بازدید 7638

بایدن، نامحبوب‌ترین رئیس جمهور دموکرات تاریخ آمریکا

با وجود اینکه دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای نسبتا خوش اقبال نشان دادند، اما آمارها همچنان حاکی از این است که محبوبیت جو بایدن از هر رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در ۴۴ سال گذشته کمتر است.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 15 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نیوزویک دوشنبه شب نوشت، انتخابات میان دوره‌ای آمریکا به نوعی نیز یک همه پرسی در مورد دوران تصدی بایدن به عنوان رئیس جمهور بود. محبوبیت بایدن در طول تابستان به علت تورم بالا و نگرانی‌ها در خصوص رکود اقتصادی که موجب افزایش انتقادها از سیاست‌های اقتصادی وی شد، افت شدیدی کرد. جمهوری خواهان برای سوار شدن بر «موج قرمز» و در اخیار گرفتن اکثریت کنگره در طول انتخابات میان دوره‌ای روز سه شنبه، از عدم محبوبیت بایدن حداکثر استفاده را کردند.

البته این "موج قرمز" با وجود عدم اقبال مردم به بایدن هرگز تحقق نیافت. دموکرات‌ها همچنان کنترل سنای ایالات متحده را در دست دارند - و حتی می‌توانند اکثریت خود را بسته به نتایج دور دوم انتخابات ایالت جورجیا افزایش دهند - و به نظر می‌رسد که تنها تعداد انگشت شماری از کرسی‌های کنگره را از دست خواهند داد.

بر اساس نظرسنجی‌های FiveThirtyEight، میزان محبوبیت بایدن در حال حاضر ۴۱.۷ درصد است و ۵۳.۱ درصد از آمریکایی‌ها با ریاست جمهوری او مخالف هستند. این موضوع نشان دهنده افزایش نسبی محبوبیت بایدن نسبت به ماه تیر است؛ زمانی که میزان رضایت از او به ۳۷.۵ درصد رسید.

با این حال، میزان محبوبیت بایدن همچنان پایین‌تر از آخرین اسلاف دموکراتش است که اتفاقا در مقایسه با بایدن شکست‌های میان دوره‌ای سهمگین‌تری را تجربه کردند.

باراک اوباما در دوره ریاست‌جمهوری خود، محبوبیتی در حدود ۴۵ درصد داشت. در طول اولین انتخابات میان دوره‌ای زمان اوباما در سال ۲۰۱۰، جمهوری خواهان ۶۳ کرسی مجلس نمایندگان و ۶ کرسی سنا را تغییر دادند و این انتخابات را به یکی از قوی ترین "امواج قرمز" در تاریخ آمریکا تبدیل کردند.

بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین دیگر نیز در این مقطع از ریاست جمهوری خود، رتبه محبوبیت ۴۳.۸ درصد داشت. دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای سال ۱۹۹۴، ۵۴ کرسی مجلس نمایندگان و ۸ کرسی سنا را از دست دادند.

جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از اولین و تنها انتخابات میان دوره‌ای خود در سال ۱۹۷۸، محبوبیت ۵۱.۹ درصدی داشت. او نیز مانند بایدن، در انتخابات میان دوره‌ای خوش اقبال بود و تنها ۱۵ کرسی مجلس و سه کرسی سنا را از دست داد.

در عنون مقایسه جدیدتر، دونالدترامپ رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، در همان مقطع ریاست جمهوری خود، محبوبیت ۴۲.۴ درصدی داشت که فقط کمی بالاتر از بایدن بود. جمهوری خواهان ۴۱ کرسی مجلس نمایندگان را از دست دادند اما در انتخابات میان دوره‌ای در سال ۲۰۱۸ دو کرسی سنا را به دست آوردند.

محبوبیت بایدن نیز در ماه اولیه پاییز افزایش یافت، اما از ماه آبان و با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای، اندکی کاهش یافت. اما این کاهش به اندازه کافی شدید نبود که موجی را که جمهوری خواهان برای پیروزی در هر دو مجلس کنگره نیاز داشتند، ایجاد کند.

اگر جمهوری خواهان نهایتاً حداقل ۲۱۸ کرسی را کسب کنند، کنترل مجلس نمایندگان را به دست خواهند گرفت.

در این بحبوحه، بایدن عملکرد میان دوره‌ای دموکرات‌ها را جشن گرفته است؛ به ویژه به خاطر شکست نامزدهایی که پیروزی او در کالج الکترال ۲۰۲۰ را به تعویق انداختند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر