بازدید 10473

کدام رئیس‌جمهوری ایران بیشتر مورد اقبال جهان بود؟

آمار نشان می‌دهد که رئیسی کمتر از حسن روحانی مورد توجه کشورهای دنیا قرار گرفته و تمایل برای گفتگو با رئیس جمهوری پیشین ایران بیشتر بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 23 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۹۱ و در آخرین سفر خود در مقام رئیس جمهوری ایران به نیویورک تنها با سران چهار کشور بولیوی، کومور، سنت وینسنت و سوایزیلند دیدار و گفتگو کرد.

ابراهیم رئیسی در این سفر با رهبران هشت کشور دنیا دیدار و گفتگو کرد. او با رهبران کشورهایی چون فنلاند، ژاپن، فرانسه و سوئیس و شارل میشل رئیس شورای اروپا گفتگو کرد.

رئیسی در نخستین سفر خود به نیویورک با رهبران سه کشور اروپایی، سه کشور منطقه، یک کشور آسیایی و همچنین یک کشور از حوزه آمریکای لاتین دیدار و گفتگو کند.

اما آمار نشان می‌دهد که رئیسی کمتر از حسن روحانی مورد توجه کشورهای دنیا قرار گرفته و تمایل برای گفتگو با رئیس جمهوری پیشین ایران بیشتر بوده است.

روحانی در سال ۱۳۹۲ و تنها چند ماه پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به نیویورک سفر کرد. او در آن سفر با نمایندگان و رهبران کشورهایی چون فرانسه، اتریش، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، ترکیه، سری‌لانکا، تونس، لبنان، عراق، پاکستان، ژاپن، سوریه و همچنین فیجی ملاقات کرد که مجموع آنها ۱۴ کشور است.

روحانی همچنین در آن سفر دیدارهایی هم با رئیس شورای اروپا، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی و همچنین نماینده سازمان ملل در امور سوریه انجام داد.

در نتیجه به نظر می‌رسد دست‌کم از نظر تعداد و همچنین وسعت جغرافیایی، روحانی بیش از رئیسی مورد توجه رهبران کشورهای جهان قرار گرفته بود.

بر این اساس روحانی با رهبران ۵ کشور اروپایی، ۵ کشور منطقه و همسایه، دو کشور آسیایی، یک کشور آفریقایی و همچنین یک کشور از قاره اقیانوسیه دیدار و گفتگو کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر