بازدید 5600
دبیر فدراسیون کشورمان خواهان ثبت باخت برای حریف شد

امتناع بسکتبال استرالیا از سفر به تهران/ ایران: کشور ثالث بازی نمی‌کنیم

فدراسیون بسکتبال ایران چندین بار اعلام کرده‌ از حق میزبانی کوتاه نخواهند آمد و دیدار پنجره پنجم باید در تهران برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 28 October 2022

دبیر فدراسیون بسکتبال تأکید کرد بازی با استرالیا در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی فقط در تهران برگزار خواهد شد، وگرنه حریف باید بازنده اعلام شود.

به گزارش تابناک ورزشی، حواشی پیرامون برگزاری دیدار تیم ملی بسکتبال ایران مقابل استرالیا ادامه دارد. قرار است آسمان‌خراش‌ها در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی، 20 و  23 آبان‌ماه سال جاری در تهران به ترتیب میزبان چین و استرالیا باشند، اما «کانگوروها» اعلام کرده‌اند تنها در کشوری ثالث به مصاف ایران خواهند رفت.

امتناع بسکتبال استرالیا از سفر به تهران/ ایران: کشور ثالث بازی نمی‌کنیم

استرالیا در پنجره چهارم، دیداری خانگی مقابل ایران داشت و طبق برنامه‌ریزی فیبا باید پنجره پنجم در تهران حضور پیدا کند، اما فدراسیون بسکتبال این کشور در نامه‌ای رسمی به فدراسیون جهانی خواستار تغییر محل برگزای بازی شده است.

فیبا هنوز پاسخی رسمی به درخواست استرالیا نداده، اما مسئولان فدراسیون بسکتبال ایران چندین بار اعلام کرده‌ از حق میزبانی کوتاه نخواهند آمد و دیدار پنجره پنجم باید در تهران برگزار شود.

دبیر فدراسیون بسکتبال بار دیگر تأکید کرده به برگزاری بازی در کشور ثالث رضایت نخواهند داد و البته خواستار ثبت شکست استرالیا از سوی فیبا در صورت امتناع از سفر به ایران شده است.

محسن معزی‌فر در این باره اظهار داشت: تا این لحظه به صورت رسمی مطلبی در خصوص حضور نیافتن استرالیا در ایران و بازی با تیم ملی بسکتبال کشورمان به فدراسیون اعلام نشده اما از شواهد اینگونه پیداست که آنها نمی‌خواهند در این بازی حاضر شوند.

وی ادامه داد: در رقابت‌هایی با این سطح و اعتبار، همه چیز مشخص و روشن و قوانین نیز برای همه تیم‌ها تعریف شده است. فراموش نکنیم تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره قبلی جام‌جهانی و ساعتی بعد از بازی با ژاپن،‌ مستقیم از سالن آزادی راهی فرودگاه شد تا به استرالیا سفر کند و ۴۸ ساعت هم در راه بود اما با همه این شرایط به وظیفه و مسئولیت حرفه‌ای خود عمل کرد و با همه خستگی‌ و مشکلاتی که وجود داشت برابر این تیم به میدان رفت.  

دبیر فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: همان مسیری که ما رفتیم را الان استرالیا باید طی کند تا به تهران برسد اما اینگونه که به نظر می‌رسد آنها نمی‌خواهند زحمت این سفر را به خود بدهند که اگر چنین شود ۳ مسیر پیش روی ما خواهد بود.

معزی‌فر در ادامه به ایرنا گفت: شاید آنها در نهایت به این مرحله و تصمیم برسند که به تهران آمده و در برابر هواداران پرشور بسکتبال و در برابر تیم ملی ایران صف‌آرایی کنند که تمام تمهیدات برای این کار در نظر گرفته شده و مشکلی از این بابت نداریم. راه دوم آن است که کلا از حضور در این بازی انصراف داده که بی‌شک طبق قوانین برد از آنِ تیم ایران خواهد شد.

وی افزود: راه سوم هم شاید این باشد که آنها درخواست بازی در کشوری ثالث را بدهند که به هیچ عنوان از سوی فدراسیون بسکتبال مورد قبول واقع نخواهد شد چرا که ما در خاک این کشور بازی کرده و باید دیدار دوم در ایران برگزار شود تا از شرایط میزبانی به صورت منصفانه برخوردار شویم. 

دبیر فدراسیون بسکتبال یادآور شد: چه فرقی بین ما و استرالیا وجود دارد؟ بیش از ۳ میلیارد تومان فدراسیون برای این سفر هزینه کردیم تا تیم ملی در خاک استرالیا به میدان برود اما حالا که نوبت به آنها رسید بهانه‌تراشی می‌کنند؟ همانطور که پیش از این هم اعلام شد موضع فدراسیون بسکتبال ایران کاملا مشخص و روشن است و ما فقط در خاک کشورمان برابر این تیم به میدان خواهیم رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل