بازدید 24384
با تحولات منطقه و جهان

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور/ آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره/ دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور، آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان، رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره، دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان و موافقت آمریکا با فروش سیستم موشکی به کویت، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 07 October 2022

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور/ آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره/ دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

بین الملل تابناک: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور، آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان، رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره، دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان و موافقت آمریکا با فروش سیستم موشکی به کویت، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور

ایالات متحده آمریکا در پی دخالت در امور داخلی ایران، تحریم های جدیدی را به بهانه ناآرامی های اخیر علیه مقامات ایرانی از جمله وزیران کشور و ارتباطات اعلام کرد؛ تحریم‌هایی علیه برخی مقامات ایرانی از جمله احمد وحیدی وزیر کشور و عیسی‌ زارع ‌پور وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، نام چندین تن از جمله وزیر ارتباطات و وزیر کشور ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک)، نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم ها قرار گرفته و ادعا شده است این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده اند.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور/ آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره/ دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران تحریم کرده بود.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، هفت مقامی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند، شامل؛
- یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل ارتباط با سپاه
- وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا به دلیل ارتباط با پلیس سایبری ایران
- حسین نجات فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله، به دلیل ارتباط با سپاه
- حسن رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به دلیل ارتباط با نیروی انتظامی
- حسین ساجدی‌نیا معاون عملیات فراجا به دلیل ارتباط با نیروی انتظامی
- عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ذیل قانون تحریم‌های حقوق بشری ایران
- احمد وحیدی وزیر کشور

وزیر کشور ذیل ادعاهای مربوط به حقوق بشر نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرده است، ایالات متحده قطع دسترسی اینترنت در ایران و ادامه سرکوب خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز را محکوم می کند.

این مقام آمریکایی گفته است: آمریکا در مجازات کسانی که این اقدامات را هدایت و از آنها حمایت می کنند، تعلل نخواهد کرد و حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز برای تضمین آزادی و کرامت فردی حیاتی است.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرده، تحریم های جدید، نشان دهنده تعهد ایالات متحده به حمایت از حق تجمع مسالمت آمیز و تبادل آزاد اطلاعات است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، عصر دوشنبه به وقت محلی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود، این هفته تحریم‌های جدیدی را در پی ناآرامی‌ها در ایران اعمال می‌کند.

وی همچنین مدعی شده بود، ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر می‌کند و دسترسی بیشتر به پلتفرم‌ها و سرویس‌های امن و خارجی تسهیل می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرده بود که دولت بایدن چندین بار حمایت خود را اعلام کرده است و به حمایتش ادامه خواهد داد.

این مقام کاخ سفید با بیان این ادعا که واشنگتن در تلاش برای دسترسی آزادانه ایرانیان به اینترنت است، تاکید کرد که دولت بایدن، تحریم‌هایی را به بهانه این ناآرامی‌ها و علیه عاملان این خشونت‌ها اعلام خواهد کرد.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس نیوز درباره حوادث و ناآرامی‌های اخیر در ایران مدعی شده بود، ناآرامی‌ها محدود به مساله خاصی نیست.

وی ادعا کرده بود معترضان افراد بسیار شجاعی هستند که حاضرند خطر تظاهرات را بپذیرند، چون از فروپاشی اقتصادی، فساد و محدودیت‌های اجتماعی که به ویژه زنان ایرانی با آن روبه رو هستند و نیز سرکوب سیاسی خسته شده‌اند.

رئیس سازمان سیا همچنین اعلام کرده بود، واشنگتن از جریان آزاد اطلاعات حمایت خواهد کرد.

آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان

رژیم صهیونیستی پیش‌نویس جدید ترسیم مرز دریایی با لبنان را رد و در مرزهای شمالی با این کشور اعلام آماده‌باش کرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از نشست با فرماندهان نظامی از جمله آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، در بیانیه‌ای که توسط دفترش منتشر شد، خواستار آمادگی نظامیان اشغالگر برای هر دو سناریوی دفاعی و تهاجمی در مرزهای شمالی با لبنان شد.

این رسانه صهیونیست، آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی را واکنش به اظهارات یائیر لاپید، نخست وزیر این رژیم درباره غیرقابل قبول بودن پیش نویس جدید ترسیم مرز دریایی عنوان کرد.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور/ آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره/ دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

در شرایطی که رژیم صهیونیستی، پیش نویس جدید ترسیم مرز دریایی را غیرقابل قبول اعلام کرده، مقامات لبنانی از این پیش نویس استقبال کرده اند.

نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد که ترسیم مرزهای دریایی میان کشورش و رژیم صهیونیستی در شرف پایان یافتن است.

از سوی دیگر، میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز با تاکید بر اینکه «پرونده ترسیم مرزهای دریایی جنوبی مراحل پایانی خود را می گذراند و به لبنان اجازه دستیابی به حقوق کامل خود را می دهد»، پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

عون همچنین گفت: بنابراین، لبنان می تواند در تمامی میدان های منطقه ویژه واقع در دریای مدیترانه، اقدام به حفاری و استخراج نفت و گاز نماید.

ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و سرزمین های اشغالی موضوعی است که در چهار سال گذشته بارها در محافل رسانه ای و بین المللی مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است و با جدی شدن مذاکرات، حزب الله لبنان طی چندین مرحله تهدیداتی را مبنی بر لبنانی بودن برخی سکوهای گازی تحت اختیار رژیم صهیونیستی از جمله کاریش، اعلام کرد؛ تهدیداتی که با ارسال پهپاد بر فراز آنها خیلی زود به مرحله اجرا درآمد.

اما صهیونیست ها در پاسخ تلاش کردند تا تعیین تکلیف پیرامون ارائه سند همکاری تا پایان انتخابات به تعویق بیفتد. البته این اقدام با اجرایی شدن وعده های سید حسن نصرالله ناکام گذاشته شد و سران صهیونیستی را مجبور کرد تا طرح پیشنهادی خود را با پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی لبنان به واسطه مذاکرات اعلام نماید.

رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، ۱۲جت جنگنده کره شمالی روز پنجشنبه با آرایش خاصی به پرواز درآمدند و ظاهرا در بحبوحه تنش‌ها در شبه جزیره کره، رزمایش‌های شلیک هوا به زمین برگزار کرده‌اند.

این خبرگزاری کره جنوبی به نقل از مقامات سئول اعلام کرد، حدود سی فروند از جت‌های جنگنده کره جنوبی در پاسخ به این اقدام به پرواز درآمدند.

گفته شده است که ظاهرا این اقدام کره شمالی، "اقدامی تلافی‌جویانه‌" در پاسخ به رزمایش‌های نظامی اخیر میان کره جنوبی و ایالات متحده آمریکاست.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور/ آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره/ دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

بر اساس گزارش رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این هشت جنگنده به همراه چهار بمب‌افکن در شمال مرز هوایی بین‌ دو کره حوالی ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی پرواز کردند و ظاهرا آن‌ها رزمایش‌های شلیک هوا به زمین هم انجام داده‌اند.

سی  فروند از جنگنده‌های کره جنوبی فورا در پاسخ به این حرکت کره شمالی در منطقه مستقر شدند؛ اقدامی که طی یک سال گذشته تا به الان رخ نداده بود.

این فعالیت‌های کره شمالی پس از آن انجام شد که سئول و واشنگتن اخیرا رزمایش‌های مشترک دریایی، زمینی و هوایی برگزار کردند.

علاوه بر آن، پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی و بازگشت ناو هواپیمابر آمریکا به آب‌های کره جنوبی، کره شمالی دوباره امروز پنجشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

رهبران ترکیه، ارمنستان و آذربایجان در یک نشست اروپایی غیر رسمی با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از نشست پراگ با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رهبر جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کرد و عکس رسانه های خبری حاکی از آن است که آنان پشت میز کوچکی نشسته اند.

دیدار اردوغان با پاشینیان در حالی انجام می شود که در ژانویه سال جاری، ترکیه و ارمنستان، اولین دور مذاکرات را پس از بیش از ده سال برگزار کردند.

آنکارا از دهه ۱۹۹۰ با ارمنستان روابط دیپلماتیک و تجاری نداشته است. آخرین تلاش برای بازگرداندن پیوند میان این دو کشور توافق صلح ۲۰۰۹ بود که هرگز تصویب نشد.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور/ آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره/ دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

با آغاز تنش ها در جریان جنگ ۲۰۲۰ بر سر قلمرو قره باغ، ترکیه نیروهای ارمنی قومی را به اشغال اراضی متعلق به آذربایجان متهم کرد، اما متعاقباً به دلیل تلاش برای گسترش نفوذ منطقه ای خود، خواستار نزدیکی به این کشور شد.

ترکیه و ارمنستان عمدتاً بر سر ۱.۵ میلیون نفری که ارمنستان می گوید در سال ۱۹۱۵ توسط امپراتوری عثمانی کشته شدند، اختلاف نظر دارند.

موافقت آمریکا با فروش سیستم موشکی به کویت

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه شب اعلام کرد، واشنگتن با فروش سیستم موشکی زمین به هوا به کویت و سیستم دفاع هوایی میانبرد به ارزش ۳ میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه پنتاگون آمده است، این معامله تسلیحاتی قدرت کویت را در مقابله با تهدیدات احتمالی و در آینده برای دفاع از خود در برابر طرف‌های منطقه‌ای بهبود خواهد بخشید.

بر اساس این بیانیه، با این تجهیزات نظامی، سیستم دفاعی کویت نیز با دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که توسط آمریکایی‌ها اداره می‌شود، تقویت خواهد شد.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با تحریم وزرای ارتباطات و کشور/ آماده باش کامل ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره/ دیدار رهبران ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

کویت آوریل سال گذشته میلادی بود که پیمان همکاری نظامی با آمریکا را تمدید کرد.

این پیمان که سال ۱۹۹۱ و در جریان جنگ دوم خلیج فارس رخ داد، به نیروهای آمریکایی اجازه استفاده از تاسیسات کویت را می‌دهد.

بر اساس این پیمان همچنین نیروها و تجهیزات آمریکا برای ده سال دیگر نیز می‌توانند در کویت مستقر باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۷
زنده باد تورک زنده باد تورکیه.
دولت که وزیراش تحریمن چطوری میخواد کشور رو از تحریم و عقب ماندگی نجات بده!!!!
کاش جای تحریم هایی که فایده ای نداره، وابستگان مسولین در خارج ایران رو بصورت دسته جمعی اخراج میکردن که بیان اینجا همه با هم به خوبی و خوشی زندگی کنیم
بابا یه خبر گذاشتی کشتی خودتو ، هی ادعا کرد ، مدعی شد ، ادعا کردن. باشه بابا لابد شماها خیلی خوبید
مرگ بر آمریکا،شیطان بزرگ باتحریم افراد هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
کم ساندیس بخور میترکی
بااین وضع که هرهفته امریکادارد تحریم اضافه میکند بازهم دنبال توافق وسرگیری مذاکرات هستید؟
یااینکه دنبال گرفتن پول هستید؟
اغازاده هاشون رو هم بندازی بیرون و اموال و خانه هایشان رو هم ازشون بگیری، مردم خوشحال میشن
با تحریم وزیر ارتباطات موافق نیستم و آن را تقبیح می کنم
ولی با شعار زن ، زندگی ، آزادی اینترنت موافقم و مورد تایید من است
باید فرزندانشان رو هم تحریم کنند
آمریکا غلط کرد ، رژیم تروریستی قاتل غلط میکند برای دیگران تعیین تکلیف کند
تابناک سانسور نکن لحظه به لحظه آخرین خبر ها منتشر می شود
ضرب المثل :

یکی نون نداشت بخوره ، پیاز میخورد تا اشتهاش باز بشه !!


شده حکایت کره شمالی که میلیونها نفر از مردم فلکزده اش

گرفتار گرسنگی و سوء تغذیه و فلاکت و ستم هستند .

و موشکهای بالستیک هوا میکند !!!!!!؟؟؟؟؟؟
هنر سیاست آمریکا در این است بیشترین تولید و فروش تسلیحات و هم جایزه برای صلح و اسکار می دهد فرهنگ را خودش می سازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
جایزه اسکار را سوئدیها میدن نه آمریکا
هرجا که تفرقه و تنش باشد دولت آمریکا هم همان جاست.
یاشاسین
این تحریم ها کافی نیست آمریکا باید صدا و سیما را تحریم می کرد و فرزندان مسئولان جمهوری اسلامی را اخراج و سرمایه هایشان را بلوکه می کرد.
ما ایرانیان داخل بویژه طبقات فرودست- حتی آنهایی مخالف هستند- در صورت تحریم و یا جنگ داخلی و تجزیه طلبی، سرنوشت محنت بار و فلاکت خواهیم داشت، باعث تاسف است نسلهای دهه 50-60 سوختند و امیدی به زندگی ندارندف اما خنثی سازی تحریم بدون مبارزه فسادها از آموزشی تا اقتصادی میسر نیست، کریدور شمال جنوب بند امثال کشور هند که متحد غرب است نکنید، راه آهن بندرعباس تا امیرآباد و انزلی و سپس خط کشتیرانی امن (نیروی مشترک روسیه و ایران) برقرار کنید.
برحام احیا کنید و به جولان مافیای ضد بشری از خودرویی تا خوراکی پایان دهید و این ظلم نسل سوزانه فقر و تبعیض و رانتخورای ... در داخل پایان دهید
به مرتجعین پانعرب و پانترک ... مجال جولان ندهید چه در ایران و چه خارج، این سیاست دشمنی کور با غرب در حالی مرتجعین منطقه دارند براحتی نفت صدار میکنند تا کی؟! مردم سر مسائل سبک زندگی بیزار نکنید. ا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
اینایی که گفتی فقط وقتی محقق میشه که من رییس جمهور بشم :)))))))
من به خزانه داری آمریکا پیشنهاد می کنم که کلیه مسئولین و همسران و فرزندان آنها را تحریم کنند و بعد بیانیه بدهند که فلان مسئول را از تحریم درآوردیم
الان ما گیج شدیم از اول انقلاب تا الان فکر کنم کل مردم ایران را تحریم کرده اند و ما نفهمیدیم کی تحریم هستش و کی تحریم نیست
نمی دونم که ننجون من که کنج روستا زندگی می کنه الان تحریم هستش یا نه
برای سلامتی اسرائیل الفاتحه مع الصلوات!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
بی معنی
باز پاییز شد و گرسنگی و سوء تغذیه و فلاکت و بدبختی و

عقب مانده گی کشور و مردم کره شمالی کمونیست باعث شده
تا برای دریافت چند کشتی گندم و برنج و ذرت و سویا

بعنوان باج از کره جنوبی و ژاپن و سنگاپور و برای سیر

کردن شکم مردمانش دست به چند پرتاب موشک بزند

واقعا وقتی تفاوت کهکشانی بین دو کره را میبینیم ، متوجه

میشویم که چقدر رفتن در مسیر اشتباه و خطا و میتواند موجبات نابودی و فلاکت مردم و کشور گردد
ترکیه و ارمنستان عمدتاً بر سر ۱.۵ میلیون نفری که ارمنستان می گوید در سال ۱۹۱۵ توسط امپراتوری عثمانی کشته شدند، اختلاف نظر دارند.

ارمنی ها با جعل تاریخ و مظلوم نمایی قصد تشکیل کشور به اصطلاح ارمنستان بزرگ را دارند. در حالیکه بزرگترین نسل کشی ها و قتل عام ها را در دو سوی آراز ( ارس ) مرتکب شده اند اخراج 1.5 میلیون نفر ارمنی را که به دلیل خیانت هایشان به امپراطوری عثمانی و همکاری با دشمنان مسلمانان در زمان جنگ، از خاک عثمانی صورت گرفته بود را کشتار قلمداد می کنند و هنوز هم به پیشنهاد ترکیه مبنی بر باز کردن آرشیوهای هر دو کشور برای آشکار شدن واقعیت جواب منفی داده اند!!!
انشاالله آغا زاده ها رو اخراج کنند و تحریمها هم برای اونها اعمال بشه و بیان تو بهشتی که مازندگی میکنیم از زندگی لذت ببرن آهاااا داشت یادم می‌رفت حسابهای بانکیشون رو و املاکسون هم توقیف کنن اینم لازمه دیگه با خیال راحت بیان ایران پیش ما دور هم شادی کنیم و لذت ببریم ..... چقدر خوب میشه نه تابناک بد نیست رسالت واقعی تو نشون بدی یعنی بی طرف باش
واقعا فرزندانشون باید توایران درس بخونن وحق اقامت در کشورهای اروپایی وامریکا نداشته باشن تحریک که نعمته مبارکشون باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار