بازدید 43091
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۱۷ مهر

اشتباه نکنید این، پیروزی نیست / از مشکلات اجتماعی تا اعتراض‌های اجتماعی / گریز کاخ سفید از تضمین‌های اعتباری

خسارت روزانه بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیونی اختلال اینترنت به کسب‌وکارها، انفجار بزرگ کریمه؛ هدیه تولد پوتین، نسل‌کشی قومی زیر سایه طالبان، اعتراضات در تهران و چند شهر دیگر، متن و حواشی حضور رئیسی در دانشگاه الزهرا، طلب استراماچونی را که می‌پردازد؟ اعتراضات و دست‌های آشکاری که دیده نمی‌شود و چالش کالابرگی شدن یارانه نقدی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷ 09 October 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۷ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که حضور رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه الزهرا، ادامه روند آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌ها و تحلیل اجتماعی اعتراض‌های اخیر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 

 


از مشکلات اجتماعی تا اعتراض‌های اجتماعی

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ طی یادداشتی در شماره امروز جوان نوشت: بی‌شک کوچک‌ترین خدشه به امنیت، بازخورد‌های سهمگینی، در بخش‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت که این مهم خود مبین اهمیت و جایگاه والای امنیت در جامعه است. امنیت بستر رشد و تعالی فردی و اجتماعی انسان‌ها در مسائل مختلف محسوب می‌شود که خوب است برای تقریب اذهان، امنیت را به هوا و اکسیژن تشبیه کنیم. اکسیژن در اطراف ما وجود دارد و دیده نمی‌شود، اما وقتی مشکلی در این حوزه به وجود بیاید، نفس‌ها به شماره می‌افتند و آنجاست که مردم متوجه ارزش والای آن می‌شوند، چراکه بدون هوا و اکسیژن زندگی مقدور نیست. با نبودن امنیت هم زندگی با چالش‌های جدی مواجه می‌شود و جان انسان‌ها به مخاطره می‌افتد. امنیت تا وجود دارد هم کسی قدر آن را به درستی نمی‌داند و در صورتی که از آن، محروم شویم، به حقیقت واقعی آن پی خواهیم برد. آنچه مسلم است، امنیت مقوله‌ای فرابخشی و جامع‌الاطراف است که با تلاش و همت جمعی حاصل می‌شود و حتماً برای ایجاد، حفظ و گسترش آن، همه افراد جامعه باید سهیم باشند و باید با حساسیت وظایف خود را به انجام برسانند. به عنوان مثال صدا و سیما، نقش بسیار بزرگی در اطلاع‌رسانی و انجام عملیات روانی و خنثی کردن توطئه‌ها، سمپاشی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های دشمنان و معاندان دارد که اگر به درستی، با حساسیت، تعهد و تخصص با اقدامات پیش‌دستانه در شرایط حساس و کلیدی ورود کند، به طور حتم تأثیر بسزایی در آگاه‌سازی مردم خواهد داشت و نقشه شوم دشمنان را برملا خواهد کرد. از این رو باید اذعان داشت که اقدامات ایجابی بخش‌های مختلف می‌توانند موجب تثبیت بیش از پیش امنیت در جامعه شوند.


به‌طور حتم امروز شاهد برخی خلأ‌ها و مشکلات هستیم که در واقع میراث برخی دولت‌های پیشین است که معضلاتی را در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در پی داشته است که همت و تلاشی مضاعف را می‌طلبد تا این عقب‌ماندگی و کم‌لطفی‌ها که دانسته و ندانسته در حق مردم روا داشته‌اند، در دولت جناب رئیسی به سرعت پیگیری شود. حل و فصل صحیح و سریع مسائل اجتماعی باید مانع از تبدیل آن‌ها به مشکلات اجتماعی شود، از این‌رو باید مسئولان امر با جدیتی بیش از پیش تلاش کنند به مشکلات و گرفتاری‌های مردم رسیدگی کنند و اجازه ندهند این مشکلات و گرفتاری‌ها تبدیل به اعتراض و کینه و عقده شوند.


مردم، ولی نعمت مسئولان کشور هستند و مسئولیت توفیقی الهی است که انسان از این بستر می‌تواند گره از مشکلات خلق‌الله باز کند، پس مسئول موفق کسی است که مشکلات مردم را مرتفع نماید. از سوی دیگر نباید فراموش کرد مردم ما مردمی قدرشناس، آگاه و بصیر هستند و قدر مسئولان متعهد خود را می‌دانند. شکی نیست در ۴۳ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، دشمنان نیرنگ‌های بسیاری به کار بسته‌اند تا بتوانند مردم را از انقلاب جدا و حتی در مقابل آن قرار دهند و در این مسیر با بزرگ‌نمایی و وارونه‌نمایی حقایق و کتمان توفیقاتی که در طول انقلاب داشته‌ایم، مشکلات و اعتراضات مردمی را شعله‌ور نمایند و اعتراض و انتقادات مردمی را که باید در چارچوب قوانین اعمال شوند، به اغتشاش تبدیل کنند. در این حوزه به قول گفتنی با یک تیر، چند نشان را بزنند؛ اول اینکه مردم را در مقابل نظام قرار دهند، دوم اینکه با شعله‌ور شدن اعتراضات و تبدیل شدن آن به اغتشاش، مزدوران آن‌ها به اموال عمومی و بیت‌المال ضربه می‌زنند و خسارت‌های بسیاری را ایجاد می‌کنند. سوم اینکه در ابعاد سیاسی از این ماجرا نهایت بهره‌برداری مغرضانه را می‌برند. مهم‌تر از همه در این فرصت‌ها خود را دایه مهربان‌تر از مادر نشان می‌دهند و بر آتش فتنه و آشوب می‌دمند.

 


اشتباه نکنید این، پیروزی نیست


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با تیتر اشتباه نکنید این، پیروزی نیست نوشت: حالا که ناآرامی‌های اخیر تا حدودی فروکش کرده، مناسب است به این سوال پاسخ داده شود که آیا این ناآرامی‌ها مربوط به حجاب و بدحجابی بود یا حجاب یک بهانه بود و ماجرا چیز دیگری است؟‌


می‌بینیم که درباره پاسخ به این سوال، اختلاف نظر وجود دارد، آنهم اختلافی که حتی موجب شده رسانه ملی بخشی از گفتگوی ویژه خبری تلویزیونی خود را به موضوع دیپلماسی سکسی مورد نظر و حمایت غرب اختصاص دهد و بر این نظریه تاکید نماید که قدرت‌های خارجی طی چند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های پرحجم درصدد به راه انداختن جریانی بودند که در روز‌های آخر شهریور و اول مهر در کشورمان شاهدش بودیم.


کسانی که معتقدند حجاب و بدحجابی بهانه بود، در مورد هدف اصلی ایجاد ناآرامی‌ها نقطه نظر‌های مختلفی دارند. جلوگیری از پیشرفت کشور، براندازی نظام، وادار ساختن مسئولین به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا، ایجاد اصلاحات در ساختارها، وادار کردن مسئولین به ایجاد تغییر در روش برخورد با مردم، حل مشکلات اقتصادی و به راه انداختن جنگ قدرت برای تضعیف جناح حاکم، ازجمله نقطه نظر‌های مطرح شده هستند.


ما هم معتقدیم حجاب و بدحجابی بهانه بود، ولی در مورد انگیزه اصلی ناآرامی‌ها نظری متفاوت با آنچه برشمرده شد داریم. در اینکه بعد از موج پدید آمده در اثر مرگ مهسا امینی و انتساب آن به گشت ارشاد، عده‌ای بر این موج سوار شدند و اهدافی از قبیل براندازی و وادار ساختن مسئولین به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های خود – اعم از داخلی و خارجی – را دنبال کردند، تردیدی نیست. به همین دلیل بود که از همان آغاز ناآرامی‌ها ما هم در مقالاتمان تاکید کردیم معترضان باید صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کنند. معترضان واقعی، در پی براندازی نبودند، ولی به دلیل انباشته شدن نارواهائی همچون بی‌عدالتی‌ها، تبعیض‌ها، فقر، گرانی روزافزون، مفاسد اقتصادی، مفاسد اداری، نارضایتی از روند رد صلاحیت‌ها در انتخابات‌ها، ضعف شدید مدیریت‌ها و عدم انطباق گفته‌ها با عملکردها، جامعه را به انبار باروتی تبدیل کرده بود که منتظر یک جرقه کوچک بود تا منفجر شود. این واقعیت را خیرخواهان نظام بار‌ها تذکر دادند، ولی مسئولین به جای آنکه درصدد حل مشکلات برآیند، خیرخواهان را مشکل خود پنداشتند و با آن‌ها برخوردهائی کردند که گوئی درصدد برداشتن سد راه پیشرفت و تعالی کشور هستند! غافل از اینکه هر حکومتی به ناصحان و منتقدان خیرخواه نیازمند است و تدبیر صحیح اینست که با نصایح آنان، عملکرد خود را تصحیح کند و به متملقان و چاپلوسان بها ندهد تا گرفتار روزی نشود که برای در قدرت ماندن خود به زور متوسل گردد و جداسازی صف معترضان واقعی از موج‌سواران در روز واقعه تقریباً ناممکن شود.


اگر این تحلیل واقع‌بینانه به مذاق شما مسئولین خوش نیاید، بحثی باقی نمی‌ماند، ولی اگر تاب تحمل چنین نقطه نظری را دارید باید بپذیرید که آرامش نسبی کنونی برای شما یک پیروزی نیست. اشتباه گذشته را تکرار نکنید و هرچه سریع‌تر به تصحیح عملکرد‌های خود بپردازید و این واقعیت را بپذیرید که فقط با برقرار ساختن عدالت، رفع تبعیض‌ها، حل مشکلات اقتصادی، مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و اداری، پای‌بندی به قانون در بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات‌ها و ایجاد تغییرات بنیادی در مدیریت‌ها می‌توانید مانع انفجار مجدد انبار باروتی شوید که عملکرد‌های نادرست دهه‌های اخیر آن را به وجود آورده است. معترضان، برانداز نیستند بلکه اگر خواسته‌های قانونی‌شان را برآورده کنید، بهترین پشتوانه نظام خواهند بود.

 

گریز کاخ سفید از تضمین‌های اعتباری


حنیف غفاری طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان گریز کاخ سفید از تضمین‌های اعتباری نوشت: رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور اخیرا بار دیگر تأکید کرده است که دولت بایدن، نمی‌تواند تضمینی در خصوص رویکرد دولت آتی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با تهران دهد! وی در ادامه این ادعا، تأکید کرده است که تهران با طرح این مطالبه و دیگر مطالباتی که به‌زعم وی در تعارض با مطالبات هسته‌ای و برجامی قرار داشته و مصداق مطالباتی فرابرجامی محسوب می‌شود، مانع از احیای برجام شده است!


واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را در قبال دریافت «تضمین‌های اعتباری» و «تضمین‌های فنی» درروند احیای توافق هسته‌ای مشخص‌کرده است. بدیهی است که دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند دولت بعدی را وادار به اتخاذ رویکردی ایجابی یا سلبی نسبت به توافق هسته‌ای کند، اما قطعا می‌تواند تعهداتی را بپذیرد (و تضمین‌هایی را بر اساس آن تعهدات ارائه دهد) که هزینه‌ها و ریسک خروج توافق هسته‌ای را از سوی دولت جمهوری‌خواه بعدی افزایش دهد. آیا می‌توان باور کرد که رابرت مالی این قاعده ساده را درک نکرده باشد؟! قطعا پاسخ این سؤال منفی است.


در جریان برگزاری مذاکرات اخیر وین، بار‌ها طرف غربی بر روی یک خط قرمز غیر اعلامی به نام «حفظ هندسه تحریم‌های ضد ایرانی» تأکید کرده است. مقامات دولت بایدن از بدو حضور خود در کاخ سفید تاکنون، نسبت به طرح دو مطالبه «تضمین» و «راستی آزمایی» نگاه بازدارنده‌ای داشته‌اند، زیرا تحقق این دو، منجر به انهدام هندسه و ساختار تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا خواهد شد. حفظ هندسه تحریم‌های ضد ایرانی، اصلی‌ترین خواسته غیر اعلامی آمریکا در مذاکرات وین محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که بتوان یک تحریم را در هر زمان ممکن احیا نمود یا با استناد به برچسب‌ها و عناوین گوناگون، آن را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد. بنابراین، اصلی‌ترین دلیل اصرار رابرت مالی و دیگر مقامات آمریکایی مبنی بر عدم ارائه تضمین‌های اعتباری در مسیر احیای توافق هسته‌ای، جلوگیری از انهدام هندسه تحریم‌های ضد ایرانی است.


مقامات وزارت خارجه آمریکا معتقدند که اگر هندسه تحریم‌های ضد ایرانی فروریزد، دیگر آن‌ها قدرت مانور را برای وادارسازی ایران به چینش میز مذاکره در حوزه‌های فرابرجامی و غیرهسته‌ای نخواهند داشت.
اتفاقا اظهارات و مواضع اخیر رابرت مالی نشان‌دهنده اهمیت اصرار بر ارائه تضمین‌های اعتباری آمریکا به شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است. در حال حاضر، مقامات آمریکایی به وضوح آگاه هستند که ایران اهمیت محکم‌کاری در قبال این دو مقوله (تضمین و راستی آزمایی) را دریافته و به‌صورت هم‌زمان در حال «کمی سازی» و «کیفی سازی» آن‌هاست. نباید فراموش کرد که در سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی همان سال اول اجرایی شدن برجام، مقامات دولت اوباما و اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه سنا با تصویب قوانین بازدارنده و تأکید بر «ابطال‌پذیری برجام» خطاب به شرکت‌ها و مؤسسات اعتباری در دنیا، مسیر ورود و سرمایه‌گذاری آن‌ها در کشورمان را مسدود کردند. بدون شک تنها راه جلوگیری از تکرار این ماجرا، تأکید بر دو مؤلفه راستی آزمایی و تضمین می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۸
تحلیل های فرمانده انتظامی تهران بسیار ضعیف است
به آقای فرمانده ی نیروی انتظامی باید گفت
تمام این خرابی هایی که در سطح شهر تو این مدت بوجود آمده
در مقایسه با اختلاس ها و ضربات اقتصادی که مسئولین با تصمیماتشون به مردم زدن هیچی نیست
و در ضمن
تمام این اختلاس ها و ... در مقایسه با آسیبی که به این نسل زده شده هیچی نیست
روزنامه جوان هر وقت توانست توضیح دهد که نیروی دارای یونیفورم رسمی کشور به چه مجوز و استدلالی زنان و ‌‌دختران ( حتی اگر شعارهای ضد نظام و هنجار شکن داده باشند) می زنند، آنوقت درباره امنیت قلم فرستی کند
مسئولین و روزنامه نویسهای وابسته همیشه دوست داشتن واسه اعتراضات مردم یه اسمی ابداع کنند. ولی اینا فقط رو کاغذ هستش و جامعه یک موجود زنده و فعاله که خودش مسیر پیدا میکنه و موانع را با هزینه یا بی هزینه کنار میزنه. مردم و خواستهاشون قابل حذف یا تعدیل نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
درووود
جناب سردار اونوقت که مردم را دسته دسته گرفتار پیامک های کشف حجاب و گشت ارشاد می کردین به این موضوع فکر کردین که این دشمن تراشی تدریجی روزی بحران ایجاد می کنه یا مست غرور و قدرت به اعمال خودتان مفتخر بودین ؟
خودتان را جای کسی بگذارید که به خاطر روسری دختر سیزده ساله اش گرفتار پلیس امنیت اخلاقی و جریمه و پارکینگ و کلاس حجاب شده !
این شخص بعد این زورگویی دوست شماست یا دشمن شما ؟
در کدام کشور مسلمان به خاطر روسری زنان این همه بحران و تنش و گرفتاری درست شده ؟ .
یعنی کل کشورهای مسلمان بلد نبودند روسری زنان را به بحران اجتماعی تبدیل کنند یا زورشان نمی رسید یا قرآن و اسلام زوری را نمی پسندیدند یا مسئولان عاقلی داشتند که لباس پوشیدن را به انتخاب خود مردم واگذار کردند ؟
جناب سردار : شماها گوهر گرانبهای مقبولیت و مشروعیت در میان مردم را به زورگویی به زنان به خاطر روسری فروختید که یک طیف قلیل از متعصبان متحجر را راضی نگهدارید که در تظاهرات با کیک و ساندیس مفتی به خیابان بیایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
دقیقا
و ب ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
مثبت ها رو در 1000 ضرب کنید
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
احسنت به این تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
دختر 12 ساله همسایه ما رو گرفتن چند سال پیش به خاطر حجاب
باباش رفته اونجا داد و بیداد که دختر من مشکلی نداشت چرا گرفتید
آقای رئیس پلیس برگشته گفته میخوای براش پرونده حمل مواد درست کنم تا آدم بشی
همسایه ما هم بنده خدا گفته غلط کردم دخترم رو بدید ببرم
به نظر شما این نباید کینه بشه تو همچین موقعی بزنه بیرون؟
باید برای کارنکنان دولت گشت نامحسوس و دورهای گذاشت ،همه این نارضایتی ها از آنچا نشات می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
حراست های سازمانها برای همین منظور به وجودامده..
این طنز نویس روزنامه رسالت کمتر جوک بنویسد بهتر است یا شغلش را عوض کند برود در مجلات جوک موفق خواهد شد.

آمریکا از روز اول گفت به دلیل ساختار دموکراتیک این کشور و گردش قدرت در هر چهار سال نمی تواند تضمینی از طرف دولت های آینده بدهد آنهایی که به پست و مقام دائمی عادت کرده اند قدرت درک این مسئله را ندارند در صورتی که آمریکا حرفش کاملا منطقی است. حتی اگر کنگره آمریکا توافق را تصویب کند باز هم کنگره بعدی می تواند آن را ملغی کند ساختار دموکرایتک و مبتنی بر رای مردم همین است کسی که رای مردم را نمایندگی می کند وعده هایش را می دهد و به آن عمل می کند مثلا ترامپ وعده داد اگر رییس جمهور شود توافق برجام را پاره می کند مردم آمریکا به او رای دادند و وعده هایش را نیز عملی کرد.
روزنامه رسالت باید سطح سواد نویسندگانش را بالا ببرد تا اینگونه خود را مسخره عام و خاص نکنند.
الزهرا هم مگه دانشگاه معتبر هستش
اهان ببخشید در حد و اندازه دانشگاه صادق
بله دیگه معتبر هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
خخخخخخخخخخ
افرین
با سلام
- اگر آمریکا ادعا و اعلام می کند که نمی تواند هیچ تضمینی بدهد که دولتهای بعدی اش زیر برجام نزنند ؛ خب ایران هم اعلام کند که هیچ تضمینی نمی دهد که دولتهای بعدی برجام را انجام خواهند داد .
- چیزی که عوض دارد گله ندارد.
نمی دانم روزنامه جمهوری چگونه می گوید اعتراضات فرو کش کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
مقاله قبل از دیشب نوشته شده
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
سالهاست توی هالم خودشون سیر می کنند و نتیجش میشه این
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
فک کنم یه کشور دیگرو داره گزارش میکنه :))))
سلام
بر هر فرد آزاد اندیشی روشن است که اعتراضات اخیر فقط مربوط به آزادی پوشش نبوده و عواملی همچون مشکلات اقتصادی + بیکاری + فقر + عدم تصور آینده روشن برای جوانان + تبعیض + اختلاس + تورم و ..................
فساد در قوه مجریه را در اختلاس های چندهزار ملیاردی می توان دید.
فساد را در اختلاس و ضد بند های معاونین سابق این قوه ( طبری و ... ) می توان دید.
فساد در قوه مقننه را در هزینه های چند میلیاردی هر نماینده برای تبلیغات انتخاباتی که از نظر عقل و عرف قابل قبول نیست را می توان دید.
مگر حقوق یه نماینده مجلس و منافع قانونی اون چقدر است که برای انتخابات چندین میلیارد هزینه میکند....

مگر خود نمایندگان مجلس زمان رای اعتماد به ویر تعاون نگفتند حدود 5 هزار نفر از فرزندان مسئولین در غرب زندگی میکنند.
پس باید به مردم حق داد که ناراضی باشند و اعتراض کنند .
آیا سیستمی و روشی قانونی برای تجمع و اعتراض درست برای مردم تعریف شده؟؟؟؟؟؟
همه چیز رو نمی شه و دشمن خارجی و مزدوران خارجی منتصب کرد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
طبری معاون قوه قضائیه بود نه مجریه!.؟
آقای رحیمی کدوم امنیتی رو داریم؟
کشته های خودروهای غیر استاندارد که هم موجب تصادفات است و نا ایمنی جاده ها و هم آلودگی هواتوسط همین خودروهای بی کیفیت که باعث انواع سرطانهاست که روزانه بیش از چندین حمله انتحاری دارد از ملت تلفات میگیرد دزدی و درگیری و قتل به واسطه فقر و فلاکت و... که بواسطه بی کفایتی در براورده کردن نیازهای اولیه انسان که همان کار و درامد متناسب با مخارج است باعث قتلهای خانوادگی و اجتماعی است دارید راجع به کدام امنیت صحبت میکنید
متاسفانه دولت وقتی اغتشاش را سرکوب می‌کند فکر می‌کند با اعلام کردن ریشه خارجی اغتشاش مساله تمام شده و به دنبال ریشه، عقبه و عوامل و فاکتورهای داخلی برای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات نمی‌رود. باشد که مسئولین از خواب بیدار شوند و دست خائنین، مفسدین و کم‌کاران را از کشور کوتاه کنند.
سردار تا جایی که ما از عملکرد مسئولین دیدیم این مردم نیستند که ولی نعمت مسئولین هستند بلکه بالعکس این مسئولین هستند که فکر می کنند ولی نعمت مردم هستند و ثروت کشور را هر طور که دلشان خواست خرج می کنند و ته مانده را جلوی صاحبان‌اصلی که همان ملت هستند می اندازند و فکر می کنند بخششی بزرگ انجام داده اند.
اشتباه نکنید
جنگ دو ملت شیعه برای چه کسانی سود داشت؟
جنگ ایران و اسراییل و خاورمیانه همانطور
اینهمه سلاح فروختن که خالی بشه دوباره بفروشن
و دقیقا کاری را که در قبال اوپک شاه کردند در قبال اوپک پلاس هم خواهند کرد
روزنامه جمهوری اسلامی واقعیت رو گفته تا زمانی که اینقدر بی عدالتی را در پرداخت حقوق ها و تبعیض را در تبدیل وضعیت کارکنان خانواده های شاهد و ایثارگر با سایرین و اعمال سهمیه آنها را در کنکور ببینیم انتظار اوضاع بهتر از این رو نداشته باشید
سردار رحیمی به جای این لفاظی ها باید پاسخگو باشد در فاصله دستگیری تا پلیس امنیت اخلاقی وزرا چه اتفاقی برای مهسا امینی افتاده است .
تابناک محترم محبت کنید نام نویسنده این مقالات مشخص شود شفاف سازی رو از مجموعه خودتان شروع کنید
سپاس
بدیهی است که دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند دولت بعدی را وادار به اتخاذ رویکردی ایجابی یا سلبی نسبت به توافق هسته‌ای کند، اما قطعا می‌تواند تعهداتی را بپذیرد (و تضمین‌هایی را بر اساس آن تعهدات ارائه دهد) که هزینه‌ها و ریسک خروج توافق هسته‌ای را از سوی دولت جمهوری‌خواه بعدی افزایش دهد.
حفظ هندسه تحریم‌های ضد ایرانی، اصلی‌ترین خواسته غیر اعلامی آمریکا در مذاکرات وین محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که بتوان یک تحریم را در هر زمان ممکن احیا نمود یا با استناد به برچسب‌ها و عناوین گوناگون، آن را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد.
مقامات آمریکایی به وضوح آگاه هستند که ایران اهمیت محکم‌کاری در قبال این دو مقوله (تضمین و راستی آزمایی) را دریافته است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی همان سال اول اجرایی شدن برجام، مقامات دولت اوباما و اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه سنا با تصویب قوانین بازدارنده و تأکید بر «ابطال‌پذیری برجام» خطاب به شرکت‌ها و مؤسسات اعتباری در دنیا، مسیر ورود و سرمایه‌گذاری آن‌ها در کشورمان را مسدود کردند. بدون شک تنها راه جلوگیری از تکرار این ماجرا، تأکید بر دو مؤلفه راستی آزمایی و تضمین می‌باشد.
ناارمی ها بخاطر نامیدی نسبت به ایندس وگرنه الن هم بری سمت منطقه بالا حجابی نیست
تابناک سالهاست که دنبالت میکنم صرفا به خاطر کامنت های آزاد زیر مطالبت. به نظرت وقتش نرسیده که کامنت ها رو کلا آزاد کنی ...؟ می دونم که دلتون میخواد و فقط باید همت کنید
یکی از نمایندگان مجلس،گفته به همتای اروپایی در خصوص قطع اینترنت نامه نوشته وگفته بشرطی اینترنت را وصل میکند وبقیه حرفهایش ..... میخواهم به ان نماینده چرا نسجیده حرف میزنی قطع اینترنت موجب قطع روزی وکسب بیست میلیون ملت ایران مسشود حرفهای ان نماینده متاسفانه تف سر بالاست قطع اینترنت ضرری برای اروپا تدارد صررش،بیشتر متوجه ملت ایران وجوانانی که توی اینترنت کار میکند میباسد چطور شورای نگهبان این جور افرادی را بعنوان نملینده انتخاب کرده است
سلام.وقتی دولت ادعا میکند فروش نفت و وصول مطالبات چند برابر شده است ولی در متن جامعه همه از بی پولی مینالند ،جرم کسانی که مردم را عمدابی پول نگه میدارند و بستر جرم را فراهم میکنند کمتر از کسانی که پول و وعده و عید میگیرند و اغتشاش میکنند نیست.
روزنامه جمهوري اسلامي باز هم در تحليلهاي خود دچار اشتباه شده !
در اين كه مرگ مرحومه مهسا اميني يك بهانه براي ايجاد آشوبها بود هيچ شكي نيست و خود آشوبگران هم بارها به آن اذعان كرده اند ولي ميانگين سني آشوبگران كه اغلب نوجوان هستند نشان مي دهد كه تقريبا هيچيك از آنها دغدغه هاي ذكر شده توسط اين روزنامه را نداشته و هنوز هم ندارند، به نظر مي رسد 2 سال خانه نشيني نوجوانان به خاطر كرونا و پناه بردن آنها به وسايل الكترونيكي ارتباطي و شبكه هاي اجتماعي نتيجه اي بهتر از اين نمي تواند به بار بياورد، تخليه هيجانهاي فروخفته با آموزه هاي دريافتي از شبكه هاي اجتماعي خارجي مي شود آشوبهاي خشن خياباني لذا كارشناسان علوم اجتماعي بايد ضمن بررسي دقيق اين موضوع، در رابطه با رفع آن چاره انديشي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
یاللعجب
تضمین نخواهید . به جای آن مکانیزم ماشه را از بندهای مذاکرات حذف کنید .چون دولت فعلی ایران نیز نمی تواند رفتار دولت بعدی را تضمین کند.
اغازاده ها اینقدر به خاطر برجام برای آمریکا ضجه نزنید شکست خورد برجام و پولی بهتون نمیرسه
تو همین دانشگاه الزهرا دیروز اعتراضات بوده
روزنامه جمهوری اسلامی خوابی؟ دیروز قیامت بوده
درباره یادداشت حسن رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ
مشکل نیروی انتظامی برخی مدیران آن است. مدیرانی که در یک نشست خبری چند دروغ شاخدار می گویند و نه تنها وجهه نیروی انتظامی بلکه وجهه نظام و عقلانیت را خراب می کنند.
جناب سردار حسن رحیمی، کدام مشاور به شما گفت بگویی لباس خانم امینی در لحظه بازداشت با آنچه در تصاویر دیده می شود متفاوت بوده.
دو ساعت از اظهارات شما نگذشته تصویر این خانم در مترو با همان لباس منتشر شد.
آبروی نیروی انتظامی را برده اید شما
روزنامه‌ جمهوری اسلامی اشاره ای کرد ولی مردم به صراحت در خیابان خواسته خود را فریاد زدند
برجام شکست خورد تموم شد
آقایون هرروز دارن به آمریکا .. تا برجام قبول کنه ولی یادشون رفته مقامات آمریکا چند هفته پیش شکست مذاکرات برجام اعلام‌ کردن. خوشبختانه پولی برای فرستادن برای فرزندان در کار نخواهد بود
وظیفه رسانه مگر شفاف سازی و اطلاع رسانی نیست؟ چرا تو اوج اعتراضات مردم خبر اول شما قیمت میوه در میدان تره بار بود؟
مردم، ولی نعمت مسئولان کشور هستند و مسئولیت توفیقی الهی است که انسان از این بستر می‌تواند گره از مشکلات خلق‌الله باز کند? واقعا اینجوری فکر میکنید ؟نمیدونم شاید من چند سالی تو ایران نبودم و از هیچی اصلا اصلا اصلا خبر ندارم .خودتون چیزی رو که میگید باور دارید؟
این همه می گویند اعتراض از اغتشاش جداست چرا نمی فهمند، اعتراض برای زمانی است که پاسخ در خور و مناسبی به اعتراضات قبلی داده یاشد. یعنی وقتی بازنشستگان برای افزایش حقوق اعتراض می کنند نماینده دولت با نمایندگان انان مذاکره کرده باشد و مساله حل شده باشد وقتی معلمان برای مسایلشان اعتصاب کرده باشند با نمایندگانشان مذاکره کرده باشند و مساله حل شده باشد. وقتی پاسخ هر اعتراض مسالمت امیز و به حقی بازداشت و تهمت و افترا باشد دیگر اعتراض مسالمت آمیز اصولا چه فایده ای دارد
مملکت فقط مشکلات داره وهیچ.اصلا به فکر رفع مشگلات ومردم نیستند.مردم هیچ اینده روشنی جلو روی خودنمی بینند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل