بازدید 2548

این بیماری‌ها جدی‌ترین تهدید برای سلامت هستند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بار بیماری‌ها را از تهدیدات آینده نظام سلامت کشور دانست.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 02 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از وبدا، دکتر یونس پناهی در همایش گرامیداشت پدافند غیرعامل در سالن همایش‌های هتل قلب تهران، گفت: مطابق بررسی‌ها، بار بیماری ها در دنیا شامل بیماری های قلبی، سرطان ها، بیماری های خاص و صعب العلاج، تنفسی، نورولوژی، تصادفات، مغر و اعصاب و در ایران بیماری های قلبی، سرطان ها، تصادفات، مغز و اعصاب و تنفسی هستند.

وی با بیان این که اگر بتوانیم هزینه ها و بار بیماری های فوق را مدیریت کنیم مابقی بیماری ها نیز قابل کنترل خواهند بود، افزود: تغییرات اقلیمی و کمبود آب، دارو، غذا و ایمنی غذایی، جمعیت و تهدیدات محیطی مثل تصادفات مهم ترین مخاطرات فعلی و آینده کشور هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دارو بعد از تجارت تسلیحاتی بزرگترین تجارت در دنیاست. در چرخه تولید، توزیع و مصرف دارو بخش توزیع دارو به دلیل منشأ شیمیایی و بیولوژیکی دارو می تواند تهدید باشد.

دکتر پناهی بیان کرد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با توجه به مساله مهم تامین، نگهداری و توزیع مواد غذایی آمادگی دارد از تحقیقات دانشمندان این حوزه حمایت کند.

وی تصریح کرد: مساله مهم دیگر جوان سازی جمعیت کشور است. هم اکنون نرخ رشد باروری در برخی استان های کشور به ۰.۹ و عدد یک رسیده است که بسیار هشدار دهنده است.

ذات پدافند غیرعامل پیشگیری است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ذات پدافند غیرعامل بازدارندگی و پیشگیری است. کرونا به ما ثابت کرد باید در برابر تهدیدات آمادگی لازم را داشته باشیم. اکنون بالای ۸۰۰ مرکز تحقیقات دولتی و ۴۰ مرکز تحقیقاتی خصوصی در کشور فعال هستند و از این ظرفیت باید برای رفع تهدیدات بهره ببریم.

وی در پایان یادآور شد: تغییر رویکرد مواجهه با کرونا از نگاه درمانی به نگاه پیشگیرانه در این دولت موجب کاهش مرگ و میرها از بالای ۷۰۰ نفر در روز به زیر ۱۰ نفر و حتی در روزهایی صفر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر