بازدید 30880
۲

واکنش پوتین به اظهارات مکرون درباره قره‌باغ

رئیس جمهور روسیه اظهارات اخیر مکرون درباره نقش مسکو در قفقاز را «غیرقابل قبول» خواند.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 15 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از خبرگزاری فرانسه، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اظهارات «امانوئل مکرون»، همتای فرانسوی خود را غیرقابل قبول خواند.

در حالی که مکرون پیشتر در اظهاراتی در تلویزیون فرانسه، روسیه را به بی ثباتی و به دنبال ایجاد بی نظمی در قفقاز متهم کرده بود، اما پوتین در جریان نشست رهبران کشورهای مشترک المنافع در قزاقستان گفت: اظهارات رهبر فرانسه نشان دهنده عدم درک روند درگیری است.

وی افزود که اتهامات ماکرون نادرست و غیرقابل قبول است.

پوتین ضمن دعوت از رهبران ارمنستان و آذربایجان به روسیه برای گفت‌وگو در هر زمان و مکانی گفت: فرصت برای بحث کردن درباره این موضوع با ماکرون وجود خواهد داشت.

وی گفت: روسیه همیشه صادقانه به دنبال حل و فصل هرگونه درگیری از جمله مسائل مربوط به قره باغ بوده است.

علاوه بر پوتین، الهام علی اف نیز به سخنان مکرون واکنش نشان داده است. رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز جمعه در نشست سران کشورهای مشترک المنافع (CIS) در شهر آستانه واقع در قزاقستان اعلام کرد: در زمان اشغال اراضی آذربایجان توسط ارتش ارمنستان، هرگز این موضوع را برای بحث در کشورهای مستقل مشترک المنافع مطرح نکردیم.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ادامه گفت: از آنجایی که روند راه حل را گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام می‌داد، این کار را ضروری نمی‌دانستیم. گروه مینسک در ۲۸ سال گذشته هیچ دستاوردی نداشته است.

الهام علی اف گفت: یک هفته پس از دیدار رئیس جمهور فرانسه با نخست وزیر ارمنستان، ماکرون اظهاراتی توهین آمیز، غیرقابل قبول، دروغ و تحریک آمیز بیان کرد.

علی اف افزود: وی در اظهارات خود (جمهوری) آذربایجان را متهم به آغاز جنگ کرد. او با دستکاری واقعیت سعی کرد، افکار عمومی فرانسه و جهان را منحرف کند. بگذارید جامعه فرانسه تصمیم بگیرد که استفاده از زبان کوچه بازاری برای رئیس جمهور یک کشور بزرگ چقدر از نظر سیاسی مؤدبانه است.

وی ادامه داد: ما چنین اظهاراتی را شدیداً محکوم و رد می‌کنیم. در راستای این رویکرد دولت فرانسه، از این پس برای ایفای نقش پاریس در عادی سازی روابط میان (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان امکانی مطرح نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
دمتگرم علیف.....بزن دهن مکرون .....
این عکس پوتین نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر