بازدید 12574

الانباء: پایداری ایران باعث عقب‌نشینی آژانس شد

روزنامه لبنانی "الانباء" در گزارشی تاکید کرد که پایداری جمهوری اسلامی ایران بر روی احقاق حقش در خصوص مسایل صلح آمیز هسته ای باعث عقب نشینی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در این پرونده شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 21 September 2022

به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: روزنامه الانباء لبنان امروز چهارشنبه در گزارش خود آورده است: پرونده صلح آمیز هسته ای ایران یکی از موضوعاتی است که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل (میان مقامات ایرانی و غربی) به آن پرداخته شد؛ این پرونده شاهد تحولات مهمی بود که یکی از آن ها نتایج دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با "امانوئل مکرون" همتای فرانسوی خود بود. مکرون در این دیدار، از رئیس جمهوری ایران برای سفر به فرانسه دعوت کرد.

این روزنامه افزود: در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل "حسین امیر عبداللهیان" وزیر خارجه ایران و "علی باقری" رئیس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین نیز با هیات های اروپایی دیدار کردند. این درحالی است که "محمد اسلامی" رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران پیش از این اعلام کرد که این سازمان پیام هایی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت کرده است.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در تاریخ ۲۸ شهریور در برنامه صف اول شبکه خبر گفته بود که "پیغام‌هایی که از طرف آژانس آمده، نشان می‌دهد قصد بستن پرونده سه مکان ادعایی را دارند. امیدواریم صادق باشند و بیش از این وقت خود را تلف نکرده و فکر نکنند که با چنین موردی بتوانند فشار حداکثری اعمال کنند".

روزنامه الانباء در گزارش خود نوشت: منابع پیگیر پرونده مذاکرات وین تاکید می کنند که این امر (عقب نشینی آژانس) به خاطر پایداری ایران در برابر کارزار حملات تبلیغاتی غربیها مبنی بر کنار رفتن گزینه مذاکره و صحبت های غرب از جایگزین هایی غیر از مذاکره از یک سو و نیاز ضروری اروپایی ها به منابع گازی و نفتی در سایه بحران انرژی پیش از آمدن زمستان سرد و تبعات اجتماعی و اقتصادی و بدنبال آن پیامدهای سیاسی در داخل اتحادیه اروپا صورت گرفت.

این روزنامه خاطرنشان کرد: این تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی امید برای احیای برجام را باز گرداند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در دومین روز از حضور خود در نشست سران هفتاد وهفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفتگو کرد؛ دیداری که به دعوتی رسمی و پیگیری برخی موضوعات در سطح روسای جمهور منجر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان