بازدید 5485

مواجهه با واریانت‌های جدید کرونا در اواخر پاییز

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه دسترسی به ابزارهای نجات دهنده در برابر کرونا می‌تواند این بیماری را به بیماری قابل کنترل مبدل کند،گفت: چنانچه سهل انگاری شود پیش بینی می‌شود در اواخر پاییز با واریانت‌های جدید بیماری و پیک بزرگتری مواجه شویم.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵ 20 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی در روزهای اخیر عنوان کرده، چشم اندازی از پایان همه گیری کووید ۱۹ متصور است، اظهار کرد: این ادعا بر اساس کاهش تعداد مرگ و میر کرونایی اعلام شده است.

وی افزود: تخمین‌ها در مطالعات گواه این است که از شروع واکسیناسیون علیه کرونا تا به امروز، از بیش از ۲۰ میلیون مرگ جلوگیری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه تاکید کرد: در هشت ماهه اول ۲۰۲۲ بیش از یک میلیون نفر در جهان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه انتشار و سوء برداشت از برخی اخبار در شبکه‌های اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: در کشورمان حتی به روزهای صفر کرونایی هم رسیده‌ایم ولی متاسفانه اعلام اخبار پایان کرونا منجر به کاهش رعایت پروتکل‌ها و یا در برخی موارد عدم واکسیناسیون شد.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با بیان اینکه افزایش موارد مبتلا به کرونا با کاهش رعایت پروتکل‌ها دور از تصور نیست، خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی پیش فرض‌هایی را اعلام کرده است؛ به این شکل که صد درصد افراد با سن بالا و مبتلایان به بیماری ‌های زمینه‌ای و جمعیتی بالغ بر ۷۰ درصد در برابر بیماری واکسینه شوند.

ناجی با تاکید بر اینکه اعلام موارد سازمان جهانی بهداشت به معنی پایان کرونا نیست، تاکید کرد: برای دنیا فرصتی ایجاد شده است و باید از آن به خوبی استفاده شود، اگر از این فرصت طلایی به‌درستی استفاده نکنیم با عدم اطمینان جامعه جهانی به گفته‌های سازمان بهداشت جهانی مواجه خواهیم شد.

وی از ضرورت اجرای سیاست‌های کنترلی به صورت دستورالعمل برای دولت‌ها خبر داد و گفت: واکسیناسیون، انجام تست‌های تشخیصی، استفاده از پروتکل‌های دارویی مناسب که منجر به درمان بهتر افراد شود، اعمال معیارهای مناسب کنترل بیماری در بیمارستانها و سطح جامعه، جلوگیری از گردش و پخش اخبار گمراه کننده و افزایش مشارکت مردمی در کنترل بیماری اهمیت زیادی در کنترل کرونا دارد.

ناجی گفت: دسترسی مناسب به ابزارهای نجات دهنده جان در برابر کرونا می‌تواند این بیماری را به بیماری قابل کنترل با کاهش موارد مرگ و میر مبدل کند و چنانچه در این حوزه سهل انگاری شود پیش بینی می‌شود در اواخر پاییز با واریانت‌های جدید بیماری و پیک بزرگتری مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: تشویق مردم به واکسیناسیون در برابر کرونا و استفاده از ماسک در شرایط بحرانی خصوصا در فضاهای بسته ضرورت دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار