بازدید 36910

واکنش سخنگوی اقتصادی دولت به افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به بهانه افزایش مالیات/ کالابرگ مهرماه می‌آید؟

خاندوزی درباره چرایی قطع شدن دستگاه‌های پوز از سوی نانوایان و افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به بهانه افزایش مالیات گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش مالیات خباز‌ها نداریم و نباید چنین تخلفی انجام شود و در صورت مواجهه با چنین تخلفی، وزارت کشور، استانداری‌ها و سازمان غله پیگیری لازم را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 22 September 2022

سخنگوی اقتصادی دولت درباره اقدام دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری با انتقاد از کم دقتی در خبررسانی در این مورد گفت: ما در سال ۱۴۰۱ هیچ حکم قانونی ناظر بر تعیین سقف و تعداد گردش نداشته‌ایم و بنای دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، تکیه بر خود اظهاری افراد و قبول آن از سوی دولت است.  

به گزارش تابناک اقتصادی، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران گفت: مسأله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رییس‌جمهور بود، در حال پیگیری است؛ کارگروه ویژه‌ای از وزارت اقتصاد و وزارت صمت تشکیل شده تا این اتفاق راهبردی به نحوی انجام شود که بهترین اثر و بهره وری را در صنعت خودرو را شاهد باشیم.  

وزیر اقتصاد تاکید کرد: رویکرد دولت سیزدهم در خصوصی سازی نگاه کسب درآمدی و بی توجهی به تبعات و آینده بنگاه واگذار شده و اتفاقات آن صنعت نیست، لذا با دقت و تامل، چارچوبی بین وزارت اقتصاد و وزارت صمت در حال جمع بندی است.

وی ادامه داد: حتما این چارچوب مشترک را در معرض اظهارنظر صاحبنظران این حوزه قرار خواهیم داد، چون دولت قصد شانه خالی کردن از مسئولیت یا کسب درآمد ندارد و به دنبال ارائه کارنامه موفق در صنعت خودروسازی در سال‌های آینده است.

خاندوزی تاکید کرد: این خصوصی سازی باید به عنوان اولین گام مهم خصوصی سازی‌های دولت سیزدهم، کارنامه موفق، قابل قبول و درخشانی در حوزه صنعت خودروسازی در سال‌های آینده داشته باشد.

وی گفت: تاکنون در قالب همین چارچوب، دو موضوع تنظیم گری در صنعت خودرو در سال‌های آینده و چاره سازی برای قیمت‌های دستوری در صنعت خودرو به عنوان دو پیش نیاز قطعی با دوستان وزارت صمت مطرح شده است، به محض اینکه این چارچوب به مرحله نهایی برسد با صاحبنظران به بحث و نقد گذاشته خواهد شد.  

اتصال صد درصدی گمرک و مالیات به پنجره واحد خدمات الکترونیک

خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره علت نپیوستن سازمان خصوصی سازی به درگاه واحد الکترونیک خدمات دولت، با اشاره به پیگیری‌های این وزارتخانه برای پیوستن همه سازمان‌ها به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت اظهار کرد: ما کاملاً در این زمینه با وزارت ارتباطات همراهی کردیم و در حوزه مالیاتی و گمرکی که بیشترین مراجعه مردمی به خدمات را دارند، اتصال کامل به درگاه و پنجره الکترونیک اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: ممکن است سازمان خصوصی سازی در سال برای تعداد انگشت شماری از شرکت‌های دولتی، قرارداد یا مسائل مربوط به واگذاری را داشته باشد که صرفا یک یا چند شرکت بزرگ خریداران آن مورد هستند و عامه مردم خدمتی از آن سازمان دریافت نمی‌کنند؛ لذا درخواست داشتیم سازمان‌هایی که به عامه مردم خدمت ارائه نمی‌کنند، از این لیست استثنا شوند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مالیات و گمرک به صورت صد در صد به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت متصل شده اند.

تکیه بر خوداظهاری در شناسایی حساب‌های تجاری

 
خاندوزی همچنین در مورد اقدام دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری گفت: از نحوه خبرسازی و انتشار اخبار مربوط به این اقدام بسیار تعجب کردم؛ به این معنا که مساله حساب‌ها متعلق به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بود و در همان جا مصوب شده و خاتمه پیدا کرده بود و ما در سال ۱۴۰۱ هیچ حکم قانونی ناظر بر اینکه سقف و تعداد گردش را بخواهیم مصوب کنیم، وجود نداشت و آنچه منتشر شد، کم دقتی در خبررسانی بود. بنای دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، تکیه بر خوداظهاری افراد و قبول آن از سوی دولت است. اطلاع رسانی دقیق‌تر را دوستان شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی اعلام خواهند کرد.

کالابرگ مهرماه می آید؟

خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اجرای کالابرگ الکترونیکی هم گفت: این پرسش را به طور مشخص باید از وزارت رفاه داشته باشید؛ اما به توجه به اطلاعاتی که به عنوان سخنگوی اقتصادی دارم و اینکه وعده بر این بود تا در شهریور ماه نتایج اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیکی به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بیاید و بعد درباره آن تصمیم گیری شود، این جلسه برگزار شد و وزارت رفاه توضیحاتی درباره نتایج اجرای آزمایشی دادند و درخواست وزارت رفاه این بود که یک مرحله دیگر هم در کشور اجرا شود تا در زمان اجرای سراسری مانند برخی اعتراضات که در اردیبهشت و خرداد ماه نسبت به مساله یارانه‌ها صورت گرفته بود، در این مرحله با اعتراض و ایجاد مشکل مواجه نباشیم.

وی ادامه داد: باید صبوری کنیم تا اجرای آزمایشی جدید تمام شود و بدون هیچ کم و کاستی، پس از آن در تمام استان‌ها اجرا شود.

سود سهام عدالت در اختیار دارندگان این سهام است

وزیر اقتصاد درباره پرداخت نشدن سود سهام عدالت برای برخی از مردم گفت: با پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام شد، تمام مبالغ واریزی برای سود سهام عدالت، در اختیار خود دارندگان این سهام قرار گرفته و اختیار مدیریت سود سهام با خود مردم و صاحبان سهام عدالت است. همچنین در مورد افرادی که نقص مدارک دارند یا متوفیان، سود سهام به محض ارائه مدارک در روز پرداخت خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره چرایی قطع شدن دستگاه‌های پوز از سوی نانوایان و افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به بهانه افزایش مالیات، گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش مالیات خباز‌ها نداریم و نباید چنین تخلفی انجام شود و در صورت مواجهه با چنین تخلفی، وزارت کشور، استانداری‌ها و سازمان غله پیگیری لازم را انجام خواهند داد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۱
به هیچ عنوان وصل نکنید اینترنت رو ملی کنید فقط به شرکت ها اینترنت بین المللی بدید تا دشمن مغز استخوانش بسوزه
شبکه هایی که امنیت اخلاقی را بر هم می زنند مانند اینستاگرام برای همیشه فیلتر شوند
چند تا دندانپزشکی در مشهد رفتیم مبالغ زیر یک ملیون را از پوز
و بیشتر از یک ملیون را می گویند باید کارت به کارت کنید.
بیچاره مادر کم سوادمن که چقدر اذیتش کردند
رنگ رخساره خبر میدهد از سرّ درون
یارانه نقدی بهتر از کوپن هست.
هر خانواده بسته به نیازی که داره اون رو خرج میکنه. نه اینکه به زور چند قلم را با کوپن خرید کنیم.
خدا کنید این دولت و مجلس زود به اتمام برسد و الا از ایران چیزی باقی نمی مانند.
ترمز بریده هر روز شاهد گرانی بیشتر هستیم و دولت بی خیاله
جناب وزیر بورس نابود شد انگار برای شما اهمیت ندارد
گرون کنید، بعد گرونی رو بندازید گردن نونواها. دیوار کوتاهتر که گیرتون نمیاد!
كالا برگ مهر ماه مي آيد ؟
-------------
عرض مي كنم كه برخي سياست ها و برنامه ريزي هاي ما ، سياست و برنامه ريزي :
« حالا ببينيم چه ميشه » !
« حالا ببينيم چه پيش مي آيد » !
« حالا تا چند ماه ديگه يك طوري ميشه » !
" ببينيم خدا چه مي خواد » !
نمونه اش همين كالابرگ
يكروز مي گويند يارانه نقدي
يك روز مي گويند كالا برگ !
--- ببخشيد مسئول مربوطه ! حالا كالا برگ يا يارانه نقدي ؟
-- معلوم نيست برادر ! ببينيم چه ميشه ! بايد دعا كنيم كه هر چه خير است ، پيش آيد ! تا ببينيم خدا چه مي خواد ! بالاخره يك طوري ميشه ! راضي هستيم به رضاي خدا !!
-----------
آقا رضا شما چه فرمايش دادي ! بلندتر بفرما !
-- عرض كردم شما كه مثل من در دهك دهم قرار داده شده اي ! ، ديگه شور چه ميزني ؟ مي خواد يارانه نقدي باشه ، مي خواد جنسي و كالايي ! ... شور بي خودي نزن كه ترش ميكني !
-- آقا رضا حرفت كه حق است ! ... عين صوابه ! ... ميگم آقا رضا گفتي عرق نعناع براي ترشي و سورش معده خوبه ؟ ... چشم حتماً استفاده مي كنم ، انشا الله كه افاقه كنه ! در اين شب جمعه خدا رحمت پدرت مرحوم ميرزا عبد الحسين !
شهر قم منطقه آذر به راحتی نان تافتون 600 تومانی رو دارن 1000 تومن میفروشن و آب از آب هم تکون نمیخوره...
نانوایی هایی هستند که آرد دولتی میگیرن ولی اولا قیمت رو حداقل 50 درصد بالا بردن و از طرفی هم حتی نصف گذشته پخت نمیکنند و نمیدونم آرد باقی مونده رو چکار میکنن...
قیمت ها سر به فلک کشیده ....... فشار اقتصادی یعنی خیانت به مردم به کشور
تا زمانیکه قیمت آرد آزاد نشود دزدی خواهند کرد دولت بجای دادن یارانه به آرد یارنه نان را به خود مردم بدهد وقیمت آرد را آزاد کند تا این مشکل نان حل شود
آقای خاندوزی با سیاست های ریاضتی اقتصادی و روش های که داره پیاده می‌کنه پدر مردم را در آورده. این بی سواد ها چطور رشد میکنند میان تو جایگاه های بالای کشور
من تو اکباتان ساکنم . نانوایی اینجا به بهانه خشخاش بیشتر نان رو گرونتر حساب میکنه و از دستگاه پوز دیگه ای برای دریافت پول استفاده میکنه . میخواستم ببینم آردی که برای این نان استفاده میشه از کجا تامین میشه ؟ وزیر اقتصاد به این جواب بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
اکثر نانوایی ها به بهانه خشخاش و کنجد زدن اجباری روی نان کالای خود را پنجاه درصد گران کرده اتد و هیچ کسی اعتراضی نمیکنه! انگار نه انگار
سایت تابناک در مورد همه چیز می نویسد الا در مورد اضافه حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران لشگری و کشوری
اقای خاندوزی بهتر شما استفا بکنی که این اقتصاد کمر مردم شکونده. نه میتونی نه قبول میکنی که ناتوانی. هر کاری کردی یک گرانی بر روی دوش مردم گذاشتی.
این چه بازی کثیفیه بعدازچهل سال دوباره کوپن بنام کالابرگ خودتان خنده تان نمیگیره تا نون کیلویی نشه نه کیفیت نون خوب میشه نه مردم راضی نانها هرروز کوچکترمیشه
اقای‌ خاندوزی‌ مسئول برگزاری‌ نماز جماعت‌ مجلس‌ !
گیرم که کالابرگ دادی‌ به یک عده‌ قلیل‌ و بعد اعلام کردی که به نود درصد‌ یارانه‌ دادیم‌ در حالیکه‌ یارانه‌ ماها‌ که گرفتار زندگی هستیم بناحق قطع شده‌ تکلیفش چیه‌ الکی گفتی‌ اعتراض‌ بنویسید‌ ولی خبری نشد‌ !!!
نمیتونی‌ برو کنار‌ پدر من‌ مگه مجبوری‌ ؟!!!
نه قند داریم نه چایی نه روغن برای ماهی احمدی‌نژاد کجایی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان