بازدید 4175

کنعانی‌مقدم: دموکرات‌ها نخواستند ریسک کنند

حسین کنعانی‌مقدم گفت: لابی صهیونیستی تأمین‌کننده هزینه‌های انتخابات است و دموکرات‌ها برای آنکه بتوانند کمک مالی آنها را دریافت کنند از امضای توافق دوری کردند زیرا می‌ترسیدند اگر توافق را امضا کنند، بگویند دموکرات‌ها تسلیم ایران شدند و هم از کمک‌های مالی صهیونیست‌ها محروم شوند.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 26 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، وضعیت برجام مبهم‌تر از هر زمانی است و حالا برخلاف یک ماه گذشته مقامات غربی باز هم سخن از امکان احیای برجام می‌زنند؛ برای مثال بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که گزینه‌ها برای رسیدن به توافق همچنان روی میز است.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر می‌رسد غربی‌ها منتظر بودند تا حوادث اخیر در ایران رخ دهد که در این شرایط بتوانند فشار بر ایران را افزایش دهند و امتیازات بیشتری در مذاکرات بگیرند؛ همان سیاست شورش از درون و فشار از بیرون.

او ادامه داد: «آمریکایی‌ها به خصوص جناح حاکم یعنی دموکرات‌ها خود را در انتخابات آینده بازنده می‌بینند و نخواستند ریسک کنند؛ به این معنی که آنها نخواستند در افکار عمومی طوری وانمود شود که دموکرات‌ها تسلیم خواسته‌های ایران شدند. از سوی دیگر لابی صهیونیستی تأمین‌کننده هزینه‌های انتخابات است و دموکرات‌ها برای آنکه بتوانند کمک مالی آنها را دریافت کنند از امضای توافق دوری کردند زیرا می‌ترسیدند اگر توافق را امضا کنند، بگویند دموکرات‌ها تسلیم ایران شدند و هم از کمک‌های مالی صهیونیست‌ها محروم شوند و هم افکار عمومی به آنها اقبالی نشان دهند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «آمریکا تصور می‌کند به واسطه اوضاع داخلی می‌تواند فشارش را بر ایران افزایش دهد اما این‌طور نیست و مواضع جمهوری اسلامی کاملا روشن و آشکار است. آمریکا برجامی را می‌خواهد که منافع خودش را تأمین کند، برجامی که در آن ضمانت اجرایی وجود نداشته باشد و در عین حال محدودکننده ایران باشد».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «من باور دارم آمریکایی‌ها نیاز به امضای برجام دارند اما برجام دلخواه خودشان نه یک توافقی که منافع طرفین را تأمین کند. در چنین شرایطی ما باید ایستادگی کنیم و تسلیم زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها نشویم».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل