بازدید 5842

اعضای بدن مرد ۵۰ ساله به سه نفر زندگی دوباره بخشید

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی گفت: دهمین مورد اهدای عضو در این استان طی سال جاری و دومین مورد در مهر ماه، با اهدای اعضای بدن مرد ۵۰ ساله مرگ مغزی شده اهل شوط به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 03 October 2022

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، علی افشانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای بدن «نعمت اللهوردی‌زاده» مرد ۵۰ ساله اهل شوط که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش اهدا شد.

وی اضافه کرد: عملیات اهدای عضو این مرد در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که طی آن، ۲ کلیه این بیمار مرگ مغزی شده به ۲ بیمار اهل ارومیه و سلماس که در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد.

وی ادامه داد: کبد این فرد نیز به یک بیمار اهل مهاباد به بیمارستانی در تبریز فرستاده شد تا به او پیوند زده و فرصت زندگی دوباره‌ای پیدا کند.

به گزارش ایرنا، اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده، کلیه‌ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.

در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها ۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می‌کنند.

سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور شرایط اهدای عضو می‌یابند که تنها یک سوم از این تعداد، عضو خود را اهدا می‌کنند این در حالی است که روزانه هفت تا ۱۰ نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار