بازدید 36268
۶

ساخت و ساز های غیرمجاز در ایام اغتشاشات

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: ساخت و ساز های غیر مجاز در ایام اغتشاشات در آینده باعث خرابی، ناکارآمدی، ناامنی و آسیب اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۶ 20 October 2022


به گزارش تابناک به نقل از افق تهران؛ مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان این‌که در این ایام در مورد ساخت و ساز های غیرمجاز در سطح شهر تهران نگرانی‌هایی ایجاد شده، اظهار کرد: من این موضوع را اول در شورا بیان نکردم تا ببینم شهرداری چه می‌کند و حتی بارها با مدیران شهری و مسئولان امر در مورد این موضوع صحبت کردم و نه تنها نگرانی‌هایمان رفع نشد؛ بلکه شرایط وخیم‌تر شد.

وی با بیان این‌که برخی افراد سودجو در شرایط اغتشاشات حاکم در تهران نهایت سوء‌استفاده را می‌کنند و با تصرف زمین‌ها و ساخت‌وساز در آنها مشکلاتی را برای تهران آینده ایجاد خواهند کرد، گفت: سودجویان زمین‌ها را تصرف کرده، در آن ساخت‌وساز انجام می‌دهند و بعد می‌فروشند و برای مدیریت شهری در آینده میراثی از جنس خرابی، ناکارآمدی، ناامنی و آسیب اجتماعی به جای می‌گذارند. پس لازم است در ظهور و بروز این ساخت و ساز های غیرمجاز پیشگیری انجام دهند.

وی با بیان این‌که پیش از این در شهرداری تهران طوفان‌هایی آمده بود اما ساخت و ساز های غیرمجاز ندادند و حالا با یک باد، شرایط لرزیده و ساخت و ساز های غیرمجاز آزاد شده؟! اظهار کرد: اگر این دومینو شکل بگیرد شرایط سخت می‌شود و از شهردار می‌خواهم که با بدنه نیروی انسانی کافی و آگاهی که دارد و همچنین ابزاری که در اختیار دارد نسبت به پیشگیری و رفع تصرف‌ها اقدام کند و با مدیران ناکارآمد که کوتاهی کردند نیز برخورد شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که این ساخت‌وسازها ۱۰ سال دیگر دستاویز دشمن می‌شود، ادامه داد: این لکه ننگی است که در دوره مدیریت ما ایجاد می‌شود.

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: از شهردار منطقه ۱۹ تشکر می‌کنم چرا که با این‌که تازه به شهرداری آمده اما تلاش خوبی در این زمینه داشته به خصوص در این ایام و نابسامانی‌های اخیر، ایستاد و با همکاری دادستانی و پلیس رفع تصرف‌هایی داشته و امیدواریم در همه مناطق این مساله ادامه یابد تا شاهد بروز محلات دیگری شبیه مرتضی‌گرد نباشیم که ساختند و تمام شد و کاری انجام نشد و امیدواریم شهرداری تهران با جدیت مقابل ساخت و ساز های غیرمجاز بایستد چرا که این متصرفان، مردم عادی نیستند؛ بلکه دلال و مافیا هستند که سود زیادی از این موضوع می‌برند و عده‌ای که از شهرهای مختلف به تهران می‌آیند، پولشان را می‌گیرند و با دادن خانه‌های فرسوده و ناایمن سرشان را کلاه می‌گذارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۶
نگو غیر مجاز بگو حق حساب شهر داری پر داخت نکردند نود نه در صد افزایش مسکن از شهرداریها کل کشور می باشد
ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های بیت المال یا به هر شکل تصرف شده ، شوخیتون گرفته با مردم؟!!!!!!!!!!!! معرفی کنید و محاکمه کنید و برگردانید اصل و فرع و سود را به بیت المال
چه تشکری آقای چمران دربلوار شقایق منطقه ۱۹ که به خلازیر منتهی میشود بعداز پل روی اتوبان شهید کاظمی تمام ضایعات فروشها درهمین فرصت کم بین همین اغتشاشات اقدام به ساختن مغازه های تجاری کروند که اصلآ معلوم نییت که زمینها متعلق به چه کسی است باید از نزدیک تشریف بیارید وببینید وبه دروغهای شهرداری منطقه ۱۹ اکتفا نکنید.
پس شما ها چکاره این؟این همه فقط پشت میز نشستین چای ومیوه میخورین؟وظیفتون پس چیه؟
چقدر نا توایران دلال ومافیا داریم؟راستی چرا؟
اشتباه کردی که اول بیان نکردی پسر جان
خیلی مملکت باحالیه... یعنی هر کی هر کاری از دستش بیاد انجام میده که داغونترش کنه...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر