بازدید 4703

رکود اقتصادی آلمان در سال ۲۰۲۳ حتمی است

روزنامه بیلد طی گزارشی به نقل از وزیر اقتصاد آلمان، رابرت هابک نوشت که وقوع رکود و تورم در اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ حتمی است.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 07 October 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، روزنامه بیلد آلمان طی گزارشی نوشت که اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳، رکود و تورم را تجربه خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از وزیر اقتصاد آلمان، «رابرت هابک» گزارش کرد که سال آینده، رکود اقتصادی ۰.۴ درصدی و تورم ۸ درصدی در آلمان رخ می‌دهد.

به نوشته همین روزنامه، هابک انتظار دارد که نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

این در حالی است که یک نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی ARD آلمان انجام شد، نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان از وضعیت اقتصادی کشور راضی نیستند.

بر اساس این نظرسنجی، چهار نفر از هر پنج آلمانی، یعنی ۸۰ درصد، وضعیت اقتصادی را منفی ارزیابی می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که وضعیت آلمان ۸۵ درصد از شهروندان را نگران کرده است که ۳۴ درصد بیشتر از آخرین نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۲۰ است.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان داد که اکثر پاسخ دهندگان (۵۳ درصد) معتقدند که وضعیت اقتصادی آلمان ظرف یک سال آینده بدتر از امروز خواهد شد.

در این راستا مؤسسه تحقیقات اشتغال (IAB) برآورد کرد که اقتصاد آلمان تا سال ۲۰۳۰ تحت تأثیر تبعات جنگ اوکراین و قیمت بالای انرژی، بیش از ۲۶۰ میلیارد یورو (۲۶۵ میلیارد دلار) از ارزش افزوده خود را از دست خواهد داد.

بر اساس نتایج این ارزیابی که روز سه شنبه منتشر شد، تولید ناخالص داخلی (GDP) آلمان در سال آینده میلادی ۱.۷ درصد کاهش می‌یابد که منجر به از میان رفتن حدود ۲۴۰ هزار فرصت شغلی خواهد شد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار