جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

زاهدی وفا موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان نشد / رییسی: زاهدی وفا از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است / نماینده مخالف: دارایی وی ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است / نماینده موافق: رقبای وی بر پاکدستی و توان مدیریتی وی شهادت می‌دهند / زاهدی وفا: ما برای آحاد ملت ایران حداقل یک شغل ایجاد می‌کنیم / قالیباف: رئیس جمهور در اسرع وقت وزیر پیشنهادی کار را به مجلس معرفی کند

در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های محمدهادی زاهدی وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پس از پایان رأی‌گیری درباره وزیر پیشنهادی کار، بعضی نمایندگان درخواست بازشماری آرا را مطرح کردند. بعد از شمارش مجدد، مشخص شد که وی با اختلاف یک رای، موفق به کسب رای اعتماد نشده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 04 October 2022

زاهدی وفا موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان نشد / رییسی: زاهدی وفا از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است  / نماینده مخالف: دارایی وی ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است / نماینده موافق : رقبای وی بر پاکدستی و توان مدیریتی وی شهادت می دهند / زاهدی وفا : ما برای آحاد ملت ایران حداقل یک شغل ایجاد می‌کنیم

تابناک _ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهرماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۵ دقیقه و با حضور ۲۰۶ نفر از نمایندگان آغاز شد.

گفتنی است، دقایقی پیش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای دفاع از برنامه‌های محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد صحن علنی مجلس شد.

دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به محض ورود رئیس جمهور به صحن علنی به وی خیر مقدم گفت.

گفتنی است، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حجت الاسلام رئیسی را همراهی کردند.

گزارش کمیسیون اجتماعی درخصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حسن لطفی در جلسه علنی امروز (سه شنبه دوازدهم مهرماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی درخصوص بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به شرح زیر قرائت کرد.

گزارش کمیسیون اجتماعی به مجلس بدین شرح است: بی شک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه ارتباط گسترده‌ای که با اقشار مختلف جامعه اعم از کارگران، کارفرمایان، صنعتگران، کشاورزان، مستمری بگیران، مددجویان، معلولان، بازنشستگان، تعاونی‌ها و اقشار کم درآمد جامعه دارد، یکی از مهمترین وزارتخانه‌های دولت است. در این وزارتخانه و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن حدود ۳ هزار پست مدیریتی وجود دارد و لذا وزیر این وزارتخانه باید نسبت به مسائل اجتماعی، اقتصادی، رفاهی و آموزشی جامعه هدف تسلط کامل داشته و در عمل از توانایی بالایی برخوردار باشد تا بتواند همه امور مربوطه را به درستی راهبری و کنترل کند.

کمیسیون اجتماعی با عنایت به تکالیف قانونی مصرح در ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نسبت به برگزاری جلساتی متعدد با آقای زاهدی وفا و تطبیق برنامه‌های اعلامی مشارالیه بر مبنای معیار‌های عمومی، تناسب، واقع گرایی، صراحت، شفافیت و انسجام، جامعیت، آینده نگری، سنجش پذیری و زمان بندی اقدام و در نهایت براساس مباحث مطروحه تبیین برنامه ها، تعهدات شفاهی، رفع ابهامات و ایرادات مطروحه و پاسخ به سوال نمایندگان محترم، گزارش خود را در سرفصل‌های ذیل به استحضار ملت شریف ایران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌رساند؛

الف) شرح استعلامات

۱- مدرک تحصیلی

براساس استعلامات به عمل آمده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آقای زاهدی وفا در سال ۱۳۶۹ در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) دانش آموخته گردید و مفاد مدرک ایشان مورد تایید است. همچنین مدرک تحصیلی خارجی مقطع PHD نامبرده در کمیسیون تخصصی ۴۲۵۶ مورخ ۲۶ تیرماه ۱۳۸۱ وزارت مذکور بررسی و دکتری در رشته اقتصاد از دانشگاه اوتاوا کشور کانادا ارزشیابی شده است.

۲- تابعیت

حسب استعلام بعمل آمده از وزارت امور خارجه و مراجع امنیتی کشور، با بررسی‌های بعمل آمده هیچگونه سابقه‌ای از اقامت دائم و یا اخذ تابعیت کانادا توسط آقای زاهدی وفا، همسر و فرزندانشان بدست نیامد.

ب) شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون؛

- تحول در روش‌های پرداخت یارانه به دلیل ناکارآمدی روش‌های فعلی

- پرهیز از نگاه سیاسی در انتصابات و توجه به شایستگی اشخاص در پذیرش مسئولیت‌ها

- انتظام بخشی به نظام توزیع کالا برگ‌ها

- ارتقاء نظام تعاون و تقویت اقتصاد تعاونی

- بروز رسانی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان

- تعامل فعال با مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد بویژه تشکل‌های کارگری

- افزایش مستمری بازنشستگان

- ایجاد اشتغال و توسعه فضای کسب و کار در کشور

- حمایت و تقویت بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون

- افزایش رفاه اجتماعی در کشور و تقویت و توانمندسازی سازمان تامین اجتماعی

- تقویت سازمان بهزیستی کشور و حمایت از جامعه معلولان، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار و توامندسازی ایشان

- کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهار بحران‌های اجتماعی

ج) بررسی معیار‌های عمومی برنامه‌های ارائه شده

وفق گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی و حسب تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی از قبیل: سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اسناد جامع شورایعالی انقلاب فرهنگی و ...، ۳۷ درصد برنامه‌های ارائه شده با احکام مذکور «منطبق»، در ۳۹ درصد موارد «همسو» و همچنین در برنامه ارائه شده به ۲۴ درصد از احکام اشاره‌ای نشده و در مجموع برنامه‌های وزیر در انطباق با اسناد بالادستی، نمره ۵۶ از مجموع ۱۰۰ نمره را دریافت نموده که البته نمره‌ای «متوسط» ارزیابی می‌شود.

د) بررسی انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

برنامه ارائه شده بر اساس معیار‌های عمومی در شاخص «انسجام»، «کامل» ارزیابی شده است؛ در شاخص‌های «تناسب، واقع گرایی، صراحت و شافیت»، «مطلوب» ارزیابی شده است؛ در شاخص‌های «آینده نگری و سنجش پذیری»»متوسط «ارزیابی شده و در شاخص «جامعیت» و «زمان بندی» به ترتیب» ضعیف «و» خیلی ضعیف ارزیابی شده است.

نتیجه گیری (نظر نهایی کمیسیون)

با عنایت به جمیع موارد مطروحه، بررسی معیار‌های عمومی برنامه وزیر پیشنهادی و انطباق برنامه‌های ایشان با اسناد بالادستی، جلسات منعقده در محل کمیسیون و توضیحات شفاهی وزیر بویژه در زمینه مقابله با فساد و رانت و انتصاب اشخاص واجد صلاحیت در سطوح مدیریتی و رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات مردم در شهرستان‌ها و استان‌ها در زمینه‌های حرفه آموزی، ایجاد اشتغال، توسعه پوشش بیمه، تقویت و توانمندسازی صندوق‌های بازنشستگی و بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، رفع بیکاری و فقر مطلق در کشور، تقویت و توسعه تعاونی‌ها بویژه در فرآیند تولید، و ... مشروط بر اجرای کامل موضوعات تعهد شده در این گزارش، کمیسیون اجتماعی صلاحیت جناب آقای محمد هادی زاهدی وفا را به منظور تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را احراز و برنامه‌های ایشان را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اکثریت آراء مطلوب ارزیابی نمود.

 

گزارش کمیسیون آموزش درباره صلاحیت زاهدی وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه، دوازدهم مهرماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به شرح زیر قرائت کرد:

با توجه تحولات سریع فناوری در عصر جدید، لازم است همه افراد از آموزش های لازم فنی و حرفه ای برخوردار شوند. همگان ناگزیر به آموختن مهارت های جدید می باشند. مسلما حل مشکل اشتغال کشور نیز بدون آموزش نیروی کار متخصص و حرفه ای، امکان پذیر نیست.

به همین منظور، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موظف به ساماندهی آموزش مهارتی در کشور می باشد. بویژه پس از تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی که دبیرخانه شورای عالی آن را در وزارت کار پیش بینی نموده است که اهمیت این وزراتخانه و وزیر مربوطه را در حل ریشه ای مشکل اشتغال بیان می نماید.

بخش اول: انطباق مدارک و سوابق وزیر پیشنهادی

جناب آقای دکتر زاهدی وفا دارای دکتری اقتصاد از دانشگاه اتاوا کاناداست. از سوابق اجرایی ایشان می توان به معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون با آقای دکتر زاهدی وفا به اولویت های زیر اشاره شد:

- مهارت آموزی و توجه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

- صدور شناسنامه فنی و حرفه ای برای همه کارگران کشور

- ایجاد انگیزه در میان مربیان فنی و حرفه ای با تدوین و تصویب نظام رتبه بندی مربیان

- تعیین استاندارد مهارتی برای کارگران و تعامل با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد نظام استاندارد مهارت

- مشتری محور بودن مهارت ها

- ایجاد پویایی در آموزش ها و ارتباط آنها با بازار کار

- هم افزایی با کارخانه ها و واحدهای تولیدی

در پایان ایشان تعهد نمودند که تمام توان خود را جهت اجرای کامل قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی مصوب 24/8/1396 و رفع چالش های پیش روی اجرای این قانون به کار گیرند. همچنین متعهد شدند که با توجه به مشکل اشتغال در کشور و عدم مهارت کافی جوانان، سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور در اولویت اول همه معاونت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

بخش سوم: بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

برنامه ارائه شده ایشان از نظر تناسب، واقع گرایی، شفافیت، صراحت و انسجام مطلوب می باشد ولی متأسفانه جامعیت لازم و زمان بندی ندارد. هرچند این وزارتخانه بسیار گسترده می باشد و اما نباید موضوع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که متولی مهارت آموزی کارورزان را برعهده دارد، مغفول بماند.

بخش چهارم: انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی

بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که 76 درصد برنامه های وزیر پیشنهادی « منطبق» و « همسو» است. از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به 24 درصد از احکام اشاره ای نشده است. این موارد لازم است در جلسه رأی اعتماد مورد تبادل نظر نمایندگان محترم و وزیر پیشنهادی قرار گیرد تا ایشان توضیحات شفاهی خود را در خصوص موضوعات ذکر نشده، ارائه نمایند.

بخش پنجم: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

اگرچه ایشان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابقه وتجربه کاری مستقیمی نداشته است لکن با توجه به رشته تحصیلی و فعالیت های اقتصادی متناسب وظایف با آن وزارتخانه در نهادهای دیگر، به نظر می رسد صلاحیت لازم برای تصدی پست وزارت را داشته باشند.

نتیجه گیری ( نظر نهایی کمیسیون)

بررسی برنامه های پیشنهادی جناب آقای دکتر زاهدی وفا نشان می دهد که ایشان از تسلط نسبی بر مسائل اقتصادی مرتبط با حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخوردار می باشند و با عنایت به اینکه وی دارای پیشینه مناسب از جمله معاونت در وازرت امور اقتصادی و دارایی و سوابق علمی در حوزه اقتصاد هستند، در نهایت با توجه به تعهد ایشان جهت اهمیت بیشتر به گسترش مهارت آموزی در جامعه، توجه ویژه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اجرای کامل قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، کمیسیون من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موافقت نمود.

گزارش کمیسیون بهداشت درباره برنامه‌های پیشنهادی زاهدی وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
 
زهرا شیخی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه دوازدهم مهرماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را در خصوص بررسی صلاحیت محمد هادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر قرائت کرد:

مقدمه

وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی به عنوان سیاستگذار اصلی بخش‌های تعاون، اشتغال، حمایت از سرمایه انسانی، رفاه و تامین اجتماعی کشور، دارای ابعاد و دامنه فعالیت گسترده‌ای است که می‌تواند در تحقق بخش بزرگی از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های راهبردی دولت ایفای نقش نماید.

حمایت از فرصت‌های شغلی، ایجاد اشتغال مولد و فراگیر با هدف توسعه ملی و بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی‌، رسیدگی به معیشت اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران، کارمندان و بازنشستگان و نیز محرومان و مددجویان و تامین نیازهای اساسی آنان در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه خدمات درمانی ودارویی از ماموریتهای حیاتی این وزارتخانه است که نیازمند مدیریت دانا و توانا ست. از این رو گزینش فرد شایسته برای تصدی این مسئولیت خود امر حساس و مهمی است. دراین راستا کمیسیون بهداشت ودرمان نیز پس از دریافت معرفی نامه و مستندات مربوط به جناب آقای دکتر زاهدی وفا به عنوان وزیر محترم پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام به بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های ایشان نمود تا پس از اتمام تحقیقات و انطباق برنامه‌های موصوف با اسناد بالادستی گزارش خود را تقدیم نماید.

این گزارش علاوه بر مقدمه حاضر دربردارنده تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی ،بررسی معیارهای عمومی، انطباق برنامه ها ی ارائه شده با اسناد بالادستی، بررسی صلاحیت و نتیجه گیری نهایی است که ذیلا به استحضار می‌رسد شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون جنای آقای دکتر محمد هادی زاهدی وفا در نشستی که در این کمیسیون با حضور اعضای محترم، به منظور آشنایی با اهداف و برنامه های ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون کار ورفاه اجتماعی برگزار شد، متعهد گردید علاوه بر وظایف ذاتی، قانونی و برنامه ای وزارت در حوزه های رفاه، اشتغال، تعاون، صندوقهای بازنشستگی و بیمه، سلامت را به عنوان یکی از ماموریت‌های عمده، معطوف به تاسیس، تقویت و بهره گیری از پایگاه‌های اطلاعاتی، تحلیل داده‌های کلان ملی و استفاده از ابزارهای نوین فناورانه دانسته و خود را متعهد به ایفای وظیفه در این زمینهها بداند.

وی همچنین رفع فقر مطلق ودسترسی همه آحاد جامعه به حداقل‌های امکانات اساسی مورد نیاز را به عنوان حقی همگانی از اهم دغدغه‌ها و ماموریت‌های خود در مسند وزارت پس از کسب رای اعتماد از خانه ملت عنوان نمود. وی در حوزه سلامت به ضرورت اجرای قانون نظام ارجاع و پزشک خانواده تاکید نمود و در حوزه ی توسعه زیر ساخت‌های لازم توانبخشی، سالمندی، بهزیستی و حمایت از بیماران بدون تمکن مالی با اتکا به منابع غیر دولتی و توسعه خرید خدمت از بخش دولتی و خصوصی و به روز نمودن مطالبات درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی، نیز متعهد گردیده و برنامه های خود رابیان نمودند.

بررسی معیار‌های عمومی برنامه وزیر پیشنهادی در زمینه معیار‌های عمومی، داشتن سوابق مفید درارتباط با اهداف و ماموریت‌های وزارت، توان ایفای مسئولیت و تعهد لازم به انجام چنین مهمی با بهره گیری بهینه از امکانات و سرمایه‌های مادی و انسانی موجود از اهم سرفصل‌هایی است که حتما می‌بایست مورد توجه کافی واقع گردد. ایشان متعهد شدند در انجام مسئولیت خطیر خود، اصول و اهداف مقرر در قوانین زیر و قوانین حاکم بر حوزه مورد تصدی خود را مد نظر قرار دهند:

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی –سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تامین اجتماعی، بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب اسلامی – سند تحول دولت مردمی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت – قانون ساختار نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی – قانون تامین اجتماعی –قانون کار جمهوری اسلامی ایران –قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و قانون تامین زنان و کودکان بی سرپرست انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی با توجه به ارائه راهکار‌های اعلامی در خصوص چگونگی نیل به اهداف و وظایف وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی که بی تردید توسعه عدالت اجتماعی را نیز در بطن خود دارد، به نظر می‌رسد وزیر محترم پیشنهادی فردی مقید به این اصول و آرمان‌ها باشد. این کمیسیون در توضیحات شفاهی و بررسی برنامه‌های مکتوب عرضه شده، انحراف در این زمینه را استماع یا مشاهده ننمود و در نتیجه، رویکرد‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی ایشان در زمینه‌های بازنشستگی و رفع مشکلات جاری، موضوع تقویت صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی (به عنوان مهترین بازوی وزارتخانه برای تحقق حقوق متنوع قشر وسیعی از جامعه وحفظ و مراقبت از سرمایه‌های بین نسلی آنان در قالب شستا و هلدینگ‌های مربوطه)، سلامت، تامین دارو، ارتقاء کمی و کیفی خدمات پیشگیری، تشخیصی و درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی در عرصه درمان مستقیم و غیر مستقیم، حفظ کرامت بازنشستگان و سایر موضوعات عنوان شده را منطبق با اسناد بالا دستی می‌داند.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

اعضای محترم کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، حسب وظیفه قانونی خود و با امعان نظر خاص به اهمیت نقش مدیریت در تمامی امور به ویژه، در راس وزارتی با درجه حساسیت بالا و دامنه شمول وسیع که کوچکترین خطا در خط مشی‌ها، سیاستگذاری‌ها و نیز امور اجرایی و نحوه گزینش و جذب افراد ومدیران می‌تواند تبعات جبران ناپذیری بر جای گذارد، نسبت به بررسی برنامه‌ها، انجام گفتگو‌های صمیمانه با وزیر محترم پیشنهادی اقدام نمودند و به این شرح نظر خود را ابراز می‌دارند:

نتیجه‌گیری (نظر نهایی کمیسیون)

کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی متعاقب بررسی موضوع صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تطبیق آن‌ها با اسناد بالادستی، شایستگی جناب آقای دکتر محمد هادی زاهدی وفا برای تصدی مسئولیت وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی را احراز نمود و برای ایشان درصورت کسب رای اعتماد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آرزوی موفقیت می‌نماید.

 
علت خشم دشمنان، بی اثر بودن تحریم‌ها و پیشرفت کشور است/ زاهدی وفا از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است
 
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید برای مردم بابصیرت، زمان شناس، دشمن شناس و فهیم، شاکر خداوند متعال باشیم که حقیقتاً جلوه دیگری از بصیرت، زمان شناسی و دشمن شناسی خود را در حوادث اخیر نشان دادند و دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند.

وی افزود: باید شکرگزار خداوند باشیم که هدایت‌های امام و رهبری همواره مورد توجه مردم است و حضور میلیونی مردم در خیابان ها، حضور در صحنه و اعلام موضع، حقیقتاً دشمن را ناکام گذاشت و لازم است به هدایت‌های حکیمانه رهبری معظم انقلاب در روز گذشته اشاره کنم که تحلیل جامعی از حوادث اخیر ارائه فرمودند.

رئیس جمهوری کشورمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری دلیل فتنه‌ها را علیه کشور و انقلاب بیان نمودند، گفت: صحبت‌های رهبری برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت قابل درک و استفاده بود و ایشان تحلیل کردند و اشاره نمودند که چرا دشمنان منجمله آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ما و علیه کشور و انقلاب ما توطئه و بلواسازی می‌کند. رهبری علت آن را پیشرفت کشور فرمودند.

وی تصریح کرد: دشمن نمی‌خواهد پیشرفت ما را ببیند و این نکته محوری بود که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند و حقیقتاً دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ما آن است که آن‌ها می‌بیند به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها، ما در مسیر پیشرفت قرار داریم و به همه موانع ایجاد شده توسط دشمن بی توجهیم. درست است، کشور دارد تلاش می‌کند برای رفع تحریم‌ها به صورت عادلانه و عزتمندانه و از طرفی تلاش می‌شود در جهت خنثی سازی تحریم‌ها و احساس دشمن این است که فشار‌های حداکثری به صورت مفتضحانه‌ای شکست خورده و این را بر زبان نیز جاری می‌کنند.

رئیسی تاکید کرد: دشمن رسماً می‌گوید که تحریم‌ها کارساز نبوده و این جای شکرگزاری دارد، اما این پیشرفت‌ها که باعث خشم دشمن شده و امروز بعضی از ایالات‌ آمریکا در وضعیت قرمز به سر می‌برند و در شرایط بحرانی هستند.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه شرایط ابتلا و فوت به حداقل ممکن رسیده است، گفت: آن‌ها می‌بینند ۶ شرکت ایرانی، ۴ شرکت مستقل و ۲ شرکت با همکاری کشور‌های دیگر موفق شده اند، تولید واکسن داشته باشند که امروز به جای وارد کننده، صادرکننده هستیم که یک موفقیت است.

وی افزود: دشمن می‌خواست همه زندگی ما حتی آب خوردن به قرارداد، برجام و مسأله تحریم‌ها بند شود، اما می‌بیند که امروز، علیرغم کمبود نزولات آسمانی در مناطق مختلفی از کشور، در جهت مدیریت آب تلاش شده و وضعیت طرح‌هایی مثل خوزستان که ۳ تا ۴ ساله بود ظرف چند ماه به دست جوانان برومند و مردم خوزستان، این استان آب شرب خود را حل کند و برخی نقاط هم در حال حل شدن است.

رئیس جمهور ادامه داد: طرح ۱۷ ساله آب همدان نیز ظرف چند ماه انجام شد که طی این روز‌ها به بهره برداری می‌رسد. آب در کردستان و سنندج ظرف ماه آینده طی طرحی که سال‌ها بود مردم کردستان چشم انتظار آن بودند در حال حل شدن است که این موضوع در نقاط مختلف دیگر کشور نیز در حال رخ دادن است و دولت پیگیری می‌کند تا نگرانی مردم رفع شود.

وی در ادامه به وضعیت برق کشور، گفت: پیش از این قطعی‌های مکرر برق مردم را آزار می‌داد، اما امروز شرایط به گونه‌ای شده که علاوه بر آغاز به کار نیروگاه‌های مورد نیاز کشور، این موضوع حل شده است. ۳۵ هزار مگاوات برق مورد نیاز بود که برنامه ریزی شد و پروژه آن آغاز شد. ۶ هزار مگاوات نیز به شبکه برق افزوده شد تا جایی که قطعی برق خانگی نداشتیم و برق صنایع و کشاورزی نیز مدیریت شد تا کار بدون مشکل دنبال شود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه آن‌ها وضعیت گاز را می‌بینند، اظهار داشت: فقط چند درصد مانده تا شبکه سراسری گاز به تمام نقاط کشور برسد که در کمتر نقطه دنیا به این شکل است. آن‌ها می‌بینند که وضعیت کشاورزی در روزی که دولت آغاز به کار کرد، منفی ۵.۸ درصد بود، اما آمار امروز نشان می‌دهد وضعیت کشاورزی در حال طی کردن سیر مثبت است و به منفی ۰.۸ درصد رسیده تا به در آینده نزدیک به صفر برسد و مثبت شود.

رئیس قوه مجریه در ادامه رشد صنایع کشور را نیز ۵ درصد عنوان کرد و افزود: صنعت ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات رشد ۶.۲ درصدی دارد؛ لذا آن‌ها می‌بینند که شرایط تولید در حال تغییر است. البته مشکلات در صنایع و تولید هنوز وجود دارد، اما اراده بخش‌های مختلف در کشور و همکاری میان مجلس و دولت در حال باز کردن گره‌ها است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد عنوان کرد: ابتدای کار دولت مشکلاتی برای پرداخت‌ها وجود داشت، اما امروز با گذشت بیش از یک سال از کار دولت، یک روز هم پرداخت حقوق و دستمزد و یارانه‌ها در کشور با تأخیر مواجه نشده است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: موضوع رتبه بندی معلمان که ۱۱ سال بلاتکلیف مانده بود با همکاری دولت و مجلس به اتمام رسید. در حوزه بازنشستگان نیز همکاری مجلس و دولت باعث برطرف شدن دغدغه آن‌ها شد. این‌ها مشکلاتی بود که برخی می‌خواستند بر آن موج سواری کنند تا آن‌ها را بیشتر نشان دهند.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع حذف دو نرخی بودن ارز که همه درباره آن اتفاق نظر داشته و صرفا در روش اختلاف نظر وجود داشت، گفت: هرچند پرداخت عادلانه یارانه‌ها در دو ماه وضعیت تورم ایجاد کرد، با همکاری دولت و مجلس انجام شد و این اصلاح اقتصادی ضروری بود که باید از مردم نیز برای همکاری و همراهی آن‌ها در این خصوص و تحمل سختی‌ها تشکر کنم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های داخلی، عنوان کرد: به جای اینکه پول بانک‌ها به طرف موارد و فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد برود به سمت پروژه‌های بزرگ در حال هدایت شدن است و شرکت‌های بزرگ اقتصادی با برنامه ریزی و انسجام در جهت حضور در سرمایه گذاری‌های بزرگ حرکت می‌کنند و پروژه‌های ضروری مثل توسعه میادین نفتی و گازی در کشور و پروژه‌های ماندگار دیگر را اجرا می‌کنند به نحوی که بتواند نقدینگی و سرمایه‌ها را به سمت تولید هدایت کند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اقدامات در حوزه منطقه ای، اظهار کرد: عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و سایر مجامع از جمله اقداماتی بود که به اقتصاد و زیربنا‌های اقتصادی آسیا و سایر کشور‌ها متصل شدیم و فعالیت‌ها و همکاری‌ها را گسترش داده است تا جایی که کشور‌های اطراف ما روابط اقتصادی خود را ۵ تا ۶ برابر با ما افزایش داده اند.

رئیس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد با تهدید و تحریم می‌تواند ما را منزوی کند، ابراز داشت: آن‌ها دیدند ما به هیچ عنوان منزوی نشده و ارتباط خود با کشور‌های دنیا، اقدامات اقتصادی و تجاری و تولید در کشور در حال ارتقاست لذا وقتی می‌بیند از همه کار‌هایی که انجام شده تا ما را منزوی کند، خودش را ناامید می‌بیند به دنبال فتنه و توطئه و بلوا می‌افتد.

وی افزود: آنچه رهبری فرمودند، اراده همه بخش‌هاست. شرکت‌های دانش بنیان در کشور کار‌های بسیار خوبی انجام دادند و کار‌های بسیاری را در دستور دارند که این باعث می‌شود، دشمن بهانه جویی و با همان‌ها در کشور بلوا کند. آنچه امروز در کشور ضروری می‌دانیم و رهبری از همه دولت و ملت و مسئولان خواسته اند، وحدت و انسجام ملی است. این وحدت و انسجام و فضای کار و تلاش است که دشمن را ناامید می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه هر کسی با فعل، تلاش و قلمش مردم را امیدوار کند حتماً در جهت راهبرد جمهوری اسلامی عمل کرده و هر فردی که با بیانش مردم را مأیوس کند در جهت راهبرد دولت عمل کرده است، گفت: شناخت دشمن و فتنه دشمن بسیار ضروری است که بحمدالله امروز ملت عزیز کشورمان این شناخت را دارند و موضع گرفته و زمان شناسانه در میدان حضور پیدا کردند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه همکاری با دولت و کار‌هایی که در پیش داریم از مسائلی است که مردم انتظار دارند به موضوع برنامه هفتم اشاره کرد و ادامه داد: برنامه توسعه هفتم در نزدیک ترین زمان به مجلس تقدیم می‌شود تا در مجلس بررسی و در زمان مناسب تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ ظرف موعد قانونی تقدیم مجلس می‌شود، اضافه کرد: امروز عزیزان در مجلس و دولت به ضرورت اجتناب‌ناپذیر بودن همکاری همه قوا، نهاد‌ها و بخش‌های کشور واقف هستند چرا که این موضوع ملت را امیدوار می‌کند و دشمن را ناامید و ناامیدتر خواهد کرد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ما مصمم هستیم که متن کار یعنی خدمتگزاری به مردم، گره‌گشایی از مردم و رسیدگی به همه مناطق را پیگیری کنیم و گرفتار حاشیه‌ها نشویم، زیرا حاشیه‌ها ما را از انجام کار‌ها دور خواهد کرد. همواره در مسیر متن گام برمی‌داریم تا زمینه امیدواری مردم فراهم شود.

رئیسی حضور در صحن علنی برای دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بهانه‌ای برای حضور در جمع نمایندگان دانست و افزود: من این فرصت‌ها را برای حضور در مجلس و شنیدن نقطه نظرات نمایندگان مغتنم می‌دارم، ان‌شاء الله نشست‌های دیگری نیز خواهیم داشت؛ برگزاری این نشست‌ها و تبادل نظر برای رفع مشکلات موثر است.

رئیس جمهور کشورمان درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر چند تمامی وزارتخانه‌ها مهم هستند، این وزارتخانه از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که می‌تواند در تحقق شعار دولت یعنی عدالت اجتماعی نقش آفرینی بیشتری انجام دهد، همچنین این وزارتخانه با اقشار مختلف جامعه، بازنشستگان عزیز، کارگران مختلف و ... در ارتباط است و می‌تواند زمینه بهره‌مندی آن‌ها از عدالت را فراهم کند که این موضوع نکته‌ای محوری است.

وی با بیان اینکه هرچند موضوعات مربوط به اشتغالزایی به همه دستگاه‌ها مربوط است، اما وزارت تعاون مسئول پیگیری این موضوع است، ادامه داد: در ماه‌های گذشته گام‌هایی در راستای تعاون، میدان‌داری به تعاون‌ها و اقتصاد تعاونی برداشته شد، از سوی دیگر موضوعاتی مانند مسائل اجتماعی و آسیب‌های صندوق‌ها مانند صندوق بازنشستگی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: از همه همکارانی که در این وزارتخانه تلاش کردند، تشکر می‌کنم؛ از دکتر عبدالملکی که در این وزارتخانه تلاش کردند تقدیر می‌کنم، اما این نکته نیز از اهمیت برخوردار است که این وزارتخانه کار بسیاری دارد و باید با استفاده از تجربه همه عزیزان کار‌های متفاوتی در آن صورت گیرد.

رئیسی در تشریح سوابق زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: با شخصیت ایشان آشنایی داشته و عملکرد ایشان را در جایگاه‌های مختلف بررسی کردم. وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است، ایشان دانش مناسبی در مسائل اقتصادی داشته و از صاحبنظران اقتصادی هستند و بسیاری از افراد نظریه ایشان را قبول دارند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به تجربه زاهدی وفا در وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: زمانی که ایشان در معاونت اقتصادی این وزارتخانه مشغول بود، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را پیشنهاد و پیوست عدالت آن را مطرح کرد که ابتکار خوبی بود.

وی با اشاره به فعالیت زاهدی وفا در معاونت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: ایشان همچنین در سال ۹۰ با دستور مقام معظم رهبری در مجموعه الگوی پیشرفت اسلامی – ایرانی فعالیت داشت.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه در دورانی که سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، تعامل خوبی با بیرون و درون وزارتخانه داشت، ادامه داد: برخی دوستان از مجلس به من گفتند که ایشان در این مدت با مجلس تماس می‌گرفتند، من نیز در پاسخ مطرح کردم از آنجا که مشخص نبود که ایشان حتما به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد شود، می‌خواستند زمینه‌سازی نشود در واقع این موضوع حسنی هم دارد، ایشان به دنبال عرضه خود نبود و این رفتار به معنای بی‌اعتنایی به مجلس، نمایندگان یا کمیسیون اجتماعی نبود، پس از اینکه مشخص شد که وزیر پیشنهادی تعاون، آقای زاهدی وفا است جلساتی برگزار شد، در واقع ایشان به دنبال ارتباط سازمانی بودند؛ ارتباط با مجموعه حتما می‌تواند برای ایشان زمینه خوبی در انجام کار‌ها باشد.

رئیس جمهور در ادامه در توضیح شاخص‌های انتخاب وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: داشتن روحیه مبارزه با فساد و اجرای عدالت به خصوص برای این مجموعه یکی از شروط اساسی انتخاب ما بود. نقش روحیه عدالت خواهی و حق خواهی و تحول خواهی برای همه دستگاه‌ها و به خصوص برای این مجموعه بسیار مهم است و ما این شاخص را در ایشان می‌بینیم.

وی با تاکید بر شاخص پاکدستی برای انتخاب وزیر پیشنهادی افزود: همانگونه که بار‌ها اعلام کردم و در سلوک و رفتار خود نشان دادم، موضوع پاکدستی و زندگی پاک و ارتباطات سالم و مبارزه با ارتباطات ناسالم از شروط اصلی ام برای گزینش و معرفی افراد است، البته گاهی در مورد حضور افراد ناسالم در استان یا شهر‌هایی به ما گزارش می‌شود که در صورت احراز این موضوع با آن برخورد کردیم.

رئیسی ادامه داد: علاوه بر سه کمیسیون آموزش، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس که برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون را بررسی کردند، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز اعلام کرده که برنامه‌های این وزیر را بررسی کرده و علاوه بر آن در ارتباط با سلوک شخصی این فرد، وی را پاکدست می‌داند.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اهمیت موضوع تعامل و همکاری در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعامل با مردم و به خصوص بازنشستگان محترم بسیار ضروری است، به خوبی مشاهده کردیم که دراین مدت که آقای زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه فعالیت داشت، مسئله بازنشستگان را مدیریت کرد، این موضوع با رفت و برگشت بین دولت و مجلس حل شد، چرا که همه ما معتقد به پیگیری و حل مشکلات بازنشستگان هستیم.

وی تصریح کرد: آنچه قرار است به عنوان تصمیم باشد، خودم می‌گیرم و تا برای بنده محرز نباشد، اعلام نمی‌کنم. امیدوارم خداوند توفیق دهد تا به وظایف خود عمل کرده و آنچه رضایت خداوند است را دنبال کنیم و بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی را در نظام جمهوری اسلامی افزایش دهیم. دشمن به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی، ناامید کردن مردم و القای یأس و بزرگ کردن کاستی‌ها و ضعف هاست، البته منکر وجود ضعف‌ها نیستیم، اما به تبعیت از مقتدای حکیم خود، به دنبال کاهش مشکلات مردم از طریق همکاری و سهل کردن زندگی مردم هستیم.

رئیس جمهور یادآور شد: دولت و مجلس، قوه قضائیه، نیرو‌های مسلح و تمام همکاران ما در سراسر کشور به تبعیت از رهبر معظم انقلاب که فریادشان، فریاد ملت است، شعار «ما می‌توانیم» را دنبال می‌کنیم. معتقدم در کشور امکان حل مشکلات، باز شدن گره‌ها با اعتماد به داشته هایمان وجود دارد و دل هایمان علی رغم خواست دشمن به یکدیگر نزدیک است و با همکاری هم مردم را روز به روز امیدوارتر و دشمن را مأیوس‌تر خواهیم کرد.

وی افزود: پاسداری از خون شهدا و به خصوص شهید سردار سلیمانی ایجاب می‌کند با کنار گذاشتن همه نگاه‌های شخصی و با وحدت و انسجام، نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم و بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر مردم بپردازیم و مردم را روز به روز به مجلس و دولت و نظام جمهوری اسلامی امیدوارتر کنیم.

رئیسی در پایان از توجه نمایندگان، رئیس محترم و هیات رئیسه مجلس و همچنین کمیسیون‌هایی که برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کردند، تشکر کرد.

رئیس جمهور پس از پایان اظهارات خود در دفاع از برنامه‌های زاهدی وفا وزیر پیشنهادی کار، صحن علنی مجلس را ترک کرد.
 
زاهدی وفا موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان نشد / رییسی: زاهدی وفا از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است  / نماینده مخالف: دارایی وی ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است / نماینده موافق : رقبای وی بر پاکدستی و توان مدیریتی وی شهادت می دهند / زاهدی وفا : ما برای آحاد ملت ایران حداقل یک شغل ایجاد می‌کنیم
 
 
عسگری در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: زاهدی وفا اهل تعامل با مجلس نیست/ وزارتخانه تعاون را نمی‌توان مستقل اداره کرد
 
مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما اگر قطعه قطعه شویم، اجازه تجزیه ایران عزیز، مقتدر و مستحکم را نخواهیم داد، گفت: ما باید در مجلس صلاحیت وزیر را احراز کنیم؛ یعنی میز وزارت برای هر کسی مناسب نیست. در واقع باید یقین پیدا کنیم که فرد معرفی شده شایستگی‌های عمومی، مدیریتی، تخصصی و تجربی لازم را دارد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شخصیت حقیقی، فرد و علمی وزیر پیشنهادی قابل احترام است، اما بحث ما احراز صلاحیت است که متأسفانه در بحث تعامل وزرای این دولت با مجلس تجربه خوبی نداریم لذا باید مراقب باشیم این موضوع تکرار نشود هر چند این شبهات مطرح شده درباره ایشان را قضاوت نمی‌کنم، اما این شبهات در حد طرح نیز زیبنده وزیر دولت نخواهد بود.

وی افزود: ما درباره وزارتخانه‌ای تصمیم‌گیری می‌کنیم که وزارتخانه ضعفا و محرومان است، مردمی که هیچ چاره و پناهی ندارند و هیچ جا صدایشان شنیده نمی‌شود؛ ضمن آن که بیش از ۴۰ میلیون نفر از اقشار مهم و عزیز جامعه همچون کارگران و بازنشستگان باید اموراتشان در این وزارتخانه ساماندهی شود بنابراین این وزارتخانه وزیری می‌خواهد که روحیه تعاملی داشته باشد و از نظر تیپ شخصیتی باید برون‌گرا و تعاملی باشد، اما ما این ویژگی‌ها را در آقای زاهدی وفا ندیدیم چرا که بار‌ها کمیسیون از ایشان دعوت کرده، اما در کمیسیون حاضر نشده و حتی وقت ندادند اعضای کمیسیون به دفترشان بروند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: زمانی که شما سرپرست وزارتخانه‌ای هستید فارغ از اینکه می‌خواهید وزیر شوید یا خیر در شرایطی که هر روز بازنشستگان تجمع دارند باید به مجلس بیایید و مشکلات را با تعامل با مجلس حل کنید بنابراین این وزارتخانه نمی‌تواند به طور مستقل مسائل را حل کند و حتما نیاز به تعامل با مجلس و دستگاه‌های دیگر دارد، اما ما چنین روحیه‌ای را در وزیر پیشنهادی نمی‌بینیم.

عسگری تأکید کرد: متأسفانه برنامه‌های ایشان حتی روی کاغذ هم ضعیف است؛ یعنی آقای زاهدی وفا نتوانسته به عنوان کسی که سه ماه سرپرست وزارتخانه مذکور بوده و تمام اطلاعات و مدارک را داشته است حتی بر روی کاغذ برنامه جامعی را ارائه کند؛ این مهم یا ناشی از دست کم گرفتن مجلس است، یا نتوانسته برای وزارتخانه برنامه‌ریزی درست کند لذا وقتی نمی‌تواند حتی روی کاغذ برنامه درستی را پیاده کند چطور می‌تواند در عمل آن را اجرایی کند.
 
دارایی زاهدی وفا ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است/وزیر محرومان نباید سرمایه دار باشد
 
فتح الله توسلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با توجه به وضعیت کشور در دو جمله از همه سیاسیون، مقامات، مسئولان، صاحبنظران، هنرمندان، ورزشکاران و تمام کسانی که در کشور تریبون دارند و سخنانشان شنیده می‌شود می‌خواهیم حتما خط خودشان را از خط اغتشاش و کسانی که به دنبال آسیب زدن به امنیت و منافع ملی هستند جدا کرده و اقدامات قانون شکنانه و توهین به ارزش‌های انقلاب اسلامی را محکوم کنند.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: بدون شک هر اقدامی در جهت آسیب زدن به منافع ملی محکوم است و مردم هم صف خود را از برخی افرادی که به دنبال نا امنی هستند جدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: البته کسی هم نمی‌تواند منکر شود که تورم، گرانی و فشار‌های اقتصادی بر زندگی مردم تاثیر گذاشته و ما نمایندگان مجلس بدون شک از هیچ کوششی در جهت رفاه و امنیت مردم فروگذار نکرده و نخواهیم کرد.

توسلی با اشاره به دلیل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: بنده هم برنامه‌های آقای زاهدی وفا را مطالعه کرده و هم با وی نشست داشته ام و هم با کسانی که مدارک و مستنداتی را در خصوص اموال ایشان مطرح کردند ساعت‌ها جلسه گذاشتم که ماحصل آن را ارائه می‌دهم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه انتظار داشتم ریاست جلسه رأی فراکسیون را که مخالفت با ایشان بود اعلام می‌کرد چرا که نظر فراکسیون مثبت نبود و در کمیسیون اقتصادی هم در این زمینه رأی گیری نشد یادآور شد: بنده بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌ها مخالفتم را اول اعلام می‌کنم، امام خمینی (ره) امام محرومان و مستضعفان بود که صراحتا فرمودند یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند متعال به ملت عطا کرده است حکومت مستضعفین و حکومت محرومین است، حکومت محرومین و مستضعفین حکومتی است که می‌فهمد مستضعفین و محرومین یعنی چه، حکومت و وزرا می‌فهمند یعنی چه، رئیس جمهور و رئیس مجلسش این محرومیت را می‌فهمد و اینکه خودشان محرومیت را لمس کرده اند، این‌ها می‌فهمند که نداری و محرومیت یعنی چه. فلهذا خاصیتی که حکومت محرومین دارد این است مسئولان آن کشور محرومیت را حس کرده اند.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس، افزود: بنده از وزیر پیشنهادی کار سوال کردم آیا اموالی که به نام حضرتعالی است فارغ از اینکه از کجا و با چه ترفندی به دست آمده برای شما هست یا نیست؟

وی با اشاره به اسنادی که از اموال زاهدی وفا به دست آورده است، تاکید کرد: منزل ویلایی دهکده ۱۸۰۰ متر، زمین کرج ۴۲۰۰ متر، باغ دزاشیب ۱۸۵۰ متر، ویلای جنگلی سرودشت ۵۱۰ متر، آپارتمان گل سنگ نیاوران ۷۲ متر، خانه دزاشیب ۵۵۰ متر، باغ کرج ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر، باغ نائینی ۱۱ هزار متر، ویلای ساحلی درچلمدن ۲ هزار متر، خانه ویلایی نیروی هوایی ۴۰۰ متر، زمین شهرری ۱۵۰ متر، آپارتمان ۱۸۰ متری نیاوران و منازل دیگری که به نام ایشان وجود دارد.

توسلی افزود: بنده در جلسه نیز به ایشان یادآور شدم که براساس برآوردی که انجام دادم اموالش ۳ هزار میلیارد تومان است، ایشان به من گفتند رقم را بالا گرفتید، اموالم هزار میلیارد تومان است و من سرایدارم. این سرایداری به چه شکلی به دست آمده؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اسنادی که در دست ماست و در پی ساعت‌ها جلسه‌ای که با خانواده و برادرزاده‌های ایشان به دست آمده نشان می‌دهد که این اموال برای برادر وی بوده به جز دو موردی که مربوط به پدر مرحومشان است. درست است که قانونی منتقل شده است، ایشان برادرشان مشکل داشته و تمام اسناد پزشکی در این رابطه موجود است و حتی یک سفر به بروکسل برای درمان داشته است و بعد هم ورثه ایشان که خواهرانشان هستند مدعی این شدند که این پرونده ۱۱ سال است که در دادگاه‌ها در حال بررسی است و هنوز هم این پرونده باز است.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: وزیری که می‌خواهد وزیر کارگران، بازنشستگان، معلولان و بهزیستی و محروم‌ترین اقشار کشور باشد، قطعا نمی‌تواند سرمایه دار باشد و اگر باشد نمی‌تواند با این شاخص‌هایی که از سوی امام خمینی (ره) مطرح شده کار کند و موضوع را درک کند و بفهمد.

وی با انتقاد از نحوه تعامل زاهدی وفا در طول مدت سرپرستی وزارت کار را برعهده داشته است، تصریح کرد: ایشان ۴ ماه در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسئولیت داشت و نحوه تعاملش با مجلس را دیدید، وی یا انگیزه وزارت ندارد یا خود را فراتر از مجلس می‌داند. نحوه همکاری مجموعه ایشان در حوزه‌های تعاون، شستا، تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری و ... را مشاهده کردید.

توسلی در ادامه عکسی از برخی باغات متعلق به زاهدی وفا به نمایندگان نشان داد و افزود: این عکس جنات بهشتی است که آقایان در دنیا در آن‌ها زندگی می‌کنند و مردم محروم به یک لقمه نان محتاج هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: آقای زاهدی وفا یک هلدینگی تحت عنوان پیشگامان اقتصاد تاسیس کرده است که در آن کسانی عضو هیات مدیره هستند که در سازمان بازنشستگی، فولاد مبارکه، وزارت تعاون مسئولیت دارند و این تعارض‌ها در آینده مشکل ساز می‌شود و نمی‌شود وزیر هلدینگ داشته باشد. ما می‌خواهیم سازمان بازنشستگی، شستا و صندوق کشاورزان و همه اموال را در اختیار چه کسی قرار دهیم؟

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس عنوان کرد: در برنامه‌ای که مجلس برای ایشان فرستاد قرار بود اموال خود را در سامانه ثبت کند، اما حتی یک خط در این مورد ننوشته است؛ بنابراین شاید شخصیت حقیقی ایشان شبیه باشد، اما در مورد برنامه، عملکرد و دارایی هایش ابهاماتی وجود دارد که قطعا به صلاح کشور نیست، از دولت آقای رئیسی که دولت مردم و محرومان است چنین انتظار نمی‌رود، ما می‌خواهیم عظیم‌ترین وزارتخانه را در اختیار فردی بگذاریم که حداقل ۳ هزار میلیارد تومان دارایی دارد.

وی یادآور شد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار در حوزه بازنشستگان اینگونه بود که ۴ ماه حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه شده، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چه میزان پاسخگو بوده و در این چند ماه چقدر با مجلس تعامل داشته است، در حوزه انتخابیه ببینید مردم با چه مشکلاتی به شما مراجعه می‌کنند بنابراین خدا را در نظر بگیرید و به گونه‌ای اقدام کنید که روح شهدا و امام شهدا شاد شود.


نوروزی در مخالفت با وزیر پیشنهاد تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛زاهدی وفا در نظرات خود اقتصاد امپریالیستی را مطرح می کند

حسن نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت، اظهار داشت: وزارت کار بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین وزارتخانه اقتصادی کشور است که ۶۵ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد و ۲۵ درصد اقتصاد کشور در اختیار این وزارتخانه است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود: من با دولت مخالف نیستم و یار قدیمی آقای رئیس جمهور از گذشته تاکنون بوده و هستم، اما به عنوان نماینده مجلس باید وظیفه خود را با دقت عمل کنم، می‌گویند نهاد‌هایی ایشان را تائید کرده اند پس خود نهاد‌ها بیایند رأی بدهند، اما ما مجلس هستیم و درجایگاه مجلس باید به وظیفه خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: ایشان متخصص و تحصیل کرده است، اما عزمی برای کار ندارد، آقای زاهدی وفا در کانادا تحصیل کرده و حالی برای انجام مسئولیت در این وزارتخانه ندارد.

نوروزی خطاب به وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: آقای زاهدی وفا وزارت را به عقلا بدهید، این وزارتخانه جای محرومان و پابرهنگان است، کسانی که درد مردم را حس کرده اند و مشکلات محرومان را می‌شناسند، فراکسیون صبح ۴۲ درصد رأی به ایشان داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سرمایه هزار میلیاردی زاهدی وفا، اظهار داشت: آقای نادران شما برای ۲، ۳ آپارتمان آقای اوجی آسمان را به زمین دوختید، اما حالا به خاطر حضور وی در موکب سکوت می‌کنید. ما تاجگردان را به خاطر سرمایه داری از حضور در مجلس خلع کردیم، آقای شجاعی می‌گوید کمیسیون اصل نود به ایشان رأی نداده است، کمیسیون کجا به ایشان رأی داده، ایشان استاد دانشگاه‌های خارج از کشور بوده است در حالی که بهترین دانشگاه‌ها را در کشور داریم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، تصریح کرد: ایشان در نظرات خود اقتصاد امپریالیستی را مطرح می‌کنند و قوام جامعه را به سرمایه می‌دانند و من معتقدم ایشان برنامه‌ای برای وزارت کار ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: فرزندان ایشان در کانادا به دنیا آمده اند و اگر بخواهند می‌توانند تابعیت این کشور را براساس قوانین کانادا بگیرند در حالی که ایشان می‌توانستند آن زمانی که در کانادا دانشجو بودند با توجه به اینکه دانشجوی متمکنی بودند همسر خود را برای تولد فرزندانشان به ایران بفرستند. ایشان از محرومیت، جانبازان و ایثارگران خبر ندارند.

وی در پایان در خصوص وقایع اخیر کشور، گفت: در مورد وقایع اخیر کشور باید عرض کنم در مورد این اتفاقات فصل الخطاب بیانات رهبری و نصایح ایشان است

 چنارانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:تابعیت کانادا برای فرزندان وزیر قابل قبول نیست

هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهاد تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مخالفت با معرفی زاهدی وفا پرداخت و گفت: اینجا خانه ملت و امروز یکی از حساس‌ترین روز‌های مجلس یازدهم است لذا باید بدانیم امروز برای تعیین یک مشاور تصمیم نمی‌گیریم بلکه برای سکانداری وزارتخانه‌ای تصمیم می‌گیریم که وزارتخانه مردم است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس در ادامه با بیان اینکه نمی‌شود درد محرومیت نداشت، اما برای محرومان تصمیم‌گیری کرد، اظهار داشت: نمی‌شود سفره خالی نداشت، ولی برای زنان سرپرست خانوار و معلولان فراموش شده تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه این وزارتخانه تبدیل به محلی برای جمع کردن سوابق و آزمون و خطا شده است چنانچه در دوره قبل نیز گفتم آقای عبدالملکی تجربه و تعهد لازم را برای وزارت کار ندارد تا جایی که دولت خود به جایی رسید که وی را تغییر دهد.

چنارانی در ادامه با بیان اینکه ما با رأی بالای ۲۰۰ به کابینه رئیسی اعتماد کردیم، اما این موضوع فرق دارد، یادآور شد: من فرزند شهید هستم و پدرم بعد از ۷۴ ماه بسیجی در جبهه، فقط پلاک او برگشت و سه فرزند دارم که در خراسان رضوی به دنیا آمده‌اند لذا نمی‌شود یک وزیر دو فرزند داشته باشد که در کانادا متولد شده باشد و نمی‌شود تحصیلات وزیر حتی با بورسیه از دانشگاه امام صادق (ع) از کشور دیگری باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه آقای زاهدی وفا انسانی نیکو و با سرمایه هزار میلیاردی که کاری نداریم از کجا آمده، گفت: با این حال انقلاب ما، انقلاب مستعضعفان و محرومان است لذا قرار نبود بعد از ۴۳ سال اینگونه تصمیم بگیریم ضمن اینکه آقای رئیسی گفته بود هر کس فرزندش تابعیت خارج داشته باشد خودش هم باید برود پس ما منتظر اجرای آن هستیم در حالی که فرزند ۵ هزار و ۴۰۰ و اندی از مسئولان در خارج از کشور هستند. چطور می‌شود که درآمد، حقوق و مسئولیت در ایران خوب است، اما تابعیت آن بد است؟ آن هم تابعیت کشوری که متجاوز و متخاصم است.

وی افزود: دل ما خانواده شهدا که برای کشورمان می‌تپید، این شرایط را درک نمی‌کند. امروز در خانه ملت نشسته‌ایم و برای مردم تصمیم می‌گیریم لذا شما نمایندگان باید فریاد من را که از سینه دلسوخته درمی‌آید، بشنوید چرا که برخی نمی‌توانند درک کنند سفره خالی به چه معناست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این اتفاقات در خاطرات مجلس یازدهم می‌ماند، ولی متأسفانه ما فراموش می‌کنیم، وزیر پیشنهادی در جلسه صبح فراکسیون ۴۲ درصد رأی آورد، اما در رسانه‌ها گفته شد که اکثریت آرا را کسب کرده است، همچنین در کمیسیون اصل ۹۰ رأی‌گیری در این خصوص نشد و در کمیسیون قضایی نیز ایشان رأی نیاورد.

 نادران در موافقت با برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی کار: رقبای زاهدی وفا بر پاکدستی و توان مدیریتی وی شهادت می دهند/ نباید گزارش های نهادهای نظارتی رسمی را نادیده گرفت

الیاس نادران در جلسه علنی امروز (سه شنبه 12 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه ها و صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در مورد صلاحیت ایشان نکاتی را مطرح خواهم کرد و خواهش من این است که نمایندگان به ادله مطرح توجه کنند، چرا که باید در قبال رأی خود پاسخگو باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر اینکه برنامه ها و صلاحیت آقای زاهدی وفا باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اینکه برخی دوستان دعوای خانوادگی بر سر ارث و میراث را در صحن علنی مطرح می کنند، بدون اینکه نظر دستگاه قضائی و اطلاعاتی را شنیده باشند، بیش از آنکه نسبت به صلاحیت آقای زاهدی وفا علامت سوال ایجاد کند، نسبت به صلاحیت دولت و شخص آقای رئیس جمهور و کسانی که در فرآیند انتخاب دخیل بودند، مسئله سازی می کند، بنابراین طرح اینگونه سخنان به این مفهوم است که هیچ یک از دستگاه ها، استعلامی انجام نداده و یک دوست عزیز به تنهایی جبران همه این کم کاری ها را انجام داده است.

وی افزود: اموالی به آقای زاهدی وفا از طریق ارث رسیده که این موضوع در صحن مطرح می شود، اگر ایشان این ارثیه را ضایع و تباه می کردند و انسانی فقیر بودند، دارای صلاحیت می شدند؟ شما نمایندگان شهادت آقای رئیسی را در صحن شنیدید که آقای زاهدی وفا فردی عدالت خواه، پاکدست و متواضع است. اینها عباراتی نیست که آقای رئیس جمهور برای هر کسی هزینه کند و آخرت خود را بفروشد.

نادران اضافه کرد: آقای پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز عنوان کرد که ما در کمیسیون اصل ۹۰ همه ادعا‌های مطرح شده را بررسی کردیم و هیچ یک از این اتهامات درست نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در این میان ۳ کمیسیون تخصصی مجلس صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی را بررسی کرده و همه آن‌ها رأی مثبت دادند. البته آقای زاهدی وفا بدشانسی داشتند که زمان دفاع، مجلس جلسه علنی نداشت و ایشان فرصت کافی برای دفاع از خود را نداشتند.

وی با اشاره به کلام بزرگان که فرمودند اگر می‌خواهید کسی را بشناسید؛ با او همسفر شوید یا همسفره، گفت: بین خود و خدای خود شهادت می‌دهم که هیچ هماهنگی با ایشان برای موارد مطرح شده در صحن نداشتم، اما باید بگویم که بیش از ۱۰ سفر زیارتی اربعین با ایشان همراه بودم و شاهد تواضع، بزرگ منشی و خاکی بودن وی بودم و به هیچ عنوان احساس نمی‌کردیم که این فرد سر سوزنی سرمایه دار و ثروتمند است. مانند تمام اعضای کاروان هر جایی که دیگران استراحت می‌کردند، ایشان نیز همانجا استراحت می‌کرد و هیچ فرقی بین ایشان و بقیه نبود.


نادران افزود: در این سفرها آقای زاهدی وفا حتی یک عکس از حضور خود در عتبات عالیات ندارد که بخواهد در شبکه های مجازی استوری کند، در همین سفر اخیر، وی حضور داشت ولی هیچ یک از اعضای کاروان ما متوجه حضور وی نشد، چرا که آقای زاهدی وفا به هیچ عنوان بنا ندارد تظاهر کند. خانواده ایشان نیز از خود آقای زاهدی وفا، متواضع تر هستند، بنابراین اگر به فردی ارثی می رسد و آنها را مدیریت می کنیم، نباید طوری سخن بگوییم که گویی همه دستگاه های کشور خواب بوده و ما به تنهایی توانسته ایم گزارش تخلف کشف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر باید شرایط اجتماعی کشور درک شود، امروز همه دنیا درصدد این هستند که شکاف های اجتماعی و مدیریتی در کشور دوچندان شود و بیان کنند که در کشور دو دستگی وجود دارد. رأی ندادن به آقای زاهدی وفا با توجه به تاییدیه شخص آقای رئیس جمهور که در مجلس حضور یافتند و از وی دفاع کردند، حتما این شائبه را تقویت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما نباید پیام اختلاف و دوقطبی سازی به جامعه منتقل کنیم. امام (ره) فرمودند که اگر می خواهید کاری کنید، ببینید آمریکایی ها ناراحت می شوند یا خوشحال، اگر آنها را عصبانی کرد، یقین بدانید آن کار درست است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای زاهدی وفا فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) بوده و بعد از آن برای ادامه تحصیل به کانادا رفته است، اظهار کرد: بنده بیش از بیست سال است که با ایشان زندگی کرده ام و در مقاطع مدیریتی، کلاس های درسی و بخش های مختلف زندگی وی حضور داشته ام و می دانم ایشان چه ویژگی هایی دارد. شهادت می دهم به لحاظ دیدگاهی، ظرفیت مدیریتی و توانمندی در دفاع از منافع ملی، ایشان اعتدال را رعایت می کنند و اهل افراط و تفریط نیست.

نادران اضافه کرد: آقای زاهدی وفا هم می‌توانست مانند سایرین، اهداف دست نیافتنی در برنامه‌های خود بیاورد و ما نیز به به و چه چه کنی، ولی در وزارتخانه کار خود را انجام دهد، اما آقای زاهدی وفا برنامه‌ای واقع بینانه ارائه کرد که با توانمندی‌های خود بتواند آن‌ها را به سرانجام برساند. البته این موفقیت‌ها نیز تنها با همت شخص وزیر به نتیجه نخواهد رسید، بلکه سایر دستگاه‌ها نیز باید به ایشان یاری برسانند.

وی با یادآوری اینکه ایشان فردی آزموده به شمار می‌آید، چرا که در دولت آقای احمدی نژاد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و در این دولت امتحان خود را پس داده است، افزود: در دوران سرپرستی از آقای زاهدی وفا پرسیدم، چرا در مجلس حضور پیدا نمی‌کنید که پاسخ داد من در حال حاضر سرپرست وزارتخانه هستم و اگر حضوری داشته باشم گفته می‌شود که در حال لابی کردن برای رأی اعتماد هستم. از قول ایشان به شما نمایندگان عرض می‌کنم در صورت اخذ رأی اعتماد آقای زاهدی وفا حتما تعاملات بیشتری با مجلس خواهد داشت و به هیچ عنوان این مسئله نباید این تلقی را ایجاد کند که آقای زاهدی وفا به مجلس بی اعتنایی کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای زاهدی وفا ولعی برای دریافت پست نداشت، ولی وقتی به ایشان مراجعه شد، طبق کلام بزرگان استنکاف نیز نکرد، گفت: این نشان از تواضع و فروتنی وی دارد. آقای زاهدی وفا یک اقتصاددان باتجربه است که در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و این دولت سابقه اجرایی دارد.

نادران با اشاره به اینکه ۴ گزینه برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح بودند، ادامه داد: رئیس جمهور با همه جامع نگری که داشت به این گزینه رسید. آقای امیرآبادی فراهانی که خود یکی از گزینه‌های پیشنهادی بود، شهادت می‌دهند که ایشان صلاحیت لازم برای تصدی این پست را دارد، اینکه یک فردی از رقیب خود دفاع کند، اهمیت دارد.

وی یادآور شد: دولت در آستانه تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه است، امور مربوط به بازنشستگان، تامین اجتماعی، صندوق ها، اشتغال و کار از امور بسیار مهمی است که اگر این وزارتخانه را بدون وزیر بگذاریم و چند ماه دیگر این کار به تأخیر بیفتد، مسئولیت نابسامانی و خدای ناکرده انباشت کردن مطالبات بازنشستگان برعهده کیست؟ من نسبت به توانمندی و مدیریت وی شهادت می‌دهم، ولی علاوه بر این‌ها نسبت به شرایط موجود نیز هشدار و تذکر می‌دهم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درخصوص رأی فراکسیون انقلاب مجلس، پیش از جلسه علنی گفت: من عضو فراکسیون نیستم، اما ۳۷ نفر که به هر دلیلی در جلسه حضور نداشتند، در رأی گیری شرکت نکردند، بنابراین رأی ندادن آن‌ها را نباید حمل بر رأی منفی آن‌ها گذاشت.

نادران افزود: آقای شمس الدین حسینی نیز که یکی دیگر از ۴ نامزد تصدی پست این وزارتخانه بود، شهادت داده که آقای زاهدی وفا صلاحیت کافی را دارد، در دوران وزارت آقای حسینی در وزارتخانه اقتصاد در دولت آقای احمدی نژاد، زاهدی وفا معاون آقای حسینی بود و ایشان بر توان مدیریتی وی تاکید داشت، ما نیز نباید پاکدستی، عدالت و توانمندی ایشان را فراموش کنیم و همه گزارشات نهاد‌های نظارتی را با یک اختلاف خانوادگی مطرح شده در صحن فراموش کنیم و با یک رأی قاطع کابینه دولت را تکمیل کنیم و مشکلات به کوری چشم دشمنان برطرف شود.

دهقانی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛هوشمندسازی و شفافیت برنامه زاهدی وفا برای بهبود اقدامات وزارت تعاون است

الهویردی دهقانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اقدامات دشمن شکست خورده به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی در ایجاد اغتشاشات در کشور را محکوم و هشدار می‌دهم که به تجربه ۴۳ ساله شکست‌های خود از مردم بصیر ایران مراجعه و عبرت بگیرند و از شیطنت و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دست بردارند در غیر این صورت شعله‌های خشم مردم ولایی و انقلابی ایران دودمانشان را برباد خواهد داد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: صلاحیت علمی و عملی وزیر پیشنهادی مشخص شده است و رئیس جمهور نیز صلاحیت‌های ایشان را تائید کردند.

وی با اشاره به نقش تعاون در اقتصاد، اضافه کرد: وزیر پیشنهادی استاد دانشگاه بوده و در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا به علم آموزی پرداخته است، آیا درس خواندن در دانشگاه‌های بین المللی جرم است، مگر پیامبر اسلام نفرمودند که علم را فرا بگیرید حتی در چین.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که مگر وزیر پیشنهادی اطلاع داشت که ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شود که فرزندانش را در ایران به دنیا بیاورد، ادامه داد: ایشان در حوزه اجرایی نیز از تجربه خوبی برخوردار بوده و در وزارت اقتصاد و تامین اجتماعی فعالیت کرده همچنین با توجه به اینکه ۳ ماه سرپرست وزارت تعاون بوده به صورت کامل به اهداف این وزارتخانه تسلط دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دولت کوچک است، ادامه داد: آیا بهتر نیست فردی که توانایی اداره زندگی خود را داشته و موفق است برای این وزارتخانه انتخاب شود.

وی تصریح کرد: برخی مطرح می‌کنند که چرا وزیر پیشنهادی اموال خود را ثبت نکرده، باید گفت که ایشان فعلا مسئولیتی برای ثبت اموال ندارند و در صورتی که وزیر شود باید لیست اموال خود را ارائه کند.

دهقانی با بیان اینکه نباید مشکلات انباشته شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی ۴۳ سال گذشته موجب شود که وزیر پیشنهادی را محکوم کنیم، تصریح کرد: ایشان مسئول کار دیگران نیست.

وی گفت: برخی عدم تعامل وزیر پیشنهادی با مجلس را مطرح می‌کنند که باید گفت در دوره سرپرستی ایشان یکی از مسئولان صندوق‌ها که بر علیه مجلس موضع گرفته بود برکنار شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سرپرست تمام قدرت و اختیارات وزیر را ندارد، گفت: زاهدی وفا هوشمندسازی، داده محور کردن، شفافیت، ایجاد ارتباط بین شرکت‌ها و سازمان‌های این زیرمجموعه را در دستورکار خود دارد.

وی با بیان اینکه گام‌های مثبتی در حوزه افزایش پرداخت مستمری کمیته امداد و رفع مشکلات بازنشستگان در دوره ۳ ماهه سرپرستی داشت، گفت: عدم شفافیت مالی یکی از مشکلات وزارت تعاون است که وزیر پیشنهادی برنامه ایجاد شفافیت دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کارگران و کارفرمایان و رابطه آن‌ها را یکی از مشکلات دانست و بیان کرد: یکی از برنامه‌های زاهدی وفا اصلاحات ساختاری در این زمینه و بهبود رسیدگی به دعاوی کارگران است.

دهقانی ادامه داد: از آنجا که مبارزه با فقر و فساد ضروری است زاهدی وفا برنامه افزایش درآمد کارگران و مستمری بگیران را در دستورکار خود دارد، همچنین با وجود اینکه همه وزارتخانه‌ها مسئول کارآفرینی و اشتغال زایی هستند، اما وزیر پیشنهادی برای این حوزه نیز برنامه دارد و ۷۶ درصد برنامه ایشان در راستای ماموریت وزارتخانه و دولت است.

وی تاکید کرد: مجمع نمایندگان شمالغرب کشور نیز با برنامه‌های زاهدی وفا موافق هستند.


 امیرآبادی در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: زاهدی وفا را فردی اخلاق مدار می‌دانم/ داشتن ثروت از نظر اسلام مذموم نیست

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حضور بیش از ۱۰ سال خود در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این مدت تنها از دو برنامه وزیر پیشنهادی دفاع کردم؛ نخست وزیر دفاع به دلیل تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش بود و دفاع از برنامه‌های آقای زاهدی وفا چرا که ایشان را فردی اخلاق‌مدار می‌دانم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زاهدی وفا صلاحیت تصدی این وزارتخانه را دارد، افزود: در ارتباط با اموال ایشان مسائلی مطرح شد، اما نکته قابل توجه اینکه داشتن ثروت از نظر اسلام مذموم نیست، مهم مسیر کسب و خرج آن است، ثروتی هم که به ایشان رسیده به عنوان ارث و امین اموال است، بر اساس اسنادی که در اختیار رئیس مجلس خواهم گذاشت، ایشان امین اموال هستند و باید این امانت را در مسیر عام المنفعه هزینه کنند.

وی با یادآوری نظر کمیسیون اصل ۹۰ درباره تأیید مطالب مطرح پیرامون وزیر پیشنهادی کار گفت: بعد از فوت پدر ایشان که فرد انقلابی بود و در یکی از محلات انقلابی قم زندگی می‌کردند، موضوع در دادگاه‌های مختلف مطرح شده و بر اساس احکامی که صادر شده ایشان هیچ خطایی را مرتکب نشدند.

امیرآبادی با اشاره به موضوع تحصیل زاهدی وفا در کشور کانادا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش گفتند ممکن است تعدادی از کشور خارج شوند و بخواهند معلوماتی کسب کنند و سپس به کشور برگردند، برای اینکه برای کشور مفید باشند، هیچ ننگی برای علم آموزی از غربی‌ها وجود ندارد، اما افرادی که بخواهند همیشه شاگردی کنند، ننگ است. آقای زاهدی وفا نیز به کانادا رفت و درس خواند، هنگام تحصیل فرزندانشان به دنیا آمدند و علیرغم داشتن فرصت برای آن‌ها گرین کارت و شهروندی نگرفت.

وی افزود: مسائلی که خانم چنارانی مطرح کردند، مربوط به وزرای دولت قبل است که فرزندانشان در آمریکا، کانادا و انگلیس به دنیا آمدند، شهید چمران نیز در آمریکا درس خواند، اما وقتی نیاز اسلام و قرآن و کشور بود به کمک ملت ایران آمد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص ارتباط زاهدی وفا با مجلس در دوران سرپرستی وزارت تعاون گفت: ایشان اخلاق را رعایت کردند، ارتباط وزرا با نمایندگان به خصوص در دولت قبل برای کسب رأی بسیار زیاد بود، اما ایشان در دوران سرپرستی اخلاق را رعایت کردند و ما باید از این اخلاق انقلابی وی حمایت کنیم البته در طول چند هفته قبل که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شدند، ارتباط خوبی را با مجلس داشتند و به هماهنگی و تعامل با نمایندگان اعتقاد دارند.

وی تصریح کرد: آقای زاهدی وفا برنامه خوبی را ارائه کرده، به اقتصاد اسلامی و تمدن اسلامی اعتقاد دارد و اقتصاددانی است که به دنبال عدالت است. معاون وزیر و فردی باتجربه است. امروز در فراکسیون اکثریت مجلس ۷۷ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع به برنامه‌های ایشان دادند و این یعنی اکثریت حاضر در جلسه امروز فراکسیون به ایشان رأی مثبت دادند.


 زاهدی وفا در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تعامل با مجلس را در جهت رفع مشکلات کشور در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهم/ ما برای آحاد ملت ایران حداقل یک شغل ایجاد می‌کنیم

محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود جهت تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تشکر از رئیس جمهور برای حضور در این جلسه و اعتماد به وی گفت: از ریاست محترم جلسه، هیات رئیسه و نمایندگان مجلس قدردانی می‌کنم که در این جلسه و جلسات کمیسیون‌های تخصصی با دقت در ایفای نقش نمایندگی خود عملکرد و برنامه‌های این وزارتخانه را مورد نقد و بررسی قرار دادند. همچنین از ۳ کمیسیون تخصصی که با رأی مثبت، نظر خود را به صحن مجلس اعلام کردند، تشکر می‌کنم و از تمام نمایندگان موافق که همدلانه در موافقت و دلسوزانه در مخالفت به ایراد سخنرانی پرداختند، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: حتما مستحضرید که مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) عصاره فضائل ملت، مجلس است. مقام معظم رهبری نیز بر تعامل و همکاری مجلس و دولت تاکید دارند و حتما این تعامل می‌تواند به حل مشکلات کشور بیانجامد و اینجانب نیز پس از کسب رأی اعتماد در تعامل با مجلس در حل مشکلات کشور کوشا خواهم بود.

وزیر پیشنهادی کار یادآور شد: حتما مستحضرید با اشتباه یکی از مدیران در شب گذشته، بنده مجبور شدم استعفای این مدیر را بپذیرم و پذیرفتم که عزل شد و امروز سرپرستش تعیین خواهد شد که ساحت مقدس مجلس حفظ گردد، البته ایشان در استعفای خود از ساحت مقدس مجلس معذرت خواهی کرد که پیامشان را عرض کردم.

وی تصریح کرد: از مهمترین رویکرد‌هایی که ریاست جمهور به آن پرداختند، بحث عدالت است، ما عدالت را در سه حوزه ایجاد حداقل معیشت و کفاف برای خانوار‌ها در حوزه عدالت توزیعی و عدالت شایستگی باید در شالوده برنامه‌های وزارتخانه در بُرش وظایف وزارتخانه دنبال کنیم، نه تنها به عنوان پیوست عدالت مدنظر باشد، بلکه باید ساختار عادلانه‌ای برای نظام تصمیم گیری، توزیع عادلانه امکانات در استان ها، کمک به محرومیت زدایی استان‌ها و توزیع منابع انسانی در استان‌ها استفاده کنیم.

زاهدی وفا تاکید کرد: ما باید برای آحاد ملت ایران و هر سرپرست خانوار حداقل یک شغل داشته باشیم که با این شغل اگر شغل کارگر ساده بدون بهره وری کامل باشد، بتوانیم تغذیه، بهداشت و مسکن را فراهم کنیم و اگر با یک شغل امکان تامین این حداقل معیشت نباشد، حتما در حوزه حمایتی وزارتخانه قرار بگیرد تا از بازتوزیع یارانه‌ها و پرداخت‌های انتقالی یا از طریق کمک‌های حمایتی بتوانیم قشر آسیب پذیر را یاری کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه وضعیت فعلی وزارتخانه از روز اولی که بنده سرپرستی این وزارتخانه را عهده دار شدم، با تعداد ۱۰ سفر استانی در کف میدان مسائل استان‌ها را بررسی کردم.

زاهدی وفا ادامه داد: برخی از کارخانجاتی که تعهداتی داشتند و باید تعهدات خود را سروقت انجام می‌دادند رسیدگی و بررسی کردم، به عنوان مثال در اول مهرماه تکلیف کارخانه چوب و کاغذ مازندران، تولید کاغذ ایرانی برای کتاب‌های درسی بود به همین منظور مجبور شدم در این مدت ۲ بار در آنجا حضور پیدا کنم تا کاغذ تعهد شده کتاب‌های درسی را تحویل آموزش و پرورش دهم و در همانجا با کارخانه دیگری که تهیه کننده آب اکسیژنه بود، اما نتوانسته بود سروقت این کالا را تحویل دهد هماهنگی کنم تا در سر وقت تعهد‌ها انجام گیرد.

در پی اعتماد هیات دولت مشکل بازنشستگان را حل کردیم

وزیر پیشنهادی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما مجبور بودیم در این دوره به دلایل نواقص مدیریتی که وجود دارد با بازدید‌های سرزده به زیرمجموعه‌های خود نظارت کنیم ضمن آنکه زمانی وارد بازار کار شدم که بازنشستگان در کف خیابان اعتراض می‌کردند؛ بنابراین سعی مضاعفی را اعمال کردم تا بتوان مشکل بازنشستگان را حل کرد، ضمن آنکه از اعتماد هیات دولت به هیات امنای تامین اجتماعی قدردانی می‌کنم، چرا که با این اختیارات مساله بازنشستگان حل شد.

وی بیان کرد: در این دوره آسیب شناسی جدی نسبت به عملکرد وزارتخانه صورت گرفته این در حالی است که همه عزیزان درباره صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموعه اطلاعات کافی دارند در واقع یک مجموعه وزارتخانه متشکل از ۳ وزارتخانه با تکالیف متعدد تشکیل شود و وزیر باید بتواند چنین مجموعه گسترده‌ای را مدیریت کند.

نرخ بیکاری طی ۴ دهه گذشته ۲ رقمی بوده است/جمع کثیری از جوانان در سن ۱۵ تا ۲۴ سالگی عملا هیچ کاره هستند

زاهدی وفا ادامه داد: در ۴ دهه گذشته نرخ بیکاری ۲ رقمی بوده است، بیکاری که منشا آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، متاسفانه بیکاری در افرادی که دارای تحصیلات عالی هستند بیشتر است و جمع کثیری از جوانان ما در سن ۱۵ تا ۲۴ سال نه تحصیل می‌کنند، نه کار می‌کنند، نه حرفه‌ای می‌آموزند و نه خانواده تشکیل داده اند و به معنای واقعی کلمه هیچ کاره هستند لذا باید برای اشتغال این جوانان تلاش کرد؛ بنابراین با همکاری مجلس می‌توان با اصلاح ساختار و قوانین نسبت به ظرفیت افزایی اشتغال کمک کنیم.

وی مطرح کرد: در بخش راهبردی تعاون علیرغم اینکه توسعه بخش تعاون به میزان ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی بوده است، اما متاسفانه امروز کمتر از ۷ درصد است لذا باید برای توسعه بخش تعاون عزم جدی داشته باشیم، در این راستا ابتدا باید باور مسئولان را نسبت به بخش تعاون تقویت کنیم، همچنین باید نسبت به تفویض اختیارات و منابع به مردم از طریق تعاونی‌ها با هدف تقویت کسب و کار تعاون بنیان، در راستای تحقق مردم سازی اقتصاد اقدام کنیم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داد: متاسفانه سند تعاونی که در سال ۹۲ ابلاغ شده به هیچ صورت اجرایی نشده است، اما در ماه گذشته بعد از حدود ۹ سال دولت نسبت به اجرایی کردن، اصلاح و تکامل آن اقدام کرد و جلسه تشکیل داد و ما متعهد شدیم نسبت به عملیاتی شدن صنعت تعاون اقدام کنیم.

عرضه نیروی کار با تقاضا و ظرفیت نیروی کار تطبیق ندارد

زاهدی وفا همچنین در مورد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توضیح داد: یکی از نقش‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد تطابق میان عرضه و تقاضای نیروی کار است، اما متاسفانه عرضه نیروی کار ما با تقاضا و ظرفیت نیروی کار تطبیق ندارد. به عنوان مثال در برخی از استان‌ها تقاضا برای نیروی کار وجود دارد، اما در برخی دیگر مازاد عرضه نیروی کار داریم بنابراین مهارت‌های لازم برای تطابق میان عرضه و تقاضا وجود ندارد بنابراین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید بتواند این خلا مدیریتی را در بازار کار پر کند.

وی ادامه داد: در همین راستا ما از هم افزایی آموزش فنی و حرفه‌ای با شرکت‌های زیرمجموعه برای مشتری محور کردن آموزش استفاده کردیم و طبق ابلاغیه‌ای که صورت گرفت لازم است برای تمام کارگران و کارکنان زیرمجموعه داشتن شناسنامه مهارتی الزامی است.

ضرورت در نظر گرفتن تدابیر جدی و جدید در الگو‌های بهداشتی و درمانی و در صندوق‌های بازنشستگی به دلیل میانسالی جمعیت

وزیر پیشنهادی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اگرچه ارتقاء امید به زندگی از ۵۵ سال به ۷۶.۲ سال از برکات تلاش برای ارتقای امید است، اما میانسالی جمعیت سبب شده ما در الگو‌های بهداشتی و درمانی و در صندوق‌های بازنشستگی تدابیر جدی و جدیدی داشته باشیم. در واقع زمانی که جمعیتی میانسال و کهنسال می‌شود بیماری‌های جدید بروز می‌کنند ضمن آنکه متاسفانه با افزایش بیماری‌های ناعلاج مواجه هستیم لذا در حوزه درمان حتما باید به این تغییر جمعیتی توجه شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما باید درخصوص نرخ جمعیت، تدابیر لازم را داشته باشیم، در ماه گذشته توسط مصوباتی که داشتیم نسبت به بیمه خانوار تلاش کردیم، برای ارتقای نرخ باروری در استان‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وزیر پیشنهادی کار گفت: در حوزه حمایتی نیز ما باید برنامه‌های جامع و کاملی داشته باشیم، متاسفانه به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی، ما با قشر قابل توجهی از آسیب پذیران از جمله معلولان و افراد بی سرپرست مواجهیم که تکلیف داریم براساس وظایف تعیین شده در قانون اساسی، اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و قانون جامع رفاه به این قشر مستضعف توجه کافی کنیم.

زاهدی وفا افزود: در حوزه یارانه‌ها نیز یکی از مشکلات ما این است که طی سنوات گذشته به سمت ارتقای پایگاه رفاه ایرانیان رفتیم، اما این پایگاه برای رسیدن به نقطه مطلوب ما فاصله زیادی دارد. یکی از رویکرد‌های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رویکرد حکمرانی داده محور است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که با اعمال شفافیت و استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و پنجره واحد و همچنین افزایش تعامل بین دستگاه‌های دولتی نسبت به ارتقای میزان دقت و تصمیم گیری، اقدامات لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: اصلاح دهک بندی و هدفمندی یارانه‌ها از مشکلات باقیمانده است که باید با قدرت نسبت به حل آن‌ها اقدام شود.

این وزیر پیشنهادی از سوی دولت سیزدهم ادامه داد: برای آنکه توزیع عادلانه ثروت صورت گیرد، حتما باید شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را تاسیس کنیم، شرکت‌هایی که دارای ساختار تعاونی هستند و اعضای آن شریک در سهام هستند. این شرکت‌های استانی توان آن را خواهند داشت که براساس آمایش سرزمین و نیرو‌های انسانی موجود در استان‌ها بتوانیم پیشرفت استانی را محکم و استوار ادامه دهیم.

زاهدی وفا تصریح کرد: ما باید بتوانیم چرخ پیشرفت کشور را در هر استان و در هر منطقه محروم به گردش درآوریم و نمایندگان دولت نسبت به آن کمک کنند. در این مسیر مجلس نیز باید نظارت لازم را داشته باشد.

وی درخصوص سوالات مطرح شده از خود در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت برای تصدی وزارت کار عنوان کرد: دوره تحصیلی من در سال ۱۳۶۹ در دانشگاه امام صادق (ع) به پایان رسید و پس از اخذ مدرک لیسانس در این دانشگاه به توصیه و تاکید ریاست دانشگاه حضرت آیت الله مهدوی کنی، پس از شرکت در امتحان بورسیه، عازم خارج از کشور شدم و در سال ۱۳۷۰ با مهاجرت، توانستم مدرک فوق لیسانس و دکتری را اخذ کنم.

هیچ یک از اعضای خانواده ام، تابعیت یا اقامت خارج از کشور ندارند

زاهدی وفا بیان کرد: در دوران تحصیل دانشجوی دکتری برای کمک هزینه تحصیل خود می‌تواند در دانشگاه تحصیل خود، تدریس نیز داشته باشد، بنابراین اگر در کارنامه من تدریس در خارج از کشور وجود دارد، مربوط به این دوران است.

وی درباره اینکه فرزندانش در خارج از کشور به دنیا آمده اند، گفت: در این رابطه مدارک کافی به دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌های مربوطه ارائه شده که فرزندان من هیچ گونه اقامت یا تابعیت در خارج از کشور ندارند و خود بنده و همسرم نیز برای اخذ تابعیت در خارج از کشور هیچ اقدامی نکرده ایم.

این وزیر پیشنهادی افزود: باید بگویم علی رغم اینکه فرصت‌های شغلی برای من در خارج از کشور فراهم بود، اما براساس تعهد و تکلیفی که برای کشور و دانشگاه‌های کشور متصور بودم، در کمترین زمان بعد از فارغ التحصیلی به کشور بازگشتم و افتخار دارم که در کشورم ایران خدمت کنم.

وی تصریح کرد: افتخارم می‌کنم که برای کسانی که در این کشور خون داده‌اند، خدمت کنم و افتخار من است که برای مردم این کشور خدمتی ارائه کنم.

زاهدی وفا در خصوص اموال خود نیز گفت: بر اساس آیاتی از سوره نسا اموال مایه قوام و قیام جامعه ذکر می‌شود و اگر در جایی این مطلب بوده است که بنده هیچ اطلاعی در آن اساسنامه نداریم اینجا استناد قرآنی است که بنده بر این باور هستم که عدالت هدف جامعه اسلامی باشد و ما باید برنامه ها، شالوده عدالت را در نظر بگیریم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همان گونه که اشاره کردم بنده نسبت به اینکه برای جمع اموال اقدام کرده باشم، اینگونه نیست و هیچ کوششی برای آن نکردم، زندگی من در ۴۰ سال گذشته بسیار شفاف است و تنها به حقوق معلمی دانشگاه اکتفا کردم و زندگی را با حقوق معلمی اداره کردم، اما بدانید که بنده وصی، امین و وارث پدری بودم که از ۶ سالگی کار و تلاش کرده، پدری که توانسته بود با سربلندی، عزت نفس در امور خیریه موفق و موید باشد و در محله‌ای که ما زندگی می‌کردیم خوشنام باشیم، درمانگاهی بسازد، شرکت‌های تعاونی محلی در اوج انقلاب برای توزیع مواد و کالا‌های اساسی شکل دهد و به امور خیر بپردازد و تقریبا بعد از انقلاب اسلام دیگر جز کار خیر، کار دیگری نکرد و اموال خویش را در کار خیر صرف کرد. از مهمترین توصیه‌های پدر ما زندگی با متوسط مردم بود.

وی بیان کرد: هنگامی که امکان بود در جماران بعد از حضور امام (ره) منزلی داشته باشند همیشه توصیه می‌کردند زندگی خود را در متوسط جامعه حفظ کند پس بنابراین آنچه در اموال به نام بنده وجود دارد خیلی متفاوت از این تعدادی است که این دوستان فرمودند نبوده و بابت انجام تکالیف شرعی و قانونی به من واگذار شد و همه این اموال مستند و مستحضر به احکام دادگاه‌های صالحه جمهوری اسلامی است.

زاهدی وفا افزود: آیا شما تصور می‌کنید جناب آقای رئیسی در مقام قاضی القضاتی، کسی را به مجلس معرفی خواهد کرد که خدشه‌ای در پاکدستی، صحت و سلامت مالی او وجود داشت باشد. بنده اینجا وظیفه خود می‌دانم در خصوص آنچه که دوستان فرمودند تشکر کنم، اما من در مکتب اخلاقی امام (ره) آموختم آنچه که موجب تخریب است را پاسخ دهم. ما یک تقسیم کار با خدا کردیم و امام نیز فرمود من از اسلام و مکتب دفاع می‌کنم و خدا نیز از من دفاع خواهد کرد و این تقسیم کاری بود که امام (ره) به ما آموخت و بزرگان انقلاب نیز همین مسیر را رفتند و ما هم شاگردان این مکتب، این مسیر را خواهیم رفت و در اینجا در پایان عرائضم ایام شهادت امام حسن عسگری (ع) را خدمت امام زمان تسلیت بگویم.

زاهدی وفا موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان نشد / رییسی: زاهدی وفا از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است / نماینده مخالف: دارایی وی ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است / نماینده موافق: رقبای وی بر پاکدستی و توان مدیریتی وی شهادت می‌دهند / زاهدی وفا: ما برای آحاد ملت ایران حداقل یک شغل ایجاد می‌کنیم / قالیباف: رئیس جمهور در اسرع وقت وزیر پیشنهادی کار را به مجلس معرفی کند

 

مجلس به زاهدی وفا برای تصدی وزارت کار اعتماد نکرد

محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.

زاهدی وفا ۱۳۶ رای موافق بدست آورد که با توجه به ۲۷۲ رای ماخوذه از نمایندگان برای تکیه بر صندلی وزارت باید ۱۳۷ رای یعنی نصف به علاوه یک را بدست می آورد.

در جریان شمارش آرا چند نوبت بازشماری انجام شد اما در نهایت محمدهادی زاهدی‌وفا نتوانست رای اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.

بر این اساس محمدهادی زاهدی‌وفا با ۱۳۶ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف، و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۷۲ رای اخذ شده نتوانست رای اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.

قالیباف در صحن علنی:رئیس جمهور در اسرع وقت وزیر پیشنهادی کار را به مجلس معرفی کند/ رسانه ها پیش از اعلام توسط تریبون رسمی مجلس از انتشار نتیجه آراء خودداری کنند

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی پس از عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأی اعتماد مجلس را کسب نکرد و همچنین انقضای مهلت سه ماهه مطابق اصل ۱۳۵ قانون اساسی و تبصره (۲) ماده ۲۴۰ آیین نامه داخلی مجلس، لازم است آقای رئیس جمهور در اسرع وقت نسبت به معرفی فرد جدیدی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت اخذ رأی اعتماد، به مجلس معرفی کند.

وی ادامه داد: لازم است نکته دیگری را نیز تذکر بدهم و آن اینکه خواهشمندم رسانه‌ها و مراجع رسمی دقت کنند چرا که درست نیست تا تریبون رسمی مجلس نتیجه رأی را اعلام نکرده خبرگزاری‌ها و دستگاه‌های رسمی نتیجه آراء را اعلام کنند، این کار جز آن که ذهن مردم را مشوش کند، نتیجه دیگری ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این کار نه اخلاقی است نه قانونی، ان‌شاءالله همکاران ما در خبرگزاری‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی دقت لازم را داشته باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۱۴
این آقا وقتی قراره وزیر بشه دیگه اینهمه هزینه و نمایش برای چیه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
واقعا 3000 هزار میلیارد داره از کجا اورده برسی کیند وبعد رای بدهید و تائید کنید
سعید
| Romania |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
دمش گرم. حقوق هاش رو پس انداز کرده شده سه هزار میلیارد تومن. منم اگر سیگاری نبودم الان این قدر پول داشتم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
رییسی: زاهدی وفا از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است
مثل عبدالملکی !!
ناشناس
| Romania |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
سه هزار میلیارد تومان؟ چه سفره ای داره انقلاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
واقعا چطور امکان دارد یک کارمند اینهمه ثروت داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اندوخته کردن سه هزار میلیارد تومن رو به روش پاکدستی بیان کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
مرگ بر بی حجاب دولت بشدت تمام با بی حجاب ها برخورد کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
عجب برکتی داره این مدرک دانشگاه امام صادق!!!

سه هزار ملیارد تومان؟؟!
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
دارایی وی ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد !!!!!!!
خدایا روزی نیست که بخاطر کمکت برای مهاجرت شکرگذارت نباشم
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
این اقا که قرار بود وزیر کار بشه به تنهایی ۳ هزارمیلیارد تومان دارایی داره !!!! انوقت درمورد من بازتشسته با ده میلیون تومان حقوق انهمه کش وقوس دادند تا چند غاز حقوقم را اضافه کنند
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
جالبه نماینده مخالف روی دارایی سه هزار میلیارد تومانی اش زوم کرده در مقابل نماینده موافق میگه ادم پاکدستیه !!!
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
سرایداری که سه هزار میلیارد تومان ناقابل دارایی دارد !!!! البته خودش گفته سه هزار میلیارد نیست همش هزار میلیارده !!!!!!!دلم برای خودم میسوزه که ۳۰ سال برای این مملکت خدمت کردم و الان با کلی منت و کش و قوس ۹ ماهه حقوقم ۱۴ میلیون تومانه !!!!
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
حتی اگر انروز را نبینیم که بخاطر این همه ثروت اندوزی در مقابل ملت پاسخگو شوید روز قیامتی هست و از حساب کشی خداوند نمیتوان فرار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
وقتی ایشون توانسته ظرف تنها ۳۰ سال

سه هزار میلیارد تومن ثروت جمع کند

حتما از تجربه و دانش و خیلی چیزهای دیگر برخوردار

هستند و چرا بهش رای ندادید ؟!!!؟

تا در مورد زندگی ۲۰ میلیون خان کاری که زیر ۷ تومن


حقوق زندگی زیر خط فقر و فلاکت زندگی میکنند

را در دستان پاک و تجربه و علم بگیرد ؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
چرا اینقدر این ۳ هزار میلیارد تومان را بزرگ میکنید؟؟!!!
اگر به دلار ازاد تبدیلش کنید میشه فقط ۱۰۰ میلیون دلار !!!! نمیتونید ببینید یک سرایدار پاکدامن ۱۰۰ میلیون دلار ثروت داشته باشه ؟؟؟!!!
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
ایشون سه هزار میلیارد تومان را از کجا آورده اند؟ پول ملت مقامات را حسابی فربه کرده . علی برکت الله.
بچه ها مثل بقیه مسولان انقلابی ، تابعیت دوگانه و مقیم کانادا و آمریکا. لذا باید سیصد رای موافق بیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
آقا وزارتش رو ول کن... الان اگر آقای ریئسی راست می گه باید ببینه این هزارام ملیارد تومان از کجا اومده؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
قانون از کجا آورده ای کی در این کشور اجرا میشه؟!!! هیچوقت،چون گر حکم شود ..........
پيشرفت در سفره و رفاه مردم بايد خودش رو نشون بده داداش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
سیاه نمایی نکن دلبندم قرار شده مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومن رو دم در خانه شما تحویل دهند.
آقای رئیسی درسته سطح تحصیلات شما پایین است ولی توهین به شعور ملت کافیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
تقصیری نداره این بنده خدا نمیدونه رئیس جمهور ایرانه
فکر میکنه باید بیاد تعریف کنه بره فقط
کدام دشمن ؟!
کدام پیشرفت ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
این ها در دنیای خیالی خودشان زندگی می کنند
یعنی خدایی رئیسی این حرفهای خودش را قبول داررد
از کی تا حالا به آمار بالای طلاق و رانت و رشوه و اختلاس و بیکاری و یاس و ناامیدی و تورم و فرار مغزها میگن: پیشرفت ؟!!!!!
هان ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اعتیاد هم بهش اضافه کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
از وقتی که ایشون آیت الله دکتر پرزیدنت شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
خوب اینم یکجور پیشرفت هستش و بهش افتخار میکنند.
آخه از این شش کلاسه چقدر توقعتون زیاده
علی کریمی در ❤ مردم ایران جای دارد .
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
علی کریمی در قلب امریکا و عزائیل ( اسرائیل) و ... هم جای دارد مثل قلب شما
حالا برو دلارها را تحویل بگیر کارت را کردی
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
آقای امبد، یعنی تمام کسانی که به علی کریمی اینجا مثبت داده اند حقوق بگیر آمریکا و اسرائیل هستند و شما با تعداد اندک رای های منفی انقلابی و وطن پرست؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
آقا امید!یکی دلار می گیرد یکی ساندیس!باید ببینی هر کسی چقدر برای خودش ارزش قایل است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
از نظرات مشخصه چند درصد طرفدار شما هستند.زیر ده درصد1
رئیس جمهور ما هنوز معنی کلمه پیشرفت درک نکرده فکر میکنه همون تورمه بخاطر همین هر روز مقدارشو زیاد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
منظورش از پیشرفت مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومنه
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
مثل شما که هیچی را درک نکردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
انشالله امسال کلاس هفتم را که بگیره معنیش را شاید تا
.مقداری به فهمه
علت خشم دشمنان، بی اثر بودن تحریم‌ها و پیشرفت کشور است!!!
خیلی آدم باید .. تو این شرایط این اظهارات رو بگه
واقعا شرایط مردم و جوانان رو نمیبینن یا نمیخوان ببینند
مردم به سختی دارند زندگی میکنند
شاید شرایط زندگی خودشون رو با مردم مقایسه میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
به خاطر ۷ میلیارد دلار ازاد شده جشن و شادی برگزار می کنند و می گویند تحریم ها اثری نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
کدوم دشمن؟ باز که توهم زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
وقتیکه وزیر محرومانش حداقل سه هزار میلیارد تومان اموالش هست و در واقع جز مرفه هان بی درد است بدیهی است که فقط خود و اطرافیان خود را می بینند وبس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اینا در ی دنیای فانتزی و خیالی زندگی میکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
از کدام پیشرفت .......
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
البته برای سرایداری که ۳ هزار میلیارد دارایی داره تحریم بی اثره
این چه پیشرفتی است که کسی احساسش نمی کند. مثل همون لباس پادشاه شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
باید مثل روزنامه کیهان بصیرت داشته باشی تا ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
نیازی نیست که من وشما آنرا احساس کنیم؛؛؛؛وزیری که ثروتش بین 1000 تا 3000 میلیارد در نوسان است پیشرفت را با گوشت وپوست واستخوان احساس میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
گشت ارشاد می گیردتا
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
پیشرفت داریم برای فرزندان مسوولین چه در ایران و چه در خارج
با تظاهرات آرام و بدون اغتشاش که بهتر می تونند به هدفشون برسند. پس اغتشاش کار کیه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
منظورم دشمنا بود. یعنی دشمن ما کاری می کنه که تظاهرات خودجوش به اغتشاش و سرکوب کشیده بشه؟
اشتباه نگو مومن
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
مومن؟؟؟؟
داراییی وزیر 3هزار میایارد تومان! اونوقت این به فکرمردم هست؟ این جامعه مستتضعفانه؟
بی سواد ؛ پس علت خشم مردم چیه ؟
يعني دلار 34 هزار تومان پيشرفت محسوب ميشه نميدونستيم رسما فكر كردن .......
ما هم دوست داریم تجمعات آزاد و بدون ترسی داشته باشم و در آرامش خواسته هامون رو بگیم و همه معترضین هم حضور داشته باشند. دیگه بهانه ای برای سرکوب و انحراف خواسته ها هم نیست.

اغتشاش عامل سرکوب و ایجاد ترس و دو دستگی در مردم و نهایتا به ثمر نرسیدن خواسته هاشون هست. سوال من اینه آیا این هدف مردم است؟؟!!
بزارید با آرامش اعتراض کنیم و اعتراض رو هم گوش کنید.
تابناک جدی میگی؟
3 هزار میلیارد تومان دارایی داره؟

وای خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
انتخاب زده 100 هزارمیلیاردتومان !!!!!!!!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اون موقع من بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی پول ندارم با 6میلیون مستمری لباس برای زن ودخترم بخرم.30سال سابقه مستمری 6میلیون
وقتی ۶ کلاس داشته باشی و صدات بزن دکتر که پیشرفت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
حقققققققققققققققققققققققق
لطفاً دبيرستانها و دانشگاه ها را تعطيل كنيد تا ملت سوادشان از رئيس جمهور بيشتر نباشد.
رئیسی به نظر میرسه اخیرا خودت بیشتر از همه خشمگین هستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
خشمگین به سبب وجود صتدلی های خالی در سخنرانی
این آقا تازه از آمریکا برگشته فکر کنم اشتباهی داره پیشرفت های آمریکا را میگه.
اينها بِه كدام كشور مي خواهند پناهنده شوند؟ من كه در شهر هانفر المان دنبال ادرس دختر محمد رامين مي گردم.
وقتی سخنرانی میکردی و عکس نشون میدادی ؛ صندلی ها همه خالی بود .
کدام پیشرفت ؟!
قطعا دشمنان سعی میکنن روی آتش بنزین بریزن اما ریشه مشکل در درونه. باید برای بحث حجاب به شکل مسالمت آمیز راه حلی پیدا کرد. میشه مثلا یک نظرسنجی کرد و اگر اکثریت با حجاب اجباری مخالف بودن اون رو به تدریج برداشت. یا مثلا اینکه اگر کسی یک شال هم روی سرش داشت کاریش نداشته باشن که حالا حجابش کامل نیست.
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
خواسته های بحق مردم را تا سطح حجاب رفع حجاب اجباری تنزل ندهید... مردم آزادی می خواهند، مردمم نان می خواهند، کار می خواهند، تعامل مثبت با همه دنیا می خواهند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
دداداش شما فکر کنم خیلی وقته اینور نیستی!اوضاع خرابتر از این حرفهاست!
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
خواسته های مردم زیاده ولی الان مهمترین معضل اختلاف برسر حجابه اگر این حل بشه میشه به تدریج بقیه مسائل رو هم حل کرد از جمله مسائل اقتصادی
سه هزار میلیار تومان دارایی ؟ شما را به خدا فقط بگویید از کجا و از چه راهی بدست آورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
تازه یارانه هم بهش تعلق گرفته!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
معلومه دیگه کارمند ی
یا ما درک درستی از مفاهیم کلمات نداریم
یا اینها به یک زبان دیگر صحبت می کنند!!!
ما هنگام انقلاب محتاج هزاران پزشک هندی و پاکستانی و .. بودیم< بیشتر شهرهای ایران برق پایدار نداشت روستاها که بماند کمتر از پنج درصد مردم از گاز طبیعی برخوردار بودند وضع اب هم همینطور بود طول راههای کشور در چند دهه اخیر بیش از پنج برابر شده است و راه اهن هم همینطور در بسیاری کالاهای اساسی نظیر فولاد و مس و الومینیوم و ... به خودکقایی و صادرات رسیده ایم. طبق اعلام سازمانبهداشت جهانی یکی از بهترین شبکه های بهداشت و درمان جها را داریم < صدها کیلومتر مترو ایجاد شده در گذشته یک متر ان هم نبود< در تولید بنزین به خودکفایی رسیده ایم و از فروش نفت خام کاسته شده و صنایع پتروشیمی پیشترفت دهها برابری داشته است. چهره شهرها با ایجاد خیابانها و پلهای بسیار و پارکها کاملا عوض شده است در زمینه فناوری های جدید مانند نانو و بیو تکنولوزی که عقب ماندگی از گذشته نبوده است جزور کشورهای برتر در جهان هستیم سطح سواد عمومی و عالی در کشور پیشرفت بسیاری داشته و .... اینها همه پیشرفت است . مشکل این است که از بس برای ما سیاه نمایی می شود حتی چیزهای خلیلی اشکار مثل بهتر شدن چهره شهرها را هم نمی بینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
من هم اضافه می کنم برادر: زمانی که انقلاب کردیم موبایل نبود اینترنت نبود کره خودروساز نبود ترکیه فلان نبود امارت و دوبی نبود و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
ببخشید شما توقع دارید بعد از چهل سال و پیشرفت خارق‌العاده دنیا با این ثروتی که ایران داره ما هنوز محتاج پزشک باشیم؟؟؟ یه کم فکر کن عزیز من
مردم دارن به کره ماه سفر می‌کنند ، متوجهی کره ماه .
بعد میگی ما پزشک داریم مترو داریم!!!!!
ما با این ثروتی کشورمان باید از آمریکا جلوتر باشیم
hosein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
احتمالا اقا زاده هستی که از هیچ چیز خبر داری و در ناز و نعمت هستی لطفا با سایر کشورهای منطقه مقایسه کنید و بعد اظهار فضل من ناشناس
پیشرفت داره از در و دیوار کشور میباره !!!!!!
-- چه خبر برادر ؟
-- در اخبار آورده اند كه رييس جمهور گفته : تحريم ها بي اثر بوده و علت خشم دشمنان همين است !
-- عجب ! ياللعجب ! پس با اين حساب ديگه حرفي براي گفتن نمي ماند ! برويم كه صدتا كار داريم ! كاري نداري حميد آقا ! ... سلام برسون !... وايسا ... وايسا حميد خان ! يادم به آقا تيمور افتاد ، پشت كاميونش نوشته بود :
-- آتش بگير تا بداني چه ميكشم ! .. بيچاره آقا تيمور چه مي كشيده و كسي هم نمي دانسته !
-- يادمه .. آقا تيمور ... خوب يادمه ! خدا رحمتش كنه ! خدا اموات شما هم بيامرزه !
-- خدا رفتگان شما هم رحمت كنه !! ... همه اسيران خاك !!
آقای رئیسی منظورتون از پیشرفت ساخت موشک است ؟ یا تامین امنیت ، بهداشت ، اقتصاد پیشرفته ، محیط زیست نابود شده همچون دریاچه ارومیه ، رودخانه کارون ، هامون ، تالاب انزلی ، اشتغال جوانان ، توسعه فقر ، فحشا،بی عدالتی و ظلم و…
یاد احمدی نزاد افتادم
پیشرفت از این بیشتر ؟!
۶ کلاس داشته باشی و صدات بزنن رئیس !!!!
پیشرفت رو تو این مملکت با پوست و گوشت و خونمون داریم لمس می کنیم. وقتی صبح بیدار میشیم میریم سر کار و بر میگردیم خرج میکنیم . از زندگی با شادی لذت می بریم . جناب تو مملکتت دارو پیا نمیشه . آموکسی سیلین چیه نیست. سرم چیه پیدا نمیشه . چی میزنید شماها که می بره شما رو به سوئیس فکر می کنید اینجا سوئیسه.
علت خشم دشمنان رو فرمودید علت خشم مردم خودمون رو هم بفرمایید لطفا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
وای خیلی باحال گفتی.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
مردم خودمون که خشم ندارن. همه چی گل و بلبله
کاش جناب وزیر یه این رقم ناچیز بسنده می‌کرد وکارو وظیفه اش را نسبت به محرومان درست انجام می‌داد براستی بقیه صاحب‌منصبان چی وچقدر اندوخته از سفره رنگین محرومان دارند که دلواپس این وزیر محرومان هستند که هنوز پا به این میدان پر درآمد نگداشته است؟
دقیقا مساله اعتراض به تبعیض و بی عدالتی و فقر و گرانی و بیکاری و رانت و فساد است بقیه بهانه هستش این اعتراضات نتیجه سالها عدم پاسخگویی هست اما دریغ از گوش شنوا
هدف مسئولین با حرفاشون فقط رفتن روی اعصاب ملته. علتش واقعا برای من جای سواله؟
«وضعیت کشاورزی در روزی که دولت آغاز به کار کرد، منفی ۵.۸ درصد بود»

تابناک جان، رحمی به خوانندگانی که مثل من از ضریب هوشی چندان بالایی برخوردار نیستند بکن و بعضی جملات جناب رئیس جمهور را تفسیر کن تا از لذت درک سخنان پرمغز ایشان بی نصیب نمانیم.

ما بیسوادها تا حالا فکر می کردیم که فقط کمیّت ها هستند که می توان آنها را با اعداد بیان کرد و نه کیفیت ها. برای همین به شدت سر در گم مانده ایم که چگونه «وضعیت» یک چیز می تواند با عدد و رقم بیان شود.
اندر حكايت بي اثر بودن تحريم ها !
-------------
--- ... عبدالحسين خان ! چرا اين جوري رنگ پريده اي ؟ ... خداي نخواسته طوري شده ؟ دهانت خيلي خشك شده ... كاش يك جرعه آب پيدا مي شد ... حالا چرا دستت اين جوري ميلرزه ؟ ... خداي نخواسته لقوه و پاركينسون نگرفته باشي ؟
-- نه برادر ! كاش پاركيسون گرفته بودم ... لقوه گرفته بودم .. داريم از دندون پزشكي مي آييم ، دكتر صبيه -- همين دختر م را عرض مي كنم -- را معاينه كرد ، گفت دوتا دندونش عصب كشي مي خواد و اون يكي نميدونم چي چي مي خواد ... روكش مي خواد ... اسم آمپر لنت آورد و مشتي كلمات قلنبه سلنبه ، كه اصلاً نفهميدم چه مي گفت ..انگاري داشت يك خارجي حرف ميزد ! آخرش نه گذاشت و نه برداشت و با خونسردي كفت : مجموعاً ميشه ١٧ ميليون ! آقا مختار شما جاي من بودي لقوه نمي گرفتي ؟ ...
-- عجب ! ... خيلي مطلبه ... ! خيلي خيلي مطلبه ! خدا صبري بهت بده مش عبد الحسين ! ... حالا چاره اين نيست ! دختر خانوم دم بخته ! ميگم حالا يك كاري بكن ! ... قرضي ...تقاضاي وامي ! اگه تو خونه تك و طلايي داشته باشين عيال را راضي بكن بفروشه ! ... حالا چرا اين همه گرون ؟
-- دكتر ميگه تحريمه !... همه مواد تحريمه ... بايد با دلار حساب كنيم ! ..مگه حقوق من با دلاره ؟ ميدوني برادر اين پول حقوق دو ماه منه ! حالا اين خرج را بكنم ، اين دو ماه باد هوا بخوريم ؟ از كجا بياريم ؟
-- چه بگم همسايه ؟ دعا مي كنم عبد الحسين خان ، خدا برات خوش بخواد ! ... تنت سالم باشه و سايه ات بر سر خانواده محترم مستدام ! ... كاري نداري برادر ؟ !
طبق فرمایش حضرت علی (ع) هر کجا کوه ثروتی یافتید بدانید که در کنار آن دره فقری وجود دارد. اکنون نیز کوه ثروت نزد دولتمردان است و دره فقر و فلاکت در دست مردم. اموال سه هزار میلیاردی وزیر پیشنهادی قطره کوچکی از دریای ثروت است
ثروت در اسلام بد نیست ولی بررسی کنید سه هزار میلیارد از کجا امده و نتیجه را به مردم بگوئید و بعد تائیدشان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
همش رو با عرق جبین کد یمین به دست اورده . مدیون منی اگه فکر کنی رانت خواری کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
دوست عزیز لیست دارایی های این اقا رو ببینید چند تا باغ و ویلا و اپارتمان داره. همین امروز روزنامه کبهان صحبت از انقلابی های کم توقع کرده
چی میگی بابا شیش کلاسه ؟ چی میگید کلا شماها ؟ صدای مردم رو نشنیدید نه ، اوکی
تعامل خوبی با دولت و مجلس در مدت سرپرستی وزارت رفاء داشته
جتما از اضافه شدن حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری هیچ حرفی نزده است
206 شده 400 میلیون بعد میگه تحریمها بی اثره
آقای رئیسی لطفا موضع خودتو مشخص کن ببینیم شما در مورد کدوم کشور صحبت میکنی چون من که تو ایران هستم این پیشرفت رو چند ساله حس نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
چرا نمی بینید؟ قیمت مرغ در یکسال ۳۰۰ درصد پیشرفت داشته این فقط یک نمونش
کسی که ۳ هزار میلیارد پول دارد چه کاری برای رفاه اجتماعی می تواند انجام دهد و دیدگاه او نسبت به کار چیست چگونه می تواند کارگری که ماهیانه ۶ میلیون حقوق میگیرد درک کند اصلا این آقا در این مملکت فقیر چگونه به این دارآیی رسیده ؟؟؟
خدا به برکت
سه هزار میلیارد؟
بیچاره مردم
ای روزگار
وقتی سخنان مسئولین سیاسی ، نظامی و اقتصادی کشور را رصد می کنم فقط به یک چیز می رسم (توهم مضمن درمسئولین کشور - ندیدن عمدی مسائل و مشکلات بنیادین و تغییر صورت مسئله به شکل دلخواه )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
حرف هاتون عالی ولی مزمن درسته
پرونده فولاد مباركه به كجا رسيد مومن؟
"رییسی: علت خشم دشمنان، بی اثر بودن تحریم‌ها و پیشرفت کشور است"!
چگونه است چند دوره است که روسای جمهور همین جمله تکراری و کلیشه ای را می گویند و جالب است که اثرات این پیشرفتها در زندگی روزمره مردم مشاهده نمی شود که هیچ!اوضاع روز به روز بدتر هم می گردد!
اینم آخر و عاقبت کانادا رفتن و ...
دارایی 3000 میلیارد از کدام فعالیت اقتصادی کسب شده ؟
وزیر میلیون دلاری چگونه می تواند درد کارگر بیکار را بفهمد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
ایشون هم کارگری کرده این پول هارو جمع کرده شما بلد نیستی جمع کن برو!!!!
نماینده ها دنبال کسی هستند که به آنها امتیاز بدهد
پاکدست صدهزار میلیارد تومنی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
خوب نیست ادم بخیل باشه:))
کسی که ۳۰۰۰ میلیارد تومان ثروت دارد کجا می تواند بفکر کارگر باشد
واقعاکه رییس جمهور بیسوادی داریم...اصلا میدونه معنی پیشرفت چیه بنده خدا !!!
عدم رای آوری وزیر پیشنهادی آقای رییسی در مجلس نشانگر آن است که شخص رییس جمهور حتی در مجلس هم در اقلیت میباشد. بنابراین مصلحت در استعفای ایشان و انتخاب رییس جمهور جدید است.
آخه چطوریه ابر پولدار واسیه وزیر معرفی میشه؟این همه پول رو پچطوری بدست آورده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
رو زمین کشاورزی کار می کرده از صبح تا شب بیل می زده
بنده خدا زاهدی وفا گفته که 1000 میلیارد تومان بیشتر دارایی نداره و سرایداره . ما بازنشستگان بر خود واجب دانستیم که مقداری از خود ماهانه خود را بعنوان انساندوستی به نامبرده اهدا کنیم .
جتی ذره ای شک ندارم که در ایران با پاکدستی میشه 3000 میلیارد دارایی کسب کرد
در انقلاب مستضعفین کسانی با سه هزار میلیارد تومان که معلوم نیست چگونه بدست آمده است به وزارت و صدارت می رسند و خود را دشمن سرمایه داران می دانند. این دوگانگی را چگونه توضیح می دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
یادت نیست تعریف مستضعف عوض شد؟
نماينده مخالف : دارايي وي سه هزار ميليارد تومان بر آورد شده است !!
--------------
از عجايب روزگار يكي هم اين كه كسي كه دارايي اش سه هزار ميايارد تومان بر آورد ه شده ،بشود وزير مثلاً بازنشستگان ! !! ... خدا وكيلي اين آقا مي تواند مشكلات بازنشستگان را حس كنه ؟ ... نداري ...
فقر ... قرض ... وام ... قناعت ... حسرت ... نااميدي ! .... هي ي ي ي ي ي ي روزگار !!
کابینه ۶ کلاسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
عوضش جند هزار میلیلاردیه . عیبش رو گفتی هنرش رو هم بگو !!!!!!1
این آقای وزیر پیشنهادی را ولش کنید یک نفر بچسبه به اموال ایشان که از کجا اورده . بدبخت مردم
دانش زاهدی وفا هم مثل دانش توست ۶ کلاس دکتر
یکی رییس جمهور رو از سوییس خارج کنه بیاره ایران
برای انجام تکالیف شرعی و قانونی این اموال را به من داده اند تو را بخدا یکی این را برام توضیح بده یعنی چی برای تکلیف شرعی و قانونی به ما پس چه میرسه ایا یک اپارتمان در پایین شهر بخاطر انجام تکلیف به ما خواهد رسید اینها چی میگن من فوق لیسانس در رشته های درمانی دارم ولی معنی این جمله را نفهمیدم اگه کسی متوجه شده توضیح بده ثواب داره خدایا......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
بنده خدا گیر افتادیم اونهم گیر چه کسانی. خدا فقط به دادمون برسه. هیچ پشتیبانی نداریم. من که هر روز ارزوی مرگ میکنم
وقتی نصف نمایندگان انقلابی به وزیر ۳۰۰۰ میلیاردی رای می دهند!!!!!!!
سه هزار میلیارد تومن ... یا حسین
۳۰۰۰ میلیارد ؟ کن اینو با این قیافه تو خیابون ببینم حتما بهش کمک مالی میکنم . به قیافش نهایتا میخوره یه پراید و خونه اجاره ای داشته باشه .
راستی اینا چطوری اینقدر ثروتمند شدند ؟ نکنه وقتی مردم رو به بهشت و آخرت وعده می‌دادند خودشون داشتن از هر طریق ممکن مال اندوزی می‌کردند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
نکنه؟ تازه شک هم داری؟
3000میلیارد؟؟؟یا خدا
این بابا با فوق الهیات رفته دکتری اقتصاد خونده؟چطوری؟
افزایش حقوق بازشستگان گویا نیست .و باید میگفت متناسب با نرخ تورم حقوق بازنشستگان افزایش یابد نه مثلا 10 درصد بعلاوه 500 هزار تومان. انشالله نفر بعدی به این موضوع توجه می کند.
دارایی زاهدی وفا ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است
عیبی نداره
اقلا مال ایشان معلوم است
مال بقیه که نامعلومه و ...
عجیب از پیشنهاد اقای رییسی است که فردی رو برای وزرارت اعلام میکند که فرزندانش در کانادا ی دشمن هستند مثل خانم خزعلی که فرزندانش هم در بلاد کفر زندگی میکنند درد مردم همین چیز هاست
اینکه دوتامرغ 400هزارتومان ،پیشرفته؟
توسلی افزود: بنده در جلسه نیز به ایشان یادآور شدم که براساس برآوردی که انجام دادم اموالش ۳ هزار میلیارد تومان است. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اخه چرا
۳ هزار میلیارد تومان؟ این یکی واقعا خوب پیشرفت کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
مدیون منی اگه فکر کنی رانت خواری کرده
دارای این مسئول گمنام 3000 میلیارد تومان هست. بعد بگید چرا مردم میریزن توی خیابون. بعنوان مهندس و تحصیل کرده مملکت با 20 سال کار کل داریی ام 3 میلیارد نمیشه. الان هم سه ساله بیکارم دنبال کار میگردم. با سیلی صورتم را سرخ میکنم. شرمنده زن و بچه ام هستم. آیا واقعا درک میکنید این جملات را؟ آیا مسئولان مملکت خبر از اوضاع معیشتی مردم دارند؟ این وضعیت تحصیل کرده مملکت هست وای به حال بقیه
هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
سرمایه وزیر پیشنهادی رئیسی : هزار میلیارد !!!!!!!!!!!
اونوقت میگن :
رئیسی حامی مستضعفین !!!!!!!!!!!!!!!!!
حتما رقباش بیشتر دارایی جمع کردن
سه هزار ملیارد ثروت دارد. این آدم نه به درد مردم میخورد نه درد مردم را کشیده است.
نماینده مجلس مخالف وزیر پبشنهادی کار : زاهدی وفا ، صد هزار میلیارد تومان اموال دارد / او می گوید همه این اموال هزار میلیارد تومان است !!!!!!! حقوق کارگر 5 میلیون تومان !!!!!!!!!! آرمانهای انقلاب کجاست ؟ مسئولین محترم پاسخ بدن ؟
یکی نیست بپرسه اینهمه ثروت را از کجا اورده احتمالا یا هم سن وشاید هم چند سالی بزرکتر از من باشد ؟
من از کودکی کارکردم درس خواندم ولیسانس گرفتم ویک فرزند هم بیشتر ندارم 52سال هم سنم است ولی هنوز یک خانه 60متری ندارم یک زمین ویا باغ 100متری ندارم فقط دارایی من پول پیش خانه به مبلغ 320میلیون با اجاره 5میلیونی ویک خودرو پارس مدل 95می باشد ؟
حالا پیدا کن پرتغال فروش را ؟.!
وزیر پیشنهادی دولت محرومان بطور متوسط در ۴۳ سال سالی ۷۰ میلیارد تومان درآمد داشته !!!!!!!! واقعا یک اقلیتی که حاکم هستند چقدر نبوغ دارند که این همه سرمایه پیدا می کنند شما ها که اینقدر نبوغ دارید که ماشالا خودتان و کل فک و فامیلتان هزاران میلیارد سرمایه پیدا کرده اند چرا کشور به این روز افتاده است؟ چرا دهها میلیون مردم ایران زیر خط فقر رفته اند؟
ربط فقیر شدن مردم ایران با پولدار شدن شماها چیست؟؟؟؟؟؟
136 رای موافق, 125 رای مخالف و 9 رای ممتنع جمعا می شود 270رای. 2 رای الباقی کجاست؟
اول انقلاب که بود ادعا می کردن حاکمان باید در سطح فقیرترین افراد جامعه زندگی کنند تا آنها فشار را حس نکنند از قول امام علی می نوشتند که هیچ ثروت انبوهی جمع نمی شود مگر آنکه حق هزاران نفر پایمال شود به مستضعفان وعده میدادند شما که در فقر نگه داشته شده اید از فقر نجاتتان می دهیم .
امروز پس از چهاردهه معنی مستضعف را عوض کردند و با پررویی تمام گفتند منظور از مستضعف اولیا خدا هستند نه مردم فقر !!!!و می بینیم کسی که به عنوان وزیر معرفی شده در عین اینکه کوچکترین تخصص و مهارتی نداشته است 3000 میلیارد تومان دارایی دارد!!!!! این یک کاندیدای وزارت است آن هم از دولتی که ادعا می کند دولت محرومان است !!!!! بعد برای چهارتا سطل آشغل پیراهن عثمان علم کرده اند که واویلا امول عمومی تخریب شد
نه مخالفان و نه موافقان مواضع درستی نداشتند. موافق می گه نگاه کنید هر گاه آمریکا با امری موافق بود شما مخالف باشید خوب آمریکا که گاو نیست و میتونه برعکس موضع بگیره. مخالف میگه ایشان ثروت زیاد دارند و نمی توانند محرومان را درک کنند این هم اشتباهه ما مدیرانی سراغ داریم که از فرش به عرش رسیده اند اما هنوز هم محرومان را درک نکرده اند و بیشتر و بیشتر در حال خوردن هستند. اونی که ثروتمنده چشمش سیرتره و کمتر دچار اختلاس می شه
من پیشنهادم به کاندید وزارت اینه که تو این وضعیت . مقداری از املاک رو به دلار و سکه تبدیل کند . اینکار براش مفیده !!!
یک معلم ریاضی اول دبستان برای برگزاری کلاس شمردن به مجلس معرفی شود.
با سلام کسی منکر پیشرفت نیست
ولی در این موقع از زمان بیان یه کسی رو بیارن که سه هزار میلیارد تومن دارایی داره بیارن وزیز کنن
بعد به مردم بگن اعتراض نکنن
به نظر شما بین فقر بیش از ۶۰ میلیون نفر از شهروندان ایران و تورم و گرانی و ثروت های این افراد چه رابطه ای وجود دارد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
هیچ رابطه ای! ما بلد نبودیم با حقوق کارمندی۳۰۰۰ میلیارد پول جمع کنیم اونا بلد بودن
خسته شديم از اين همه پيشرفت
پيشرفت نخواهيم كي را بايد ببينيم
سه هزار میلیارد دارایی؟
از کجا آورده؟
حساب به نام زن و فرزند و عمه و اینا چطور؟
اگر شما از سه هزار میلیارد خبر دارید
شک نکن سی هزار میلیارد هم مخفیه
واقعا مجلس انقلابی خیلی دفاع جانانه ای از وزیر پیشنهادی کردن. شایستگی هاشون رو در عمل و حرف هاشون میبینیم. گفتن که گرین کارت ایشون مربوط به زمان دولت قبل هست و نه دولت انقلابی!! ظاهرا در دولت آقای روحانی با اسلحه ایشون رو تهدید کرده بودن که گرین کارت بگیرن!! واقعا چی فکر کردین با خودتون؟! اصلا وزیر انقلابی! چرا باید بره گرین کارت بگیره؟!!
ملت بیچاره فکر کردن رییسی میاد نجاتشون میده با معرفی چنین وزرایی با ثروت صدمیلیارد تومن باعث میشه نمک روی زخم ملت بریزن
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
من خدا شاهده و به جون بچه هام اینطور فکر نمی کردم و این روزها رو می دیدم . فعلا روز خوشمون هست
من با 46 سال سن ؛ مستاجر ، ماشين ندارم و كل سرمايه و پس اندازم ، يك ميليارد هست ، يعني 138 هزار سال ديگه طول ميكشه كه بتونم سرمايه م اندازه جناب زاهدي وفا بشه ....
حالا این پاکدسته 3000 میلیارد دارایی داره
وای به حال بقیه که پاکدست نیست
وای به حال مردم که چنین وزرایی ، چنین نماینده هایی و چنین مسئولانی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
حالا هی برین صف بایستین رای بدین تا داش حسبن تعبیر و تفسیرش کنه
آقا این رئیسی عجب رئیس جمهوریه هنوز دوسال نشده ایران را به این پیشرفتی رسانده. لطفا به اظهارات زمان تبلیغات و اوایل کارشان را نگاه کنید
با عرض سلام عامل اصلی اغتشاشات اینستاگرام است برای همیشه فیلتر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
الان که قطعه پس چرا شلوغه؟
قوه قضاییه باید از نمایندگان مجلس بازخواست کنه که چرا نتونستند مساله حجاب رو جوری حل کنند که کار به اینجا نکشه. نماینده مجلس که قرار نیست بشینه از پست و مقامش سود ببره باید مشکلات جامعه رو هم حل کنه.
به شما اینجا ناهار هم داده اند؟
خدا را شكر كه سرايدار سه هزارميلياردى!! وزير محرومان نشد
سلام
کاشکی دادگاهی تشکیل می‌شد وازنامبرده به صورت علنی درخواست میشد اینهمه ثروت ازکجا آورده،؟
خیلی جالب است که حداقل دارایی سه هزار میلیارده .واقعا با اطلاع از دارایی ایشون حالا کمی کمتر ویا بیشتر.ایشون را به مجلس جهت وزارت معرفی کردند ابتدا نباید بپرسند دارایی ات چقدر است و از کجا اورده اید
تحریم بی اثره؟!!
پس واسه چی می‌رسد مذاکره کنید!!
آخه ۳هزارمیلیاردتومان ازکجا آوردید؟ارثیه پدری بود؟چرازمان جنگ برای رزمنده های اسلام خرج نکردید؟چرا مردم و تهییج میکردید پیرزنی که ۲لنگه النگو داشت،النگوهاشو درراه رزمنده ها بده ولی خودتون هیچ....
سه ماه افزایش حقوق هارانگه داشت خداازش نگذره خیلی خوشحال شدم دم نماینده هاگرم
دوستان کجا زندگی می کنیم وزیر پیشنهاد میدن با دارایی سه هزار میلیارد تومان اول از دانشگاه امام صادق یهوه از معارف میره دکترای اقتصاد باور کن نمایندگان اگر روحشون میشد تایید میکردند دیگه دیدند نمی تونن لاپوشانی کنن
اقای رئیسی خسته شدیم از اینهمه تناقض گویایی شما لا اقل به منشی هات بگو حرفهات یادشت کنن برات بخونن که کمتر تناقض گویی کنی میگی وزیر با تجربه و دانش هستند پس بقیه رو که انتخاب کردی رو چه اصولی بوده مثل وزیر راه
خدایا به داد این مملکت برس
نه گفتن به رئیسی است.
واقعا چرا سیستمی نیست که از ایشان سوال کنند که از کجا آورده اند؟ دارایی ایشان چند هزار سال حقوق یک کارمند عالیرتبه است؟
از کجا آورده ای ای خدمتگزار اعظم ملت فقیر
یک عده میگن مساله اصلی ما حجاب نیست و انواع مشکلات دیگه مثل مشکلات اقتصادی و فساد و غیره است. اما حجاب برای طبقه متوسط مساله بسیار مهمیه. حلش هم بسیار راحتتر از بقیه مسائله. اگر این مساله حل بشه طبقه متوسط امیدوار میشه و کمک میکنه برای حل بقیه مسائل از جمله مشکلات اقتصادی و فقر. اما اگر مساله حجاب حل نشه ناامیدی گسترش پیدا میکنه و حل بقیه مسائل هم مشکلتر میشه.
اولا ایشان امام صادقی بوده و ثالثا در وزارت اقتصاد و‌دارایی پست بالایی داشته است . بنابراین چنین سرمایه ای اصلا جای تعجب نداره . فکر میکنید امثال ایشان وامثال صادق محصولی و بسیاری دیگر از جمله اخوندی و‌وابستگانشان و صدها مورد از این دست از کجا آورده اند . حتما رانت و رابطه و همچنین دسترسی به اطلاعات مهم اقتصادی و طرح های دولت و مجلس می‌تواند یکشبه یه آدم را زیر پرو کند .
بعد اینها در انتخابات قبلی کنار روحانی نشسته بودن و هی 4 درصدی 4 درصدی میکردن برای مردم!!!
جالبه که به تنها چیزی که اشاره زیادی نشده برنامه وزیر پیشنهادی برای بهبود وزارتخانه است ، داشتن ثروت زیاد لزوما مشکلی نداره مگر کسی ثابت کند از راه نامشروع بدست امده.
من مفلوک با 28 سال سابقه کار دولتی و فوق لیسانس وزن وبچه هنوز نتوستم یک واحد 50 متری در پایین شهر بخرم وشب وروز سرکوفت می شنوم آن وقت یکی حرف از پیشرفت می زند وفردی 3 هزار میلیارد تومان ؟
ما با یه میلیاردش میتونیم یه سقفی بالا سرمون داشته باشیم !
خداييش به اقاي رييسي بگن 3000 ميليارد را را با صفرهاش بنويسه بلده ؟
با این سرمایه و سوابق قبلی تا تهش و میشه خواند
فردا مجلسيا ميگن امار نماينده غلط بوده مثل فولاد مباركه
زاهدی وفا این همه پول را از کجا آورده است؟؟؟؟؟
ماشالله ارقام مشهود ثروت مسئولین دلسوز ۳هزار میلیارد فرزندان در کانادا وزیر هم میشد چه کولاکی می‌کرد این دلسوز محرومان که حیف شد رای نیاورد cc
این کارها برای مردم نان واب وشغل وارامش نمی شود بلکه باعث .........میشود
خودم‌ و همسرم‌ فرهنگی‌ بازنشسته ایم‌ یکدستگاه‌ اپارتمان‌ در شهرستان‌ و‌ یکدستگاه‌ اتومبیل‌ وطنی‌ !
۳۰۰۰ملیارد !!!
بغلت.. ..
واقعا جای تاسف داره برای مجلس انقلابی
وزیری که از پابرهنگان است در وزارت بیشتر دنبال کفش خوب برای خودش خواهد بود پس برای مردم جورابی هم نمیخواهد!! بگذارید حداقل یکی بدون فکر کردن به مشکلات خانواده اش و کسب درآمد برای خودش بر کرسی وزارت تکیه بزند تا مشکل مردم را بلکه راحت تر حل کند
من با سر مایه اش کاری ندارم
ولی خنده داره چرا چندبار شمردند مگه شمردن بلد نیستنر؟چندکلاس سواد دارند.؟
برای مردمی که نمیدونن ۳۰۰۰ هزار میلیارد چند تاصفر داره؟ برای مردمی که باز براشون تکرار شد ۳۰۰۰ هزار میلیارد !!!!!
چگونه میشود آدم پاکدست اینهمه ثروت دارد؟ مگر می شود؟ باید دید از چه رانتی استفاده کرده است.
شرط سوم وزير پيشنهادي ثروت سه هزار ميلياردي
است نمايندگان محترم چرا راي اعتماد نداداند؟!
خانواده تابعیت خارج و خودش هم میلیادر، واقعا شرایط لازم برای وزارت کار را دارد!
حتما خیلی خیلی سالیان دراز کار کرده سه هزار میلیارد بدست اورده.
با درآمدی ماهیانه بیست میلیون، میشه ده هزار سال...
در عجبم چند نفر میتونیم در مملکت نام ببریم که سه هزار میلیارد ارث بهشون رسیده!؟ واقعا اگه درست باشه ده تا کمسیون باید تشکیل بشه که پدر ایشون از کجا این ثروت رو آورده!!!
بیشتر لوازم الکترونیکی صاحبان شرکت های آمریکایی در چین ساخته و حتی وارد بازار آمریکا می شود
چرا شرکت های آمریکایی علاقمند هستند در چین تولید محصول کنند
درست است که چین دارای نیروی کار ارزان است اما دو عامل بسیار مهم وجود دارد که متاسفانه کشور ما در این موضوع دچار عقب افتادگی است
عامل اول:
ما یا از اینطرف بام می افتیم و یا از آنطرف بام می افتیم در یک برهه از زمان تمام منابع خود را در اختیار بیگانگان قرار می دهیم و براحتی استثمار می شویم و از اینطرف بام می افتیم
و در برهه زمانی دیگر چنان بر طبل دشمنی می زنیم که کشور را در بن بست قرار داده و از آنطرف بام می افتیم و ریل کارهای ما بر مدار تعادل نیست

عامل دوم:
دقت و ریز بینی و درست کاری در کار ما وجود ندارد تمام کارهای ما گتره ای است استادان و مسئولین ما قطاری از مدارک و رزومه های بلند و بالا دارند ولی در یکی از آنها با دقت و با درستکاری آنرا تکمیل نکرده اند
حجم کارها در کشور ما زیاد است اما دقت و کیفیت و درستکاری بسیار کم
این موضوع از جاده ها و پروژه های ما کاملا مشخص است و جاده می سازیم و یک سال به آن نخورده دچار چاله و چوله می شود و پروژه تعریف می کنیم ولی یا تکمیل نمی شود و یا ناقص کار می کند
کشورهای پیشرفته خوب می فهمند که باید کار را به دست کسانی بسارند که دقیق و درستکار باشند ولی متاسفانه چنین فرهنگی در کشور ما نیست و همه علت های عدم سرمایه گذاری خارجی ها به موضوع سیاست برنمی گردد بلکه دقت و درستکاری هم در آن دخیل است
در اقتصاد هم دقت نداریم تورم ۵۰ درصد بر کشور تحمیل می کنیم و آنوقت سود ۲۰ درصد را سود حساب میکنیم
مهم این است که دارایی ایشان از کجا آمده است مهم این است که آیا با وجود چنین ثروتی چشم و دل سیر است و یا خیر
ممکن است کسی دارایی نداشته باشد اما چشم و دل سیر نباشد و دچار طمع باشد آنوقت وارد مسئولیت شده و فقط به فکر پرکردن جیب خود است
این کشور نیاز به افراد چشم و دل سیر دارد و آیتم چشم دل سیری بالاتر از تدین است و بی دین چشم و دل سیر برای کشور بهتر از مومن طماع است
متاسفانه در بین مسئولین و نمایندگان آدم های چشم و دل سیر نسبت به ثروت و مقام و پست کم پیدا می شود و امیدوارم اوضاع طوری شود که افراد چشم و دل سیر مورد انتخاب مردم قرار گیرند بخصوص افراد چشم و دل سیری که دارای تخصص و همت کافی باشند
من را برون رفت از بحران را مثلث چشم و دل سیری و سواد و همت می دانم
وقت زیاده عجله ای نیست انشاالله تا پایان دوره ریاست جمهوری آقای رییسی وزیر کار هم منصوب میشه.
اگر رای می‌آورد خیلی خوب می شد چون آنقدر داره که اختلاس و رانت خواری نکنه
همه نظرات موافق و مخالف ایراد دارد. نه داشتن ثروت و نه دوتابعیتی بودن (در صورت وجود) عیب است و نه امتیاز. تنها ایرادی که باعث میشود من هم مخالف انتخاب ایشون باشم اینست که ایشون چه عیب بزرگی داشته که آقای رئیسی ایشون رو برگزیده است؟ فقط همین!!!!!
کشور ما مسئولین برای تصاحب پست ها چقدر پیشنهادات جذاب دارند.این روش ها دیگه کهنه شده آقایون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار