بازدید 37016

افزایش شمار شهدای حادثه تروریستی ایذه به ۷ تن / اطلاعیه سپاه خوزستان در پی این حادثه تروریستی / تسلیت رئیس جمهور به خانواده‌های شهدا و ماموریت به استاندار/ ۳ تن از عوامل اصلی دستگیر شدند/ انتشار اطلاعیه منتسب به داعش درباره ترور در ایذه/ اعلام عزای عمومی در خوزستان و ایذه

در پی فراخوان گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، عناصر تروریستی و مسلح با سوء استفاده از حضور برخی مردم، اقدام به تیراندازی به سوی مردم و حافظان امنیت کردند و در این حمله، پنج تن به شهادت رسیدند و پنج تن دیگر زخمی شدند. یک زن سالخورده و یک کودک هم در میان شهدا دیده می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ 16 November 2022

تیراندازی افراد ناشناس به سمت مردم و پلیس در شهر ایذه، به شهادت و جراحت شماری از هموطنان‌مان منجر شد.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از منابع آگاه خبر داده، در پی فراخوان گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، عناصر تروریستی و مسلح با سوء استفاده از حضور برخی مردم، اقدام به تیراندازی به سوی مردم و حافظان امنیت کردند و در این حمله پنج تنبه شهادت رسیدند و پنج تن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این حادثه در پی ورود یک تیم تروریستی به ایذه و سوءاستفاده از تجمع شکل گرفته در بازار مرکزی این شهر رخ داده و مهاجمان که دو گروه موتورسوار بوده‌اند، با اسلحه کلاشنیکف به سمت مردم رگبار بسته‌اند.

آن گونه که از این شهر خبر می‌رسد، در این رویداد خونبار، ابتدا چهار تن، یک کودک، یک پیرزن و دو مرد به شهادت رسیدند و بعد با عروج یکی از مجروحان، شمار شهدا به پنج تن افزایش یافت. همچنین گفته می‌شود، حال برخی دیگر از مجروجان خوب  نیست.

توضیحات معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان

ولی‌الله حیاتی، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در سخنانی با تسلیت به مردم خوزستان و ایذه توضیح داد: متاسفانه راس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر چهارشنبه، راکبان دو دستگاه موتورسیکلت در اقدامی تروریستی با سلاح جنگی به سمت مردم و مدافعان امنیت شلیک کردند که در این حمله ۵ تن در شهرستان ایذه به شهادت رسیدند و تعدادی از ماموران مجروح شدند.

حیاتی شمار مجروحان این حادثه تروریستی را ۱۰ تن اعلام کرد و گفت: حال تعدادی از مجروحان وخیم است. در میان ۱۰ نفر از افراد زخمی، ۲ نیرو‌ بسیج و  سه تن از نیرو‌های انتظامی زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری ضاربان در دستور کار است، یادآور شد: هم اکنون اوضاع آرام و تحت کنترل است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه جلسه شورای تامین به ریاست استاندار در حال برگزاری است، یادآور شد: در میان شهدا یک دختر خردسال، یک زن و سه مرد وجود دارد.

تجمع خانواده‌ها و بستگان مجروحان و نیروهای نظامی مقابل بیمارستان شهدای ایذه
تجمع خانواده‌ها و بستگان مجروحان و نیروهای نظامی مقابل بیمارستان شهدای ایذه

۲۲:۴۳ اسامی شهدای حادثه تروریستی ایذه اعلام شد

رضا شریعتی ۲۱ ساله، کیان نیک‌پور ۹ ساله، اشرف نیک‌پور ۴۵ ساله و دو آقای جوان مجهول‌الهویه از شهدای حادثه تروریستی ایذه هستند.

همچنین علی مولایی ۲۳ ساله و علی محمدی ۶۰ ساله از مجروحان این حادثه به بیمارستان اهواز منتقل شده‌اند.

۲۲:۳۷ تعدادی از مجروحان به اهواز اعزام شدند

رضا مرادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در ایذه اظهار کرد: در این حادثه تاکنون ۵ تن (یک دختر کودکسال، یک خانم و سه آقا) شهید شدند.

وی با اشاره به مجروحیت ۱۰ تن که حال تعدادی از آن‌ها وخیم است، خبر داد: چند تن از مجروحان به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شدند.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهدای شهرستان و کد‌های اورژانسی مستقر در سطح شهر آماده ارائه هرگونه خدمت درمانی به مردم شهرستان هستند.

۲۳:۰۵ اطلاعیه سپاه خوزستان در مورد حمله تروریستی ایذه

سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پی حادثه تروریستی شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان ایذه، اطلاعیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: «بدین وسیله به اطلاع امت شهیدپرور خوزستان می‌رساند، گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سوءاستفاده از التهاب ایجاد شده در شهرستان ایذه با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آن‌ها را به رگبار بستند؛ در این بین پنج تن شهید و ۱۰ تن زخمی شدند.»

در این اطلاعیه آمده است: «سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه به حضرت بقیه الله و نایب بر حقش امام خامنه‌ای و عموم مردم شهیدپرور خوزستان به ویژه خانواده مکرم آن عزیزان از خداوند متعال علو درجات برای روح آن شهدا بزرگوار و صبر جمیل برای بازماندگان مسالت دارد.»

در این اطلاعیه عنوان شده است: «امت شهیدپرور حزب الله به ویژه مردم فهیم و قدرشناس خوزستان و شهرستان ایذه با حضور گسترده و پر شور خود در آیین تشییع پیکر‌های منور و مطهر شهدای این حادثه تروریستی بار دیگر عزم راستین و اراده فولادین خود در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر آن را به نمایش خواهند گذارد.»

۲۳:۵۰ تسلیت رئیس جمهور به خانواده‌های شهدا و ماموریت به استاندار خوزستان

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پی وقوع حادثه تروریستی تیراندازی به مردم و نیرو‌های انتظامی در بازار مرکزی ایذه، در گفت‌وگو با استاندار خوزستان ضمن مطلع شدن از جزییات حادثه، دستور داد، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به فوریت عاملان و آمران این واقعه تروریستی را شناسایی و برای مجازات تحویل دستگاه قضایی دهند.

رئیس جمهور همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این واقعه، دستور داد تا همه امکانات لازم برای رسیدگی به مجروحان این حادثه فراهم شود.

پنج‌شنبه

۰۰:۲۷، ۳ نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی ایذه دستگیر شدند

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: بعد از حوادث امروز در ایذه، به دادستان و رئیس دادگستری این شهرستان دستور ویژه داده شد تا کلیه اقدامات لازم را در جهت شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این حوادث و اغتشاشات انجام دهند.

وی افزود: همچنین دستورهای لازم برای انتقال پیکر شهدا به پزشکی قانونی و تشخیص نوع اسلحه به کار رفته در این حوادث صادر شد؛ رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

دهقانی افزود: ۳ تن از عوامل اصلی حوادث و اغتشاشات امروز شهرستان ایذه دستگیر شدند و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل مرتبط در دستور کار قرار دارد. به دادستان مرکز استان نیز ماموریت داده شد تا با حضور در شهرستان ایذه اقدامات و نظارت‌های لازم در جهت تکمیل تحقیقات و دستگیری کلیه عوامل را در محل انجام دهد.

۰۱:۲۰ اطلاعیه منتسب به داعش در پذیرفتن مسئولیت حادثه تروریستی ایذه

اطلاعیه‌ای منتسب به گروه ترویستی داعش که در فضای مجازی منتشر شد، اذعان می‌کند که این گروه مسئول عملیات تروریستی شامگاه چهارشنبه ایذه است.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: در حمله اعضای این گروه به اعضای سپاه پاسداران در ایذه در جنوب غربی ایران، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

تیراندازی افراد ناشناس در ایذه ۵ تن را به شهادت رساند/ معاون استاندار: حال تعدادی از مجروحان وخیم است/ اطلاعیه سپاه خوزستان در پی این حادثه تروریستی/ تسلیت رئیس جمهور به خانواده‌های شهدا و ماموریت به استاندار/ ۳ نفر از عوامل اصلی دستگیر شدند

۰۱:۴۰ افزایش شمار شهدای حادثه تروریستی ایذه به ۶ نفر

یکی از مجروحان حادثه تروریستی ایذه به شهادت رسید تا شمار شهدای این رویداد تروریستی به شش تن افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، دو مجروح این حادثه که حال وخیمی داشتند، در همان ساعت‌های ابتدایی حادثه به بیمارستان اهواز منتقل شدند که ساعتی پیش نیز یکی از مصدومان به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست داد و تعداد شهدای این حادثه به شش تن رسید.

۰۸:۳۰ شمار شهدای حمله تروریستی ایذه به ۷ نفر رسید

حبیب حی بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با به شهادت رسیدن یکی از مجروحان حادثه تروریستی در شهرستان ایذه تعداد شهدا این جنایت به هفت نفر رسیدند.

به گزارش مهر، اسامی شهدای این جنایت تروریستی رضا شریعتی ۲۵ ساله، کیان پیر فلک ۹ ساله، اشرف نیک بخت ۴۵ ساله، آبتین رحمانی ۱۳ ساله، علی مولایی و دو نفر مجهول الهویه اعلام شده‌اند.

۰۸:۵۲ اعلام عزای عمومی در خوزستان و ایذه

یک روز در استان خوزستان و سه روز در شهرستان ایذه، عزای عمومی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در پی این حمله تروریستی و شهادت هفت نفر از مردم ایذه، با اعلام حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد و خلیلیان استاندار خوزستان، امروز در استان و سه روز در شهرستان ایذه عزای عمومی اعلام شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۶
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۶۱
کیا کشته شدن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
پس این همه نیروی انتظامی و امنیتی که دارن ماهیان چندین میلیون حقوق میگیرند دارند چکار میکنند که این
همه حملات تروریستی داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
سردار. به پیر به پیغمبر من دنبال تجزیه ایران نیستم. فقط یک سوال ساده دارم که اگر مستعان موفق بود الان کجاست و اگر موفق نبود چه اندازه بودجه خرج ان شده و ایا کسی مسئولیت ان را به عهده میگیرد. ایا این خواست زیادی است. ایا من حق پرسشگری ندارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
کشته ها
سریع
فوری
انقلابی
مکان تعیین کنید برای اعتراضات .
مردم حین اعتراض احساس آرامش کنند
مرگ بر دشمن !
لطفا مملکت رو آروم کنید دل مردم خون شد
یاران چ غریبانه ( ۲ )
رفتند از این خانه
هم سوخته شمع ما هم سوخته پروانه
داعش اومده داخل دوباره ؟!
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
مرگ بر بنگلادش
درسته دارو پیدا نمیشه ولی امنیت داریم
یه بار دیگه باید حمله کنیم با موشک به اقلیم کردستان
امنیت ما به خطر افتاده
با این موشک ها به یه جایی حمله کنید خوب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
به کدوم دشمن حمله کنیم ؟!!!!
کار آمریکاس و کانادا
عجب ...
الان نظر سلبریتی ها و فوتبالیستهای محترم شنیدنیه. آقا یحیی، علی آقای دایی، علی آقای کریمی، هنرپیشه های دو زاری، نظری ندارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
❤❤❤❤❤❤ یحیی و علی دایی و علی کریمی❤ ❤ ❤❤
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
اتفاقا علی کریمی نظرش رو اعلام کرده میتونی بری پیجش بخونی و ببینی و گریه کنی
اینجوری پیش بریم فکر کنم تا آخر سال هممون بریم بهشت !
مقامات مسئول در ایران، به عنوان یک دلسوز و خیرخواه کشور، از شما میخواهم از هر کاری که باعث عصبانیت بیشتر مردم میشود اکیدا خودداری کنید. نه تنها خودداری کنید بلکه هر کاری که باعث خوشحالی و امیدواری بیشتر در مردم میشود انجام دهید مثلا در آستانه جام جهانی از عادل فردوسی پور با احترام و تکریم دعوت کنید برای گزارش مسابقات جام جهانی. فردی مثل فروغی که باعث حذف فردوسی پور شد را عزل کنید. باور کنید این تصمیمات سخت است اما باعث تلطیف فضا میشود. سریع این کارها را انجام دهید نگذارید کار به جاهای باریک کشیده شود که بعدا فایده ای ندارد و به جز خسران چیزی باقی نخواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
اصل مشکل ما تورمه. توجه به جوانها و احتیاجات آنها...عدالت و نداشتن فاصله طبقلتی دزدی و اختلاس و غیره
نمی دانم چرا مرزهای کشور باز است و افراد بامجوز و بدون مجوز از مرزهای شرقی وارد ایران می شوند.
استنتاج من از ماشین های شیشه دودی و پلاک مخدوش است که در جاده ها گاهی دیده می شوند.
این بی نظمی و افراطی گری باعث می شود افراد داعشی هم وارد شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
از مرز غربی هم میان
امنیت ؟
خبر بلا موضوع است اگر مردم در تظاهرات کشته شده اند طبق رویه مرسوم شهید نیستند فقط مرده اند اگر نیروی انتظامی کشته شده اینها با هم در تظاهرات بوده اند و یا حافظ تظاهرات کنندگان خبر مقداری مبهم و مرموز است
خدا آجر و صبر دهد
آخی خدا لعنتشون بکنه
اونایی که تیراندازی کردند امیدوارم به عزای عزیزانشون بنشینند ....
الان این همه اغتشاشگر دستگیر کردین این تروریست رو هم لطفا پیدا کنید
اللهم عجل لولیک الفرج
لعنت به علی کریمی و دایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
بی ادب گستاخ
درست صحبت کن با محبوب مردم
اين حادثه تروريستي محكوم است از طرف هر گروهي كه انجام شده و هر نيتي كه پشت پرده آن بوده!
به نتانیاهو خوش آمدگویی نکردیم افسار پاره کرده
کاش ماموران بجای تمرکز بر تجمع بی آزار مردم ، روی تحرکات دشمنان متمرکز بودند.
احیای کمیته های انقلاب اسلامی و انسداد مرزها بایستی در دستور کار قرار بگیرد
اغتشاشگران عزیز

خسته نباشید

فردای قیامت باید جواب خونهای ریخته شده را بدهید اگر در دنیا قسر در رفتید
لعنت به هر چی خائن و وطن فروشه ...اینا از هر دشمنی کثیف تر هستن.اقای کریمی کاخ نشین کلاهتو بذار بالاتر
گفتن داعش کاری با ما نداره.همون ها گفتن با داعش می شه صحبت کرد.سردار نبودت رو این روز ها حس می کنم.
آقای رییسی آیت الله هستن؟؟؟؟؟ چرا مردم را عصبی تر میکنید... ایشان کی آیت الله شده؟؟؟
چرا عکسی از موتور سوارها نیست
اقا مماشات بس است تروریستهای خاون
د بشنوید صدای مردم رو دیگه
بشنوید
گوش کنید
تا دشمنان این میهن از این وضعیت سوء استفاده نکردند
بکشید ما را ملت ما بیدارتر میشود منبعد صف مردم جدا شده و این اغتشاشگران همانند منافقین در دهه 60 ریشه کن خواهند شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
منفی هارو بشما شما تا صفت مشخص بشه
چرا فرزندان مسئولان نمیان کف خیابون برای دفاع از امنیت کشور ؟!!!@!
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

جا داشت چندتا لقب دیگه هم بهش اضافه کنی
خدا رحمتشان کنه. رئیس جمهور چرا به بلوچستان تسلیت نگفت؟ چون سنی بودن؟ هر دو که کار تروریستها بود و شهدا هم از مردم
مگه قرار نبود بریم سوریه با داعش بجنگیم که با داعش توی ایران نجنگیم ؟!
کو پس ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
بنده خدا، اگر داعش افسارش کشیده نمیشد، هر روز ده تا ده تا یا صدتا صدتا باید شهید میدادیم
بد نیست تا دیر نشده، پرده ها دریده تر نگشته و خشونتها تند و تیزتر نشده، مسئولین طرحی فراگیر را برای آشتی ملی ارائه کرده و اجرا نمایند. نباید با بسته شدن مسیر اصلاح، کشور عزیز ایران در دام خشونت و ویرانی گرفتار گردد.
روزی که به نیروی انتظامی گفته شد خودتون شهید بشید اما دست به سلاح نبرید، این روزهای خونین متصور بود.
یکم از پلیس غرب یاد بگیرید. در برابر مردمشون ضمن رعایت احترام مخالفان و معترضین، در زمان ناامنی، به شدیدترین شکل ممکن برخورد می کنند و کل سیستم حکومتی همراهشونه.
واقعا فکر میکنید کار کی بوده ؟
چرا وقتی ۱۱۸ نفر در زاهدان کشته شدند کسی تسلیت نگفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
لر وبلوچ نداره هر انسانی کشته باشه جای تاسفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
باید زاهدان رفته باشی تا بفهمی
برای مقابله با روش های جدیدی که آمریکایی ها به تروریست ها آموزش داده اند باید نیروی انتظامی ایران هم روش های جدیدی متناسب با آن به وجود آورد.
چرا اجازه تجمع به معترضین داده نمی شود و پلیس امنیت تجمع را تضمین نمی کند اصلا این حق که کسی معترض باشه رو به رسمیت می شناسیم ؟ به معترضین اجازه تجمع با حفاظت پلیس بدین تا این اتفاقات نیوفته
در مرزهای غربی کشور ،در میان کولبران هر روز تروریستها وارد و خارج می شوند. اول این مساله را حل کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر