بازدید 32108
۴
با تحولات منطقه و جهان

شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها / دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو / گفت‌وگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان / هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در ۴۸ کشور

شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها، دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو، گفت‌وگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در ۴۸ کشور و جلسه شورای امنیت درباره عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 04 October 2022

شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها/ دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو/ گفتگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان/ هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در 48 کشور

بین الملل تابناک: شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها، دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو، گفت‌وگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در ۴۸ کشور و جلسه شورای امنیت درباره عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها

رسانه‌های محلی بامداد سه‌شنبه از شلیک دوباره موشک بالستیک توسط کره شمالی به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) خبر دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه‌ای، ضمن تایید این خبر، گفت: این موشک بالستیک نامشخص از شرق کره شمالی شلیک شده و در حال پیمودن مسیر به سمت دریای ژاپن در آسمان است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، با اینکه به‌ نظر این شلیک موشک برنامه‌های آزمایشی ارتش کره شمالی باشد، وزارت دفاع ژاپن با صدور هشدار فوری، هدف این موشک را منطقه هوکایدو عنوان کرد.

شبکه «ان‌اچ‌کی» نیز به نقل از این وزارتخانه به مردم ژاپن هشدار که در داخل منازل خود بمانند، به زیرزمین بروند یا فوراً در پناهگاه‌ها مستقر شوند.

شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها/ دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو/ گفتگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان/ هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در 48 کشور

گارد ساحلی ژاپن هم در بیانیه‌ای گفت، این موشک احتمالا از نوع بالستیک کوتاه‌برد بوده؛ اما جزئیات بیشتری از آن در اختیار ندارند؛ این پنجمین شلیک موشک توسط کره شمالی در یک هفته اخیر است.

دقایقی بعد رسانه‌های ژاپنی به نقل از مقامات نظامی و امنیتی این کشور گزارش دادند که موشک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور و در دریای شرقی سقوط کرده است. دولت ژاپن نیز هشدار اضطراری صادره را لغو کرد.

شبکه ان‌اچ‌کی با بیان اینکه نیروهای پدافندی ژاپن تلاشی برای ساقط کردن این موشک انجام ندادند، گزارش داد: «موشک شلیک‌ شده کره شمالی به اقیانوس آرام اصابت کرد. به شهروندان هشدار داده می‌شود که به هیچ چیز مشکوکی نزدیک نشوند.»

دلیل صدور هشدار اضطراری توسط دولت ژاپن هنوز رسمی اعلام نشده؛ اما برخی منابع و کارشناسان ارتفاع پایین‌تر از حد معمول آزمایش‌های موشکی کره شمالی را دلیل نگرانی فوری مقامات توکیو اعلام کردند.

تلویزیون ژاپن در ادامه اعلام کرد که «هیروکازو ماتسونو» دبیر کابینه این کشور تا دقایقی دیگر نشست خبری ویژه‌ای برگزار می‌کند.

دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در باکو با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به این کشور سفر کرده دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، گانتز در این سفر با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و همچنین فرمانده مرزبانی این کشور نیز دیدار کرده است.

چند روز پیش بود که یک هواپیمای باری جمهوری آذربایجان حامل تسلیحات رژیم صهیونیستی از فلسطین اشغالی به باکو رفت.

با این‌که رژیم تل آویو، از ارائه بسیاری از اطلاعات در خصوص مشتریان تسلیحات خود خودداری می‌کند، «تال اشنایدر» کارشناس نظامی صهیونیستی در این باره در وبگاه عبری زبان «زمان» با اذعان محرمانه بودن مقصد بسیاری از این سلاح‌ها تایید کرد که جمهوری آذربایجان در صدر لیست خریداران سلاح از رژیم صهیونیستی است و پهپادهای خریداری شده از این رژیم در جنگ قره‌باغ علیه مواضع ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار گرفت.

در این راستا، چندی پیش «مدد قلی‌اف» وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان از تداوم همکاری این کشور و شرکت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و در چهارمین نمایشگاه امنیتی-دفاعی «Securex Caspian» در باکو گفت: «[جمهوری] آذربایجان به همکاری با شرکت‌های ترکیه‌ای و اسرائیلی ادامه خواهد داد.»

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز پیشتر در گفت‌و‌گو با «نشریه دفاع ملی روسیه» خبر داده بود که این کشور به طور گسترده از تل‌آویو تجهیزات نظامی خریداری کرده است.

وی تصریح کرده بود که باکو از تل‌آویو، پهپادهای «مهاجم آسمان» (Sky Striker) و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

گفت‌وگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگوی وزیر دفاع جمهوری آذربایجان بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز مناقشه میان آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد.

 در گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان موضوع تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها/ دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو/ گفتگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان/ هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در 48 کشور

در این تماس، دو طرف بر تداوم گفت‌وگوها برای کاهش تنش میان ارمنستان و آذربایجان تاکید کردند.

وزیر دفاع آذربایجان: چشمداشتی به خاک ارمنستان نداریم

وزیر دفاع آذربایجان در ادامه این گفت‌وگو اعلام کرد، مشکلات میان این کشور و ارمنستان به خوبی و با گفت‌وگو و دوستی قابل حل است.

وی همچنین افزود: ما هیچ چشمداشتی به خاک ارمنستان نداشته و قصد عملیات نظامی برای تصرف خاک ارمنستان را نداریم.

براساس این گزارش، در این گفت‌وگو دو طرف بر اجرای توافقات کمیسیون مشترک نظامی ایران و آذربایجان تاکید کردند.

همچنین برای برگزاری رزمایش مشترک و یا هماهنگ در مرزهای دو کشور اعلام آمادگی شد که مورد استقبال طرفین قرار گرفت.

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در ۴۸ کشور

«کریستالینا جورجیوا» مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه هشدار داد که ۴۸ کشور در معرض خطر بحران جهانی غذا قرار داشته و نیمی از آن‌ها نیز آسیب پذیر هستند.

وی که این سخنان را در کنفرانسی در ریاض مطرح می‌کرد گفت که ۴۱ میلیون تن در سرتاسر جهان غرب با ناامنی غذایی روبرو هستند.

جورجیوا تاکید کرد که صندوق بین‌المللی پول صدای خود را بلند خواهد کرد تا به کاهش محدودیت تجارت جهانی غذا منجر شود.

تحریم‌های کشور‌های غربی علیه روسیه ـ که یکی از بزرگترین تولید کننده و صادر کننده غلات در جهان به شمار می‌آید ـ باعث تشدید بحران جهانی غذا شده است، در حالی که آمریکا و غربی‌ها مدعی هستند که روسیه باعث ایجاد بحران جهانی غذا شده است.

 

شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها/ دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو/ گفتگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان/ هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در 48 کشور

از سوی دیگر، بیش از ۲.۳ میلیون تن غله، گندم، جو و سایر محصولات کشاورزی از طریق کریدور دریای سیاه از اوکراین در بازه زمانی یک آگوست تا ۷ سپتامبر صادر شده است.

روزنامه اسپانیایی «ال پاییس» در همین باره گزارش داد، حداقل ۳۸ درصد این غلات در حال حاضر به جای کشور‌های در حال توسعه در آفریقا به اتحادیه اروپا صادر شده است.

به گفته واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، بخشی از قرارداد مواد غذایی اوکراین که مربوط به صادرات محصولات روسی بود، اجرا نشده و می‌تواند به فسخ کل معامله توسط مسکو منجر شود.

 

جلسه شورای امنیت درباره عراق

شورای امنیت امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای برای بررسی وضعیت عراق و هیات سازمان ملل در این کشور (یونامی) برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شفق نیوز عراق، هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) در توییتی اعلام کرد، شورای امنیت فردا سه‌شنبه چهارم اکتبر ۲۰۲۲ ساعت ۱۰ صبح به وقت نیویورک جلسه‌ای درباره شرایط عراق برگزار خواهد کرد.

شلیک موشک کره شمالی به سمت آسمان ژاپن و رفتن مردم به پناهگاه ها/ دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ اسرائیل در باکو/ گفتگوی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان/ هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران غذا در 48 کشور

هیات سازمان ملل در ادامه نیز توییت کرد، انتظار می‌رود جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در جلسه فردا گزارشی از تحولات عراق و هیات یونامی ارائه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴
این توپ تخم مرغی (رییس جمهور کره شمالی) چقدر پر رو شده هااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
قدرت داره
پر رویی هم حد و مرزی داره. در این سی سال اشغالگری ارمنستان که شهرهای آذربایجان به شهر ارواح تبدیل کرده و همه مصالح قابل فروش رو دزدیده اند حتی سنگ قبور و دندانهای طلای مردگان ترک را هم غارت کرده اند همه دنیا لال بود الان زبون دراورده از حل مسالمت آمیز سخن میگن. راست گفت الهان علیف که در این دنیا حق و عدالت از لوله تفنگ خارج میشه
نوشته نمیدانند چرا مسئولان ژاپنی هشدار دادن ، جوابش خیلی ساده است چون جان ژاپنی ها براشون اهمیت داره و به با هم بودنشون احترام میگذارند ، برای هم محترم هستند . امیدوارم سریعتر اون دفاع ضد موشکی لیزری تولید بشه که دیگه کشورهای مثل کره شمالی قادر به چنین مانورهایی نباشن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار