بازدید 28619
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

همچنان امکان توافق با آمریکا برای احیای برجام وجود دارد/ پیام هایی میان ایران و آمریکا رد و بدل شد/ به برخی سفارتخانه‌های ایران تعرض شد

امروز دوشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 03 October 2022

همچنان امکان توافق با آمریکا برای احیای برجام وجود دارد

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

وی با اشاره به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: بر اساس آمار منتشره در منابع رسمی و موجود رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه دوم الاقصی تا الان، ۲ هزار و ۲۳۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌ است و ۱۹ هزار کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال را بازداشت کرده و از سال ۲۰۲۰ میلادی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی را در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی به دور از هرگونه عدالت مورد محاکمه قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: روز نیروی انتظامی را به همه عزیزان پرتلاش و زحمتکش نیروی انتظامی تبریک می‌گویم که از ارکان امنیت ملی و امنیت مردم ایران و از ستون‌های استوار امنیت کشور هستند و به آنها خداقوت و خسته نباشید عرض می‌کنیم.

وی همچنین افزود: یاد عزیزانی که این روزها جان خود را در راستای امنیت کشور و مردم از دست دادند، گرامی می‌داریم.

کنعانی درباره اظهارات وزیر خارجه قطر در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان مبنی بر آمادگی طرف آمریکایی برای رایزنی به منظور حصول توافق اظهار داشت: در موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها تلاش‌ها از طریق هماهنگ کننده اروپایی و برخی واسطه‌ها از جمله وزرای خارجه کشورهای همسایه، تبادل پیام‌ها برای رسیدن به نقطه توافق همچون سابق در جریان است. اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل هم فرصت خوبی برای انجام یکسری مذاکرات جانبی بود.

رد و بدل شدن پیام میان تهران و واشنگتن 

وی ادامه داد: گفت‌وگوهای دو و چندجانبه‌ای در آنجا برگزار و از طریق واسطه‌ها هم از طریق مورا و مقامات عالی برخی کشورها پیام‌هایی بین ایران و آمریکا رد و بدل شد. همچنان تأکید می‌کنیم برای دستیابی به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم و به روند گفت‌وگوها پایبند هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: پاسخ ایران به متن جمع بندی نهایی پیشنهادی مذاکره کننده اروپایی قبلا داده شده بود و تلاش ایران هم این بود که پاسخی شفاف داده شود که به جمع بندی نهایی و شکل گیری توافق کمک کند و تلاش ایران در آن پاسخ این بود که نقاط ابهام در جمع بندی مذاکره کننده اتحادیه اروپا برطرف شود که در صورت انجام توافق، شاهد توافق پایدار باشیم و از تفسیرهایی که می‌تواند مخل توافق باشد پیشگیری شود. در این مسیر، پایبند روند دیپلماسی و مذاکره هستیم. از حسن نیت کشورهای همسایه استقبال می‌کنیم. همچنان در روند مذاکرات و تعامل و تبادل پیام حضور داریم.

کنعانی گفت: همچنان امکان و فرصت برای توافق و ازسرگیری اجرای برجام وجود دارد و این امکان هست، در صورتی که طرف مقابل مشخصا دولت آمریکا اراده سیاسی خود را بروز و ظهور دهد، این توافق در زمان کوتاهی شکل بگیرد و فرصت برای احیای توافق باقی است.

وزارت خارجه طی تماس‌های تلفنی بر لزوم حفظ امنیت سفارتخانه‌ها تاکید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد تعرض به سفارتخانه های ایران در خارج از کشور گفت: در نتیجه تحولات اخیر در برخی از کشورهای اروپایی بعضی از نمایندگی های ما مورد تعرض گروه‌ها و افراد منتسب به معاند و ضد انقلاب و خشونت طلب قرار گرفته است.

کنعانی با بیان اینکه طبق کنوانسیون وین، کشورها موظف هستند تا امنیت سفارت‌خانه های کشورها را برقرار کنند، اظهار داشت:  تعدادی از نمایندگی های ما مورد تعرض قرار گرفتند لذا وزارت خارجه طی تماس‌های تلفنی بر لزوم حفظ امنیت سفارتخانه‌ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: عده ای به بهانه اعتراض سیاسی به خشونت ها و روش های غیر اخلاقی و تهدید دیپلمات ها دست زدند و تلاش کردند فعالیت های عادی سفارتخانه‌های ایران را در خارج از کشور، با مشکل مواجه سازند. در حوزه برخی سفارتخانه‌ها، مهاجمین که ادعای حقوق بشر و ادعای سیاسی دارند، به نمایندگی های ایران بی احترامی کردند و حتی موجب وحشت و نگرانی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور شدند که این موارد به کشورهای پذیرنده ابلاغ شد و اقدامات لازم انجام شده است و شرایط نسبتا خوبی وجود دارد و سفارت خانه های ایران کار خود را آغاز کردند.

نباید از خاک عراق،اراضی ایران مورد تعرض قرار گیرد

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های تروریستی در اقلیم کردستان و اقدامات ایران گفت: سیاست اصولی ایران با عراق، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و وحدت این کشور است، این سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران است، در سخت ترین شرایط زمانی که عراق در معرض هجوم گروههای تروریستی از جمله داعش قرار گرفت، ایران اولین کشور بود که به کمک عراق رفت تا از امنیت شهروندان عراق دفاع کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اما ایران در خصوص ضرورت عدم تبدیل سرزمین های مجاور به تهدید برای خودش، همواره توجه دارد، متاسفانه سال های طولانی است که گروهای تروریستی پایگاه هایی را در جوار مرزهای ایران ایجاد کردند که امنیت کشور را مورد خدشه قرار داده است و در جریان این اقدامات بسیاری از نیروهای مسلح و شهروندان خود را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: ایران بر لزوم گفت وگو های سیاسی در عراق و گفت و گو با مقامات محلی عراق،تاکید دارد و در این خصوص تذکرات لازم را داده است. پاکسازی عراق از وجود این گروهای تروریستی ضروری است، یادداشت رسمی به مسئولان عراقی در این خصوص داده‌ایم. در مذاکرات سیاسی و غیر سیاسی همواره به دولت مرکزی عراق و مقامات محلی عراق در این خصوص تذکر داده شده است.

کنعانی با بیان اینکه ایران اقدامات خود را در راستای حسن همجواری انجام داده است، اظهار داشت: در حوزه سیاسی با توجه به روابط خوبی که با دولت عراق داریم همواره این مطالبه مطرح شده است که نباید از خاک عراق،اراضی ایران مورد تعرض قرار گیرد.

منابع بلوکه شده ایران باید آزاد شود/ در حال مذاکره با کره جنوبی هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر گفت: ما این موضوع را همواره پیگیری کردیم و اعلام کردیم که کشورهایی که منابع ایران در این کشورها بلوکه شده است باید منابع ایران را آزاد کنند، در مورد کره جنوبی مذاکرات جدی صورت گرفته است و گفت و گوی بسیار خوبی در جریان است و پیشرفت های خوبی داشتیم و اخبار تکمیلی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما این موضوع را همواره پیگیری کردیم و اعلام کردیم که کشورهایی که منابع ایران در این کشورها بلوکه شده است باید منابع آزاد کنند، در مورد کره جنوبی مذاکرات جدی صورت گرفته است و گفت و گوی بسیار خوبی در جریان است و پیشرفت های خوبی داشتیم و اخبار تکمیلی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رسانه های ضد انقلاب خارج از کشور به کارخانه دروغ سازی و ترویج قتل و تهدید حمله به اماکن تبدیل شدند

کنعانی در مورد اقدامات خارج از عرف برخی از شبکه های فارسی زبان خارج از کشور،گفت: رسانه های ضد انقلاب خارج از کشور به کارخانه دروغ سازی و اتاق عملیات تهدید آمیز، ترویج قتل و تهدید حمله به اماکن عمومی و نحوه درست کردن کوکتل مولوتوف تبدیل شده اند، که اسم این رسانه‌ها را باید چه گذاشت.ایا این ها رسانه هستند؟! این رسانه‌ها اتاق عملیات و ترویج خشونت هستند و اقدامات آن‌ها با هیچ معیاری و عرف بین المللی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: به کشورهای پذیرنده و هم به کشورهای دوست اعلام جدی شده است که ایران از ظرفیت های خود علیه این ها استفاده خواهد کرد و در این زمینه اقداماتی انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد تحولات یمن گفت: موضوع یمن حایز اهمیت است و بارها دیدگاه های ایران مطرح شده است، جنگ یمن غیر ضروری بود و تاکید کردیم راهکار یمن، سیاسی است و در آغاز این جنگ ایران کمک کننده برای آتش بس بوده است و همواره اعلام کردیم که آتش بس باید مقدمه ای برای حل و فصل بحران سیاسی یمن و شکل گیری شرایط ثبات در این کشور باشد و باید تحریم های ظالمانه علیه یمن رفع شود.

ایران از ماموریت سازمان ملل متحد و تکمیل روند سیاسی در یمن حمایت می‌کنیم

وی تاکید کرد: ایران حتما از تجدید اتش بس حمایت می‌کند البته تصمیم گیر اساسی خود یمنی ها هستند. ما از ماموریت سازمان ملل متحد و تکمیل روند سیاسی در یمن حمایت می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در مورد امور داخلی کشور به ایران گفت: فعالیت شبکه ایران اینترنشنال فعالیت رسانه‌ای نیست و ماهیت این شبکه را رسانه‌ای نمی‌دانیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حاجی ایرانی و  ادامه مذاکرات ایران و عربستان گفت: ما خوشحال هستیم که امروز شاهد آزادی حاجی ایرانی هستیم که متاسفانه به دلیل واهی  بازداشت شد و خوشبختانه با تلاش هایی که از طرف وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت انجام شد، شاهد بازگشت این حاجی ایرانی به کشور هستیم.

گفتگوی وزیرخارجه با مقامات سوئد و بلژیک در مورد بازداشت غیر قانونی شهروندان ایرانی 

کنعانی همچنین در خصوص گفت و گوهایی که در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: گفت و گوهایی با همتای سوئدی و بلژیک مطرح شد، ما در مورد هر دو شهروند خود گفت و گو کردیم و تاکید داریم که به صورت غیر قانونی بازداشت شده اند. تلاش های ما در حوزه های حقوقی، کنسولی ادامه دارد و برای ایجاد شرایط بهتر و بهداشتی برای آقای نوری تلاش زیادی شده است و این موضوع جزو مطالبات ما است و ما پیگیری آزادی این دو شهروند خود  هستیم.

آمریکا باید اعتیاد به تحریم را کنار بگذارد و به رفتارهای سازنده روی بیاورد

وی در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات وین گفت: روند تبادل پیام ها ادامه دارد و جمع بندی مذاکرات به طرف اروپایی داده شده است ، پاسخ کمک کننده ای بود تا روند مذاکرات ادامه پیدا کند .

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه در طرف مقابل شاهد اراده سیاسی برای مذاکرات  نیستیم، گفت: اعمال تحریم های جدید علیه ایران نشان دهنده این است که دولت آمریکا دچار دوگانگی است، آمریکا باید اعتیاد تحریم را کنار بگذارد و به رفتارهای سازنده روی بیاورد.

وی در مورد رویکرد کشورها به تحولات اخیر داخل ایران گفت: همه اطلاع دارند که در عالی ترین مقامات کشور از جمله شخص آقای رییس جمهور ورود کردند و با خانواده مرحومه تماس گرفتند و قوه قضاییه و وزارت کشور هم اعلام کرد که به وظیفه خود عمل می‌کنند. جمهوری اسلامی در زمینه حقوق زنان و حقوق بشر جزو مدعیان است و فرهنگ باستانی ایران در این زمینه پیشتاز است . بعد از انقلاب اسلامی هم  حقوق زنان و حقوق بشر جزو موضوعات مهم بوده است و زنان در حوزه های سیاسی و رسانه ای و فرهنگی حضور پر رنگی داشته‌اند.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد خبری مبنی بر اینکه یک هواپیمای ایرانی تهدید به بمب گذاری شده است، گفت: بنده هم این خبر را دیدم و اطلاع دقیقی ندارم. اطلاع رسانی دقیق خواهد شد.

آشوب طلبان به دنبال ایجاد شکاف‌های قومیتی‌ هستند

کنعانی ادامه داد: متاسفانه برخی قصد دارند شکاف های قومیتی‌ ایجاد کنند، من سوال می‌کنم زمانی‌که مردم غیور کُرد، مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند، آن‌ها کجا بودند؟! حقوق‌بشر در کجای رفتار سیاست خارجی این ها قرار می‌گیرد؟! زمانیکه این اتفاق افتاد آقای رییس جمهور سمرقند بودند و بلافاصله زمانی که متوجه شدند، اعلام موضع کردند.

وی افزود: زمانیکه خبرنگار الجزیره به شهادت رسید، این مدعیان حقوق بشر و طرف های غربی کجا بودند و آیا این رفتار دوگانه نیست؟! ما امیدواریم شاهد عقلانیت در این کشورها باشیم.

نمازی زندانی نبوده، ممنوع الخروج بوده است/موضوع زندانیان به مذاکرات پیوند نخورده است

سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد آزادی باقر نمازی گفت: شما را به گفته های آقای غریب آبادی ارجاع میدهم که ایشان داخل زندان نبوده است بلکه ممنوع الخروج بوده است و دو شب گذشته هم از طریق کانال‌های دیپلماتیک از طریق یک کشور دوست به خارج از کشور انتقال داده شود.

وی ادامه داد: موضوع زندانیان از ابتدا دستور کار ایران بوده است و این موضوع به بحث مذاکرات هسته‌ای پیونده نخورده است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۴۷
بیست ساله مردم رو با انرژی هسته ای و مذاکراتش سرگرم کردین !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
سرگرم نباشی میخواهی چه کاری کنی مثلا انقلاب جنسیتون هم که شکست خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
به ۱۱:۵۱
چشت کور هنوز ادامه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
ناشناس ۱۱:۵۱ بهت گفتن انقلاب جنسیه ترسیدی؟ !نگران نباش کاری باتو ندارن قشنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
ناشناس ۱۱:۵۱ چه طعم ساندیسی مناسب فصل پاییزه؟؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
چه اصراری دارید این تحریم ها( نعمت ها) را بردارند؟؟
میگن طرف رفت خواستگاری گفتن اوکی شد؟ گفت آره ۵۰ درصد اوکی شد. پرسیدن چطوری؟ گفت ۵۰ درصد سمت ما اوکی هست ولی اونا کاملا مخالفن!
دیگه حرف درمانی رو تموم کنید و به فکر دلار ۴۰-۵۰ تومنی پیشرو باشید. مردم دیگه امیدی ندارن
دانشجوهای شریف چی شدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
اغتشاشگران ناشریف به درک واصل شدند
لولو برد کلا ، باشید تا صبح دولتتون بدمد دیگه
مگر زمستان سرد اروپا مایه کوتاه آمدن غرب بشود
گرنه غرب نقد می خواهد و وعده های نسیه غیر عملی می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
شایدبه کوری چشم پوتین زمستون هم بهارشد ازکجا معلوم ؟؟؟؟ چرا سرنوشت کشور رو به احتمالات و شاید و اگر و ..... وصل می کنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
چرا بی انصافی میکنید اگر مخالف حکومت هم هستید لااقل مرد باشید
این ایران که سرش کلا رفته و به تعهداتش عمل کرده و این غرب بوده که اولا اصلا انجام تعهد نکرده و بعد به وضوح هم اعلام کرده که از برجام خارج شده پس غرب است که وعده بیخود داده
ذ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
حالت خوبه؟ زمستان سرد یا گرم اروپا چه ربطی به مذاکره هسته ای داره؟ نکنه بهت گفتن نیروگاههای هسته ای ایران قراره انرژی اروپا رو تامین کنه؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
پریروز خط لوله ی جنوب رو خبرش رو الهام علی اف داد .گاز ترکمنستان از ترکمنستان . کاسپین اذربایجان ترکیه به اروپا می ره .
طرف امریکایی دائم میگه که از نظر آنها مذاکرات به بن بست خورده و اینا هی از امکان توافق دارن صحبت می کنن. اگر برجام از روز اول بد بود ولش کنید دیگه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
چه موافقین چه مخالفین
کشورهای غربی در بوغ و سورنا میدمند که ایران قصد ساخت بمب اتم دارد و باید نظارت شود تحریم میکنند و میخواهند ایران را به میز مذاکره بکشانند
ایران هم برای امور حیاتی مثل دارو و خیلی موارد دیگر به تعامل با دنیا نیاز دارد
بنابراین قبول کرده حتی بیشتر از پادمان مورد نظارت قرار بگیرد و این تحریمهایی که برای دروغ به ایران بسته شده را بردارند
خوبه به گونه ای باشیم که نه از پشت بام بیافتیم نه از جلو بام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
علی آقای عزیز، متاسفانه تحلیل شما ابدا قابل قبول نیست. مگر نمی بینید که تندروها مرتبا بطور مستقیم و غیر مستقیم حرف از ساخت بمب اتم می زنند؟ اصلا میشود بفرمایید که غنی سازی ۶۰% به چه منظوری انجام میشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
بوق
دیگه از این حرف‌های تکراری و کلیشه‌ای حالم بهم می‌خورد. تنها چیزی که اندازه پشیزی برایتان ارزش ندارد عزت و معیشت مردم است.
صحبت به صورت غیر مستقیم تحقیر آمریکاست و این مطلب را نیز آمریکایی ها بخوبی میدانند بنابراین سعی بر مستقیم کردن مذاکرات دارند و تا آن زمان سعی میکنند یک مشکل را بوجود آورند
همچنان امکان توافق با آمریکا برای احیای برجام وجود دارد.
واقعا بابا مثل اینکه خوابی رییس جمهور نامه شو به کنگره داد که توافق بی توافق . حداقل یکم روزنامه بخون
آمریکا: توافق به بن بست خورده!
ایران: چی؟ صدا بد میاد!
آمریکا: میگم توافق به بن بست خورده!!!
ایران: چی؟ به توافق داریم نزدیک میشیم؟
آمریکا: آقا جان مذاکره تموم شد خبری از توافق نیست ...
ایران: از همون اول که گفتیم توافق نزدیکه...
.........
........
و این داستان ادامه دارد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
خخخخ
الان ما به اونها میگیم چرا به سفارت ما تعرض کردید فکر میکنید جوابشون به ما چی باشه؟
بهترین زمان برای احیای برجام اخر دولت روحانی بود که تندروها نگذاشتند الان هم که دیگه بهترین فرصتها ار دست رفت .
برجام تموم شد هیچ پولی به عاغازاده هاتون نمیرسه
ابراز همدردي با كودكان فلسطيني ؟؟؟؟؟؟ فتبارك الله احسن الخالقين پس ماي چي حاجي؟؟؟؟؟
خداروشکر برجام شکست خورد و پولی به عاغازاده هاتون نمیرسه
فعلا که وزیر امور خارجه مون تو نیویورک خورده کنگر انداخته لنگر . بیشتر از یک هفته ریسی برگشته ایشون برنگشته .به بهانه مذاکره و دیدار با مقامات برخی از کشورها . مثل اینکه ایشون نمی تونستند تو کشور خودمون ملاقات کنند. ر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
سوقاتی بچه ها هنوز خریداری نشده..شاید پای یک نوه و سیسمونی در میان است
«طبق کنوانسیون وین، کشورها موظف هستند تا امنیت سفارت‌خانه های کشورها را برقرار کنند»

عجب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
واقعا رو که نیست
تو سیاست از این بازی ها زیاده. ولی یه اصلی ثابته که هیچ وقت هیچی رو نهایی نکنید و تا میشه زمان بخرید و کار خودتون رو پیش ببرید.
ببینید مردم ایران چی میگن
وقتی بطور مشخص می گوید ما نمی توانیم در خصوص دولت بعد تعهد بدهیم شما یا باید قبول کنید یا کلا مذاکره را کنار بگذارید اما انچه مشخ است برنامه این است که سه یا چهار ماه اخر ریاست جمهور بایدن توافق صورت پذیرد
بله بله همچنان
و این داستان تا قیامت ادامه دارد
شماها عادت دارید فقط وقتی به شرایط بحرانی که راه نجاتی بجز پذیرش تصمیم دیگران ندارید تصمیم نگیرید، هیچ وقت در شرایط عادی و به خواست خودتان تصمصم مهمی نگرفته اید
آقای رئیسی که میگفت ما فقط برای انتقام حاج قاسم با آمریکا روبرو میشیم نه مذاکره.
خیلیها هم که میگفتن و میگن تحریمها اثر نداره و شکست خورده.
اون یکی هم که ارزش آوردن اسمش رو نداره میگفت تحریمها کاغذ پارست و تحریم نمنه .
صدای امریکا تماما این مطلب را تکذیب کرده است چرا دروغ می گویید
دانشگاه صنعتی شریف
باشه
تو اینطور فکر کن. بشر به امید زنده است
خدا بیامرزدتان چه توافقی تو رویا هستید
امیدوارم توافق هسته ای هرگز به سرانجام نرسه و امریکا و اروپا با قطعیت از آن خارج شوند
ما مردم خواهان رفع مشکلات و معضلاتی اقتصادی هستیم
راستی نهار خوردید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی