بازدید 4033
۱

شروط انتقال دانشجویان خارج کشور به دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران گفت: طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، کسب حد نصاب نمره در آزمون صلاحیت، یکی از شروط اصلی انتقال دانشجویان به کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ 29 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بیان کرد: برای رفع چالش‌های آموزشی باید راه حل های مناسب اخذ شود و قوانین موجود مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در سال جاری، اظهار داشت: زیر ساخت‌های لازم برای آموزش این دانشجویان باید فراهم شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این مطلب که بیش از یک سوم دانشجویان وزارت بهداشت در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل می‌کنند، افزود: از ۲۱ هزار هیأت علمی شاغل در وزارت بهداشت حدود ۱۰ هزار نفر هیأت علمی گروه‌های بالینی هستند و باید توجه داشت که عمدتاً جذب اساتید و مدیران گروه تحت اختیار رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی است، در نتیجه باید استادانی انتخاب شوند که علاوه بر تخصص و تعهد کاری، متدین باشند و دانشجویان انقلابی تربیت کنند.

وی به بررسی آماری پذیرش دستیاری در سال‌های مختلف پرداخت و تصریح کرد: به منظور ساماندهی رشته‌ها بر اساس نیاز کشور؛ در دوره ۴۹ آزمون دستیاری با دستور وزیر بهداشت، حق الزحمه دستیاران افزایش یافت و داوطلبان حق انتخاب صد رشته محل را داشتند که با انجام این اقدامات حدود ۴ هزار نفر در نوبت اول آزمون دستیاری پذیرش شدند که این میزان از تمامی سال‌ها بیشتر بود.

باقری فرد افزود: در تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های دستیاری برای تأمین نیروی متخصص مورد نیاز بر اساس طرح بومی گزینی اقدام می‌شود و باید توجه داشت که تنها راه برون رفت کشور از کمبود متخصص، بومی گزینی است.

وی خاطر نشان کرد: دریافت شهریه برای فلوشیب ها یک عامل بازدارنده است لذا باید بجای آن تعهد خدمت گرفته و برای جذب فوق تخصص هم مصاحبه‌های ساختار مند انجام شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران گفت: طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، کسب حد نصاب نمره در آزمون صلاحیت، یکی از شروط اصلی انتقال دانشجویان به کشور است.

وی همچنین از بازبینی آئین نامه جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی و پیگیری مطالبات اساتید در شورای انقلاب فرهنگی خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
ما تعهد به بیمار و متخصص می خواهیم اعتقادات هر کسی به خودش مربوط هستش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان