بازدید 2473

آمریکا: ۷۰ درصد از صادرات گاز ما راهی اروپا می‌شود

معاون امور انرژی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این کشور ۷۰ درصد از صادرات گاز مایع خود را به اروپا اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 17 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، «جفری بیات» معاون امور انرژی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این کشور ۷۰ درصد از صادرات گاز طبیعی مایع خود را به اروپا اختصاص داده است.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از بیات گزارش داد: واقعیت این است که ایالات متحده سال جاری بزرگترین صادرکننده گاز مایع در جهان خواهد بود و ۷۰ درصد از صادرات ما راهی اروپا می‌شود.

«آلفرد کامر» رئیس بخش اروپای صندوق بین المللی پول پیش از این گفته بود که توقف کامل صادرات گاز روسیه به اروپا همزمان با فصل زمستان می‌تواند به کمبود مصرف گاز و بهینه سازی آن منجر شود که این امر ممکن است به تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای اروپایی به میزان ۳ درصد آسیب وارد کند.

این در حالی است که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفت که آمریکا گاز را به قیمتی چند برابر بازار داخلی خود به اروپا می‌فروشد.

بر اساس این گزارش، این دیپلمات روس در صفحه توئیتر خود نوشت: ایالات متحده گاز طبیعی مایع را با قیمتی ۴ برابر بازار داخلی آمریکا به اروپا عرضه می‌کند.

وی افزود: همبستگی فرا آتلانتیکی مانعی برای کسب درآمد به قیمت از دست دادن متحدان نیست به ویژه زمانی که متحدان داوطلبانه منابع ارزان‌تر عرضه گاز را رها کردند.

این در حالی است که «گازپروم»، شرکت بزرگ نفت و گاز روسیه اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا برای قیمت نفت روسیه، سقف تعیین کند، مسکو نیز عرضه نفت و گاز به این کشورها را متوقف خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر