بازدید 282563
با دویست و بیست و سومین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

خشم اوکراین از طرح عجیب ایلان ماسک برای خاتمه جنگ/ناپدید شدن زیردریایی«آخرالزمان» روسیه/فرمان زلنسکی برای عدم امکان مذاکره با پوتین

دویست و بیست و سومین از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 04 October 2022

خشم اوکراین از طرح عجیب ایلان ماسک برای خاتمه جنگ/ناپدید شدن زیردریایی«آخرالزمان» روسیه

بین الملل تابناک: دویست و بیست و سومین از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

گفتگوی تلفنی مشترک بایدن – هریس با زلنسکی
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۲۲:۱۰

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در گفتگویی تلفنی با همتای اوکراینی اش، با اعلام ارائه بسته جدید تسلیحاتی به کی یف، تاکید کرد آمریکا به حمایت خود از این کشور در برابر روسیه ادامه خواهد داد.

کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد بایدن و کامالا هریس امروز با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفتگو، و اعلام کردند که واشنگتن هرگز اقدام روسیه در الحاق بخشی از خاک اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.
بایدن با اعلام تعهد آمریکا به حمایت از اوکراین در دفاع در برابر تجاوز روسیه، از ارائه بسته جدید کمک های نظامی به کی یف به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار خبر داد.
به گفته کاخ سفید، این بسته شامل تسلیحات و تجهیزات نظامی اضافی از جمله سامانه های پیشرفته توپخانه ای هیمارس، مهمات وخودروهای زرهی است.
بایدن مدعی شد ایالات متحده به تلاش هایش برای جلب حمایت بین المللی از اوکراین در دفاع از آزادی و دموکراسی این کشور، ادامه خواهد داد.

درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۲۰:۱۴

کی‌یف روز سه‌شنبه اعلام کرد که درخواست این کشور برای پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی، توسط ناتو دریافت شده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین که شاهد از دست رفتن ۱۵ درصد خاک کشورش بود، در واکنش به این اقدام، باز هم دست به دامن غرب شد و برای عضویت سریع کشورش در ناتو تقاضایی را به این ائتلاف نظامی ارائه کرد.

این درخواست اما یک بار دیگر با واکنش سرد دبیرکل ناتو و آمریکا مواجه شد. ینس استولتنبرگ در واکنش به درخواست زلنسکی مدعی شد که از حق اوکراین برای انتخاب مسیر خود و پیوستن به این ائتلاف حمایت می‌کند، اما در عین حال گفت «تمرکز اصلی کنونی ما، ارائه حمایت فوری به اوکراین برای دفاع از خود در برابر حمله روسیه است».

او تاکید کرد ناتو بخشی از جنگ روسیه با اوکراین نبوده و تنها نقش حمایتی دارد و تصمیم درباره عضویت اوکراین باید با اجماع همه ۳۰ عضو این ائتلاف گرفته شود.

روسیه قصد انجام آزمایش اتمی را ندارد
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۸:۳۵

کرملین روز سه‌شنبه ادعای برخی رسانه‌های غربی در زمینه انجام یک آزمایش اتمی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کرملین ادعای رسانه‌های انگلیسی و ایتالیایی در مورد آزمایش اتمی روسیه را رد کرد.

روزنامه انگلیسی «تایمز» روز دوشنبه مدعی شد که ائتلاف نظامی ناتو به اعضای خود هشدار داده روسیه قصد دارد در مرز اوکراین آزمایش اتمی انجام دهد. روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» نیز مدعی شد که ناتو با ارسال اطلاعاتی به کشورهای عضو خود نسبت به ماموریت زیردریایی اتمی روسی به نام «بلگورود» که حامل ابر اژدر اتمی است، هشدار داده است.

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون سازمان اطلاعات اوکراین نیز در اظهار نظری خطر استفاده روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین را «بسیار بالا» توصیف کرده و گفته بود: «آنها احتمالاً مکان‌هایی را در امتداد خط مقدم از جمله مراکز مهم فرماندهی و زیرساخت‌های حیاتی هدف قرار خواهند داد. برای متوقف کردن روس‌ها، ما نه تنها به سامانه‌های ضد هوایی، بلکه به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه شنبه در نشست خبری در زمینه گزارش روزنامه تایمز گفت که روسیه نمی‌خواهد در لفاظی اتمی غرب شرکت کند.

پسکوف گفت:«رسانه‌ها، سیاستمداران و سران غرب اینک مشغول تمرین‌های بسیاری در لفاظی اتمی هستند. ما در این موضوع شرکت نخواهیم کرد.»

اخراج کنسول روسیه توسط ژاپن
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۷:۴۳

ژاپن در اقدامی تلافی‌جویانه پس از اخراج یکی از دیپلمات‌هایش به اتهام جاسوسی، دستور اخراج کنسول روسیه از این کشور را صادر کرد.

به گزارش کیودو نیوز، «یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن گفت: ژاپن روز سه شنبه به کنسول روسیه مستقر در شمال ژاپن دستور داد تا ظرف شش روز، به تلافی اخراج یک دیپلمات ژاپنی توسط مسکو در ماه گذشته، این کشور را ترک کند.

هایاشی به خبرنگاران گفت: وزارت وی پس از اینکه سرویس امنیت فدرال روسیه، کنسول ژاپن در ولادی وستوک را برای چند ساعت به اتهام جاسوسی بازداشت و از کشور اخراج کرد، کنسول روسی در سرکنسولگری روسیه در ساپورو، غیرضروری دانسته شد.

کنسول ژاپن تاتسونوری موتوکی، هفته گذشته پس از لغو اجازه اقامت توسط وزارت خارجه روسیه به کشور بازگشت.

هایاشی گفت: تاکئو موری معاون وزیر امور خارجه، میخائیل گالوزین سفیر روسیه در ژاپن را به وزارتخانه احضار کرد تا مسکو را از اقدام متقابل توکیو مطلع کند.

وی از ارائه جزئیات در مورد کنسول روسیه خودداری کرد.

به گفته هایاشی، مقامات روسی در طول بازداشت با موتوکی با خشونت رفتار کرده اند، از جمله بستن چشم بند و استفاده از مهار فیزیکی، هر چند او هیچ عمل غیرقانونی انجام نداده است.

در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ماه)، سرویس امنیت فدرال روسیه موتوکی را متهم کرد با به دست آوردن اطلاعات طبقه بندی شده در ازای دریافت پول، جاسوسی کرده است و به او دستور داد ظرف ۴۸ ساعت کشور روسیه را ترک کند.

هایاشی بازداشت و بازجویی روس ها از کنسول ژاپن را «نقض آشکار و جدی" قوانین بین المللی» و «بسیار تاسف برانگیز» خواند و افزود که این رفتار غیر قابل باور است.

این اقدام دیپلماتیک در حالی صورت می گیرد که ژاپن به کشورهای غربی در اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین پیوسته است.

فرمان زلنسکی برای عدم امکان مذاکره با پوتین
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۵:۲۱

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین سه‌شنبه (چهارم اکتبر) فرمانی را درباره اجرای تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین همتای روس خود امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه‌ای که در سایت ریاست‌جمهور اوکراین منتشر شد، آمده است: «با توجه به نتایج جلسات در مقر فرماندهی کل قوا و بعد از استماع گزارش‌های اعضای شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، این نهاد تصمیم گرفت عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را اعلام کند.

سنای روسیه توافقنامه‌های الحاق را تصویب کرد
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۵:۲۰

سنا یا مجلس علیای پارلمان روسیه روز سه شنبه توافقنامه الحاق خرسون، زاپوریژیا، دونتسک و لوهانسک به روسیه را تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سران این چهار منطقه توافقنامه‌هایی را در مورد الحاق این مناطق به روسیه امضا کردند.

روز دوشنبه، مجلس دوما به اتفاق آرا این توافقنامه ها را تصویب کرد.

حمایت کره شمالی از الحاق مناطق اوکراین به روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۵:۲۰

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که این کشور از از نتایج همه‌پرسی برای الحاق چهار منطقه از اوکراین به خاک روسیه حمایت می‌کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: ما به اراده شهروندانی که خواستار پیوستن به روسیه هستند احترام گذاشته و از موضع دولت روسیه برای تبدیل این چهار منطقه به بخشی از خاک خود حمایت می‌کنیم.

جو چول سو، رئیس بخش سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه کره شمالی گفت: این همه‌پرسی‌ها با رعایت اصول برابری مردم و حق تعیین سرنوشت آن‌ها در منشور سازمان ملل و همچنین با روش‌های قانونی و روندهایی برگزار شد که خواسته شهروندان جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا نشان داده شود.

این دیپلمات گفت، آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل سوءاستفاده کرده، در امور داخلی کشورهای مستقل مداخله کرده و حقوق آن‌ها برای دستیابی به یک جهان چندقطبی را نقض می‌کند.

وی افزود: هرگز آن روز باز نخواهد گشت که آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک سپر دفاعی و ابزار تهاجم برای حفظ برتری خود استفاده کند.

تحریم نفت روسیه در سه مرحله توسط گروه 7
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۵:۱۹

وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدید گروه ۷ علیه روسیه، نفت و فراورده‌های نفتی این کشور را در سه مرحله هدف قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بن هریس مشاور سیاست اقتصادی وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس نفت خام اروپایی آرگوس در ژنو گفت که تحریم‌های گروه ۷، نفت خام روسیه را هدف قرار می‌دهد درحالیکه پس از آن بر روی گازوئیل و در نهایت بر روی محصولات کم ارزش‌تر از جمله بنزین سنگین اعمال خواهد شد.

گروه اقتصادی متشکل از قدرت‌های برتر به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت به علت تهاجم مسکو به اوکراین است.

بسیاری از کشورها واردات نفت خام و سوخت از روسیه را ممنوع کرده اند، اما مسکو به صورت گسترده از طریق افزایش فروش نفت خام به آسیا مخصوصا چین و هند درآمدهای خود را حفظ کرده است.

هریس ابراز داشت: سقف قیمت برای فروش نفت روسیه، تعیین نشده اما به اندازه کافی بالا خواهد بود تا انگیزه ای برای حفظ تولید ایجاد کند و بالاتر از هزینه نهایی تولید گران ترین چاه نفت روسیه باشد.

به نوشته رویترز، تحریم‌های گروه ۷ و اتحادیه اروپا قرار است از روز ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز شود. اتحادیه اروپا صادرات دریایی نفت روسیه را از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) و فراورده‌های آن را از ۵ فوریه سال آینده میلادی (۱۶ بهمن) اعمال می‌کند.

اعزام پسران قدیروف به خطوط جنگ با اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۵:۱۷

«رمضان قدیروف» رئیس‌جمهوری چچن دوشنبه (سوم اکتبر) گفت سه پسر نوجوان وی به زودی به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین می‌پیوندند.

او در کانال تلگرامی خود نوشت: نوه‌های قهرمان روسیه آخمت خاجی قدیروف اولین رئیس‌جمهور جمهوری چچن (به نام‌های) آخمت، الی و آدام به ترتیب ۱۶، ۱۵ و ۱۴ ساله هستند اما آموزش نظامی آن‌ها از مدت‌ها قبل تقریبا در کودکی آغاز شده است.

خشم اوکراین از طرح عجیب ایلان ماسک برای خاتمه جنگ/ناپدید شدن زیردریایی«آخرالزمان» روسیه

وی افزود: این که بدانی چطور تیراندازی کنی کافی نیست ... آخمت، الی و آدام آماده استفاده از مهارت‌های خود در منطقه عملیات نظامی ویژه هستند، و شوخی نمی‌کنم. زمان آن رسیده که ارزش خود را در نبرد واقعی نشان دهند. بزودی عازم خط مقدم، سخت‌ترین بخش‌های خط تماس می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، به گفته قدیروف، پسرهای او در حال حاضر مشغول یادگیری نحوه کار با سلاح‌های مختلف، استفاده از آن‌ها در هر فاصله و مطالعه نظریه پایه هستند. وی افزود: همیشه معتقد بوده‌ام که هدف اصلی هر پدری این است که ترس از خدا را در پسرانش پرورش دهد و به آن‌ها دفاع از خانواده، مردم و وطن را آموزش هد.

وی سپس با بیان این که سن کم نباید مانع آموزش مدافعان وطن شود، گفت: اگر صلح می‌خواهید، برای جنگ آماده شوید.

پوتین اخیراً بسیج بخشی از نیروها را در ادامه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرد. در جدیدترین تحولات در خصوص اوکراین همچنین رئیس‌جمهور روسیه اسناد الحاق چهار منطقه از اوکراین را امضا کرد و ساکنان آن‌ها را شهروند روسیه خواند.

خشم اوکراین از طرح عجیب ایلان ماسک برای خاتمه جنگ 

ایلان ماسک مدیرعامل و طراح ارشد اسپیس‌ایکس از کاربران توییتر خواست تا درباره طرحی برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین که با محکومیت فوری اوکراینی‌ها، از جمله رئیس‌جمهور ولادیمیر زلنسکی است با نظرسنجی پاسخ دهند.

به گزارش رویترز، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، پیشنهاد صلح خود را روز دوشنبه در توییتر منتشر کرد و به روسیه پیشنهاد داد که همه پرسی جدید تحت نظارت سازمان ملل در سرزمین های تازه تصاحب شده خود برگزار کند، در حالی که اوکراین رسما از ادعای خود درباره کریمه چشم پوشی کند، تامین آب شبه جزیره را تضمین کند و اوکراین کشوری بی‌طرف بماند.

ماسک نوشت: روسیه در صورتی که خواست مردم باشد، مناطق را ترک می‌کند.

مدیر اجرایی شرکت تسلا (TSLA.O) پیشنهاد کرد که کریمه که مسکو در سال ۲۰۱۴ آن را تصرف کرد، رسماً به عنوان بخشی از روسیه شناخته شود.

نظرسنجی همراه با پست او نشان داد که حدود ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان از این طرح حمایت می کنند، قبل از اینکه حساب های طرفدار اوکراین در نظرات، ارتشی از ترول‌ها را احضار کردند تا رأی را به نفع خود تغییر دهند. خود ماسک گفت که این نظرسنجی در معرض "بزرگترین حمله رباتی که تا به حال دیده‌ام" بوده است.

این توییت باعث خشم اوکراینی‌ها شد و رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی با نظرسنجی خود به آن پاسخ داد. زلنسکی در پاسخ در توییتی نوشت: «کدام @elonmusk را بیشتر دوست دارید؟» و دو گزینه ارائه کرد: ماسک حامی اوکراین یا ماسک حامی روسیه؟

نزدیک به ۸۵ درصد از پاسخ دهندگان به ماسک که از اوکراین حمایت می کند پاسخ مثبت دادند.

ماسک در پاسخ به این توییت زلنسکی نوشت: من همچنان از اوکراین حمایت می‌کنم اما به این نتیجه رسیدم که تشدید گسترده جنگ به آسیب شدید به اوکراین و احتمالا جهان منجر خواهد شد.

میخایلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور اوکراین، "طرح صلح بهتری" را پیشنهاد کرد که بر اساس آن اوکراین سرزمین های خود از جمله کریمه را پس بگیرد، روسیه غیرنظامی و غیرهسته‌ای شود و "جنایتکاران جنگی" با یک دادگاه بین‌المللی روبرو شوند.

رئیس جمهور لیتوانی گفت: " ماسک عزیز، وقتی کسی سعی می کند چرخ‌های تسلای شما را بدزدد، مالک قانونی ماشین یا چرخ ها نمی‌شود.

ماسک که همچنین مدیر اجرایی اسپیس ایکس است، اولین توییت خود را با نظرسنجی دیگری دنبال کرد: "بیایید این را امتحان کنیم: اراده مردمی که در دونباس و کریمه زندگی می کنند باید تصمیم بگیرد که آیا آنها بخشی از روسیه هستند یا اوکراین."

او گفت که اهمیتی نمی‌دهد که پیشنهادش قابل قبول نباشد، و استدلال کرد که آنچه برایش اهمیت دارد این است که ممکن است میلیون‌ها نفر بی‌دلیل بمیرند.

او در توییتر خود نوشت: "روسیه بیش از ۳ برابر اوکراین جمعیت دارد، بنابراین پیروزی اوکراین در جنگ کاملا بعید است. اگر به مردم اوکراین اهمیت می دهید، به دنبال صلح باشید."

در ماه فوریه، زمانی که اینترنت اوکراین در پی حمله روسیه قطع شد، ماسک به توئیت یک مقام دولتی اوکراین که درخواست کمک کرده بود، پاسخ داد. ماسک گفت سرویس پهن باند ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس در اوکراین در دسترس است و اسپیس ایکس در حال ارسال پایانه‌های بیشتری به این کشور است. ماسک بعداً روز دوشنبه در توییتر نوشت: "هزینه اسپیس ایکس برای فعال کردن و پشتیبانی از استارلینک در اوکراین تاکنون ۸۰ میلیون دلار بوده است. پشتیبانی ما از روسیه ۰ دلار است. بدیهی است که ما طرفدار اوکراین هستیم."

آندری ملنیک، سفیر اوکراین در آلمان، واکنشی صریح به طرح صلح ماسک داشت. خود ملنیک در ماه ژوئیه به دلیل دفاع از رهبر ملی‌گرای اوکراینی جنجالی جنگ جهانی دوم، استپان باندرا، با انتقاد مواجه شد. ملنیک در توییتی نوشت: "پاسخ بسیار دیپلماتیک من به شما آقای ماسک این است. گم شو.

رئیس سیا: باید اقدامات پوتین را جدی گرفت

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا (سیا) درباره ادعای استفاده روسیه از سلاح های هسته ای گفت: مدرکی دال بر قریب الوقوع بودن چنین تهدیدی در اختیار نداریم اما در هر صورت باید اقدامات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را جدی گرفت.

به گزارش تارنمای نشریه هیل، رئیس سیا افزود: دشوار می توان گفت که در موضوع تهدید استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین، پوتین «بلوف می زند».

برنز در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس در پاسخ به این سوال که «آیا نشانه ای دال بر استفاده روسیه از سلاح های هسته ای وجود دارد؟» پاسخ داد: « درباره هر موضوعی باید هر تهدیدی را جدی گرفت. همان طوری که می دانید لفاظی های او (پوتین) و مقام های ارشد روسیه غیرمحتاطانه و بسیار غیرمسئولانه است».

برنز افزود: « ما امروز هیچ مدرک عملی در جامعه اطلاعاتی آمریکا مشاهده نمی کنیم که نشان دهد او (پوتین) به استفاده واقعی به سلاح هسته ای نزدیک می شود یا تهدیدی قریب الوقوع درباره استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی وجود دارد».

رئیس سازمان سیا در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند پوتین در تهدیدهایش «بلوف» می زند، گفت: «در هر صورت مقام های آمریکایی باید اقدامات او را جدی بگیرند».

برنز همچنین گفت: «اظهارنظر در این زمینه درمقطع کنونی دشوار است و همان طوری که گفتم باید این را بسیار جدی بگیریم، باید مراقب نشانه های هر گونه آمادگی واقعی (در استفاده از چنین تهدیدی) باشیم و این وظیفه سیاستگذاران است. من سیاستگذار نیستم. اما به طور مستقیم عواقب جدی ناشی از هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای را اعلام می کنم.»

به نوشته تارنمای نشریه هیل، پوتین روز جمعه معاهده های الحاق چهار منطقه از مناطق شرقی و جنوبی اوکراین به خاک روسیه را امضا کرد و این امر درگیری ها با کی یف و متحدان غربی آن را تشدید کرد. غرب و متحدانش این اقدام روسیه را غیرقانونی توصیف کرده اند.

ناپدید شدن زیردریایی«آخرالزمان» روسیه

به گزارش منابع متعدد، یک زیردریایی پیشرفته روسیه که به سلاح هسته‌ای مسلح است، از لنگرگاه خود در شمالگان خارج شده است.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، ناتو هشدار داده که زیردریایی «بلگورود» روسیه دیگه در پایگاه دریای سفید - یعنی جایی که از ماه ژوئیه در آن فعال بوده - دیده نمی‌شود.

مقامات ناتو هشدار دادند که شاید روسیه برنامه داشته باشد سامانه تسلیحاتی «پوسایدون» این زیردریایی را آزمایش کند، یک اژدر هدایت‌شونده که به سلاح اتمی مجهز بوده و - به ادعای روسیه - توانایی ایجاد یک سونامی رادیواکتیو را دارد. این سلاح به سلاح «اخرالزمان» معروف شده است.

سلاح مذکور می‌تواند در عمق یک کیلومتری نزدیک یک شهر ساحلی منفجر شود. رسانه‌های دولتی روسیه مدعی شده‌اند که این سلاح قادر به ایجاد موجی با ارتفاع نزدیک به ۵۰۰ متر است که به ساحل برخورد کرده و آن را در معرض پرتوهای هسته‌ای قرار می‌دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۸۱
ای کاش مردم اوراسیا بدونن که هرچقدر اورسیا ناامن باشه، آمریکا میتونه سرمایه ها و نخبه های بیشتری رو جذب کنه مثل جنگ جهانی دوم. در واقع آمریکا از ناامنی بقیه دنیا سود میبره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
کاش ملت‌ها بدون اونچه که آمریکا بوسیله هالیود به خورد ملت‌ها داده ویرانی و پوچی بوده است.
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
با بهم زدن اوضاع همه دنیا در واقع امریکا داره از همه دنیا سوء استفاده میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
بهشون میگم
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
من موافقم ولی بی‌کفایتی حاکمان اوراسیا هم مهم است
جناب رمضان قدیروف این بچه های سرخ و سفیدتو نفرست جنگ
خودت هم فقط ادعایی و عددی نیستی یادمون نرفته لافاتو چند ماه قبل هیچ کاری هم نکردی خب
این بچه هات هم گوشت قربونی میشن سر خالی بندیای تو و زیر پای عالیجناب پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
بیست درصد اکراین رو برو پس بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
دوست گرامی شوخی نیست یک کشور با کل دنیا بجنگد اگر کمی از مسائل نظامی اطلاع داشتی میدونستی این نوع مقابله واقعاً جسارت و جربزه میخواد.تاحالا تنها ایران توانسته مقابل قدرتمندترین کشورهای دنیا هشت سال بجنگد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
جدی گرفتیا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
توچی میگی بچه سوس‌ل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
حالا تو نگران بچه های قدیروفی ؟ بعدم اینا نژادشون سرخ و سفید ه.
قدیرف دروغگو
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
چقدراین بچه هاسفیدن چرابچه هاش می فرستدخرابشان کنند
بمب اتمی آماده شلیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
و ایضا موشکهای اتمی ناتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
پوتین رفتی است به همین زودی
روسیه جرات حمله اتمی نداره. چون می دونه ناتو عرض 24 ساعت کل ارتش روسیه را نابود می کند
هم روسیه و هم اکراین راه بدون بازگشتی را در پیش گرفته اند. این جنگ فقط برای ارعاب دولت های اروپایی و یادآوری جنگ های جهانی پیشین است که بدانند آنقدرها هم نباید برای آمریکا خط و نشان بکشند. آمریکا در مقابل چین دنبال متحد می گردد. کشورهایی مانند ایران که به خود را به بلوک شرق چسبانیده اند باید توجه کنند توازن قدرت در جهان تغییر خواهد کرد.
روسیه فقط بلوف میزنه ملت دنیارو بترسونه
اسامی بچه‌های قدیروف برام جالب بود
آخمت (احمد)
آلی (علی)
آدام (آدم)
(در تلفظ روسی حرف اَ وجود نداره و فقط آ خونده میشه.)
زنده باد ایلان ماسک
خدا کنه آمریکا مرکز فتنه در جهان نابود بشه تا مردم دنیا نفسی راحت بکشند
آنچه امریکا تا کنون کاشته از این پس درو خواهد کرد . مردم امریکای لاتین در پای صندوقهای رای انتقام گرفته و به احزاب مخالف ایالات متحده رای میدهند . تا کنون در یازده کشور امریکای لاتین احزاب ضد امپریالیسم قدرت را در دست گرفته اند و این نهضت ادامه دارد . صدها وزیر سیاه پوست در افریقا قرار دادهای اقتصادی را با چین ،روسیه و هند امضا میکنند و به شرکتهای غربی میدان نمی دهند .
چین و هند با تولید انبوه بازارهای جهان را تسخیر کرده و هرساله تعدادی کارخانه را در غرب به تعطیلی میکشانند . چنانچه امریکا بابت ۶۲ کودتای امریکایی از مردم جهان عذر خواهی کند و به صد ها هزار قربانی کودتا دیه بپردازد . ممکن است مردم جهان امریکا را ببخشند .
روز موعود نزدیک است!
می دانم روسیه پیروز این جنگ است ولی به چه قیمت؟
من به شخصه انتظار بیشتری از روسیه داشتم که یکم سریع تر کار کند دو احتمال وجود داره یا روسیه نمی خواد سلاح های قویش رو رو کنه یا مگر تنها برای تهدید و احتمال دوم سلاح های قدیمی روسیه و اون ارتش زرهیش ضعیف تر از اون چیزی هست که گمان
می ورد از نظرم روسیه کار درستی کرده که به اوکراین حمله کرده و دلیل خوبی هم داره
ولی رویدادن یک جنگ هسته ای که احتمالش خیلی کمه باعث نابودی ناتو و روسیه به طور قطع میشه
پسران رمضان قدیروف ؛ احمد ، علی و آدام هستند. آن کلماتی که استفاده کردین اشتباه می باشد.
ولا کس ندیده مسلمون پیرو غیر مسلمون بشه قران هم ایه داره در این باره حالا قدیروف میگه مسلمانم ولی در ره پوتین جهاد میکنه!!
درود بر قدیرف
روسیه غلط کرد که سلاح داشته باشه
چه چیز پیشنهاد ایلان ماسک عجیب بود ؟ سران اوکراین بازیچه تحریک ناسیونالیسم میلیتاریست روس برای جنگ افروزی در مرکز اروپا شدند تا اقتصاد اسلحه آمریکا رشد کند و همگرایی اروپا در پیوند با جمعیت و اقتصاد و ظرفیت تمدنی چین و هند ، اوراسیا را به مرکز اقتصاد و سیاست جهان تبدیل نکند و آتلانتیک شمالی را پس از دویست سال سروری ، به حاشیه نراند . آذربایجان و ترکمنستان و اربیل عراق هم در همین مسیر افتاده اند و گوشت دم توپ جنگ قدرت های جهانی می شوند . آیا رهبران این مناطق مستحق عزل نیستند ؟ پرسش ایلان ماسک در چارچوب بقای اوکراین و متضمن نقد سران آن بود . گویا زلنسکی خود را مساوی اوکراین می داند !
شروع جنگ هسته ای یعنی نابودی روسیه پس پوتین اینقدر هم احمق نمیشه که دست به اینکار بزنه
سه ماه پیش اینجا پر از سایبری ساندیسی بود و میگفتن نیم ساعت دیگه کیف تسلیم میشه
اینم بصیرتتون
کره شمالی حق گفته و بنظرم حقانیت سازمان ملل وقتی معنی میده که هر کشور در ابراز مواضعش نسبت به مسائل بین المللی ازاد باشه و از تحریم های امریکا و اروپا ترسی نداشته باشه،،، هر چند طرفدار هیچکدوم از طرفین جنگ نیستم ولی زلنسکی جواب دندان شکنی به ایلان ماسک داد خوشم اومد،،، فرقی نداره نظر مردم اون مناطق چی باشه، شاید هرکس بخواد تبعه ی کشور دیگه باشه ولی خاک متعلق به کشور اوکراین و اکثریت اون ملت هست و مردم مناطق اشغالی شاید بتونن زیر پرچم هر کشوری که دوست دارن زندگی کنن ولی نمیتونن خاکی که سر جاش هست رو با خودشون به کشور دیگه ببرن،،، قدیروف بیشتر از اینکه درست و انسانی رفتار کنه داره احمقانه و کور مذهبانه رفتار میکنه و براش متاسفم،،، پوتین باید بجای دادن بهونه لازم به امریکا و متحداش برای تهدید خاک روسیه تحت عنوان استفاده از بمب هسته ای تاکتیکی در خاک اوکراین، این بهونه رو با استفاده از بمب های بزرگ هسته ای در خاک امریکا و متحدانش به دست اونا بده، بنظرم اینطوری به نتایج بهتری میرسه.
قدیر روزای اول جنگ گفت با ۱۰ هزار نیرو عازم جنگ شده حالا میکه در طول مدت جنگ کلا ۲ هزار نفر شرکت کردن رنضون نا امیدم کردی خدا بکشدت.
درودیرپوتین وقدیرف..مرگ بر بایدن خابالود و زلنسکی دلقک وهمه ی دروغگوها وظالمین
فقط یک دیوانه می تواند از ایجاد سونامی به ارتفاع ۵۰۰ متر که می وواند باعث مرگ انسان های بیشماری شود خوشحال شود و یا از آن حمایت کند
لعنت به پوتین اشغال
این هم از این اورآسیا فقد بلده خودشان را خراب کنند تا آمریکا به اهدافش برسه
این سطح از تحریک روسیه می‌تونه خطرناک باشه، اینجوری دنیا امن‌تر نمیشه
این قدیر ف داره بلوفبازی میکنه تا مردم چچن که فقیر هستن را بجنگ بفرسته براشم مهم نیست انها کشته شون فقط میخواد پیش پوتین خودشیرینی بکنه بعدشم یادمون نرفته تو ماریوپل همین قدیروف با نیروهاش فرار کردن همون فرار باعث فراری شدن سربازان روسی و شکست سنگین انها بود قدیروف عاجزه از جنگ حالا میخواد با تبیلغات اینچنینی مردم بدبخت و ستمدیده چچن برن برای پوتین بجنگند تا او خودشیرینیی کرده باشه پیش پوتین متجاوز هر متجاوزی در هرکجایی دنیا بهرنامی محکوم بفلاکته پوتین جهنمی رفتنیه بزودی اوکراین پیروزه
هرجا که آمریکایی جنایتکار باشد ناامنی هم هست مرگ بر آمریکا
زلنسکی دیکتاتور و اطرافیانش باید از این همه پرسی درس عبرت بگیرند اگر رفتار شایسته ای با مردم کریمه و یا چهار منطقه ای که اخیرا به روسیه پیوسته اند داشتند هرگز این اتفاق نمی افتاد و اگر هوس پیوستن به ناتو را نداشتند اصولا جنگی هم صورت نمی گرفت .
هر جا که افراد آماتور به جای سیاستمداران متفکر بنشینند و تصمیم بگیرند نباید انتظار صلح و پیشرفت داشت میراث زلنسکی دلقک برای اوکراین ویرانی کشور و آوارگی مردمش است.
زنده باد روسیه
کره شمالی"ما به اراده شهروندانی که خواستار پیوستن به روسیه هستند احترام گذاشته" خوب اگر راست میگی یک رفراندم در کشورت برگزار کن ببین میخواهند به کره جنوبی بپیوندند یا نه مرگ خوبه ولی برای همسایه؟
بزن توانگلیس تا ترور نشدی آقای پوتین
تعجبم از قدیروف که این روانی تجاوزات روسیه به چچن را یادش رفته ، مگه دلارهای اهدایی روسیه چقدر ارزش داره که از پوتینی که سربازانش به زن و بچه های چچن تجاوز کردند ، آخه نوکری پوتین چقدر ارزش داره .
نظر من همان نظر مرحوم مغفور شادروان جنت مکان خلد آشیان حضرت آیت الله العظمی فردوسی پاک زاد است که فرمود. میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جانش شیرین و خوش است
ببینید ایرانی های عزیز جنگ به نفع هیچ کسی نیست همه کشور ها ازش ضرر میبینند اما یه جاهایی باید جنگ کرد تا ضرر بیشتری ندید الان ناتو در حال پیشروی اگع اوکراین به ناتو بپیونده بعد نوبت سوئد و فنلانده بعدشم که خب وقتی اوکراین به ناتو پیوست معلومه نوبت ترکیست ترکیه هم مرز با ایرانه بعدشم که کشور های حاشیه خلیج فارسه امارات و عربستانو ناتو خطرش برای ایران بیشتره تا روسیه شک نکنید اگه روسیه جلو ناتو نمیستاد ۶ ساله دیگه باید تو خاورمیانه جلو مزدور های اروپایی و عرب ها شهید میدادیم سوریه و عراقم جتگ انداختن که کاره کشور های حاشیه خلیج فارس برا پیوستن به ناتو راحت تر بشه ولی حاج قاسم عزیز با زیرکی توانستند مانع این کار بشوند... نتیجه: ما باید از روسیه حمایت کنیم (حمایت مخفیانه)
چه شیر توو شیری شده
احتمالا این اژدر اتمی در دریای سیاه به سمت سواحل میکولائیف و اودسا در اوکراین شلیک بشه .
آتش بیار معرکه خود غربیها ودر راس آن امریکاست
مردم اوکراین هم قربانی سیاستهای غرب شده و ادامه جنگ ومناقشه در این منطقه حساس به نفع امریکاست والبته زیانش برای اروپایی ها خواهد بود
پوتین هم بدلیل تو سعه ناتو به نزدیک مرز روسیه دست به حمله پیش دستانه کرد که از نظر نظامی کار درستی بود
باید منتظر ماند ودید که آیا با همه زرو زیانها اروپا در آینده نیز می تواند در زمین آمریکا بازی کند یا نه
هم پوتین ودرالحاق 15درصد جمهوری‌های ضمیمه شده وهم زلنسکی سلبریتی در تصویب عدم صلح با روسیه تداوم جنگ تضمین کرده موضع گیری های کشورهای جهان از حمایت از طرفین متخاصم سبب حذف پدیده موثردیپلماسی در منازعات بین المللی شده دیگر امیدی در پایان این اتفاق به چشم نمی‌خورد و ادامه وضعیت فعلی جنگ جهانی سوم را گوشزد می‌کند لذا عقلای جهان بایدازپیامدهای دوجنگ جهانی قبل درس گرفته اوقوع جنگ سوم که به برکت تجهیزات مدرنتر عصر حاضر بسیار ویرانگرتر خواهد بود جلوگیری کنند
بدون شک نبرد بسیار تلخ در روزگار نه چندی دراز در منطقه رخ خواهد داد که شاید از نظر کشته و تلفات تاریخ نظیرش را ندیده باشد
دلقک اوکراین زیبا را بخاطر غرب ویران کرد، پیشنهاد ایلان خیلی عاقلانه است
بذار زمستان برسه

بعدا طعم تحریم واقعی رو درک میکنید

مرض تحریم بالاخره دامن خودتون رو گرفت

کاش اینقدر پررو نبودید و ازین جنگ عبرت می گرفتید و برای همیشه ابزار تحریم رو کنار میذاشتید

اما شما غربی ها پررو هستید ....

زمستان امسال درس عبرت خداست عبرت بگیرید
جوانان اوکرایین برایشان فقط زندگی مهم است. زلنسکی و زنش فقط لاف و قدرت
باسلام من فکر میکنم زلنسکی بیش ازحد در پیوستن به ناتو وغرب عجله نمود. وباسادگی اراده روسیه تحقير شده درهمسایگی را ندید گرفت ومثل سلجوقیان که مغول ها راتحقیر نمود عمل کرد وباعث این وضعیت بد برای مردم اکراین وجهان شد وطرح ایلان ماسک منطقی وهوشمندانه وعملی میباشد انشاالله
حالا انگلیس چی کار کرده واسه شما اینقد سنگشو به سینه میزنید بزار بزنه روسیه تا بفهمن بدبختی چیه
جنگ هسته ای عشق است
ای ماسک تو چه میدانی از شرف،تو فقط پول برات مهمه تو حق اظهار نظر نداری به یاری خداوند اوکراین پیروز خواهد شد و پوتین خودکشی خواهد کرد
روسیه پوتین کثافت
كجاييد چراغ خاموش مخابرات تلفن ثابت بدون مكالمه ٢٤٠٠٠تومن فيش صادر كرد
کسی میدونه اخرش چی میشه
بخواهیم یا نخواهیم جنگ اتمی در پیش هست.دو سوم جمعیت جهان از بین خواهند رفت.قحطی تمام دنیا را فرا خواهد گرفت.
سلام.سود امریکا در جنگ هست،با ناامنی در جهان کارخانجات بزرگ تولید جنگ افزار رو فعال تر کرده،با انقلاب مخملی امریکا در اوکراین،امریکا تونست به هدفش که کشوندن روسیه به جنگ اوکراین و تضعیف روسیه بود برسه،جان مردم اوکراین و هیچ جای دنیا برای امریکا هیچ ارزشی نداره
جنگ اتم اماده منتضر یک جرقه کوجک ؟ جنگ جهانی خیلی نزدیکه ؟ ای جهان الفاتحه
پیشنهادتون میدم به گوش دادن آهنگ "تصور کن" از سیاوش قمیشی در وصف الحال
همون پوتین چچنیها رو میشناخت که چند سال قبل اونها رو به توبره بست
این غدیروف برای ماندن درقدرت و مفت خوردن چه کارایی که نمیکنه....چه فیلمی هم درآورده....اون پسرای سرخ وسفیدتو آفتاب بهشون نخورده ...اونوقت برن خط مقدم؟! شیربچه های ایرونی بودن ۸سال تو آفتاب سوزان تشنه ولی استوار جلوی تانک وگلوله بودن...این پسراتو ببری صدای اولین تیر بیاد باید لباسشون روعوض کنن
آیا به این نتیجه نرسیده ایم که بر خلاف گفته ها ،بشر اصلا متمدن نیست بلکه یک موجود وحشی است که به اقتضای زمان خودش را نشان می‌دهد و تمدن فریبی بیش نیست
غرب منتظره تا روسیه از سلاح اتمی استفاده کنه تا پوتین و بمبهای اتمیش رو بفرستن به جهنم دقیقا مثل شوروی سابق
اوکراین اگر عقب نشینی بکند برای همیشه سرزمین های خود را ازدست میدهد
دم پوتین و قدیروف گرم
اتفاقا پیشنهاد ماسک خوب است ولی نه برای الان
یک ششم اوکراین به سرزمین مادری بازگشت باید به کشور جدید اوکراین عادت کرد.
آخمت، الی و آدام درست نیست ، صحیحش احمد - علی و آدم هست
بنظر من پوتین به اهدافش رسید،15 درصد خاک استراتژیک اوکراین رو گرفت،فقط کارخانه تولید برق زاپروژیا بزرگترین کارخانه تولید برق اروپاست.
حمایت بیجا از غرب به منزله حمایت از فراموسونریهای هوایی است که حاکم بر اکثر دنیا هستند،پوتین به صورت خواسته و یا نا خواسته با آنها میجنگد و این به سود کشور ماست.
به فکر منافع ملی خودمان باشیم و دوست و دشمن خود را بخوبی بشناسیم
زلنسکی باید خیلی مواظب حرکات باشه و من ویدیویی از حرکت کاروان موشک های اتمی روسیه را دیدم و موشک اتمی آماده شلیک میباشد
این آمریکاییها و روسها و چینی های دارن دنیا رو به سمت جنگ جهانی سوق میدن c
کره شمالی خیلی طرفدار رای مردم هست اول در کشور خودش ازادی ایجاد کتد شاید مردمش بخواهند به کره جنوبی بپیوندند
شاید آمریکا و غرب بد باشند اما هزار بار بهتر از پوتین و روسیه و کمونیست های خدانشناس هستند.هرکشوری که که با غرب متحد بشه مورد سواستفاده قرار میگیره اما هر کشوری که با روسیه متحد بشه تبدیل به جهنم روی زمین میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل