بازدید 14411
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

گزیده‌ای از سخنرانی‌های هیتلر / استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی / بندر بوشهر در اشغال انگلیس / آب هات داگ با خواص دارویی!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ 15 November 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


گزیده‌ای از سخنرانی‌های هیتلر

شاید باورتان نشود اما اینها جملات هیتلر است: «ارزشمندترين داشته شما در دنيا مردم خود شما هستند»، «ما به مردم غني نمي‌گوييم که لطفا به مردم فقير چيزي بدهيد به جاي آن مي‌گوييم که مردم آلمان، به خود ياري کنيد!»، «باور ما به آلمان راسخ است و اراده ما کوبنده و هنگامي که اراده و باور اينچنين گرم به هم آميخته باشند، دیگر حتي عرش هم شما را انکار نخواهد کرد» و «يک دولت جديد به راحتي از آسمان نمي‌افتد بلکه بايد از بين مردم برويد چون زماني که من به وفاداري، باور، اعتماد، تعصب و تعهد نياز دارم، بايد به جايي بازگردم که هنوز اين ارزش‌ها در آنجا پيدا مي‌شود و اين ارزش‌ها هميشه در بين خود مردم يافت مي‌شود». گزیده‌ای از سخنرانی های هیتلر دیکتاتور آلمانی که شنیدن آن زاویه دید جدیدی از شخصیت و باورهای او ایجاد می‌کند و درک چرایی به قدرت رسیدن و در قدرت ماندنش تا روز خودکشی اش را راحت تر می‌کند، در «تابناک» با زیرنویس فارسی می‌بینید.

 


استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی

در جریان جنگ جهانی دوم، گروه وسیعی از لهستانی‌های آواره به ایران مهاجرت کردند و با استقبال مردم ایران مواجه شدند. گروهی از لهستانی‌ها پس از جنگ ایران را ترک کردند و گروهی ساکن دائمی کشورمان شدند. قبرستانی از لهستانی‌هایی که در ایران فوت کردند و دفن شده‌اند، در ایران وجود دارد. این ویدیو، یکی از معدود تصاویر ثبت شده از این اتفاق است که در «تابناک» می بینید.

 

 

بندر بوشهر در اشغال انگلیس

در دوران جنگ جهانی دوم، ایران از شمال توسط روسیه و از جنوب توسط انگلیس اشغال شد و بندر بوشهر دروازه کمک به روسیه از طریق خلیج فارس شد. در این ویدیوی تاریخی، صحنه هایی از هشت کشتی متحدین در ایران و بار زدن گندم به واگن های قطار، تمرکز اشغال گران در بنادر ایران، حرکت قطار با نیروهای هندی و همچنین تصاویری از غواصی برای بازیابی کشتی هوهنفل را تماشا می کنید. این ویدیو را در «تابناک» می بینید.

 


آموزش سواره نظام ایران در ۱۳۳۰

ارتش مدرن ایران در دوران پهلوی از ابتدا توسط برخی کشور‌های غربی از جمله انگلیس و آمریکا آموزش داده شد. اکنون یک فیلم تاریخی از آموزش سواره نظام ایران در سال ۱۳۳۰ با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


آب هات داگ با خواص دارویی!

اخیرا یک هنرمند کانادایی برای به تامل واداشتن مردم قبل از خرید چیزی دست به اقدام جالبی زده. او آب هات داگ را بسته بندی و به عنوان نوشیدنی که خواص دارویی دارد تبلیغ کرد و فروخت. با قیمت ۳۸ دلاری آن شصت نفر از مردم محلی در شهر ونکوور آن را خریدند. او با برپا کردن یک غرفه در کنار جشنواره سینمایی محلی در شهر ونکوور و با پوشیدن تی شرتی که روی آن برچسب مدیرعامل شرکت هات داگ واتر بود به تبلیغ محصولش پرداخت. او مدعی بود نوشیدن آن باعث ظاهری جوان، کاهش وزن و افزایش قوای ذهنی می‌شود. دیری نپایید که رسانه‌های کشور کانادا به آن پرداختند و با او در این باره مصاحبه کردند. او در واقع بدین ترتیب نشان داد، هر محصولی را تحت عنوان واجد فواید دارویی می‌توان با تبلیغات به مردم فروخت! گزارش خبری شبکه سی تی وی در این باره را با زیرنویس فارسی در تابناک ببینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
100 سال پیش به خاطر جنگ چهارتا لهستانی اومدن ایران خرجشون رو هم صلیب سرخ داده
حالا تابناک و سایت های ایرانی هزاربار این موضوع رو کار کردن بیخیال بابا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر