بازدید 3293
۱

کدام بیمه در پرداخت «یارانه دارو» بدقولی می‌کند

با اجرای طرح دارویاری، قرار شد مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی و نیمایی، به حساب داروخانه ها واریز شود تا دارو برای مردم گران نشود. اما، یکی از بیمه ها در پرداختی «یارانه دارو» عقب مانده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 22 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، طرح دارویاری از ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در کشور کلید خورد و بر اساس همین طرح، قیمت دارو برای تولید کنندگان داخلی به مرز واقعی نزدیک شد تا دچار ضرر و زیان نشوند.

در همین حال، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولیدکنندگان دارو، مابه التفاوت آن با نرخ ارز نیمایی از طریق سازمان برنامه و بودجه به بیمه‌های پایه پرداخت می‌شود تا قیمت دارو برای مردم گران نشود.

در واقع، یارانه دارو به حساب بیمه‌های پایه واریز و از این طریق به داروخانه‌ها منتقل می‌شود.

سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تأمین اجتماعی، دو سازمان بزرگ بیمه‌ای در کشور هستند که احاد مختلف جامعه را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای خود قرار داده اند. از همین رو، سهم زیادی در پرداخت یارانه دارو به داروخانه‌ها دارند.

از سوی دیگر، داروخانه‌ها انتظار دارند که یارانه دارو به صورت آنلاین در حساب آنها باشد تا دچار مشکل نقدینگی برای خرید دارو نشوند.

با گذشت سه ماه و چند روز از اجرای طرح دارویاری، به نظر می‌رسد که سازمان بیمه سلامت ایران، در پرداخت یارانه دارو به داروخانه‌ها، خوش قول بوده است. اما، سازمان تأمین اجتماعی، نتوانسته آن طور که باید و شاید در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، به روز باشد. به طوری که سیدحیدر محمدی دبیر ستاد اجرایی طرح دارویاری، گفته است: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین دستگاه‌های اجرایی ذی ربط مقرر شد ماهانه ۴ هزار میلیارد تومان بابت اجرای طرح دارویاری و بر اساس عملکرد توسط سازمان برنامه و بودجه به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود.

وی در همین ارتباط عنوان داشته که وضعیت پرداخت بیمه سلامت به صورت سرپایی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ و وضعیت پرداخت بیمه تأمین اجتماعی به صورت سرپایی تا پایان تیر ۱۴۰۱ و بستری تا ابتدای آبان ۱۴۰۰ بوده است. همچنین، پرداختی نیروهای مسلح به صورت سرپایی و بستری تا پایان تیر ۱۴۰۱ بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
درد مردم قانون جدید نسخه های الکترونیکی است که با وجود قانون شدن پزشکان به آن تن نمی دهند و موجب شده داروخانه ها داروهای تجویز شده را به قیمت آزاد به مردم عرضه کنند و از این بابت شرکتهای بیمه از تعهدات خود فرار کرده اند و مردم بیچاره در داروخانه های اصلی و دولتی با قیمتهای نجومی دارو روبرو شده اند و توان پرداخت این قیمتها را ندارند و وزارت بهداشت هم پیگیر رفع مشکلات بیماران نمی باشد و بیمه ها از این کوتاهی در حال منتفع شدن هستند
متاسفانه تفاوت قیمت دولتی و بیمه ای و آزاد داروها حدودا 20 برابر است و ظاهرا این عدم پیگیری اجرای نسخ الکترونیکی توسط وزارت بهداشت منفعتش به جیب بیمه ها می رود
لذا امیدواریم مسئولین این قانون نیمه کاره را یا ملغی کنند یا پس از رفع مشکلات آن را مجدد اجرا کنند
بسیاری از داروخانه ها هم بخاطر قطعی اینترنت حاضر به تحویل داروها نیستند و بیماران را مجبور می کنند دارو را آزاد تهیه کنند
قرار بود بیماران فقط سختی بیماری را تحمل کنند ولی الان اطرافیان بیماران هم دچار بیماری و سردرگمی و زجر و ناتوانی خرید دارو شده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل