بازدید 7871

نامه ۱۲۰۰ نفر به رییسی برای لغو محدودیت‌های اینترنت

۱۲۰۰ فعال کسب و کار بر اساس خبر منتشر شده در دیجیاتو، روز گذشته خواهان رفع فیلترینگ و محدودیت های اعمال شده بر اینترنت و شبکه های اجتماعی شدند که البته خواسته آنها بر اساس یک وعده مشخص انتخاباتی دولت سید ابراهیم رئیسی بود.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 08 November 2022

به گزارش خبرآنلاین، این فعالین به وعده ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات اشاره و تاکید کردند که «دسترسی به اینترنت بدون محدودیت» از وعده‌های انتخاباتی او بوده است. سید ابراهیم رئیسی در آن زمان در فیلم تبلیغاتی خود به طور مفصل درباره اینستاگرام سخن گفته بود. اینکه فضای موجود در این پلتفرم یک بازار کسب و کار برای مردم راه انداخته است.

رئیس دولت سیزدهم در کارزار انتخاباتی خود به خرید کالا توسط دخترانش از این بازار اشاره کرده بود. او همچنین تاکید داشت پیجی با دو میلیون فالوئر دارد که در آن کامنت های مردم را می خواند و در جریان نبض اتفاقات قرار می گیرد.

البته ویدیوی دیگری را سایت خبر فوری از بهادری جهرمی از اعضای حقوقی تیم انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی منتشر کرده است که در آن گفته می شود اتهام تلاش برای فیلترینگ اینستاگرام یک تهمت است چرا که در همان زمان رئیسی اگر می خواست به عنوان رئیس قوه قضاییه این کار را عملی می کرد.

اما یک سال پس از آغاز دولت سید ابراهیم رئیسی و در شروع حوادث پس از فوت مهسا امینی به دستور شورای امنیت کشور محدودیت های مختلفی برای اینترنت ایجاد شد و البته صراحتا از سوی سخنگوی دولت، رئیس پدافند غیرعامل و وزیر ارتباطات اعلام شد محدودیت ها برای دو پلتفرم آمریکایی اینستاگرام و واتساپ تداوم خواهند داشت.

آنها عدم پایبندی این دو پلتفرم به پالیسی امنیتی خود در جلوگیری از محتوای خشن، ترویج تروریسم و آموزش ساخت سلاح در کنار محتوای مستهجن را دلیل این محدودیت ها دانستند.

در نامه ارسالی برای رئیس دولت سیزدهم اعلام شده که دسترسی به اینترنت برای پنجاه میلیون نفر از مردم ایران مترادف با دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها است.

درحالی که نوری غزلچه نماینده مردم بستان آباد به تازگی گفته بود وقتی از سید ابراهیم رئیسی درباره بازگشت اینترنت به شرایط عادی پرسیدیم ، واکنش ایشان تنها سکوت بوده است.

پیش‌تر نصر تهران و انجمن کسب و کارهای الکترونیک و انجمن کسب و کارهای مجازی و... نیز در نامه‌های جداگانه نسبت به محدودیت‌های اعمال شده در اینترنت واکنش نشان دادند و خواستار برطرف شدن آنها بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۶
آمریکا ایران را تحریم ناجوانمردانه میکند

مسئولینم ما را اینچنین ناجوانمردانه تحریم میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
هزاران نفر ریختن بیرون اغتشاش کردند . دودش داره میره تو چشم همه مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
ناشناس 11.11 اونها هم مردمن خسته از تبعيض و عشق كردن اقا زاده ها در اروپا و امريكا و اين اقتصاد دستوري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
ناشناس 11.11 اونا اغتشاشگر نیستند اونا معترض هستند مجوز بده اغتشاش نکنند چرا نمیتونی مجوز بدی از چی میترسی
کار به جایی رسیده که حتی گوگل کروم را نه می توان نصب کرد و نه آپدیت کرد!
اگر باور ندارید، همین الان با لپ تاب امتحان کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
من الان از اون استفاده میکنم مشکلی نداره
نه شما اشتباه می کنید ممکن نیست رئیسی همچین حرفی زده باشه دولت مردمی رئیسی؟
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
نه اگر یه ذره فقط یه ذره ... داشته باشی میفهمی که آزاد کردن بستر مناسب برای تولید محتوای خشونت آمیز و تشویق به تخریب و آدمکشی در هیچ جای دنیا تحمل نمیشه حتی در کعبه آمالتون آمریکا
از این 1200 نفر می پرسم
شما جان تان را دوست داری یا پولتان را ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
بدون پول جان هم نیست.شما الان بروید دکتر،بعد از ویزیت به دکتر بگو من جانم را دوست دارم ولی پول را نه.بهت میگه پول ویزیت را بده.
یا برو قصابی،و یا سوپر مارکت هرچی خواستی بخر،بعد موقع پرداخت فاکتور خردیدتان بگو من جانم را دوست دارم و پول را نه.
حتی درآمد پیک موتوری با بسته شدن آنلاین شاپ ها رسیده به ۳۰ درصد!!!
این آمار با خودش طوفانی از مشکلات میاره آقایان
سرقت طلاق رشد بزه و از همه مهمتر سرخوردگی اجتماعی
1200 نفر که سهله اگه 12 میلیون نفر هم نامه بنویسن باز هم وقعی به خواسته ملت نهاده نمیشه ... اگه میخاستن رفع فیلتر کنن اصلا فیلتر نمیکردن ... باید طرحی نو در انداخت
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
سلام طرح نو یا شر نو بهر حال اوضاع حاکمیت کاملا متفاوت تر از اوضاع خیابونه حسابی سفره هاشون پر حساب بانک پر و تفریحات و آینده نوادگانشون هم تصمینه غصه منو شما رو که ندارن
نامه چند ده هزار نفر به اژه ای برای برخورد شدید با اغتشاشگران را هم منتشر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
اگه مجوزش صادر بشه نامه ده میلیونی برای عدم برخورد با معترضین امضا می کنیم .
فضاي مجازي درست مثل زمين فوتبال هست . هر كي درون زمين ، بهتر بازي كنه ، قطعاً به نتيجه بهتري مي رسه . ما متاسفانه بلد نبوديم از اين ظرفيت استفاده كنيم . وگرنه اونا فضا مجازي را به روي ما مي بستن و نه اينكه خودمون اين ظرفيت را به روي مردم ببنديم . وقتي اخبار را بدرستي منتشر نمي كنيد ، وقتي دسترسي به توييتر براي مسئولين آزاده و براي مردم ممنوع هست ، وقتي تبعيض و بي عدالتي از سر و كول مملكت بالا مي ره ، وقتي براي نخبگان اين جامعه ، كاري وجود نداره ، وقتي كه سفره مردم روز به روز كوچكتر ميشه ، از مردم بيش از اين صبوري كردن را نخواهيد . روش هاي سلبي و محدود كننده در هيچ كجاي اين جهان ، ثمري نداشته و قطعاً نخواهد داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر