بازدید 55373
سه هزار و صد و چهل و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی: «زن، زندگی و آزادی»، سه شعار اصلی اسلام است /مدیر برکنار شده ورزشگاه آزادی: این ورزشگاه می‌تواند یک متروپل دیگر باشد/راه اندازی دو اسکله گردشگری در کیش و بوشهر برای جام جهانی قطر / کیهان: نسبت انقلابی‌های ایران به غیر انقلابی‌ها ۹۹ درصد به یک درصد است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند رئیس دانشگاه شریف: مسئولان امنیتی قبول کردند کسانی که خطای جدی داشته اند، بر اساس پروتکل‌های دانشگاه به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود / روزنامه دولت: لایک‌های علی کریمی فیک است؛ او از ربات استفاده می‌کند / قالیباف: رئیس‌جمهور سریع وزیر پیشنهادی کار را معرفی کند/ مجلس خبرگان: رهبر انقلاب تکلیف فتنه‌گران و خواص را روشن کردند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ 04 October 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

شروین حاجی‌پور آزاد شد
مجید کاوه وکیل شروین حاجی پور در صفحه توییتر خود نوشت: قرار بازداشت موقت شروين حاجى‌پور تبديل به وثيقه و ايشان دقايقى قبل (ظهر١٤٠١/٠٧/١٢)به آغوش خانواده بازگشت. مجید کاوه در گفت‌وگو با ایلنا با تایید توئیت خود گفت: روند تحقیقات پرونده موکلم شروین حاجی‌پور محرمانه است. فعلا در همین حد بدانید که قرار بازداشت به وثیقه تبدیل شده و ایشان آزاد شدند و کنار خانواده هستند. در روزهای گذشتهT خواهر شروین حاجی پور در استوری اینستاگرام خود در مورد وضعیت شروین نوشته بود: kil مهر، اداره اطلاعات ساری با والدین او تماس گرفته اند و اطلاع دادند که شروین در آنجاست.

مدیر برکنار شده ورزشگاه آزادی: این ورزشگاه می‌تواند یک متروپل دیگر باشد
احمد مددی، مدیر برکنار شده ورزشگاه آزادی: در ورزشگاه آزادی با پدیده‌ای به نام شکست و ریزش سکوها مواجه هستیم. به دلیل اینکه ورزشگاه نیم قرن سن دارد، در نقاطی از این سکوها دچار شکست شده و در خطر ریزش قرار دارد. در این باره چندین نامه همراه با نقشه‌ها و گزارش تصویری و نقاط احتمالی خطرزا به شرکت توسعه و شخص عاصم یوسفی دادیم. در آخرین جلسه‌ای که به منظور استحکام و ایمنی ورزشگاه در محل مجموعه آزادی با حضور مسئولانی از استانداری، فرمانداری، دادستانی، مرکز تحقیقات مسکن، شهرداری و … برگزار شد، عاصم یوسفی لب به انتقاد و گلایه از نمایندگان برخی سازمان های حاضر در جلسه گشود و ناایمن بودن ورزشگاه را رد و این موضوع را شیطنت برخی اعلام کرد. این در حالی است که نهادهای متعددی نسبت به ایمنی ورزشگاه به ویژه در سکوها هشدار داده‌اند.

مدیر سابق مجموعه ورزشی آزادی ادامه داد: در یک سال اخیر بارها تعداد زیادی از سکوها در مناطق مختلف فرو ریخته و مجبور به ترمیم‌های مقطعی شدیم، مستندات آن هم موجود است. در آخرین بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان در لیگ گذشته هم شاهد بودید که قسمتی از سکوها برگشت. نمی‌دانم چرا برخی دوست ندارند واقعیت‌ها به مردم گفته شود؟ آیا باید منتظر باشیم که یک متروپل دیگر رخ دهد؟ تأکید می‌کنم آخرین بررسی‌هایی که انجام شده، نشان می‌دهد که نقاط خطرزا، برخی سکوهای آزادی را تهدید می‌کند و احتمال صدمات و آسیب‌های جدی به تماشاگران وجود دارد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی: «زن، زندگی و آزادی» ، سه شعار اصلی اسلام است
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زن، زندگی و آزادی سه شعار اصلی اسلام است، گفت: اسلامی که پیامبر آن به دست بزرگ بانوی خود بوسه می‌زند و او را سیده النساء عالمین معرفی می‌کند، اسلامی که رجس را از اهل بیت که محور آن زن است بر می‌دارد و اسلامی که یک زن علت غایی حرکت امامت و ولایت می‌شود؛ دشمن با این سلاح به جنگ با اسلام آمده است و این حرکت راهبردی اوست تا فعالان فرهنگی را در این حوزه به چالش بکشاند. از این روی، هر آنچه تا به امروز در حوزه زن و خانواده انجام می‌شد، باید چند برابر افزایش یابد و در این عرصه شاهد نوآوری و خلاقیت و توسعه باشیم.

رئیس دادگستری سمنان: هیچ متهم امنیتی بلاتکلیفی در سمنان وجود ندارد
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: هیچ متهم امنیتی بلاتکلیفی در مراجع قضایی و بازداشتگاه‌های امنیتی استان سمنان وجود ندارد. محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به تعیین تکلیف قانونی متهمان ناآرامی های اخیر بیان کرد: در پیشبرد اهداف برنامه‌ریزی‌شده سند تحول و تعالی قضایی سال ۱۴۰۱ در استان سمنان، اهتمام لازم در موضوع امور زندان و زندانیان وجود دارد. وی بیان کرد: به تمام مقامات قضایی استان تأکید شده تا ضمن رصد روزانه اوضاع و احوال بازداشتی‌های شعب، با سرعت و دقت نسبت به تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های بازداشت‌شدگان حوادث اخیر اقدام داشته باشند. رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: در همین راستا، با توجه به وقوع اغتشاشات اخیر در استان سمنان توسط آشوب‌گران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی، شخصاً ضمن بازدید، نظارت، پیگیری و گفت‌وگوی بدون واسطه با بازداشت‌شدگان این حوادث، به‌ موجب مفاد قانونی دستور ارجاع و رسیدگی این پرونده‌ها را به شعب خاص و نیز رسیدگی خارج از نوبت آن پرونده‌ها را صادر کردم تا تعیین تکلیف قانونی هر یک از متهمان بازداشتی انجام شود.

رئیس دانشگاه شریف: مسئولان امنیتی قبول کردند کسانی که خطای جدی داشته اند، براساس پروتکل‌های دانشگاه به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود
رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف گفت: طبق قول هایی که به بنده داده شده است دانشجویان در اولین فرصت آزاد می شوند، مگر کسانی که احتمالا خطای خیلی جدی انجام داده اند. قول مساعد داده شده است که هرکس در سطح دانشگاه فعل یا شعاری یا ناهنجاری انجام داده براساس پروتکل های دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد و مسئولان امنیتی قبول کردند.

راه اندازی دو اسکله گردشگری در کیش و بوشهر برای جام جهانی قطر
معاون سازمان بنادر گفت: دو اسکله گردشگری در بوشهر و کیش برای جابجایی مسافران جام جهانی به سمت قطر راه اندازی کرده ایم. علی نازی گفت: توسعه ساخت کشتی در دهه ۸۰ و۹۰ با ساخت سه فروند کشتی اقیانوس پیما با توان متخصصان داخلی مورد توجه بوده است. او می‌گوید: صنعت دریایی ایران به درجه‌ای از خودکفایی رسیده است که هرگز زمین گیر نمی‌شود که ناشی از فداکاری دریانوردان است. علی نازی گفت: سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی حاکمیت در هر شرایط اهداف خود را در راستای منافع ملی دریایی و حفظ و اقتدار دریایی تنظیم می‌کند. او گفت: شعار سازمان آیمو در سال ۲۰۲۲ بهره گیری تکنولوژی سبز بوده که با سرعت بالایی در حال رشد است و بنادر و کشتی و طراحی با کشتی با راندمان بالا مطرح شده است.

کیهان: نسبت انقلاب‌های ایران به غیر انقلابی‌ها ۹۹ درصد به یک درصد است
کیهان نوشت: ما یک اکثریت و اقلیت انقلابی هم داریم. اگر انقلابی بودن را محافظه‌کار نبودن، ایستا نبودن، دیندار بودن، پرکار بودن، کم‌توقع بودن، مردمی بودن، ضد نظام سلطه بودن، ضد فساد بودن و مسائلی از این قبیل بدانیم، بدون شک اکثریت قاطع و بلکه به عبارتی همه جامعه ایران انقلابی است و غیرانقلابی‌ها در اقلیت محض به سر می‌برند. شاید بتوانیم ۹۹ درصد در برابر یک درصد بدانیم.

روزنامه دولت: لایک‌های علی کریمی فیک است؛ او از ربات استفاده می‌کند
روزنامه ایران نوشت: توئیت‌های علی کریمی که فقط ۷۰۰ هزار فالوور دارد و فقط برای ایرانی‌ها شناخته شده، نزدیک به ۲۴۰ هزار لایک دریافت کرده است. این واقعیت در کنار اینکه افزایش لایک‌ها، مربوط به روز‌های اغتشاش است، نشان می‌دهد جادوگر سابق فوتبال ایران، در شبکه‌های اجتماعی هم از جادوی روبات‌ها برای برجسته کردن و چهره‌سازی خود به عنوان لیدر آشوب‌ها استفاده می‌کند.

قالیباف: رئیس‌جمهور سریع وزیر پیشنهادی کار را معرفی کند
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به این‌که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتوانست رای اعتماد نمایندگان را اخذ کند، انتظار می‌رود رئیس جمهور در اسرع وقت وزیر جدیدی برای تصدی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بعد از اعلام آرای وزیر پیشنهادی کار بیان کرد: با توجه به این‌که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتوانست رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کند و مهلت قانونی اداره این وزارتخانه با سرپرست نیز به پایان رسیده است، انتظار می‌رود رئیس جمهور در اسرع وقت نسبت به معرفی وزیر جدیدی برای تصدی این وزارتخانه و اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به نمایندگان مجلس معرفی کند.

رئیس مجلس در ادامه اظهار کرد: از رسانه‌ها و مراجع رسمی نیز انتظار می‌رود تا دقت لازم را به خرج دهد، چرا قبل از آنکه از تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی نتایج آرا اعلام شود، رسانه‌ها خبر منتشر کرده‌اند؟ انتظار می‌رود خبرگزاری‌های رسمی دقت لازم را به خرج دهند و پس از اعلام نتایج آرا به صورت رسمی از تریبون مجلس شورای اسلامی اقدام به انتشار کنند. این اقدام جز این‌که ذهن مردم را مشوش کند، کارکرد دیگری نداشته و نه اخلاقی و نه قانونی است.

مجلس خبرگان: رهبر انقلاب تکلیف فتنه‌گران و خواص را روشن کردند
مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی اعلام کرد: رهبر انقلاب علاوه بر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی، نقش برآب کردن نقشه‌های دشمنان این آب و خاک مقدس و القای حس امنیت، امید و آرامش به جامعه، تکلیف فتنه گران و وظیفه مردم به ویژه خواص و مسئولان بخش‌های مختلف کشور در مواجهه با حوادث مشابه رانیز روشن کردند.

خانواده مهسا امینی: ما مسیر دادخواهی در مراجع قضایی را انتخاب کرده ایم
خانواده مهسا امینی در بیانیه‌ای با تشکر از ابراز همدردی مردم با این خانواده و تاکید بر اینکه ما مسیر دادخواهی در مراجع قضایی را انتخاب کرده ایم، اعلام نمودند که از مقامات ذیربط و مسئولان مربوطه درخواست می‌کنیم؛ طبق قانون اساسی و سایر قوانین موضوعه و مطابق وعده‌های صریح ریاست محترم قوه، تمامی تلاش خود را در جهت کشف حقیقت علت این مرگ هولناک و نیز نحوه برخورد با فرزندمان مهسا از لحظه بازداشت غیرقانونی و اعزام وی به مرکز پلیس موسوم به گشت ارشاد به عمل آورند.

زمان استفاده از بسته‌های اینترنت تمدید می شود
بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پس از رفع محدودیت‌ها تمدید می‌شود. روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت زمان استفاده از حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران تمدید می‌شود. بر اساس این اطلاعیه در پی هماهنگی انجام شده با اپراتورهای تلفن همراه، از زمان عادی شدن شرایط و رفع محدودیت‌ها در دسترسی به اینترنت، حجم باقی مانده بسته‌های اینترنت کاربران، معادل زمان قطعی، تمدید می‌شود.

ادعای عجیب درباره ثروت ۱۰۰ هزار میلیاردی گزینه پیشنهادی وزارت کار
لطف الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی در جلسه صحن علنی امروز مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از همینجا عرض می‌کنم که من از آقای وزیر سوال کردم آیا اموالی که به نام حضرت عالی است و بنده در اینجا فقط بخشی از آن را قرائت می‌کنم؛ متعلق به شماست یا خیر؟ منزل ویلایی دهکده ۱۸۰۰ متر، آپارتمان ۱۸۰ متری نیاوران، خانه ویلایی ۴۰۰ متری نیروی هوایی، زمین کرج، زمین دزاشیب و... . سوال من این بود که آیا این اموال متعلق به شماست یا خیر؟ من این اموال را بررسی کردم و دیدم که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش آن‌هاست اما ایشان به من گفت که این رقم را بالا گرفته‌ای هزار میلیارد تومان است.

آخرین اخطار بانک مرکزی به موسسات مالی و بانک‌ها
بانک مرکزی با صدور  ابلاغیه ای به مدیران عامل بانک ها در خصوص رعایت نرخ مصوب سود سپرده ها اعلام کرد: اگر نرخ سود‌های تعیین شده را رعایت نکنید، از طریق هیات انتظامی بانک‌ها برخورد قاطع انجام خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد برکنار شد
در پی اطلاع زاهدی‌وفا سرپرست وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اظهارات نسنجیده «حسین عامریان» مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره مجلس، وی را برکنار کرد. /ایرنا

تارا به‌ زودی از قرعه‌کشی حذف خواهد شد
فاطمی امین گفت: با توجه به افزایش تولید در شرکت خودروسازی سایپا در حال حاضر خودروهای این شرکت بدون قرعه‌کشی به متقاضیان عرضه می‌شود و در شرکت ایران خودرو نیز اتومبیل تارا به‌ زودی از قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

مرکز آمار نرخ تورم مسکن در تهران را اعلام کرد
براساس گزارش مرکز ملی آمار ایران در شهریور ماه ١٤٠١ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٣,٣ درصد بوده است. تورم ماهانه شهریور ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (١.٨ درصد)، ١.٥ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران نیز به عدد ٤٥,٧ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٤٤ درصد) معادل ١.٧ واحد درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر، نرخ تورم سالانه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ششمین ماه امسال نیز به عدد ۳۰,۳ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٢٨.٤ درصد) معادل ١.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

چرا مرغ گران شده است؟
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: بسیاری از نهاده‌هایی مانند خوراک طیور وارداتی که به دست مرغدار می‌رسد قیمت بالایی دارد و پروتئین‌اش هم بسیار پایین است، استاندارد این خوراک بسیار پایین است و کارایی لازم را برای پرورش مرغ ندارد، مواد موثر دارو و واکسن‌ها هم بعضا مناسب نیست و همه این‌ها موجب می‌شود که هزینه‌های تولید بسیار بالاتر باشد. شرکتی ۷ ماه پیش محموله خوراک به وزن ۴۵۰۰ تن وارد کشور کرد که بی کیفیت بود، به طوری که سازمان استاندارد هم آن‌ها را تایید نکرد؛ در عین حال به مرغداران فروخته بود و آن‌ها به دلیل بی کیفیتی تحویل نگرفتند، اما تاکنون مرغداران پول خودشان را هم نتوانسته‌اند بگیرند که پیگیری شان از از طریق دادگاه ادامه می‌دهند. وی در پاسخ به اینکه چرا قیمت مرغ اخیرا گران شده است؟ گفت: هزینه تولید مرغ بالا رفته است البته زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم نظر ما این بود که تدریجی باشد، اما توجهی نکردند، همان زمان هم گفتم که هزینه تولید یک کیلو مرغ زنده ۴۹ هزار تومان است، اما معاون اول تاکید کرد که تا پایان شهریور این شرایط را تحمل کنیم؛ اکنون قیمت تمام شده مرغ کشتار ۷۰ هزار تومان است و مرغدار اگر پایین‌تر از این رقم بفروشد در حقیقت ضرر می‌کند.

دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت
شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارایه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد. در پانصد و نهمین جلسه این شورا به استناد بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به ماده ۳ مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای رقابت با موضوع " دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت" شرکت مخابرات ایران موظف است با استقرار نظام حسابداری بهای تمام شده، نظام خود را به نحوی اصلاح کند که هزینه تمام شده هر یک از خدمات تمام شده این شرکت مجزا و دقیق محاسبه و در صورت های مالی حسابرسی شده این شرکت درج شود اما شرکت مخابرات ایران این مصوبه را اجرا نکرده است، بنابراین تا زمان ارایه دقیق هزینه ماهانه تمام شده خدمات تلفن ثابت، مندرج در صورت های مالی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران، هرگونه تغییر در هزینه خدمات تلفن ثابت و اخذ وجوه اضافی، مغایر مصوبه شورای رقابت بوده و باید به قید فوریت متوقف گردد.

عبور «جام جم» از خط قرمز خود
تلویزیون حتی گاهی تشخیص داده که آرم باشگاه ورزشی را هم باید برایمان سانسور کند. یادتان می‌آید؟ همان سانسور آرم باشگاه «آ. اس» رم که دو کودک در حال شیر خوردن از ماده گرگ بودند و رسانه ملی احساس کرد، تماشای پستان‌های گرگ برای مخاطبش مناسب نیست و آن‌ها را سانسور کرد! اما روز‌هایی هم این خط قرمز جا به جا می‌شود. صدا و سیما روز‌های خاصی تشخیص می‌دهد که می‌تواند این دایره را گشادتر کند و خانم‌هایی که حجاب متفاوتی از آنچه با معیار‌های صدا و سیما متفاوت است را نشان دهد. مثلا در بخش‌های خبری با این خانم‌ها گفتگو می‌کند و تصویرشان را نشان می‌دهد. حد و حدود این خط قرمز هیچ‌گاه مشخص نشد و همیشه بنا به سیاست‌های رسانه ملی تغییر کرد، اما دیشب رسانه ملی در یک حرکت نامتعارف همه آباژور‌ها را کنار زد و تصویر یک زن ایرانی کاملا برهنه را نشان داد. در روز‌های اخیر یکی از معترضین در کشور هلند برای اعتراض به قوانین حجاب در ایران به صورت برهنه در میان معترضین حاضر شد و شروع به سخنرانی کرد. او به قوانین پوشش در ایران انتقاد داشت، اما همزمان برای پایبندی به قوانین پوشش در هلند ناچار بود بخش‌هایی از بدن خود را بپوشاند و به طور کلی این حرکت او در داخل کشور با انتقاد بسیاری از معترضین همراه بود. آن‌ها معتقد بودند چنین رفتار‌هایی موجب به حاشیه بردن مطالبات و اعترضات مردم است. اما بخش خبری ۲۰:۳۰ شامگاه ۱۱ مهرماه تصمیم گرفت خط قرمزی درباره حجاب و پوشش نداشته باشد و تصاویر این زن برهنه را با افکت‌های حداقلی نشان دهد. این تصاویر شطرنجی نشده بود و بیش از اندازه وضوح داشت. شاید برای مدیران بخش خبری مهم نباشد که بچه‌های کم سن و سال هم پای تلویزیون نشسته باشند. معمولا در چنین مواقع حداقل باید هشدار‌های لازم داده شود. تصویری که نشان از سیاست‌های دوگانه رسانه ملی داشت و یک هنجارشکنی جدی محسوب می‌شد. اینکه زنی بدون در نظر گرفتن بستر مبارزه و اعتراض و بودن داشتن فعالیت اعتراضی جدی و صرفا با حرکتی از روی هیجان برهنه شود و پشت تربیون برود، قطعا عملی تقبیح شده است، اما آیا بازنشر و اشاعه یک عمل قبیح کمتر از انجام آن نیست؟ سیاست‌های رسانه‌ای که پستان‌های یک گرگ در یک عکس گرافیکی را سانسور کند و تصویر یک زن برهنه را عادی بداند؛ عادی نیست و نیاز به بازنگری دارد./ایسنا

نشست بررسی اعتراضات اخیر در دانشگاه تهران
جماران نوشت: مدعوین به بحث و بررسی موضوع گشت ارشاد و حادثه اخیر پیرامون مرحومه مهسا امینی پرداخته و موضوع از ابعاد گوناگون و با نگاه کارشناسانه متخصصین خبره حوزه‌های مختلف کشور با هدف ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل میان آحاد جامعه بررسی شد. «خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران» روز یکشنبه دهم مهر ماه با حضور نزدیک ۹۰ نفر از اساتید دانشگاه تهران از رشته‌ها، تخصص‌ها و گرایش‌های فکری مختلف رسماً تشکیل شد. در اولین نشست از خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران که به دعوت جناب آقای دکتر سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران برگزار شد، مدعوین به بحث و بررسی موضوع گشت ارشاد و حادثه اخیر پیرامون مرحومه مهسا امینی پرداخته و موضوع از ابعاد گوناگون و با نگاه کارشناسانه متخصصین خبره حوزه‌های مختلف کشور با هدف ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل میان آحاد جامعه بررسی شد. در این دیدار دکتر تقی آزاد ارمکی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر لعیا جنیدی، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر فهیمه فرهمندپور، عضو هیأت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، دکتر پیروز حناچی، عضو هیأت علمی دانشکده معماری دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، عضو هیأت علمی دانشکده متالورژی و مواد دانشگاه تهران، دکتر غلامعلی حداد عادل،‌ استاد پیشکسوت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، دکتر مهدی سنایی، عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، دکتر ابراهیم متقی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر صادق زیباکلام، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر الهام امین‌زاده،‌ عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر محمدجواد ظریف، عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، دکتر علی طیب‌نیا، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، دکتر الهه کولائی، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر صادق واعظ زاده، استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، دکتر حسین عباسی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، دکتر غلامعلی افروز، عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دکتر علی مطهری، عضو هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، دکتر رضا فرجی دانا، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، دکتر سعیدرضا عاملی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دیگر اساتید مطرح دانشگاه تهران حضور داشتند.

علی مطهری: دعوت به گفت و گو کنید. خانمی که روسری خود را آتش زده بیاید حرفش را بزند.
ابراهیم متقی: تغییر نسلی شکل گرفته است؛ همه کسانی که سال ۸۸ از کشور خارج شدند، جذب کجا شدند؟ معاون وزیر ارشاد شده رییس ایران اینترنشنال!
محمدجواد ظریف: ما مردمی داریم که در برابر حرف نادرست مقاومت می کنند. اشتباه بزرگی است، اگر فکر می کنیم می توانیم مردم را نادیده بگیریم. تصور اینکه بتوان مردم را خشونت حفظ کرد، تصوری است که خدا به پیغمبر می فرماید تو هم نمی توانی.
حدادعادل: جامعه ما به سرعت به سمت دوقطبی شدن پیش می رود. یک عده حزب اللهی محض، یک عده هم ۱۰۰ درصد مخالف آنها.
محمود نیلی احمدآبادی: شورای انقلاب فرهنگی کمتر در کار دانشگاه ها دخالت کند.
تقی آزاد ارمکی: وقتی مداح ها در این کشور حاکم هستند چرا سلبریتی ها نباید نقش آفرین باشند؟
صادق زیباکلام: حکومتی داریم که هیچ نهاد مستقلی نمی خواهد.
پیروز حناچی: نگاهی در کشور وجود دارد که همه مسائل را امنیتی می کند. این بزرگترین سم برای کشور است./ جماران


وزیر راه: «قاسم مکارم» آزاد شد
وزیر راه و شهرسازی گفت بازرس ویژه این وزارتخانه که بازداشت شده بود، اکنون آزاد شده است.رستم قاسمی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی ۲۰۲۲، درباره وضعیت بازداشت محمدقاسم مکارم که یک ماه پیش اتفاق افتاده بودt گفت که این شخص اکنون آزاد شده است. وی در این مراسم که با شعار فناوری‌های جدید برای کشتی‌رانی سبزتر برگزار شد، با بیان اینکه بعد از درآمد‌های نفتی، درآمدی که می‌تواند پایدار باشد و تمام‌نشدنی است، استفاده از ظرفیت‌های کریدوری و ترانزیتی خواهد بود، گفت: در منطقه عشق‌آباد ۲۰۰ میلیون تن بار وجود دارد که می‌تواند از طریق ایران جابه‌جا شود و ما اگر بتوانیم یک‌پنجم این میزان را نصیب خود کنیم، درآمد بسیار زیادی از طریق ترانزیت نصیب کشور می‌شود.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش دریایی کشور مظلوم واقع شده و ما هنوز نتوانستیم از همه ظرفیت‌هایی که می‌تواند پایه اقتصاد ایران باشد به‌خوبی استفاده کنیم، گفت: ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور داریم، اما کریدور‌های اصلی ما دچار مشکل هستند. کانتینر از هند به بندر شهید رجایی می‌آید و به وسیله ریل بارگیری می‌شود، به رشت می‌رود، اما چون درآنجا ظرفیت ریلی تکمیل نشده، باید ظرفیت کانتینر کشتی را روی تریلی به آذربایجان تحویل دهیم تا به فنلاند و اروپا برسد. با وجود کامل نبودن کریدورها، کانتینری که از هند به فنلاند حرکت می‌کند، این فرآیند ۱۷ روز طول می‌کشد، درحالی که اگر بخواهد دریای سیاه به دریای سرخ را طی کند، بیش از ۴۵ روز طول می‌کشد.
 
رحیمی جهان‌آبادی: مجلس هر چه سریعتر بستر‌های قانونی بیان اعتراضات مردم را تعیین کند
یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که» قانون اساسی زیرساخت‌های بیان اعتراضات را تعریف کرده است»، گفت: باید مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت برای تعریف بستر قانونی جهت بیان اعتراض و انتقاد مردم ورود کند.جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در کشور گفت: اتکای هر نظام دموکراتیک در جهان به مردم است و مردم دیدگاه‌های خود را در قالب انتخابات و یا نقد سیاست‌های جاری و اعتراضات بیان می‌کنند. معمولا این اعتراضات به صورت سندیکایی، صنفی و گروهی انجام می‌شود و یا اینکه در قالب رفتار‌های پراکنده بروز پیدا کرده که در کشور خودمان هم شاهد بودیم. وی با بیان این‌که «چند آسیب اساسی در کشور داریم»، افزود: ما خیلی راحت بستر بیان اعتراض قانونی، نقد و بیان خواسته‌ها به صورت قانونی را برای اصناف، گروه‌ها و تشکل‌های صنفی نمی‌پذیریم در نتیجه هر حرکت، خواسته و مطالبه‌ای را به دشمنان وصل می‌کنیم. با این وضعیت اگر دشمن هم کاری نکرده باشد مردم را به دامن دشمن هول می‌دهیم.این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «طبق قانون اساسی انجام راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح مجاز است و مشکلی ندارد» افزود: با توجه به اینکه احزاب در کشورمان به شدت ضعیف هستند، بیان خواسته‌ها از طریق احزاب و گروه‌های مرجع رخ نمی‌دهد لذا مردم خودشان راسا وارد می‌شوند. این وضعیت نه تنها برای ما که برای هر کشوری آسیب‌زاست.

واکنش ضرغامی به اعتراضات پراکنده در برخی مدارس دخترانه
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: اگر شاهد تصاویر نامأنوس در مدارس هستیمt به این دلیل است که خوراک فکری لازم برای دانش آموزان نداریم.در دو ماه اخیر شاهد این هستیم که شهر سراسر غم است، هنوز بنر‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر در شهر وجود دارد با اینکه وارد فضای شادی رسیده‌ایم و مردم به این شادی و تغییر احوال نیاز دارند.

 

نقل قول نماینده زابل از دستور ویژه رئیس جمهور برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب حوادث تروریستی زاهدان
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از دستور ویژه رئیس جمهور برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای حوادث اخیر زاهدان خبر داد و گفت: رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد که حساب مردم استان از گروه‌های تروریستی و آشوبگران جداست.حبیب‌الله دهمرده از جلسه رئیس جمهور با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در حاشیه جلسه امروز رای اعتماد در مجلس خبر داد و گفت: مسائل مختلفی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که مهمترین آن‌ها بررسی حوادث اخیر در زاهدان بود.وی درباره نظرات رییس جمهور در این نشست گفت: رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنی بر باور و اعتقاد قوم بلوچ و مردم استان به انقلاب و نظام از حضور آنان در صحنه‌های حمایت از نظام اسلامی به ویژه تشییع شهدای امنیت استان قدردانی کرد. وی اظهار داشت: آیت الله رییسی تاکید کرد که حساب مردم استان از گروه‌های تروریستی و آشوبگران جداست و قطعا فتنه‌گرانی که به کلانتری حمله کردند و اموال دولت و مردم را آتش زده و تخریب کردند، باید پاسخگوی ظلم خویش باشند. رئیس جمهور ادامه دادند، ظلم اصلی آن‌ها به مردم منطقه و مردم کوچه و خیابان بود و این گروه از مردم مظلوم واقع شدند.

 

کچوئیان: هیچ ملتی اختیار خود را دست بازیگر و ترانه‌سرا نمی‌دهد!
حسین کچویان، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: اینکه برخی می‌گویند مردم 40 سال قبل به یک قانون اساسی رأی دادند و حالا مورد قبول ما نیست، پس در غرب باید تاکنون ده‌ها بار رفراندوم قانون اساسی برگزار شده باشد! هیچ ملتی اختیار خود را دست بازیگر و ترانه‌سرا نمی‌دهد. بازیگری که در حوزه خودش تخصص ندارد چگونه تشخیص زندگی دیگران را می‌دهد؟ قانون اساسی ما پشتوانه ده‌ها و صدها سال تلاش و مجاهدت دارد.

 

ارزیابی محمدرضا تاجیک از وقایع اخیر
محمدرضا تاجیک استاد دانشگاه با متفاوت خواندن آنچه در ایران امروز در حال وقوع است گفت: کنش امروز از نسل جنبش‌هایی است که نه ایدئولوژی دارد، نه رهبری، نه حتی ساماندهی قبلیt بلکه یک نوع وحدت شکل گرفته در کثرت است. امروز انسان‌های مختلف با تمام تکثری که دارند در یک جا جمع شده‌اند.رئیس پیشین مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در دولت اصلاحات بر این باور است که نمی‌توان نگاه جنسیتی صرف به مسائل کف خیابان داشت و شاید کنش مردمان امروز از بدنی زنانه در حال مطرح شدن باشد. او حتی بر این باور است که نمی‌توان یک نام و قالب مشخص برای آنچه در ایران امروز در حال رخ دادن است در نظر گرفت. این استاد دانشگاه تأکید می‌کند؛ نباید به هر دلیلی کنش‌گری مردم در اجتماع نادیده و یا حتی سرکوب شود، زیرا این رفتار در نهایت جامعه را خشمگین تر و خشن‌تر می‌کند و در زیر لایه جامعه یک تروما ایجاد می‌کند که در طولانی مدت ممکن است به شکلی دیگر و البته با قدرتی بالاتر در برابر طبقه حاکم قد علم کند./دیده بان ایران

ادعای عجیب بایدن درباره اینترنت در ایران!
رئیس جمهور آمریکا مدعی شده دسترسی به اینترنت بین الملل را بر خلاف پروتکل های جهانی مخابرات تسهیل خواهند کرد.آمریکا اخیرا برخی تحریم های ماهواره ای مربوط به دسترسی به اینترنت در ایران را لغو کرده و ایلان ماسک مدعی فعال سازی استارلینک در ایران شده است. تصمیماتی که وزارت ارتباطات آنها را خلاف مقررات بین المللی می داند.رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ایرانی اعمال خواهد کرد.بایدن مدعی شد این تحریم‌ها علیه کسانی خواهد بود که واشنگتن آنها را به خشونت علیه معترضان متهم می کند.واشنگتن دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق تسهیل دسترسی بیشتر به پلت‌فرم‌ها و سرویس‌های امن، خارج از کشور آسان‌تر می‌کند.

 

امیرعبداللهیان: طرف آمریکایی اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد
حسین امیر عبداللهیان درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام، گفت: فکر می‌کنم اقداماتی که برای لغو تحریم‌ها از مسیر مذاکرات و تبادل پیام در حال انجام است، در مجموع در مسیر درست خودش قرار دارد.بر اساس گزارش العالم، امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: ما در آخرین تحولات تلاش کردیم تا از فرصت حضور همه طرف‌ها در نیویورک در جریان برگزاری هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، استفاده کنیم. مذاکره کننده ما علی باقری نیز در بخشی از سفر حضور داشتند و با انریکه مورا دیدار کردند، همچنین با برخی وزرای خارجه و مقامات مرتبط با این موضوع دیدار و گفت‌وگو کردند و به جمع بندی خوبی دست یافتند

.وزیر امور خارجه یادآور شد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که درک مشترک در موضوعات مختلف وجود دارد و این کمک می‌کند در گام‌های نهایی توافق بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتری عمل کنیم. طرف آمریکایی با یک مشکل پیش از این مواجه بود، اینکه درک درستی از شرایط نداشت، احساس می‌کنیم طرف آمریکایی اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد.
او در ادامه به موضوع همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب پادمان به همکاری‌های خود با آژانس در تمام این مدت ادامه دادیم اما بر اساس قانون راهبردی مجلس، گام‌های متناسب با قانون را در حوزه صلح آمیز هسته‌ای برداشتیم که در اقدامی متقابل نسبت به بدعهدی طرف مقابل این اقدامات اتخاذ شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۹
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۱۵۲
آدم جیگرش اتیش می گیره وقتی می بینه یک مسئول جهادی و انقلابی انقدر کم توقع هست که ثروتش رو تا ۱۰۰ هرار میلیارد تخمین می زنند. ایثار هم حدی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
آتیش؟ اولا 1000 میلیارد دوم هم ارثی هست سوم هم اینکه مگر هر کس پولدار هست باید آتیش بگیری؟ چهارم اینکه پولدار بودن چه ربطی به جهاد و غیر جهادی دارد؟ مهم تفکر آن شخص هست چگونه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
خطاب به ناشناس ۱۳:۵۲

اصلا فرض کنیم ارث باشه.. پدرش از کجا آورده؟
حتی اگر فرض کنیم مال خودش بوده، این اختلاف دارایی یعنی اختلاف طبقاتی شدید و تورم هم این شکاف رو بیشتر می کنه.

پولدار بودن عیب نیست اما فردی مثل بیل گیتس که بیشتر از درآمد نفتی ایران صادرات داره و یا گوگل

ایشون تولید داره؟ شرکت داره؟ چه کار مفیدی کرده که پولدار شده؟
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
اره ناشناس 13:52، نباید اتیش گرفت. فقط من نمی فهمم چطور همه پدر و مادرهای سران ، ارثیه های چند هزار میلیتردی برای بچه هاشون گذاشتن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
حتی هزار میلیارد هم شوخی ای نیست، یعنی بیش از ۳۰ میلیون دلار، خیلی از سیاستمدار های ارشد ثروتمند ترین کشور های اروپایی هم همچین دارایی ندارن
هرکسی لیاقت بزرگ شدن ندارد مانند این فرد که آمده برای بی حیا شدن جامعه می خواند و دم از آزادی می زند!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
با فیلترشکن وصلی اونم فیلترشکن آمریکایی می دوسنتی؟
شما نگران مردم ایران هستید؟ بسیار عالی لطف کن تحریم ایران را بردار و نه اینکه دست شما را بستند برای آشوب دنبال اینترنت ماهواره ای باشید
هرچند اگر هم قوانین کشور را بخواهید زیر پا بگذارید با لیزر زباله فضایی تبدیل خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
ساندیس ساندیس های که شما میخوری حاوی مواد مخدر هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
جالب هست ایشون ما را ساندیس و موادی خطاب می کند ولی ما در جواب می گوییم ساندیس آمریکایی منتشر نمی شود
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
تحریم ها را بردارند که پول های مردم را بفرستید برای فرزندانتان در آمریکا و اروپا؟
دانشگاه محل اعتراض و چاله میدونی نیست و این هایی که این حرکت آخیر را رقم زدن بیشترشان بعد از فارغ التحصیلی دنبال رفتن به آن ور آب هستند و از همین الان با اخراج کردنشان درس عبرت برای بقیه اینها رقم بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
فعلا که فرزندان همین مسئولین همشون اونور آبند و توهم که با ناعادلانه بودن سهمیه رفتی تو بهترین دانشگاه ها و حای بقیه را غصب کردی نمازت قبول
من یادم نمیاد تا حالا این شعار اسلامی را از شما شنیده باشم
نقشه را مرور کنیم
اول دوقطبی سازی علیه گشت ارشاد در این چند سال توسط رسانه های ضد ایرانی و برخی داخلی دنبال رو بعد وقتی این مورد می گیرد به واسطه جنجال توییتر و ربات ها و بزرگش می کنند عده ای در دام آن می افتند بعد آشوب درست می شود و بعد تحریم و فشار سیاسی
من عاشق این آمار کیهانی کیهان هستم. یعنی کل ایران که نه بلکه کل جهان متوجه منظور کیهان شدند. چون چندین ساله که هر چی کیهان میگه، مردم دقیقا” ۱۸۰ درجه معکوس می‌کنند تا به حقیقت برسند. مرسی کیهان.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
نه راست میگه کیهان. 99 درصد انقلابی هستن. فقط نمی دونم چرا یک رفراندوم برگزار کنن تا این 99 درصد بزنن تو دهن اون یک درصد
فعلا شبکه‌ های لندنی که نسخه برای ایران می‌دهند اول برای حکومت ال سعود و حکومت موروثی انگلیس اشک بریزند و درخواست همه پرسی برگزار کنند بعد برای ایران نسخه بدهند و اشک تمساح بریزند
یک روزی اعتراضات وزن بالاتری می داشت که در کنارش آشوب درست می کردن ولی الان اینقدر دستشان خالی هست که مردم همراهی نمی کنند هیچ به افراد مشهور روی آوردن برای عقده گشایی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
به منفی ها یه نگاه بنداز ساندیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
به خاطر همین هست که در خیابان زیاد هستید مثبت جون؟
خخخخخه
تا دیروز که میگفتین زن زندگی آزادی شعار خلق دموکرات هست!
رفیق حاج حسین مدتیه که واقعا به سلامت فکری و عقلی تو شک کردیم و روز به روز با حرف های عجیب و غریبت داریم به یقین میرسیم.
روزنامه های ایران و کیهان هر چه سریع تر به روانپزشک مراجعه کنند.
با توجه به روزهای بحرانی و حساس این ایام حرف زدن های عجیب و غریب هر روزه حسین شریعتمداری و امثال اون و صحبت های دیشب کچویان در برنامه جهان ارا به این نتیجه میرسیم که اتاق فکر علنا داره مردم رو تحریک میکنه.یعنی نمیخوان وضعیت عادی بشه که این گیجی و اشتباه محاسباتی افراد این اتاق رو به اثبات میرسونه.
مخابرات در همین چند روزه ده ها میلیارد تومان بابت قبوض از مردم گرفته.تکلیف این پولها چی میشه؟البته اگه به اسم دیگه یک کلاه شرعی دیگه سر مردم نذارن!!!
برنامه ای تحت عنوان‌ شیوه‌ تا چند روز‌ از شبکه ۴ سیما پخش شد که اولها‌ یکم خوب بود‌ بعد‌ افراد جناح‌ سیما را اوردند‌ که تبدیل شد به خاله بازی و گپ خاله زنکی و بعد هم کلا تعطیل شد‌ !
اینجا ایران است‌
قحط ولی استاد و دانشمند منتقد واقعی نیست‌
چرا با روشن کردن و شفاف کردن‌ اوضاع‌ مخالفید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
تازه شبکه 4 می بینی؟ شبکه4 زیاد برنامه های مهم در این چند سال رو آنتن برده که گفتگو محور و انتقادی هم بوده اما بدون اینکه افراد مسئله دار را بیاورندکه دنبال....!
برای یه عمر حسرت کشیدن
#رفراندوم_همگانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
رفراندوم بزاريم ببينيم چند درصد ملت دوست دارن بگن زن بي حيايي هرزگي ازادي بي بند و باري بي دانشگاهي بي مدرسه اي ؟ خخخخخخخv
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
ناشناس ۱۲:۰۸اولا شعار اینه زن ،زندگی ،آزادی و اتفاقا رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم گفته این شعار اسلامه ! حالا چرا شما به جای این سه کلمه اسلامی این کلمات سخیف رو می شنوی احتمالا مربوط میشه به ذهن بیمارت پس بهتره به یک روانشناس رجوع کنی
وزیر پیشنهادی با سه هزار میلیارد دارایی و پس از سال ها زندگی در خاک آمریکای شیطان جنایتکار استکباری رای هم میاره و وزیر میشه فقط به فاصله کیفیت زندگی اینها و مردم دقت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
!!!!!اونوقت میگن رییسی مدافع مردم بی بضاع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
زندگی در آمریکا فقط برا ظریف بد بود !!
میخوام بدونم آقایون تهمت زن و توهین کننده حالا چه لقب هایی میخوان به دانش آموزان که در حال اعتراض هستند نسبت دهند دانش آموزان هم به نظر آقایون مزدور و اغتشاشگر هستند؟ خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
شما دشمنان ایران حتی به دانش آموزان هم رحم نکردید و آنها را به واسطه فضای مجازی که والدین آن ها را آزاد گذاشتند در آن فضا که هر کجا بروند امدی برای ما حرف پوچ می زنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
به ۱۲:۱۷
ساندیس بخور فشارت کم بشه
ای ناقلا ها سمنان هم شلوغ شده بود ؟
امروز مشخص شد چرا سران دغدغه بهبود اوضاع کشور را ندارند. وقتی مثل جناب وزیر کار سه هزار میلیارد تومن دارایی دارند و فرزندانشان در آمریکا و اروپا در رفاه کامل هستند چرا باید دغدغه بهبود اوضاع داشته باشند؟! در واقع مردم اصلا اهمیتی ندارند، مردم کیلویی چند
وزیر کار زاهدی وفا چطور در کشوری که بیشتر مردم حقوقشان زیر ده میلیون تومن هست، توانسته سه هزار میلیارد تومن دارایی جمع کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
بیل زده
چطور نفهمیدی عزیزم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
امکان دارد..احتمالش می رود ....عرقی که ما می ریزیم با اون عرقی که اونا میریزن فرق داره برای همین دریافتیاشون اینجوریه..
با انتخاب زاهدی وفای با دارایی هزاران میلیاردی به عنوان وزیر مملکت اندک امیدی که تعداد کمی از مردم داشتند هم از بین رفت؟ ناامیدی از تغییر رفتارهای شماها. یادتان باشد خودتان خواستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
البته رای نیاورد اما اینکه چرا رئیسی این قدر بهش عنایت داشت جای سؤاله !
امیر عبداللهیان از خواب بیدار شو برجام تموم شد رفت
یکی این آقای شریعتمداری کیهان را مهار کنه.واقعا منظورش چیه! شاید درصد کمی خرابکار و اغتشاشگر داشته باشیم ولی منتقدان خیلی درصد بالایی هستن و انتقاد سالم هیچ ایرادی ندارد ،ایشان کلا با هر نقدی اعم از اختلاس و هرگونه نقدی مخالفه و بدین جهت ست که نمیتونه با هیچ طیفی بسازه.از میزان فروش روزنامه شون محبوبیت ایشان در مردم حتی انقلابی مشخصه.همین آدمای افراطی باعث نارضایتی مردم عادی میشه
مکه شما همان قانون اساسی نیم بند را اجرا می کنید؟
اگه این شعار اصل اسلام هست چرا از رو دیوارا پاکش میکنین و نویسندگانش رو دستگیر؟؟؟ بذارین رو دیوار بمونه نویسنده ش که شعار اسلام رو نوشته.
تو غرب کس مشگلی با قوانين ندارند اگر هم داشته باشند و حداکثری باشه با رای همه چیز را عوض می کنند
یه سری بچه دبیرستانی هستند خواهشا نیرو نفرسین اونجا به درگیری منجر بشه البته این بچه ها هم فقط شعار معمولی میدن کاری به کسی ندارن
وقتشه با اینهمه ثروث کشور بعد 40 سال یه استادیوم فوق مدرن هفتاد هشتاد هزار نفری برای تیم ملی و دوتا استادیوم مدرن برای استقلال و پرسپولیس ساخته شود چون نسازین پولش صرف اختلاس میشه مثل 92 هزار میلیارد
اقای رییس جمهور سلام بملت بگو چطور امکان دارد شخصی را برای وزارت کار معرفی کرد که بگفته خودش یکهزار میلیارد تومان ثروت دارد چطور این شخص میتواند فقر کارگران را بفهمد خدارا شکر مجلس بکمک ملت امد
شعارزدگی را باید کنار گذاشت و هر کس را باید به اندازه نفعی که به مردم می رساند و نظم و دقتی و علمی که دارد و عملی که از او صادر می شود باید شناخت
برخی از آدمها مثل طبل توخالی هستند و سر و صدا زیاد دارند در کلامشان انقلابیگری و ... زیاد شنیده می شود اما وقتی پای عمل می رسد نه تنها نفعی می رسانند بلکه عامل فساد و اختلاف و کم کاری هستند
اگر برخی از این مدعیان انقلابی گری کارنامه درستی در کردار و رفتار و کار کردن برای مردم داشتند بمراتب اثر آن برای دختران و زنان ما بیشتر از گشت ارشاد بود
جهت اطلاع شمااستاد گرامی: حسین کچویان، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران

در امریکا تا کنون ۱۹ بار برای قانون اساسی متمم نوشته شده است. در ایران هم بعد از ۱۰ سال دوران حضرت امام، از تصویب قانون اساسی به متمم رسیدیم. ایا در این ۳۳ سال دوران مقام معظم رهبری، هیچ نیازی به متمم حس نکردید؟ در حالیکه خود ایشان چند سال پیش بررسی مجدد نخست وزیری را که لازمه آن تغییر قانون اساسی است را مطرح کردند. چرا در مقابل کوچکترین تغییری بر خلاف استادان ژرف اندیش، بسان عفب ماندگان دگم، اطاله کلام و زمان، میکنید. ناسلامتی شما مانند من، استاد دانشگاه هستید، نه عقب مانده و دگم. فرق من با شما این است که شما تریبون دارید و هرچه میخواهید، میفرمایید. اما من در امیدم که شاید همین چند کلام را ، تابناک، چاپ کنید و ایمیل نزند که پیام شما غیر قابل انتشار است. از هر ده ایمیل من به تابناک شاید یکی و ان نیز منطبق بر نظر تابناک، چاپ میشود.
دکتر علی شرقی، استاد دانشگاه.
آقای شریعتمداری چرا به این یک درصد اقلیت مجوز راهپیمایی نمی‌دهید
آقای شریعتمداری گفته ۹۹درصد انقلابی و۱درصد غیر انقلابی. درست گفته چون ایشان آمار خودش داره
علی کریمی در قلب مردم ایران جا داره،خودتو هم میدونید،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
علی کریمی تو دبی داره علیه ایران کار میکنه قهرمان من نیست! شرف داشته باشید
مردم هم كه شعار زن ، زندگي ، ازادي ميدهند طرفداران شما هستند و براي شما تضاهرات مي كنند.
قبل از اینکه طرف رو بعنوان وزیر پیشنهادی معرفی کنید ببینیدصدهزارمیلیارد رو چجوری درآورده
ای کیهان که روز به روز از طرفدان اقلیت خودت هم فاصله میگیری اگه چیزی ننویسی ازت کم میشه
آقای کچویان استاد بزرگوار که احتمالا از دانش آموخته گان جناح خاص و سهمیه هستند بدانند ریگان رئیس جمهور آمریکا بازیگر بود و همین رئیس جمهور اکراین که روسیه را در آستانه شکست قرار داده کمدین هست استاد محترم چقدر دایره اطلاعاتش محدود هست البته یاد آوری کنم در کشور خودمان مداح و نوحه خوان ها ادعا دارند در حالی که اکثرا بجز صدای خوش و چند کتاب نوحه هیچ اطلاعات دیگری ندارند و گاها با ریتم خوانندگان ترک و یا قدیم خودمان نوحه می خوانند و تا همین حد هم اطلاعات ندارند
نه 100هزار میلیارد ادعایی نماینده مجلس نه 1000میلیاردی وزیر پیشنهادی.همان 50 هزارد ملیارد قبوله !!!انشالله طرفین خیرش را ببینند....صلوات...... خخخ
!!
کارکرد نهادهای امنیتی_انتظامی کمتر جنبه های اجتماعی _ فرهنگی و تبعات پسا بحران را در نظر دارد و لذا صاحبان اندیشه خصوصا عقلای دلسوز دانشگاه و حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی_اجتماعی برای ترمیم زخم های برجا مانده از التهابات اخیر کمک کنند...صدا و سیما نقش مهنی در این رابطه دارد که البته بضاعت علمی کافی برای این مهم را ندارد...علی ایحال با این حرف که نباید اینگونه چالش ها را سرپوش گذاشته و نادیده بگیریم کاملا موافقم
جایی که دولت پشتوانه کمتر از ده درصد یه جامعه رو داره برای موضوعی مثل اینترنت استارلینک مستقیما نظر خود مردم در نظر گرفته میشه نه دولت
شعار زن ، زندگی ، آزادی پوشش شعار خوبی است و مورد تایید من است و باید این شعار در کشور عملی گردد
❤ علی کریمی ❤
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
هم تو وطن فروشی هم علی کریمی واقعا غیرت داشته باشید چیز بدی نیست
دانشگاهها رو بی خیال شید بچسبید به مدارس !
بله دقیقا سه اصل اسلام است اما شما کدام اصل اسلام را در این چهل و سه سال رعایت کرده آید که این سه اصل را رعایت کرده باشید
تا دیر نشده صدای مردم را بشنوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
صدای انقلاب جنسیتون رو شنیدیم! اما ارزش ندلشت حتی حرف بزنیم در این مورد
جدا؟؟

پس بزارید مردم آزادانه این شعار رو به زبان بیاورند، ضمن اینکه با توجه به توضیحاتی که فرمودید، از خواننده شعر «زن، زندگی، آزادی» رفع اتهام گردد
پیشنهاد میکنم برای صرفه جویی در هزینه های بیت المال ؛

کیهان فقط در اسفندماه هر سال چاپ شود برای پاک کردن شیشه ها و به صورت رایگان در بین شرکت های ارائه خدمات نظافتی توزیع گردد
زن زندگی آزادی ؛ شعار اسلام است
چرا پسرهای مسئولان نمیرن سوریه برای دفاع از حرم ؟
چرا اونا نباید برن تا شهید شن و برن بهشت ؟
چرا بچه های مسئولان نمیرن پیاده روی اربعین ؟!
هان ؟
چرا ؟
احمدی نژاد ، سِمت رو گرفت ، ناهار خورد ، گرفته خوابیده حالا !
کیهان !
عدد و رقم پای صندوق رای مشخص میشه
ایران چقدر اغتشاشگر و فتنه گر داره !!!!!
سلام. آقای مددی تا اتفاقی نیفتد کاری نمی شود.
توی مدارس چه خبره ؟
برای علی کریمی رفراندوم بذارید .
تا سیه روی شود هر که از حقیقت فراری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
اگه هزار میلیارد نفرم بهش رای بدن وطن فروش وطن فروشه و بی غیرت بی غیرته! چیزی رو عوض نمیکنه
دوستداشتنی ترین و مردمی ترین ورزشکار ایرانی ؛ علی کریمی
آرزوی سلامتی و طول عمر میکنم برای عزیز کشورم ایران ، علی کریمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
علی کریمی اگه غیرت داشت از سعودی خط نمیگرفت و دبی نبود
سریع فوری انقلابی
مدارس رو تعطیل کنید
مسئولان احساس آرامش کنند
کیهان !!!
یه ذره انصاف داشته باش و از حداد عادل یادبگیر .
بازم انصاف اون :-)
دیروز گفته جامعه کاملا ۲ قطبی شده .
حدادی که اکثرا شبیه شریعتمداری حرف میزنه ؛ ایندفعه آمار ۵۰ - ۵۰ رو قبول کرده در دسته بندی های مردمی
دشمنان ایران تا مغز استخوانشون فاسده از دشمن هم شانس نیاوردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
دشمن هر کس جهل اوست
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
خوردن ساندیس زیادی هم برای مغز خوب نیست
این چه عادتیه
هر مسئولی سر کاره همه چی گل و بلبله اما همین که برکنار میشه
از زمین و زمان گلایه داره و از نامناسب بودن و نامساعد بودن حرف میزنه مثل اقای مددی ورزشگاه آزادی
چرا ؟ اونموقع که مسئول ورزشگاه بودی صدات درنمیومد که ورزشگاه ازادی متروپل دومه
واقعا ادم توی‌کار مسئولها میمونه
اگه به شعار زن زندگی آزادی اهمیتی داده میشد و فقط در حد شعار نمی موند که الان معترضان این شعار را نمی دادند
« زن ، زندگی ، زندان » در برابر « مرد ، مردگی ، آزادی » تناسب بیشتری با وقعیت دارد .
عبور جام جم از خط قرمز خود !
-------------
زياد بيننده تلويزيون نيستم ! ... اما بارها و بارها برايم ثابت شده كه براي صدا و سيماي هر جا كه لازم بوده و لازم هست و لازم باشد ،« هدف » بايد حتماً و حتماً « وسيله » را توجيه كند !!
مملکتی که وزیر پیشنهادیش سه هزار میلیارد سرمایه دارد تا تهش مشخصه
کیهان ! :-)
تو که معتقد به ۹۹٪ در برابر ۱٪ هستی چرا اینترنت رو ۱۸ روزه که قطع کردی ؟!!!

۱ درصد که بی خطره !!!
به خاطر چربیدن ۱٪ به ۹۹٪ اینترنت رو وصل نمیکنی ؟! :-)
کسانی که این شعار را می‌دهند دنبال زندکی نیستند دنبال ولنگاری و فحشا هستند وگرنه کامل ترین روش زندکی زندکی اسلامی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
دقیقا فکر میکنن زندگی شوخیه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
شما برو ساندیست را بخور. خودت را ناراحت نکن
از سالها پیش؛بارها هشدار داده شد این روش بسته بندی های مواد غذایی و سایر کالاها با اعداد غیر رُند موجب میشود سوءاستفاده گرانفروشان حرامخوار ضد انسانی (مافیایی) قرار گیرد. چون مردم قادر نیستند به درستی محاسبه کنند مثلا، بسته بندی 450،600،720،310،!!!!
در حالیکه باید بسته بندیها باید 500100،250 گرمی و با اوزان 1،2،3،5،10، کیلوگرمی باشد.
نکته ای سازمانهای مسئول (معمول مسئولیت گریز) بی توجهی کردند، بخشی گراتنفروشی وظالمنه بخار رواج همین بسته بندی غیر رُند است.
البته اگر هم رسانه ای باشرف و وطن دوستی پیدا شود و منتشر کند، اینها را کی میخواهد به سمع و نظر مسئولان برساند؟!
برای مکان تجمع و بیان اعتراضات اتوبان تهران - قم مکان خوبیه .
اتوبوس و ون و کیک و ساندیس و حلیم و شله زرد و عدسی و بسته شارژ رایگان هم که فراهم باشه ؛ دیگه عالیه
شیشه پاک کن ؛ 1 درصد ، نیاز به قطعی 20 روزه اینترنت نداره .
خودتی .
بالاخره، زن، زندگی، آزادی، شعار اسلام است یا از فیلمی که گلشیفته فراهانی در آن بازی کرده بود گرفته شده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
شعار کوموله است
آزادی
پخش تصاویر برهنه یک زن رو از بخش خبری ۲۰ و ۲۰
رسانه میلی شدیدا محکوم میکنیم
عبور جام جم از خط قرمز خود !
----------
--- شنيدي صدا و سيما از خط قرمز خود خيلي پايين تر آمده و تصويري را نشان داده كه دهان همه از بهت ،دقايقي باز بماند و ....
--- برادر بگذار يك خاطره برايت بگويم ! در زماني كه ما بچه بوديم تا صداي هواپيما شنيده مي شد ،
زن و مرد و كوچك و بزرگ مثل مور و ملخ مي رفتند پشت بام ، تا اين هواپيما كه در آسمان پرواز مي كند
ببينند و مانند كسي كه در حمام جن ديده باشد ، دهانشان از تعجب و تحيّر ساعت ها باز مي ماند و بعدهم بروند تا ساعتها از عجايب و غرايب اين پرنده آهني كه در آسمان حركت مي كند و پايين نمي افتد با هم صحبت كنند ، ... يادم نمي رود مرحوم پدرم تا هواپيما را مي ديد مي گفت :
-- يا للعجب ... ياللعجب ... ياللعجب !
و بازهم خوب يادمه مش امر الله باغبون با ذوق و شوق زياد و با افتخار مي گفت :
-- من تا حالا پنج بار هواپيما ديدم ، دو بار اينجا ، سه بار هم جاي ديگه !!
اما حالا مردم ساعتها سوار بر هوابيما مي شوند و به سفر مي روند هيچ كسي نه بهت زده مي شود و نه كسي مانند مرحوم ابوي « ياللعجب، ياللعجب » مي گويد !! ... يادم نمي رود همين دو سه سال پيش كه اوسا جعفر جوشكار و اهل و عيالش و نيز مادرش با هواپيما به سفر مشهد رفتند ، مادر اوسا جعفر براي مادر عيال و چند نفر از زنان همسايه در ضمن تعريف از سفر مشهد گفته بود :
-- هواپيما مون خيلي بزرگ نبود و يك مقداركي هم اوراق بود ! و من همه اش خدا خدا مي كردم كه پرت
نشيم ، تا به مشهد برسيم تو راه همه اش « فالله خير حافظا و هو ارحم الراحمين خواندم » !!
مادر عيال هم وقتي به خانه رسيده بوده ، به عيال گفته يود :
-- ننه اوسا جعفر تا ديروز سوار خر مي شد و اينور و آن ور مي رفت ، حالا خانوم ميگه هواپيما شون اوراق
بوده .!! ... آدم نبايد ناشكر باشه !!
آقای جبلی
چرا برای تاثیر گذاشتن بر روی ذهن مخاطب و رسیدن به هدفتون فیلم زن لخت رو در تلویزیون نشون دادید ؟

شما باید استعفاء دهید
اینهایی که در کف خیابان ها و فضای مجازی شلوغ بازی می کنند اکثرا افراد ساده لوحی هستند که اصلا نه می دونند زن چیست، نه می دونند زندگی چیست، نه هم می دونند آزادی چیست.

فقط برای به اصطلاح کلاس گذاشتن و ادای روشن فکری در آوردن رنگ پروفایل خود را مثلا به شکل پرچم فرانسه در میارن ولی یک بار نه دیدیم و نه شنیدیم که یکی از اینها مثلا برای یمن یا سوریه پرچم اینها را بگذاره یا موضعی بگیره. پس این کارها صرفا ادا و اطوارهای روشن فکر نمایی است. وگرنه کسی که حقیقتا به دنبال «عدالت» باشه مثلا دو دو تا چهارتا میکنه و میگه در عراق نزدیک به یک میلیون نفر در تجاوزات آمریکا کشته شدند ولی در فرانسه ۴۰-۳۰ کشته شدند. این روشنفکرنماها بزرگترین بلایا و جنایت های بشری در مقیاس های میلیونی را رها می کنند ناگهان یک پدیده ای را به اصطلاح وایرال را همون همه گیر می کنند و این همه گیری بهانه ای میشه عده ای باهاش اظهاروجود و جلب توجه کنند.

این افراد اگر یک ساعت فقط به عمق کم عمقی کارشون فکر کنند دیگر هیچگاه چنین مواضعی نمی گیرند. به همین دلیل می گویند یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است. چون بدون تفکر انسان موجودی است که در حوادث و فتنه های روزگار و هیاهوها غرق میشه بدین اینکه اصلا متوجه بشه بازیچه شده.
کیهان فکر کردی زرنگی ؟! از نشانه های انقلابی بودن یکی هم آزادی ابراز عقیده وپایبندی به آن است و ۹۹ درصد جامعه این را می خواهند .
رئیس صدا و سیما به خاطر نمایش اندام برهنه یک زن باید سریعا برکنار شود
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
نباید محاکمه شود. چون هدف وسیله را توجیه می کند
شرکت مخابرات هم هزینه تماس شهری وبین شهری را میگیرد هم20هزار تومان را
آقای قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی !

نظرت چیه راجع به پخش فیلم کامل عریان و لخت یک خانم از تلویزیون نظام اسلامی ؟
آخه رسیدن به هدف با هر وسیله ای ؟
مداح ها راجع به همه چیز نظر بدهند ، عالیه و ویتامین C داره ! ولی اگه هنرمند و ورزشکار حرف بزنه میشه دشمن ومجرم و گنهکار و معاند و اّخه
قائم مقام سازمان تبليغات اسلامي : « شعار زن ، زندگي ، آزادي » از شعارهاي اصلي اسلام است !
----------------
بازهم خوب شد كه اين شعار اصلي را ، ديگران به ياد شما آورده اند ! و شما به يادتان آمده است كه اين شعار از قديم و نديم در اسلام بوده است !
-- از روزنامه كيهان چه خبر ؟ شما هنوز هم مثل سابق بايد هر روز صفحه اول اين روزنامه را در اينترنت ،در بخش « مطبوعات » ببيني ؟
-- درسته ! ... آخه ميدوني چيه ... بيشتر اوقات تيتر ها و برخي مطالب سياسي اين روزنامه ، مرا به ياد صحبت هاي مرحوم حسني در اروميه مي اندازه ! ... شما هم براي انبساط خاطر ، هر روز نگاهي به صفحه اول اين روزنامه مخصوصا تيتر اول بينداز !
دو اتفاقي كه بهش نپرداختيد!!

١- يك فلسطيني در نوار غزه عطسه كرد. احتمال دارد سرما خورده باشد
٢- زلزله شديد در خوي . مجروح شدن بيش از دويست نفر
مردم امروز سئوال میکنن که چرا پسرهای قالیباف و حداد و خاتمی و صدیقی و مکارم و شمخانی جلیلی و روحانی و جهانگیری و مخبر و احمدی نژاد و گلپایگانی و رفسنجانی و .... مدافع حرم نمیشن و بهشت نمیرن ؟
فقط رفراندوم سراسری
یه ایرادی در سیستم ناقص تان پیدا کردم اما دل و دماغ تایپ کردنش رو ندارم. خودتان یه کاریش بکتید.
قشنگ یادمه تو یکی از خبر ها دیگتون خوندم یکی از مسئولان گفته بود شروین بازدداشت نشده و خبر کذب هست و فقط تذکر دریافت کرده !!!
آقای کچوییان
دست مداح چی ؟
منطقی نیست که برتی یک درصد اینترنت ۲۰ روز قطع باشه
دهن کاملا بسته کیهان
مردم ايران فقط خواهان رفاه اجتماعي واقتصادي هستند
الان که برهنه نشون بده بازم قابل قبول شما یادت شده کنفرانس برلین فیلم یک مرد لخت با تمام جزئیات نشون داد اونم در دهه هفتاد که هنوز خیلیییی چیزا سر جاش بود.
شعار زن زندگی آزادی سه تا اشکال جدی داره:

اولا اینکه تبعیض آمیزه. چرا «زن»؟ چرا «مرد» نه؟ ممکنه بگن چون علیه زنها تبعیض میشده اما بازهم میتونستن بگن مثلا عدالت یا برابری چرا فقط زن؟ مگه هیچ تبعیض دیگه ای در جامعه وجود نداره؟ تبعیض بین غنی و فقیر چی؟

دومین اشکالش اینه که برپایه یک دروغ بزرگ بنا شده که در طی تاریخ به زنها ظلم میشده. در حالیکه اساسا چند هزار سال پیش زنها قویتر بودند و در خانه مینشستند و مردها مجبور بودن برن شکار و کار کنند! همین شده که به تدریج مردها جنگ آور شدند. بعدها هم به دلیل تعداد بچه های زیاد و شیردادن و بارداری و غیره طبیعی بوده که زنها بیشتر خانه باشند و مردها بیرون. اونموقع که وسایل پیشگیری از بارداری هم نبوده و در ضمن افزایش جمعیت هم بسیار مطلوب بوده به خاطر اینکه خیلیها به خاطر قحطی و بیماری و جنگ میمردند. منابع هم زیاد بوده و جمعیت زیاد انقدر مشکل درست نمیکرده.

سومین مشکلش اینه که این رو برخی گروههای تجزیه طلب از سالها پیش علم کرده بودند و اساسا با این نگاهشون هدفشون اینه که خودشون رو مترقی نشون بدن و جوامع غربی رو جذب خودشون کنن. مثلا اینکه سعی میکنن خیلی نشون بدن که زنها توی جنگ هم هستند در حالیکه در خود کشورهای غربی درصدزنهایی که در ارتش هستند بسیار کمتر از مردهاست و دلیلش هم اینه که بطور متوسط مردها قویترند. در واقع این یک جور نگاه مبتذل به بحث حقوق زنه که با توجه به تغییرات دنیای مدرن نیاز به اصلاح دراه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
شما این جمله امام راحل رو که قبول داری: « از دامان زن مرد به معراج می رسد !!» پس بگو زن ،زندگی،آزادی
اندر حكايت شعار « زن ، زندگي ، آزادي » به روايت قائم مقام سازمان تبليغات اسلامي كه گفته اند اين شعار اصلي در اسلام است » !!
----------
--- آقا مهدي ! ديروز دخترت را ديدم ... موقع تعطيلي مدرسه ... با بقيه شاگردان مدرسه داشت شعار « زن ، زندگي ، آزادي را مي داد !!... البته با مقنعه و حجاب كامل ... حدوداً سي نفري بودن ! با دخترم همكلاسيه ... دختر من هم كلاس دهم هست !!
-- ميدوني آقا رحيم ! اين وروجك چند مدتيه كه ازمن « گوشي » مي خواد ... موبايل ... گوشي هم كه رحيم آقا ميدوني سر زده به فلك ... من هم كه ميدوني حقوق بگير دولت ... با اين حقوق از پس شكم مان بر آييم هنر كرده ايم ... تا آخر برج به قرض و قوله نيفتيم بازهم هنر كرده ايم ... سروكارمان به
« نسيه بري » از اكبر آقاي سوپري بي انصاف نيفته ،خيليه ! ... به هرحال اين دختر مدتيه ازمن دلخوره قهره ... هرچه بهش ميگم دخترم ، عزيزم ، نور چشمم ، تصدقتم ، قربون قد و بالايت بشوم ، اين حقوق من ديگه به خريد موبايل نمي رسه ، به فلان كيف و ماژيك و شلوار و مداد رنگي و كفش نمي رسه بخوام برات موبايل بخرم بايد يك ماه باد هوا بخوريم !! به گوشش نميره كه نميره ! ... ميدوني ديروز چه مي گفت ؟ وروجك مي گفت : برو به اداره تان اعتراض بكن كه حقوقم كمه ! ... برو تو اداره به رئيس تون بگو حقوقم اضافه نكني دست از كار مي كشم ! ميگم رحيم آقا ، امان از بچه هاي اين دور و زمانه ... خيلي مي فهمند ، به اندازه آدم هاي شصت ، هفتاد ساله قديم ... رحيم آقا گفتي راهپيمايي مي كرد ؟ شعار ميداد ؟! ... اين دخترك از من و از حقوقم دلخوره ... خب حق هم داره ، زمانه فرق كرده ، همه چيز را مي بينند و همه چيز هم مي خواهند ، تا پيتزا ببينند ديگه كي مثل ما تخم مرغ و گورجه مي خورند ! بهش ميگم امروز ناهار « املت » داريم تا بلكه بخوره ! وروجك ميگه :
-- بي خودي كلاس نگذار ، من تخم مرغ و گورجه نمي خوام ... داگ هات مي خوام !
به هر حال رحيم خان امان از اين بچه هاي اين دور و زمانه ... عقل شون خيلي ميكشه ! ... در خدمت باشيم رحيم آقا !!
قالیباف خیلی رو مخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
خداوکیلی سوهان اعصابه
آمریکا خود مهسا امینی و نزدیک چهل میلیون زن دیگه ایرانی رو تحت فشار شدیدترین تحریمها گذاشته بود اونوقت حاله داره اشک تمساح میریزه برای زنان ایرانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
باعث و بانی و عامل تحریم ها و فشار بر مررم کس دیگریه .
بفهم
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
ریشه تحریم اینه که آمریکا و اسراییل نمیخوان ایران قوی بشه. دشمنیشون فقط با جمهوری اسلامی نیست با ایرانه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
شما که یادت نرفته که می گفتید تحریمها بهانه است و تاثیری ندارد و مشکل کم‌ کاری و نا کارآمدی مسئولین است ؟!
در مورد نظر معاون محترم تبلیغات اسلامی، متاسفانه ایشان بدون سند و پشتوانه علمی، سه شعار اصلی را به اسلام نسبت داده‌اند. در شان سازمان تبلیغات هست که برای عقاید، شعارها و احکام دینی بر اساس قرآن و روایات صحیح تبلیغ کند، شان سازمان تبلیغات اسلامی نیست که به خاطر اهداف سیاسی به دین خدا افترا ببندد.
درخواست داریم حوزه علمیه به این موضوع رسیدگی کند.
سانسورهای صدا و سیما در پخس مستقیم مراسم و مناسبتها و بویژه مسابقات ورزشی و گزارشات روزانه واقعا بسیار مشمئز کننده و مصداق بارز بی کلاسی کامل و بی شخصیتی سازمانی است .
توغرب هم خط قرمز وجود داره مثل هولوکاست مثل حجاب شما چند بار دیدی برای قانون اساسی رفراندوم بذارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
نه هلوکاست ونه‌حجاب عده قلیلی مسلمان که اکثرا مهاجر هستند دغدغه هر روز مردم غرب نیست که بخواهند برایش رفراندم بگذارند .
۱۰۰هزار میلیارد سرمایه مرد انقلابی
اقتصاد هم در آزادی شکوفا می شود مراقب آدرس غلط باشیم
به اقای شریعتمداری عرض کنم که تعداد انقلابیهای مشابه او در ایران حداکثر سه میلیون نفر هستند،حدود صدهزار روحانی که با خانواده هایشان میشوند پانصدهزار نفر،حدود صدهزار پاسدارکه با خانواده میشوند پانصد هزار و حدود دو میلیون بسیجی و دلواپس و .. جمعا سه میلیون از هشتاد میلیون
اگر مجوز اعتراصات مسالمترامیز را میدادند وصعیت کشور به این شکل نمیشد اگر مسعولانی،که میگفتند مردم در مقابل تحریمها ایستادگی میکند و... خود مسعولان هم مثل فقرا زندگی میکردند چرا پنج هزارودویست نفر از فرزندان سران در خارج کشور عیش ونوش، میکند اما فلان مقام مسعو دستهایش،رابلند میکند ومرگ بر امریکامیگویند اینها نشانه ای از شارلاتانی است دیگه همه چیز برای مردم روشن شده است
ای کاش هم اصولگراها و هم معترضان نگاه کنند که اکثریت مردم از هیچکدوم حمایت نکردند. اکثریت نه خواهان تغییرات ناگهانی هستند و نه با وضع موجود موافقند.
اگر زن زندگی آزادی شعار اسلامه چرا از روی دیوارها پاکشون می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا دانشجوها که این شعار رو می دن با نیروی نظامی سرکوب می کنید؟ چرا هر کس این شعار رو بده بازداشت می شه؟
چرا لشگر سایبری از کلمه فحشا خوشش میاد؟ هر چیزی رو‌ به فحشا ربط میده. دلیل خاصی داره؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر