بازدید 5879

منطقه یورو به رکود اقتصادی نزدیک‌تر شد

نتایج نظرسنجی جدید مؤسسه اس‌اندپی گلوبال S&P Global نشان می‌دهد که روند نزولی اقتصاد منطقه یورو در ماه سپتامبر عمیق تر شده و فعالیت‌های تجاری برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 26 September 2022
به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، نتایج نظرسنجی جدید مؤسسه اس‌اندپی گلوبال S&P Global نشان می‌دهد که روند نزولی اقتصاد منطقه یورو در ماه سپتامبر عمیق تر شده و فعالیت های تجاری برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.
 
این گزارش نشان می‌دهد که تولیدکنندگان در سراسر اتحادیه اروپا با 19 کشور عضو به‌شدت تحت تأثیر هزینه‌های سرسام‌آور انرژی قرار گرفته‌اند و شاخص مدیران خرید (PMI) به پایین‌ترین سطح خود از سال 2013 رسیده است.
 
بر اساس این گزارش، شاخص مدیران خرید در این اتحادیه از 48.9 در ماه اوت به 48.2 در ماه سپتامبر رسیده است.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان اس اند پی گلوبال، در بیانیه‌ای گفت: افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های زندگی "نه تنها به تقاضا ضربه می زند، بلکه در برخی موارد تولید و فعالیت های بخش خدمات را محدود می کند".

ویلیامسون هشدار داد که رکود اقتصادی در راه است و احتمالاً به زودی منطقه یورو را فرا خواهد گرفت. وی افزود که آلمان با سخت‌ترین شرایط روبه‌رو است و اقتصاد این کشور با سرعتی رو به وخامت خواهد رفت که به غیر از دوره همه‌گیری کرونا در زمان دیگری از بحران مالی جهانی مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، تقاضای کلی در منطقه یورو به کمترین میزان خود از نوامبر 2020، زمانی که این قاره در چنگال موج دوم همه‌گیری بود، سقوط کرده است.

شاخص انتظارات تجاری نیز کاهش یافت و از 56.6 واحد در ماه گذشته به 53.8 رسید که پایین‌ترین میزان از می 2020 محسوب می‌شود.

اس اند پی گلوبال همچنین در گزارش خود پیش بینی کرد که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم 0.1 درصد کوچک شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان