بازدید 6557

قطر: نگرانی‌های ایران نیازمند رسیدگی است

وزیر امور خارجه قطر احیای توافق هسته ای را در راستای تقویت ثبات منطقه توصیف کرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 21 September 2022

به گزارش تابناک، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت وگو با شبکه بلومبرگ تصریح کرد: قطر به احیای توافق هسته ای به عنوان یک عامل کمک کننده به ثبات منطقه اعتقاد راسخ دارد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار بلومبرگ که "رئیس جمهوری ایران (امروز ) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می کند و شما با همتای ایرانی خود و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردید، از ایران چه شنیدید و آیا توافقی وجود خواهد داشت"، تصریح کرد: همانطور که می دانید در دو هفته اخیر ما اظهارات غیرخوشبینانه ای درباره دستیابی به یک توافق شنیدیم. ما با همه طرف ها صحبت می کنیم و تلاش می کنیم که هرچه در توان داریم برای ایفای یک نقش سازنده در این مذاکرات انجام دهیم.

وزیر خارجه قطر افزود: از همه طرف هایی که در چند روز گذشته با آنها تماس داشتیم، نیت مثبتی شنیدیم و می خواهند وارد یک توافق شوند. به یک توافق نرسیده اند و معتقدم که آنها وقتی با یکدیگر می نشینند و یک بستر مشترک برای این زمینه های مورد اختلاف بین خودشان می یابند، قادر خواند بود که به یک توافق دست یابند..قطر به اهمیت بازیابی توافق هسته ای اعتقاد راسخ دارد زیرا نگرانی همه طرف ها را رفع می کند. معتقدیم که توافق به ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه قطر در پاسخ به این سوال خبرنگار بلومبرگ که "ما این را در طول سال گذشته شنیدیم..آیا فکر می کنید که ایران حقیقتا تمایل به دستیابی به یک توافق دارد یا آنها تلاش می کنند که وضعیت موجود را طولانی کنند"؟ گفت: به طور قطع، وزیر خارجه ایران ممکن است که به سوال شما بهتر از من پاسخ دهد.اما آنچه ما از آنها می شنویم این است که خواهان توافق هستند و برخی نگرانی ها دارند که نیازمند رسیدگی و حل و فصل است. این امر از طریق مذاکرات انجام می شود.

وی افزود: معتقدیم که مهم است که یک توافق و یک منطقه عاری از سلاح هسته ای وجود داشته باشد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین درباره موضوع افغانستان تصریح کرد: جامعه بین المللی باید راهی برای تعامل با دولت افغانستان بیابد.

وزیر امور خارجه قطر در بخش دیگری از مصاحبه خود با بلومبرگ درباره انرژی تصریح کرد: مذاکراتی با طرف آلمانی درخصوص گاز در جریان است.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر