بازدید 181170

اولین موضع رئیس‌جمهور جدید عراق درباره ایران

عبداللطیف رشید گفت: صلحت عراق، به منزله مصلحت جمهوری اسلامی ایران و مصلحت جمهوری اسلامی ایران به منزله مصلحت عراق است.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 17 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس جمهور جدید عراق گفت: نگاه ما به جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریکی برای مصالح دو کشور است.

«محمد کاظم آل صادق»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، روز یکشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱ با آقای «عبداللطیف رشید»، رئیس جمهور جدید عراق ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات، آل صادق ضمن تبریک به مناسبت انتخاب ایشان به مقام ریاست جمهوری عراق، ایران را حامی یکپارچگی، ثبات و توانمندی عراق مستقل دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست جمهوری ایشان مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

عبداللطیف رشید، نیز ضمن استقبال از سفیر کشورمان و تاکید بر زمینه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و دینی فیمابین اظهار کرد: «مصلحت عراق، به منزله مصلحت جمهوری اسلامی ایران و مصلحت جمهوری اسلامی ایران به منزله مصلحت عراق است».

بیشتر بخوانید

وی تاکید کرد: «نگاه ما به جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریکی برای مصالح دو کشور است و معتقدیم مصلحت ایران فراتر از صرف مصالح ایران و عراق و در واقع به منزله مصلحت خاورمیانه است».

در این ملاقات طرفین بر گسترش روابط فرهنگی و توجه به علقه‌های مشترک اجتماعی و دینی نیز تاکید کردند.

گفتگو و تاکید بر اهمیت و مفید بودن سفر اخیر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق به ایران نیز از دیگر موضوعات مطرح در این ملاقات بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر