نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

موافقت مجلس با دوفوریت لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو / بازنگری عملکرد گشت ارشاد در دستور کار مجلس قرار گیرد /اجاره نشینی قصه پرغصه جوانان ایرانی است / برخی گروه‌ها زن را اسم رمز آشوب‌های خود قرار داده اند

پنجاه و یکمین نشست علنی مجلس با محوریت بررسی موضوعات و اقدامات نظارتی تشکیل شد، در این نشست نمایندگان علاوه بر بررسی دو تقاضای تحقیق و تفحص و گزارش‌های مربوط به دولت الکترونیک و اصلاح قانون اسقاط خودرو، در تذکرات شفاهی و کتبی به اتفاقات روزهای اخیر و فوت مهسا امینی پرداختند.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 20 September 2022

تابناک _ پنجاه و یکمین نشست علنی مجلس یازدهم امروز بیست و نهم شهریور ماه با حضور بیش از دو سوم نمایندگان تشکیل شد. این جلسه با ریاست محمدباقر قالیباف رأس ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه صبح آغاز شد.

با توجه به تشکیل جلسه امروز مجلس با هدف بررسی گزارش‌های نظارتی کمیسیون‌های تخصصی و انجام اقدامات نظارتی مانند تحقیق و تفحص‌ها، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار امروز را قرائت کرد.

ماموریت مجلس به کمیسیون شوراها برای اصلاح ساختار و شیوه اجرای گشت امنیت اخلاقی

گفتنی است؛ دکتر قالیباف پیش از ورود به دستور کار، در نطقی به راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی امسال اشاره کرد و گفت «مردم با وجود برخی مشکلات و سختی‌ها در راهپیمایی امسال اربعین، پر شورتر از گذشته خود را به کربلا رساندند»، رئیس مجلس همچنین متذکر شد «با توجه به علاقه روزافزون مردم به شرکت در این مراسم معنوی-سیاسی، با برنامه‌ریزی بهتر در سال آینده کاستی‌های زیرساختی و خدماتی موجود، به خصوص در مرزها را مرتفع کنند تا سیل مشتاقان امام حسین(ع) بتوانند با کمترین سختی در مراسم باشکوه اربعین حسینی حاضر شوند.»

وی در ادامه نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه کمیسیون امور داخلی مجلس با حداکثر دقت و موشکافی کامل باید تمامی زوایای پرونده درگذشت «مهسا امینی» را در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع نمایندگان و مردم شریف ایران برساند، گفت «کمیسیون مذکور وظیفه دارد علاوه بر بررسی مصداقی درگذشت این مرحومه، برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد، فرایندها و شیوه اجرا در گشت‌های امنیت اخلاقی فرماندهی کل انتظامی را مورد بررسی قرار دهد.» 

موافقت با تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان نخستین دستور امروز مجلس در صحن مطرح و بررسی شد. سید محمد مولوی به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص به فلسفه تشکیل دانشگاه شهید رجایی مبنی بر توسعه آموزش به صورت عمومی و آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت که «براساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده از سهم فنی و حرفه ای، آموزش‌های مهارتی را از ۳۸ درصد به ۵۰ درصد برساند، اما در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این عدد به ۳۷.۹ درصد افت کرده و متاسفانه نه تنها رشدی نداشته، بلکه افت داشته است.»

نمایندگان در نهایت با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با ۱۲۰ رأی، موافقت کردند.

 

قرائت گزارش بررسی عملکرد دستگاه‌ها در تحقق اهداف دولت الکترونیک

قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائۀ خدمات دولت الکترونیک در ادامه نشست علنی امروز مجلس توسط روح الله عباس پور سخنگوی این کمیسیون انجام شد. بر اساس این گزارش با وجود اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته و پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه تحقق دولت الکترونیک و هوشمند، به علت وجود برخی از خلأهای نظارتی و ساختاری در این حوزه آنچنان که شایسته است، اهداف مقرر در قوانین و اسناد بالادستی محقق نشده است.

معرفی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میانه نشست علنی امروز مجلس را می‌توان یکی از مهم‌ترین خبر‌ها دانست. بنا به گفته رئیس مجلس «طبق ماده ۲۰۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس این موضوع به کمیسیون مربوطه ارجاع و طبق آیین نامه بعد از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی، گزارش آن به صحن علنی خواهد آمد.»

رئیس مجلس در جمع‌بندی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک، گفت: اساس تحول دولت و تحقق برنامه‌های۵ ساله و بودجه در گرو دولت الکترونیک است زیرا اگر بخواهیم عدالت اقتصادی، اجتماعی و صرفه‌جویی و شفافیت را برقرار و محقق کنیم و همچنین با فساد مبارزه کنیم، برای اینکه نشان دهیم در این راه جدی هستیم باید به دنبال تحقق دولت هوشمند باشیم.

موافقت مجلس با دوفوریت لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو

بررسی دو فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در ادامه انجام و نمایندگان نظر موافق خود را با آن اعلام کردند. فاطمی امین وزیر صمت در توضیح پیشنهاد دولت برای ساماندهی قانون فعلی، گفت: با این پیشنهاد دو مشکل اساسی حل می‌شود؛ ابتدا توقف تولید از بین می‌رود و پس از آن منابعی فراهم می‌شود تا به مالکان و صاحبان خودروها و موتورسیکلت های فرسوده کمک می‌شود تا وسایل خود را از رده خارج کنند.

نمایندگان مخالف این دو فوریت نیز اذعان داشتند که چنین اصلاحی ضرورت ندارد زیرا متاسفانه بی‌کیفیت‌ترین خودروها توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با گران ترین قیمت تولید می‌شود. نمایندگان موافق اما معتقدند که «ما امروز به خودروهای باکیفیت نیاز داریم و این موضوع باید فوری انجام شود. نیاز داریم جلوی رانت ها گرفته شود، توسط عده ای فرصت طلب رانت ایجاد شده و از شفافیت ها جلوگیری می کنند.» 

رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد جهاد کشاورزی گلستان

شایان ذکر است که نمایندگان مجلس پس از شنیدن نظریات درخواست‌کنندگان تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، در نشست امروز با اجرای این تحقیق و تفحص موافقت نکردند؛ هرچند امانقلیچ شادمهر به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص تاکید داشت: «وظیفه جهاد حمایت از کشاورزان و دامداران را به عهده دارد امروز کشاورزان و دامداران هیچ خدمتی از این دستگاه عریض و طویل نمی بینند.» 

ناطقان میان دستور

علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه نشست علنی امروز اسامی نمایندگان ناطق میان دستور را اعلام کرد. بر همین اساس قدرت‌الله حمزه شلمزاری نماینده اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد، فرهاد طهماسبی نماینده نی ریز، استهبان و بختگان، مهدی اسماعیلی نماینده میانه، حسین محمدصالحی دارانی نماینده فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت و بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه به بیان نکات و تذکرات خود پرداختند که به شرح زیر است؛

حمزه شلمزاری: توسعه و پیشرفت کشور بعد از اصلاح قانون بانکداری امکان‌پذیر می‌شود

طهماسبی: شرکت مخابرات جزیره ای عمل می کند

اسماعیلی: برای کنترل تورم نیازمند تشکیل یک قرارگاه اثر بخش هستیم/اجاره نشینی قصه پرغصه جوانان ایرانی است

محمدصالحی دارانی: مشکل امروز رسانه های بیگانه و بنگاه معاملاتیBBC حجاب و گشت ارشاد نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای در مجلس شورای اسلامی،گفت: مشکل بزرگ رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی است تا با معاونت و معاضدت فتنه‌گران داخلی، بر پیکر ایران اسلامی ضربه بزنند.

حسین محمدصالحی دارانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۹ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه صفر، گفت: هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره بزرگمردانی که با جانفشانی و سلحشوری، ستارگان درخشانی در آسمان تاریخ این مرز و بوم شدند را گرامی می داریم.

وی افزود:خون سرخ آن دلاوران، امنیت و آرامش را برای این سرزمین به ارمغان آورده است. یک ذره از صداقت تان را نداشتیم/ دلهایتان به پاکی آب و ستاره است /ما گم شدیم در شکن طول موج ها/ موجی که منتشر شده از ماهواره است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هیاهوی رسانه‌های معاند در موضوع فوت "مهسا امینی" در ادامه افزود: امروز مشکل رسانه‌های بیگانه و بنگاه معاملاتی و نشر اکاذیب بی‌بی‌سی، حجاب و گشت ارشاد نیست. مشکل بزرگ آنان نظام جمهوری اسلامی است و با معاونت و معاضدت فتنه‌گران داخلی، در این فکرند که تجدید قوا کرده و بر پیکر ایران اسلامی ضربه بزنند و از این آب گل آلود، مروارید و صدف شکار کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: ارشاد و راهنمایی جوانان و نوجوانان این کشور و تشویق آنان به حجاب و فرهنگ والای اسلامی، وظیفه همه نهاد‌ها و سازمان‌ها است. بطن و ضمیر ضمیر نوجوانان ما روشن است؛ بیدار باشیم، بیدار باشیم، بیدار باشیم تا با رفتار اشتباه، اجازه بازیگری و بازی سازی به بیگانگان ندهیم.

صالحی در ادامه یادآور شد: فتنه گران و فتنه سازان داخلی هم بشنوند، بفهمند و بدانند که مانع خورشید ایران گرد نیست/ این وطن هم جای هر نامرد نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیاده روی اعظیم اربعین، مطرح کرد: از تمامی مسئولان در برگزاری همایش جهانی اربعین و پذیرایی گرم و صمیمانه مردم عزیز عراق تقدیر و تشکر می‌کنم.

صالحی دارانی با خطاب قرار دادن وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در خصوص وضعیت نابسامان جاده‌های مسیر اربعین به ویژه در مرکز و غرب کشور، به وزیر راه و شهرسازی تذکر می‌دهم؛ به خانواده عزیزانی که در این مسیر جان باختند به ویژه ۵ نفر از همشهریان عزیز که از یک خانواده بوده و زائران کربلا که در اثر سانحه تصادف از خاک تا افلاک برکشیدند، تسلیت عرض می‌کنم.

وی در تذکری به رئیس جمهوری ادامه داد: آقای رئیس جمهور؛ کمبود شدید نیرو در ادارات به ویژه در شهرستان‌های دوردست، ادارات را ناکارآمد و ناتوان ساخته و لازم است هرچه زودتر تدبیری اندیشیده شود. بسیاری از شهرستان‌ها با تعدد و کثرت مواجه هستند و سرگرم چاق سازی هستند و دولت برای چابک‌سازی این ادارات برنامه مدونی تاکنون نداشته است.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس با اشاره به مطالبات گندم کاران، مطرح کرد:وزارت جهاد کشاورزی مطالبات گندم‌کاران بسیاری از مناطق را همچنان پرداخت نکرده است. جریان چیست که دولت مطالبات خود را بدون معطلی و پیشتر از مردم می‌گیرد؛ اما تکلیف بدهی معوقه را به فردا و فردا‌های دیگر موکول می‌کند؟

وی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت فرهنگیان، مطالبات معلمان اعزام به خارج، مطالبات بازنشستگان همچنان معوق مانده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان جویای کار چند سال از عمر گرانبهای خود را به ثمن بخس، صرف خدمت در آموزش و پرورش کرده‌اند و به عنوان "معلم خرید خدمات" با حقوق اندک سپری کرده اند و امروز بسیاری از آنان را سرگردان و بی کار کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه شیوه ناپسندی است که کارگزاران تعلیم و تربیت را به چشم کارگران روزمزد ببینیم، مطرح کرد: سازمان امور اداری و استخدامی سازمان بازرسی کشور مکلف به کدام تکلیف است و بنای کار را در چه نوع خدماتی گذاشته‌اند و دانشجوی تربیت معلم می‌تواند بالفعل هم دانشجو باشد هم معلم.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس، با اشاره به مشکلات ارتباطی در روستاها، ادامه داد:آقای وزیر مخابرات و ارتباطات، چگونه قرار است دولت الکترونیک را به بالاترین پله‌ها برسانیم؟ ارتقاء دولت هوشمند و الکترونیک و فقط در رویای شما و در شهر‌های بزرگ قابلیت اجرا دارد. لطفاً سفری به شهرستان‌های محروم داشته باشید تا ببینید زیرساخت ارتباطات و مخابرات پر از اشکال است. در روستا‌ها تلفن‌های ثابت را جمع کردید و خبری از اتصال به درگاه‌های دولت هم نیست.

صالحی دارانی با بیان اینکه بازار مصرف داخلی داخلی یله و رهاست و هیچ گونه نظارت موثری در کنترل قیمت‌ها وجود ندارد، بیان کرد: بازار مسکن همچنان ناپایدار است، اعطای تسهیلات ۱۸ درصد به مستاجران و بخش مسکن بخشی را خانه دار کرده است، اما فشار حداکثری بانکداری اسلامی آن‌ها را در بین در و دیوار خورد کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: پیش بینی تعرفه ۱۰۰ درصدی برای صادرات محصولات کشاورزی پرآب بر که قرار است اجرایی شود، اولا شامل کشت امسال نمی‌شود و ثانیا وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای ارائه کند تا کشاورزان تکلیف خود را در کشت و کار بدانند. در اوج کشت و کار خبر‌های ناگواری نظیر قطعی برق، خشکسالی، تعادل بخشی، سیل و کنتور هوشمند به اندازه کافی کشاورزان را فتیله پیچ می‌کند.

رحیمی: زنان کلید واژه آشوب های کشور است/ وزیر کشور موضوع مهسا امینی را روشنگری کند

بهزاد رحیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: عرض تسلیت و مراتب همدردی خود را از این تربیون خدمت خانواده محترم امینی و همه مردم کردستان و خانواده‌های جانباختگان حوادث اخیر را اعلام می‌کنم. از ابراز همدردی و همراهی رئیس جمهور محترم، مسئولین استانی و کشوری برای همدردی و عرض تسلیت به این خانواده داغ دیده تشکر می‌کنم و انتظار داریم شخص وزیر کشور برای عرض تسلیت و تسلی خاطر این خانواده و آرامش شهرستان در میان این خانواده حضور پیدا می‌کرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس ادامه داد: من بهزاد رحیمی به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی امروز با تمام وجود از رفتار‌های قهری گشت ارشاد که حرمت زنان را در جامعه اسلامی می‌شکند و از بین می‌برد احساس نگرانی و اعتراض دارم؛ هر چند زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و نظم و حفظ تمامیت ارضی کشور انکارشدنی نیست و قدردان هستیم، عملکرد و موضع گیری این نهاد در این واقعه قابل قبول نیست و اطلاع رسانی‌های قطره‌ای و دیر هنگامی انجام شده است.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند مردم کردستان بر گردن مردم و نظام حق بسیاری دارند و هر خدمت در این خطه اجر و پاداش دو برابر دارد. زنان کرد نماد و نشانه عفت و صلابت و سخت کوشی هستند. مهسا امینی مهمانی عزیز از دیار کردستان می‌خواست چند روزی را در قلب تهران مهمان شما در پل طبیعت باشد و زیبای‌های کشور را ببیند، اما قربانی تشکیلاتی به نام گشت ارشاد شد و جانش را تسلیم رعب و وحشت آنان کرد که همیشه برای زنان ما استرس آفرین بودند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: ما کرد‌ها زنان را آفریننده و زندگی بخش می‌دانیم، زنان و دختران کرامت دارند، حرمت و کرامت انسانی آن‌ها را حفظ کنید؛ این زنان و دخترانی که امروز از ما احساس خشم و تنفر دارند با چه ذهن و اندیشه‌ای در این جامعه زندگی کنند؟

رحیمی گفت: آقای رئیس جمهور ۴۳ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد، همیشه مدعی بودند مشکل فرهنگی وجود دارد. آیا هنوز به این باور نرسیده اید که فرهنگ با پلیس و ارعاب و تهدید حل نمی‌شود؟ مشکل فرهنگی در ۴۳ سال عمر نظام ۱۲ سال مدرسه و چند سال دانشگاه نتواسته ایم نهادینه کنیم، بعد می‌خواهیم با زور و تهدید دختران را هدایت کنیم و با برگزاری کلاس یک ساعت توسط گشت ارشاد با فرهنگشان کنیم پس آموزش و فرهنگ را به پلیس واگذار کنید تا به روش خود عمل کنند و کم کاری دستگاه‌های متولی را خودشان جبران کنند.

نماینده سقز تاکید کرد: به خاطر چند تار موی خانم جوان، پلیس مرد ناموس مردم را بغل می‌کند تا به ماشین گشت ارشاد ببرد، وزیر کشور اگر دیروز از مرگ کولبران، تصادف جاده، فقر و اعتیاد گله‌مند بودیم و فریاد می‌زدیم امروز باید گشت ارشاد به آن اضافه کنیم هنوز شما جواب و علت کشتار کولبران با توجه دستور مقام معظم رهبری در برخورد با آنان را نداده اید.

رحیمی گفت: آقای رئیس جمهور حادثه تلخی اتفاق افتاده و در آن شکی نیست و نباید به بهانه سوء استفاده دشمن ما هم سکوت کنیم واضح است که با طراحی پیچیده رو به رو هستیم و اگر درست و منطقی با قضایا برخورد نکنیم به حق مطلب جفا می‌شود و از اصل موضوع و چرایی فوت مهسا دور می‌شویم لذا به عنوان خواست عمومی مردم از ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی گشت ارشاد و قانونی که کرامت انسانی را زیر پا می‌گذارد باید بازنگری کنیم و جامعه را بیشتر درک کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و همه نهاد‌های حکومتی و حاکمیتی صدای مردم را بشنویم و جامعه و مردم کف خیابان را از خودمان نا امید نکنیم و کرامت آن‌ها را حفظ کنیم مردم به خاطر سیاست‌های فعلی زیر بار تورم، بیکاری و اجاره مسکن کمر شکسته اند از وزیر کشور انتظار دارم بدون فوت وقت نسبت به روشنگری ابعاد قضیه شفاف سازی کند و بیش از این سکوت و توجیه یک طرفه نکند تا بیش از این مورد بهره برداری رسانه‌ها قرار نگیرد، زیرا طوری طراحی کرده که کلید آشوب‌های پیش رو کشور زنان باشند و باید هشیار باشیم.

اعلام وصول 4 سوال از وزرای خارجه و ارتباطات

نادری در ادامه، سوالات نمایندگان از وزرای ارتباطات و امور خارجه را قرائت کرد. بر همین اساس چهار سوال در خصوص مورد عدم اجرای تکالیف قانونی درباره شبکه ملی اطلاعات و کاهش سرعت اینترنت، عدم رعایت خطوط قرمز نظام و منافع ملت در مذاکرات اخیر اعلام وصول شد.

بیانیه ۲۲۰ نماینده در خصوص حضور پرشور مردم در پیاده روی اربعین

بنا بر این گزارش، احمد امیرآبادی فراهانی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه پنجاه و یکمین نشست علنی مجلس، بیانیه ۲۲۰ تن از نمایندگان در خصوص حضور پرشور و گسترده مردم در پیاده روی اربعین را قرائت کرد. نمایندگان در این بیانیه از مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه ملت معزز و دولت محترم کشور دوست و برادر عراق و حمایت‌های مراجع و علمای گرانقدر و همچنین از تلاش‌های مجدانه و بی‌وقفه و معاضدت‌های پلیس، نیروهای نظامی، حشدالشعبی، مرزبانی و امنیتی و موکب‌داران شریف و سایر دست‌اندرکاران در بسترسازی و فراهم نمودن تسهیلات برای برگزاری این مراسم تقدیر و سپاسگزاری کردند.

تذکرات کتبی

سیدمحسن دهنوی در ادامه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که در اینجا می‌توانید بخوانید.

تذکرات شفاهی

نمایندگان در دقایق پایانی نشست امروز بر اساس آیین نامه داخلی مجلس به بیان تذکرات شفاهی خود پیرامون موضوعات و دغده‌های مردم پرداختند که به شرح زیر است؛

حبیب زاده بوکانی: بازنگری عملکرد گشت ارشاد در دستور کار مجلس قرار گیرد

انور حبیب زاده بوکانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: فوت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی که از سوی گشت ارشاد به مرکز امنیت اخلاقی منتقل شده بود، موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد که بسیار متأثرکننده بود.

نماینده مردم بوکان در مجلس در ادامه ضمن تسلیت به خانواده آن مرحومه گفت: این موضوع به صورت جدی از سوی مجلس، به ویژه نمایندگان کرد پیگیری می‌شود. همچنین روسای قوا نیز در این خصوص قول پیگیری داده و رئیس مجلس نیز طی تذکرات و اظهارات خود گفته است موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند و گزارش آن را به مردم می‌دهد.

حبیب‌زاده بوکانی در پایان خاطرنشان کرد: بازنگری عملکرد گشت ارشاد نیز باید در دستور کار مجلس قرار گیرد و مجلس نسبت به حقوق شهروندی و قانون اساسی حساس‌تر باشد و با عاملان این اتفاق نیز برخورد شود.

تقی پور: روشنفکران در مورد حادثه مرگ مهسا امینی با منافقان و سلطنت طلبان همراه نشوند

رضا تقی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۹ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به خانواده مهسا امینی گفت: عده‌ای که ادعای روشنفکری دارند، همگام و همراه با منافقین، سلطنت طلبان و مزدوران کودک کش صهیونیست و آل سعود در جنگ تمام عیار رسانه‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی صف آرایی کردند و سناریو‌های تکراری کشته سازی و ایجاد آشوب‌های ساختارشکنانه و اقدامات ضدامنیت ملی را همراه با کموله خون آشام و منافقان تروریست دنبال می‌کنند.

وی افزود: به آن‌ها هشدار می‌دهیم که از خشم و طوفان و عزم ملت بترسید که دامانتان را خواهد گرفت و از تهمت، دروغ و افترا علیه این نظام مقدس و سربازان امنیت ملی پرهیز کنید که این شرط انصاف نیست.

فرهنگی: اهانت ها به حجاب به صورت روان شناسانه و جامعه شناسانه بررسی شود

محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (سه شنبه 29 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: حادثه تلخی که در جریان یک احضار رخ داد، همه مردم عزیز ما را در سطح کشور آزرده خاطر کرد چه تقصیر قصور بوده باشد و چه نباشد، حادثه بسیار تلخی بود و مقامات کشور به صورت گسترده اظهار ناراحتی و تاثر کردند و در کنار آن نیز بر پیگیری ها تاکید نمودند.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم افزود: در حاشیه آن اهانت هایی به حجاب و مقامات رسمی شد و باید مجلس در قبال آن قدم محکمی بردارد، استدلال های نادرست و اتفاقات تلخی که رخ داد، باید جامعه شناسانه و روان شناسانه بررسی گردد و برای آن راه حل های روشنی اتخاذ کنند.

یوسفی: انتقاد از لغو حق مناطق جنگی برای ۶ استان

ذاکر: زیرساخت های مرزی استان آذربایجان غربی بهبود یابد

روح الامینی: افراد در پیگیری اتفاقات رخ داده برای خانم امینی از جاده انصاف خارج نشوند

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 29 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در آستانه عضویت ایران در اجلاس شانگهای و نشست مجمع عمومی سازمان ملل عده‌ای قصد دارند از فضای پیش آمده برای خانم مهسا امینی که باید به خانواده وی تسلیت گفت، سوء استفاده کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان یک پدر داغدار که خانم امینی را مانند دختر و فرزند خود می‌دانم، نصیحت می‌کنم و تذکر می‌دهم که افرادی که مسائل را پیگیری می‌کنند از جاده انصاف خارج نشوند و جمهوری اسلامی همیشه مظلوم را مظلوم تر نکنند.

وی افزود: این فرصت به ضدانقلاب، سلطنت‌طلبان، کومله و منافقین که در خون هفده هزار شهید ترور شنا می‌کنند، داده نشود بسیار واضح است که مهسا امینی بهانه بوده و اصل نظام در این تحرکات نشانه است. به عنوان یک پدر داغدار توصیه می‌کنم مسیر را از مسیر ضدانقلاب جدا کنند.

سلیمی: باید اجازه داد دستگاه های مسئول نتیجه نهایی در مورد فوت مهسا امینی را اعلام کنند

راستینه: برخی گروه ها زن را اسم رمز آشوب های خود قرار داده اند

احمد راستینه هفشجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۹ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی عنوان کرد: گرچه فوت سرکار خانم امینی سبب جریحه دار شدن افکار عمومی و داغدار شدن خانواده محترم ایشان شد و به خانواده وی نیز تسلیت عرض می‌کنیم، اما همان گونه که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه تاکید کردند انتظار می‌رود ابعاد دقیق این موضوع صریحا شفاف بیان شود تا «سیه رو شود هرکه در آن غش باشد.»

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس ادامه داد: سوال اصلی از جریان مشخص سیاسی در کشور این است که لیدر‌های شما در فتنه ۸۸ ظلم بزرگ را به نظام اسلامی تحمیل کردند و آن روز کلید رمزشان ندا آقاسلطان بود و امروز مهسا امینی. شما زن را اسم رمز آشوب هایتان قرار داده اید.

وی افزود: شما قتل مرحوم میترا استاد به دست لیدر جریان اصلاح طلب را دیدید، در احراز قتل نتوانستید شک و شبهه ایجاد کنید، حرمت و کرامت زن را با طرح پرستو بودن او زیرسوال بردید، حالا شده اید مدافع حقوق و کرامت زن؟ به همه فتنه انگیزان و دروغ انگیزان که این روز‌ها در فضای مجازی به هر دروغی متوسل می‌شوند، تذکر می‌دهیم که اولا اگر نظام اسلامی در فتنه ۸۸ صبر انقلابی را مسئولیت خود می‌دانست، امروز اقدام انقلابی را در دستورکار قرار خواهد داد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس را رأس ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه به صدا درآورد و گفت «نشست بعدی مجلس روز چهارشنبه ۳۰ شهریور رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۳
به خدا قسم که اگه شما نماینده ما مردم باشید، همچنان فرسنگ ها با خواست مردم و دغدغه های مردم فاصله دارید و آسمون ریسمون به هم می بافید.
یک مشت رای حداقلی به عنوان نماینده رفته اند مجلس را اشغال کرده اند!
وریر کشور باید سریعا برمنار بشه همینطور مسوول نیروی انتظامی
بايد
جناب حسین محمدصالحی دارانی! این که قمه کش ها ازادند و زن ها کشته می شوند اسمش امنیت است؟
این تقی پور همون رئیس کمیسیون صیانته که با چنگ و دندون میخواست طرح صیانت رو مصوب کنه و بعدا معلوم شد کارش خلاف قانون بوده!!یادمون نره!!
مجلس در موضوع تغییر قانون گشت ارشاد بقول خود مجلسی ها "ترک فعل" کرده و قانون رو اصلاح نکرده و باید پاسخگو باشه!!!!
احسنت و آفرین بر نماینده سقز که حرف دل خیلی از هموطنان رو زد.
آقاجان ساده ترین کاری که در مورد مساله حجاب بدون هزینه انجام شود این است که گشت ارشاد را تعطیل کنید. هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد. نیازی به نوشتن قانون هم نیست.
آقای صالحی دارانی
با این صحبتها نشان دادی که مردم غیور فریدن را برای اخذ رای گول زده ای .
مگر هنوز حق منطقه جنگی وجود دارد "انتقاد از لغو حق مناطق جنگی برای ۶ استان"؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو کشور یواش یواش همه چی داره میشه اسم رمز
گشت ارشاد باید به طور کامل و برای همیشه جمع شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار