بازدید 3194

گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و بن سلمان

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، رئیس جمهوری فرانسه و ولیعهد سعودی در گفت وگوی تلفنی درباره منطقه صحبت کردند.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 13 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون و محمد بن سلمان تلفنی درباره همکاری‌های راهبردی میان دو کشور گفت وگو کردند.

دو طرف روابط دوجانبه فرانسه و عربستان سعودی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تمایل خود را برای تقویت روابط اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه انرژی ابراز کردند.

گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد سعودی به ویژه بر لبنان تمرکز داشت و مکرون بر لزوم انتخاب رئیس جمهور لبنان در اسرع وقت به منظور اجرای برنامه اصلاحات ساختاری لازم برای پیشرفت این کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، مکرون و بن سلمان همچنین به بحث و گفت وگو درباره خطرهایی که ثبات منطقه را تهدید می‌کند، پرداختند.

ولیعهد عربستان سعودی مرداد گذشته به فرانسه سفر کرد و در کاخ الیزه با امانوئل مکرون دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای گفت‌ وگو کرده بود.

الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه در واکنش به انتقادها به سفر محمد بن سلمان به پاریس گفته بود: سفر ولیعهد سعودی به منزله زیر سؤال رفتن تعهدات ما در برابر قوانین حقوق بشری نیست. رئیس جمهور مکرون قطعا در فرصتی مناسب درباره پرونده خاشقجی با ولیعهد عربستان گفت وگو می‌کند. اما با توجه به جنگ اوکراین و مشکل تأمین گاز در اروپا، گفت وگو با کشورهای تولید کننده انرژی اقدامی ضروری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار