بازدید 68126
نخستین شکست لاسلسته با مربی شکست ناپذیرش مقابل یوزها رقم خورد

پیروزی ایران با گل مدرسه‌ای طارمی؛ انتقام کی‌روش از اروگوئه / تیم ملی با مهدی رنگ عوض کرد!

کارلوس کی‌روش انتقام باقی مانده دوره کلمبیا را از اروگوئه گرفت و نخستین شکست لاسلسته با مربی جدیدش را به این تیم تحمیل کرد. یوزها با این برد روحیه آور، قدرت خود را به رخ حریفان جام جهانی کشیدند.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ 23 September 2022

تیم ایران در نخستین بازی اش با هدایت کارلوس کی‌روش در بازگشت، موفق شد طلسم شکست‌ناپذیری اروگوئه را با تمام ستاره هایش بشکند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (جمعه - به وقت ایران) در چارچوب دیداری تدارکاتی، در ورزشگاه NV Arena شهر سن‌پولتن اتریش مقابل تیم ملی اروگوئه صف‌آرایی کرد که این بازی با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

پیروزی ایران با گل طارمی؛ انتقام کی‌روش از اروگوئه

مهدی طارمی حدود ده دقیقه پس از ورود به زمین، دروازه اروگوئه را در دقیقه ۷۹ مسابقه روی پاس کریم انصاری‌فرد تازه وارد گشود تا این تیم، نخستین شکست خود را با سرمربیگری دیه‌گو آلونسو بچشد. اروگوئه در هفت دیدار اخیر خود (چهار بازی در چارچوب دور انتخابی جام جهانی و سه دیدار تدارکاتی) به شش پیروزی و یک تساوی دست یافته بود که مغلوب تیم ملی ایران شد.

تفاوت کلاس و کیفیت بازی ایران بعد از ورود مهدی طارمی به زمین کاملا متفاوت شد و حملات سازمان یافته تیم ملی نفس اروگوئه را گرفت. 

در این بازی صادق محرمی و حسین کنعانی زادگان ستاره تیم ملی بودند. سامان قدوس و شجاع خلیل‌زاده در کنار ابوالفضل جلالی نیز نمایش دلنشینی ارائه کردند. علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و سعید عزت‌اللهی در نیمه دوم بهتر شدند؛ اما احسان حاج صفی مثل سردار آزمون از روزهای اوج خود فاصله داشت.

نکته دیگر این مسابقه، حضور کوتاه مدت وحید امیری در میدان بعد از شش ماه دوری از مسابقات به دلیل جراحی رباط صلیبی بود. 

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند (۶۳ - امیر عابدزاده)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، سید ابوالفضل جلالی (۶۹ - احمد نوراللهی)، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس (۸۵ - وحید امیری)، علیرضا جهانبخش (۶۹ - مهدی طارمی)، مهدی ترابی (۶۹ - علی قلی‌زاده) و سردار آزمون (۶۹ - کریم انصاری‌فرد).

ترکیب اروگوئه: سرخیو روچت، رونالد آرائوخو (۵ - آگوستین روخل)، دامیان سوارس (۷۲ - گیلرمو وارلا)، سباستین کاسرس، ماتیاس اولیورا (۸۵ - ماتیاس وینیا)، رودریگو بنتانکور، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو (۷۲ - جیورجیان ده‌آراسکاتا)، فاکوندو پلیستری (۴۶ - نیکولاس دلا کروس)، داروین نونیز و لوئیس سوارس.

پیروزی ایران با گل طارمی؛ انتقام کی‌روش از اروگوئه

شرح گل
دقیقه ۷۹ (مهدی طارمی)- طلایی ترین تعویض زمین، مهدی طارمی است؛ بازیکنی که از میانه میدان صاحب موقعیت شد و‌ پس از یک همکاری خوب با انصاری فرد، توپ را به سمت چپ و سامان قدوس سپرد. قدوس هم با یک‌ پاس در عمق، انصاری‌فرد را صاحب موقعیت کرد و مهاجم با تجربه ایران با یک پاس ر‌و به عقب، توپ را به طارمی رساند تا او با یک ضربه بغل پا دروازه اروگوئه را باز کند.

 

لحظات حساس مسابقه

دقیقه یک: در ادامه ضدحمله‌ای که ایران آغاز کرد، توپ به مهدی ترابی رسید که ضربه آرام او در دستان ریچت قرار گرفت.

دقیقه 15: داروین نونیز پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و ضربه محکمی به سمت دروازه کشورمان شلیک کرد که بیرانوند با واکنش زیبای خود، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 40: کنعانی‌زادگان پس از برخوردی که با بنتانکور داشت، دچار مصدومیت شد و حدود یک دقیقه روی زمین افتاد که در نهایت به بازی ادامه داد.

دقیقه 43: ارسالی که از دفاع اروگوئه به سمت دروازه تیم کشورمان فرستاده شد، روی سر نونیز فرود آمد و او توپ را به سوارس سپرد که ضربه مهاجم پیشین بارسا با اختلاف از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 45: ماتیاس اولیورا پس از اینکه توپ را از قدوس ربود، به سمت دروازه ایران حرکت کرد و با بیرون پا به توپ ضربه زد که توپ در آغوش بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه 48: والورده در شرایطی که پشت ضربه‌ای ایستگاهی ایستاده بود و به نظر می‌رسید، توپ را به روی دروازه ایران ارسال می‌کند، به قصد گشودن دروازه به توپ ضربه زد که توپ پس از برخورد به سر خلیل‌زاده بلوکه شد.

دقیقه 50: شوت محکم والورده با واکنش بیرانوند دفع شد.

دقیقه 54: سنگربان تیم ملی کشورمان در مقام ضربه نونیز هم نقش ناجی دروازه ایران را ایفا کرد.

دقیقه 61: سوارس پس از اینکه توپ را پشت محوطه جریمه کشورمان دریافت کرد، با حرکتی تکنیکی توانست دو بازیکن تیم ایران را فریب بدهد و به توپ ضربه بزند که این ضربه خطرناک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 63: ترابی پس از اینکه در میانه زمین صاحب توپ شد، به سمت دروازه اروگوئه حرکت کرد و هافبک تیم ملی ایران پس از یک-دو با قدوس، با سنگربان «لا سلسته» تک به تک شد که ضربه خطرناک او ابتدا با واکنش روچت برگشت. ضربه دوم ترابی نیز از مقابل دروازه شاگردان دیه‌گو آلونسو گذشت.

دقیقه 68: ارسال دلاکروس به وسینو رسید که ضربه آرام او با واکنش زیبای امیر عابدزاده در دروازه ایران همراه بود.

دقیقه 81: بنتانکور پس از خطای خطرناک روی طارمی با کارت زرد داور روبه رو شد.

دقیقه 82: ده‌آراسکاتا پس از دریافت توپ از نونیز، با عابدزاده تک به تک شد که ضربه چیپ او از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 82: شوت سوارز از داخل‌ محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90: اروگوئه پشت محوطه جریمه در نقطه ایده آل صاحب ضربه ایستگاهی شد که شوت محکم و روی پای سوارز به دیوار دفاعی ایران برخورد کرد و در برگشت نیز شوت سرضرب والورده را شجاع خلیل‌زاده با سد کردن بدن خود دفع کرد.

پیروزی ایران با گل طارمی؛ انتقام کی‌روش از اروگوئه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۹
وقتی توپ میافتاد دست بازیکنان اروگوئه تماشاچی های ایران شروع میکردن به هو کردن اروگوئه. این چه حرکتیه؟ تازه اینا خیر سرشون خارج نشین هستن و چنین رفتاری میکنن. الان اروگوئه در مورد فرهنگ مردم ما چی میگه؟
زشت نیست؟ کدوم هواداری در دنیا اینطوری رفتار میکنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
همه جای دنیا این اتفاق میوفته، فوتبال نگاه کن یکم
درود بر جمهوری اسلامی ایران و سربازانش درتمامی عرصه ها سرفراز باشی میهن من إن شا ءالله
جام جهانی دیگه مثل بازی دوستانه نیست پول بدی بهت ببازن آقای تاج.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
این برد را بخاطر طارمی داریم و هیچ ربطی به تاج و کیروش ندارد جام جهانی شوخی نیست نباید خوشحال باشیم تیم دفاعی به درد نمیخورد اگر طارمی نبود برنده نمی شدیم نباید تیم وابسته به طارمی باشد بشرطی موفق خواهیم شد که همه بازیکنان ایران مثل طارمی فوتبال بلد و جاگیری خوبی داشته باشند
و این بود حقانیت ما.زنده باد کی روش کبیر.باخت به تیم سوم الجزایر کجا و شکست اروگورئه کجا.یاوه گویان دیگه لطفا خاموش.دیگه صدایی نشویم ازتون.
جونم کیروش . خاموش شدن منتقدان کیروش کبیر
درو بر کی روش کبیر
اسکوچیچ به تیم دوم الجزایر هم باخت!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
تیم سوم الجزایر بود
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
برای اسکوچیچ بازی نکردن پسر جان
هواداران تیم ملی ایران با هو کردن و تمسخر کردن تیم ملی اوروگوئه به خوبی فرهنگ 2500 ساله رو نشون دادن
ایول داره ... بارک الله ... به امید پیروزی های متوالی
وافعا جای تجحب داره بعضیا کی روش رو با برانکو یا اسکوچیچ رقیب میدونن.یعتی چی آخه.کجا اینا قابل مقایسن آخه. جمع کنین دیگه این بساطو .زنده باد کی روش.
عالی بود
ولی گزارش شبکه 3 واقعا خوب نبود و آدم خوابش می برد کجاست عادل ؟؟؟
چون تیممون برد
هیچی انتقاد نمیکنید از کیروش، ولی
اگر دو تا از توپ های اونا نشسته بود تو گل ایران
همتون الان سر و تهش رو یکی می‌کردید
واقعا امروز بد بودیم، خصوصا توی یک سوم میانی سر در گم بودیم و خیلی توپ لو دادیم..
نتیجه یک بر صفر نتیجه شانس

اگر بازی های ایران جذاب و حمله ای نداشته باشه همون بهتر بالا نره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
مهم برد تیم ملی است !!!
ادمین جان. امیری رباط صلیبی پاره نکرده بود. بلکه بیرون زدگی دیسک کمر داشتند که با لاپاروسکوپی، عمل بسته انجام دادند و پاراکلینیکی کوتاهی داشتند.
ما شا الله
همه هوادارای دنیا...
کیروش فرزند کوروش کبیر
دوباره کیروش آمد و تو لاک دفاعی بازی کردن تیم ملی شروع شد. چرا طارمی که از مهاجمان خوب دنیاست باید تا دقیقه 70 نیمکت نشین باشه؟ نکنه مثل دو جام جهانی قبلی میخواد همین شیوه دفاعی را ادامه بده. تیم ما از وقتی ترکیبیش حمله شد، بهتر و روانتر بازی کرد. همیشه که مثل دیشب شانس یاور ما نیست
دوستان من نه بازیکن بوده و نه واقعا فوتبال را می شناسم بلکه فقط یک تماشایی هستم
ربط دادن برد به پولی که تاج پرداخته نه تنها اهانت به فدراسیون فوتبال ایران و مهمتر ملت ایران است
بلکه این حق را به فدراسیون فوتبال ارواگوئه می‌دهد که ایران شکایت کند و حتی باعث محروم شدن ایران از جام جهانی شود ‌
سردار ازمون بدرد مهاجم نمیخوره
خیلی خوب بازی کردند بچه ها ، اما حداقل سه فرصت طلایی گل دیگر هم داشتند که ازدست رفت...
جام جهانی شوخی نیست نباید خوشحال باشیم تیم دفاعی به درد نمیخورد اگر طارمی نبود برنده نمی شدیم نباید تیم وابسته به طارمی باشد همه بازیکنان باید مثل طارمی باشند
بهترین بازی تیم ملی بعد از ماه ها همین بود ،تیمی که همرو پاره کرده بود،روبهروی ایران زانو زد،حتی میتونست تیم ملی بازیرو ۲ بر صفر کنه ،واقا آقای کیروش تیم ملیرو بخوبی میشناسه و بهترین تیم ملی تاریخ رو جم کرده
توهین نکنید و تهمت هم نزنید
ماشالا به تیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار