بازدید 15920
۱

بایدن از چشم دموکرات‌ها هم افتاد!

طبق نظرسنجی جدید انجام شده توسط شبکه ای‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست که یکشنبه (۲۵ سپتامبر) منتشر شد، تنها حدود یک سوم دموکرات‌ها و مستقل‌های متمایل به دموکرات‌ها (۳۵ درصد) خواستار نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند. ۵۶ درصد گفتند که می‌خواهند حزب دموکرات شخص دیگری را انتخاب کند.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ 26 September 2022

به گزارش  تابناک به نقل از شبکه «راشا تودی»، از طرف دیگر، جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به آن‌ها تنها با اختلاف یک درصد از دونالد ترامپ (۴۷ درصد) در مقابل نامزدهای دیگر (۴۶ درصد) حمایت کردند.

 به طور کلی در بین آمریکایی‌ها، حمایت از بایدن همچنان پایین است و تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد وی را تایید کردند، در حالی که ۵۳ درصد آن را رد کردند. عملکرد او در اقتصاد با ۳۶ درصد مقبولیت بدترین نمره را کسب کرده که این برای دموکرات‌ها حتی قبل از انتخابات ۲۰۲۴ خبر بدی است با توجه به این که ۸۴ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی اقتصاد را اصلی‌ترین موضوع موثر در رای آن‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در نوامبر می‌دانند.

طبق این گزارش، در رقابت دوباره بایدن-ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتاز بود و ۴۸ درصد از آرا را در مقابل ۴۶ درصد ترامپ کسب کرد. اما اگر فقط رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در نظرسنجی شرکت کنند، اعداد معکوس می‌شود و ترامپ در صدر قرار می‌گیرد.

در همین حال، ۵۲ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند ترامپ باید به جرمی در رابطه با دستکم یکی از تحقیقات فدرال که در حال حاضر علیه او در جریان است، متهم شود.

همچنین این نظرسنجی نشان داد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر می‌توانند با فاصله جزئی پیروز شوند زیرا ۴۷ درصد رای‌دهندگان ثبت‌نام شده گفتند که نامزد جمهوری‌خواه را در منطقه خود در مجلس نمایندگان را به یک دموکرات (۴۶ درصد) ترجیح می‌دهند.

به نوشته راشا تودی، اقتصاد در ذهن رای‌دهندگان آمریکایی موضوع اصلی در انتخابات میان‌دوره‌ای است که جمهوری‌خواهان نشان داده‌اند با ۱۶ درصد اختلاف توانایی بیشتری در مدیریت آن دارند. ۷۶ درصد رای‌دهندگان که تورم را بسیار مهم می‌دانند با فاصله‌ای مشابه به جمهوری‌خواهان اعتماد بیشتری برای حل این مشکل نشان دادند.

این درحالی است که دموکرات‌ها در کسب اعتماد در خصوص مسائلی مثل سقط جنین و تغییرات آب و هوایی از جمهوری‌خواهان پیش بودند. اما رای‌دهندگان بسیار کمتری به ترتیب فقط ۶۲ و ۵۰ درصد این مسائل را حائز اهمیت زیاد تلقی کردند.

طبق گزارش شبکه روسی، حتی نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به نظر می‌رسد که به دور دوم ریاست‌جمهوری بایدن چندان مشتاق نباشد. پلوسی ۸۲ ساله از اظهارنظر درباره این که آیا بایدن ۷۹ ساله باید نامزد شود یا خیر خودداری کرد و گفته می‌شود وی به سمت سفیر آمریکا در ایتالیا در صورت شکست حزب دموکرات در انتحابات نوامبر کنگره و از دست رفتن کنترل این حزب بر مجلس نمایندگان آمریکا چشم دوخته است.

اخیراً دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقاد دوباره از جو بایدن گفت که ایالات متحده بسرعت به جهنم می‌رود و به یک رهبر قوی در رأس نیاز دارد. وی در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: سیاست و مسائل جمهوری‌خواه و دموکرات و چپ‌های افراطی و همه چیز را فراموش کنید. کسی را می‌خواهم که رهبری بزرگ باشد. کسی را می‌خواهم که بتواند رو در روی شی رئیس‌جمهور چین بایستد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
بعد میگن چرا با بایدن توافق نمیکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار