کوهکن: چارچوب اصل ۲۷ قانون اساسی تهیه شود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: چارچوب اصل ۲۷ قانون اساسی با تدوین قوانین موضوعه مشخص شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 03 October 2022

به گزارش «تابناک»، محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره الزامات و بسترهای مورد نیاز برای برپایی تجمعات مسالمت آمیز، اظهار کرد: شرایط برای برگزاری این تجمعات در کشور وجود دارد یعنی اصل ۲۷ قانون اساسی به عنوان قانون مادر، این حق را به مردم داده است، اما چارچوب آن باید با تدوین قوانین موضوعه مشخص شود. در قانون احزاب، تصریح شده است که متقاضیان راهپیمایی یا تجمع باید تقاضای مجوز کنند، اما چارچوب ها را مشخص نکرده است. به هر حال باید چارچوب ها و خطوط قرمز مشخص باشد و رعایت شود.

وی در ادامه افزود: در کنار تعیین چارچوب می توان از تجارب سایر کشورها هم بهره برد. پیشنهاد من این است که ضوابط و مقررات کشورهای اروپایی از جمله هلند مطالعه شده و از نظام خواسته شود حداقل پنجاه درصد این ضوابط اجرایی شود. در واقع باید از این تجارب بهره برد. اگر این اتفاق رخ دهد، همه مشکلات در این زمینه حل می شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز چارچوبی برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی تهیه نشده است، گفت: بخاطر کندروی و تندروی‌ها این چارچوب تهیه نشده است. عده ای فکر می‌کردند که برپایی تجمع تابو است و عده ای فکر می‌کردند که برپایی تجمع به هیچ چارچوبی نیاز ندارد.

کوهکن در ادامه درباره لزوم اصلاح رفتار گشت ارشاد، بیان کرد: من معتقد به کار پلیسی در زمینه مسائل فرهنگی نبوده و نمی‌خواهم از برخی عملکردها در این زمینه دفاع کنم. اکثریت بانوان ما به حجاب معتقدند، اما ممکن است اعتراض آنها به شیوه امربه معروف و نهی از منکر باشد. در این زمینه به کار فرهنگی گران سنگ نیاز است. کسی که امربه معروف و نهی از منکر می‌کند باید معروف و منکرشناس باشد نه اینکه سلیقه‌ای عمل کند.

این فعال سیاسی با بیان تجربیات شخصی خود درباره رعایت حجاب و رعایت شئونات اسلامی، گفت: من معتقدم اکثریت بانوان جامعه به حجاب اعتقاد دارند با این حال بعضی هم پوشش مناسب را رعایت نمی‌کنند. به هر حال امرمعروف و نهی از منکر یک واجب شرعی است، اما اجرای آن براساس شرایط جامعه به ظرافت هایی نیاز دارد تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد. باید روی شیوه ها کار کنیم. در تاریخ آمده است که امام حسن و امام حسین(ع) در نوجوانی چگونه نحوه درست وضو گرفتن را به پیرمردی آموزش می دهند. امر به معروف و نهی از منکر باید با این شیوه در جامعه پیاده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی