؟هرگز نمیتواند. پس چه کسی میتواند چنین دستور مهمی بدهد و کار را اغاز کند؟چرا اجازه میدهید ارز خارجی بیهوده به خارج برود برای چند قطعه کالاهای بی ارزش برای کشورمان؟ چرا چنین میکنند مدیران ؟
جبه ی پایداری باید جوابگو مردم ایران باشند که مملکت رو به این روز انداختن.و به حرف هیچ میانجیگری هم توجه نمی‌کنند
بعد از‌ امضاء‌ برجام‌ توسط‌ ظریف‌ در ان‌ جو‌ دوستی‌ و اشتی‌ باید‌ پالسهای‌ مثبتی از‌ طرف ایران‌ به دنیا‌ ارسال‌ می شد که نشد‌ !
اگر‌ میشد‌ خیلی‌ خوب‌ میشد‌ نه‌ ؟؟!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل