بازدید 2246

بنزین سال آینده هم گران نمی شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برخی اخبار در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی امسال نداریم و در بودجه سال آینده هم چنین افزایشی در نظر نگرفته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 11 November 2022

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: کار تهیه بودجه۱۴۰۲ در سازمان برنامه و بودجه تمام شده و آن را این هفته تحویل دولت می دهیم.

به گزارش ایسنا، مسعود میرکاظمی درباره مراحل تدوین بودجه ۱۴۰۲، اظهار کرد: تهیه برنامه توسعه هفتم و بودجه سال بعد را آغاز کرده‌ایم. طبق زمانبندی تا ۱۵ آبان باید بودجه شرکت ها را تهیه می کردیم که تهیه شده و ۱۵ آبان تحویل مجلس داده شده است. نظر رییس مجلس آن است که برنامه هفتم زودتر داده شود، ولی چون سیاست ها اخیرا داده شده، نمی شد برنامه را زودتر داد و اولویت را دادیم به بودجه چون امسال برنامه ششم توسعه حاکم است.

وی ادامه داد: این هفته تمام تبصره های بودجه را تمام کرده و تحویل دولت می دهیم. رئیس مجلس اخیرا اعلام کرده که برنامه توسعه را اول ارائه دهیم. تقریبا کار بودجه در سازمان برنامه و بودجه تمام شده است. امروز بودجه ویرایش و به دولت تحویل داده می‌شود. بعد از تصویب دولت، اگر مجلس بپذیرد آن را تحویل مجلس می‌دهیم، اگر نه برنامه توسعه هفتم را جلو می اندازیم. طبق قانون این آمادگی را داریم که بودجه را در موعد قانونی تحویل مجلس دهیم. فرصت ما خیلی کم است اما اگر قرار شد، برنامه توسعه را اول ارائه کنیم، وزن کار را بیشتر سمت برنامه هفتم می بریم تا در موعد خود برنامه هفتم را تحویل دهیم.

میرکاظمی در پاسخ به انتقادات از دولت جهت پرداخت نشدن بودجه اشتغال، تاکید کرد: سال گذشته ۳۲ همت(هزار میلیارد تومان) بابت اشتغال دیده شده بود. دولت را که در نیمه دوم سال قبل تحویل گرفتیم، مواجه شدیم که دولت قبلی ریالی پرداخت نکرده بود. ما تلاش کردیم و تا پایان سال ۱۹ همت بابت اشتغال پرداخت شد. عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴  حدود ۳۴۰ همت بود که پیشنهاد دولت این بود که این رقم به ۴۷۰ همت برسد که در مجلس به ۶۶۰ همت رسید.

وی اضافه کرد: ما اعتراض کردیم که این منابع در بودجه قابل وصول نیست چون یا باید قیمت آب و برق افزایش می یافت که این در برنامه دولت نبود یا تولید باید افزایش می یافت که تولید به این راحتی افزایش نمی یابد. در جلسات مشترک دولت و مجلس، اصرار سازمان برنامه این بود که میزان یارانه باید به گونه ای انتخاب شود تا بتوانیم سایر تکالیف خود را انجام دهیم اما رئیس مجلس تاکید داشت که معیشت در اولویت باشد و اشتغال در اولویت بعدی باشد. ۲۰۰ همت هم کسری بود و میزان پرداخت یارانه هم بیشتر از سقف مصارف می شد، سازمان برنامه موافق ایجاد ناترازی بود  و الان این انتقاد می شود که چرا سازمان برنامه، منابعی برای اشتغال در نظر نگرفته است؟در حالیکه معیشت در اولویت اول  و اشتغال در اولویت بعدی بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در نامه ای از رهبری اجازه گرفتند که ۲۰ درصدی که هر سال دولت ها از صندوق توسعه ملی استفاده می کردند، برای تملک دارایی سرمایه ای  و اشتغال استفاده شود. ایشان ۱۰ درصد را اجازه دادند الان هم در دست اجراست که بانک مرکزی نرخ آن را تسهیل کرده که به حساب بریزد و ما بتوانیم از این محل، بودجه اشتغال را تامین کنیم. دولت به فکر اشتغال است ولی منابعش را در اختیار نداشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برخی اخبار در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی امسال نداریم و در بودجه سال آینده هم چنین افزایشی در نظر نگرفته‌ایم. برای همین می گوییم وقتی افزایشی در قیمت حامل های انرژی نداریم، ۲۰۰ همت اضافه کردن به منابع تبصره ۱۴، درآمد موهوم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر