بازدید 3770
۱

واکنش وزارت خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه مکرون

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات روز گذشته رئیس جمهور فرانسه درخصوص اتفاقات اخیر کشورمان را اتهام زنی سیاسی، مداخله جویانه و مشوق خشونت طلبان دانست.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 15 October 2022

به گزارش «تابناک»، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات روز گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درخصوص اتفاقات اخیر کشورمان را اتهام زنی سیاسی، مداخله جویانه و مشوق خشونت طلبان و قانون شکنان دانست و آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق اعتراضات مسالمت آمیز به رسمیت شناخته شده، اظهار داشت: جای تعجب است که رئیس جمهور و برخی مقامات دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیرو‌های حافظ امنیت در برخورد با خشونت طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه‌های فرانسه، مقامات این کشور ازجمله سخنگوی دولت، کارگران را تهدید می کنند که در صورت پایان ندادن به اعتراضات و اعتصابات، با اِعمال زور به اعتصابات پایان می دهند!

کنعانی تاکید کرد: این یک نفاق آشکار است و یک بار دیگر ثابت می کند که حقوق بشر در قاموس بسیاری از دولت‌های مدعی در غرب، بازیچه و ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی و مداخله جویی در امور دیگر کشور‌ها بیش نیست.

گفتنی است رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در یک برنامه در شبکه ۲ تلویزیون کشورش، اقدامات اغتشاشگران در ایران را تحسین کرد. مکرون با ادعای اینکه از آن چه در ایران می‌گذرد دفاع و حمایت می‌کند، گفته است که فرانسه در کنار اغتشاشگران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
یکسال فرانسه شلوغ بود هرروز توو اخبار همه رو زخم کردین که آی فرانسه نمیذاره مردمش به معیشت بدشون اعتراض کن حالا اونا چیزی میگن بهتون برخورده؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل