بازدید 6068

عفونت تنفسی کودک در خانه قابل درمان است؟

موارد ابتلا به نوعی ویروس تنفسی رایج موسوم به ویروس سین‌سیشیال تنفسی در ایالات متحده رو به افزایش است که منجر به مراجعه قابل توجه کودکان به برخی از بیمارستان‌های این کشور شده است و از سوی دیگر موارد ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در کنار سایر ویروس‌ها مانند آدنوویروس و راینوویروس که باعث سرماخوردگی می‌شوند در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 30 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، همچنین با بازگشایی مدارس و حضور کودکان در کلاس‌های درس و عادی شدن بسیاری از فعالیت‌ها که اغلب افراد بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌دهند احتمال انتشار ویروس افزایش پیدا کرده است.

دکتر "لیانا ون" پزشک اورژانس، متخصص بهداشت عمومی و استاد سیاست گذاری و مدیریت بهداشت در دانشگاه جرج واشنگتن در پاسخ به این پرسش که چرا عفونت‌های تنفسی در حال افزایش است، گفت: عفونت‌ها همیشه بین کودکان رایج بوده‌ است. قبل از شیوع کووید-۱۹، آبریزش بینی و سرفه در بین دانش آموزان به ویژه در فصل پاییز و زمستان عادی بود.

وی افزود: ممکن است به دلیل محدودیت‌های اعمال شده در طول همه گیری مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در محیط‌های شلوغ که منجر به کاهش انتشار ویروس‌های تنفسی شده بود، مصونیت کودکان در برابر ویروس کم شده باشد که در نتیجه با برداشته شدن دوباره این محدودیت‌ها، احتمال افزایش موارد ابتلا وجود دارد.

این پزشک همچنین در پاسخ به این پرسش که کدام عفونت‌های تنفسی را می‌توان در خانه درمان کرد، اظهار داشت: اکثریت عفونت‌های تنفسی در کودکان را می‌توان در خانه با مصرف مایعات، داروهای کاهش دهنده تب و استراحت مدیریت کرد. آنچه باعث عفونت می‌شود معمولا فاکتور تعیین ‌کننده کلیدی در مورد نیاز کودک به دریافت مراقبت‌های بیمارستانی نیست بلکه نحوه عملکرد و واکنش بدن کودک است.

ویروس سین‌سیشیال تنفسی که به عنوان RSV نیز شناخته می‌شود، در سطح بهداشت عمومی نگران‌ کننده است زیرا برخی بیمارستان‌های ایالات متحده با بستری کودکان مبتلا به آن مواجه هستند. پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تخمین زده بود که تقریبا همه کودکان پیش از دو سالگی به ویروس سین‌سیشیال تنفسی مبتلا می‌شوند و هر سال حدود ۵۸ هزار کودک به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند. RSV یک عفونت بسیار جدی در میان برخی از کودکان است و والدین باید بدانند برای تشخیص نوع شدید بیماری مراقب چه علائمی باشند. اما در اکثریت موارد علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

وی تاکید کرد: در مورد سایر ویروس‌ها هم همینطور است. آنفلوآنزا می‌تواند باعث نوع شدید بیماری شود همانطور که کووید-۱۹ میشود. هرچند، در بیشتر موارد کودکان نیازی به بستری شدن در بیمارستان پیدا نمی‌کنند و علائم را می‌توان در خانه کنترل کرد. همچنین ویروس‌هایی مانند آدنوویروس وجود دارند که معمولا با سرماخوردگی خفیف مرتبط هستند که می‌تواند باعث شود برخی از کودکان دچار نوع شدید بیماری شوند.

این پزشک اورژانس در مورد اینکه چه فاکتورهای خطرزایی دیگری وجود دارد که والدین باید نسبت به آن‌ها مراقب باشند، توضیح داد: نوزادان بسیار آسیب پذیر هستند. نوزادان نارس نیز در معرض خطر قرار دارند زیرا در بسیاری از آنها ریه‌ها به طور کامل شکل نگرفته است.

به گزارش شبکه خبری س‌ان‌ان، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت از جمله کودکانی که بیماری قلبی و ریوی دارند یا به شدت دچار نقص سیستم ایمنی هستند. در تمام این شرایط، خانواده‌ها باید نسبت به علائم بیماری کودک خود دقت بیشتری داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر