بازدید 38730
ایران در کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۲ جهان دو طلایی شد و به دومی رضایت داد

رحمان به حریف آمریکایی رحم نکرد / عموزاد طلای جهان را به سینه زد / محمدیان حتی برنز هم نگرفت / انتقام ایران از آمریکا در ۲فینال

کشتی گیر جوان و هجومی ایران در فینال وزن ۶۵کیلوگرم کشتی آزاد جهان، سیزده پوئن از حریف آمریکایی گرفت و مدال طلا را در عین شایستگی تمام به سینه زد. تیم ایران با این طلا انتقام سختی بعد از شکست حسن یزدانی گرقت و دو آمریکایی را در فینال مغلوب کرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷ 18 September 2022

کشتی ایران صاحب یک فوق ستاره جوان و طلایی شد که امشب در هجده سالگی قهرمان بزرگسالان دنیا شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ رحمان به شکست دادن آمریکایی‌ها در فینال عادت دارد و از نوجوانی این کار را با علاقه دنبال کرده است. او سرانجام نخستین طلای بزرگسالان خود را با سن بسیار کم با شکست یک آمریکایی به چنگ آورد و نشان داد که کشتی ایران برای حداقل ده سال آینده می‌تواند، روی مدال‌های طلای او در جهانی و المپیک حساب باز کند.

رحمان عموزاد که بعد از کسب عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر نوجوان جهان، عنوان «رحمان بی‌رحم» را از اتحادیه جهانی گرفته بود، در دومین حضورش در مسابقات جهانی با شکست جون سوک یون از کره‌جنوبی، اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان، آدیل اوسپانوف از قزاقستان و حاجی علی‌یف قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از آذربایجان به فینال وزن ۶۵ کیلوگرم رسیده بود، در مبارزه پایانی مقابل جان دیاکومیهالیس از آمریکا قرار گرفت که در دور مقدماتی باجرانگ هندی را را ۱۰ بر صفر شکست داده بود.

رحمان به حریف آمریکایی رحم نکرد / عموزاد طلای جهان را به سینه زد

رحمان که در مبارزه‌های قبلی خیلی هجومی ظاهر شده بود، در حالی که مبارزه فینال سرعت بالایی داشت کشتی‌گیر آمریکایی اقدام به زیرگیری کرد و در حالی که رحمان هم رو کرده بود و چندین بار کنده حریف را بالا کشید، داوران نتیجه کشتی را ۴-۲ اعلام کردند که چلنج مربی امریکا باعث تغییر نتیجه و تبدیل آن به ۸-۶ به سود دیاکومیهالیس شد.

در ادامه عموزاد روی تشک بی‌قرار بود، اقدام به زیرگیری کرد و نتیجه ۸-۸ شد. کشتی با همین نتیجه در وقت اول تمام شد.

در وقت دوم هم رحمان عموزاد با هجوم بی‌امان حریف آمریکایی را در بیرون از تشک بیرون کرد و یک امتیاز دیگر به دست آورد. زیرگیری‌های کشتی‌گیر کشورمان همچنان ادامه داشت و رحمان ۱۳-۸ از حریف برد و در حالی که می‌توانست اختلاف را بیشتر کند، به توصیه پژمان درستکار و دبیر از روی سکو‌ها ایران را صاحب مدال طلای دیگری کرد.

پیش از این، تیم ملی کشتی آزاد ایران با کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود و رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی در ۶۱، ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم به ۳ مدال نقره و یونس امامی و امیرحسین زارع در ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم ۲ مدال برنز رسیده بودند.

 

اختلاف نجومی آمریکا و ایران در غیاب روسیه مدعی

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با قهرمانی آمریکایی‌ها به پایان رسید. این تیم در بلگراد صاحب ۴ مدال طلا و ۴ نقره و صاحب ۱۹۸ امتیاز شد.

تیم ایران هم با ۷ مدال، ۲ نشان طلای رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور، ۳ نقره رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی و ۲ برنز یونس امامی و امیرحسین زارع با مجموع ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمان جهان شد.

این مسابقات در غیاب روس‌ها به انجام رسید. سال گذشته تیم روسیه قهرمان شد و تیم‌های آمریکا و ایران دوم و سوم شدند.

نتایج انفرادی و رده‎بندی نهایی این مسابقات به شرح زیر است؛


۵۷ کیلوگرم: ۱- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) ۲- توماس گیلمان (آمریکا) ۳- زانابازار زاندانبود (مغولستان) و استوان میسیچ (صربستان) ... ۲۳- علیرضا سرلک (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- ری هیگوچی (ژاپن) ۲- رضا اطری (ایران) ۳- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و نارانخو نارمانداخ (مغولستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد خلیلی (ایران) ۲- جان دیاکومیهالیس (آمریکا) ۳- اسماعیل موزوکایف (مجارستان) و باجرانگ (هند)
۷۰ کیلوگرم: ۱- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۲- زاین رترفورد (آمریکا) ۳- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل داک (آمریکا) ۲- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۳- یونس امامی (ایران) و فرانک چامیزوه (ایتالیا)
۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و واسیل میخایلوف (اوکراین)
۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور (ایران) ۲- جی دن کاکس (آمریکا) ۳- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و میریانی مایسورادزه (گرجستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- باتیربک تساکولوف (اسلواکی) ۳- ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) و گیوی ماتچراشویلی (گرجستان) ۵- محمدحسین محمدیان (ایران)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طا‌ها آکگول (ترکیه) ۲- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۳- امیرحسین زارع (ایران) و گنو پتریاشویلی (گرجستان)

رده بندی تیمی: ۱- آمریکا ۱۹۸ امتیاز ۲- ایران ۱۵۰ امتیاز ۳- ژاپن ۷۰ امتیاز ۴- مغولستان ۶۵ امتیاز ۵- گرجستان ۶۵ امتیاز ۶- اسلواکی ۵۵ امتیاز ۷- ترکیه ۴۷ امتیاز ۸- بلغارستان ۴۲ امتیاز ۹- آذربایجان ۴۰ امتیاز ۱۰- هند ۳۷ امتیاز

 

رحمان به حریف آمریکایی رحم نکرد / عموزاد طلای جهان را به سینه زد / محمدیان حتی برنز هم نگرفت / انتقام ایران از آمریکا در ۲فینال

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
وای خداییش حریف آمریکایی دائم حمله میکرد و رحمان فقط پوزیشن دفاعی داشت. خیلی شانس آوردیم که داودر به او اخطار کم کاری نداد
پاسخ ها
خامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
.
ذات خود تحقیر را درمان نباشد.
نوش جونش ، جلا داد قلبمون رو
عموزاد خیلی خوب کشتی گرفت حریف را خسته کرد.بقیه نفرات توان مبارزه نداشتند.کامران باید برای المپیک خود را بسیار آماده تر کند
اما در همان ابتدای کشتی ضربه فنی شد اما داور تشخیص نداد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
تو تشخیص دادی از تو خونه
درود بر بهشهر.درود بر مازندران.درود بر ایران
فقط اونجایی که سیلی میزد به حریف آمریکایی
تبریک به پهلوانان ایرانی . توصیه میکنم به تابناک که درست تیتر بزنی . در برد امریکایی ها نوشتی انتقام تیلور و اینجا هم نوشتی انتقام ایران . داریم کشتی میگیریم . نمیجنگیم . مسابقست و انتقام درکار نیست
تابناک عزیز ، ورزش صحنه گسترش دوستی و مراودات است ، بهتر نیست از جملات و عبارات کینه توزانه و انتقام جویانه استفاده نکنید
تیلور هم به حریف ایرانی رحم نکرد
انتقام؟ مگه جنگه! یاد نگرفتید هنوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
ظاهرا هیچکس اینجا حداقل با اصطلاحات ورزشی آشنا نیست...اصلاح انتقام در کل دنیا استفاده میشه..
محمدیان واقعا در حد تیم ملی نیست ایشان اصلا استعداد کشتی ندارد حالا چگونه پیراهن تیم ملی را پوشیدن جای سوال دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در نبود روسیه امریکایی ها با نفوذ در مسابقات همگروه با ایران نشدند همچنین با قراردادن اسراییل در گروه ایران عملاً یک وزن و 25 امتیاز ایران را کسر کردند درواقع ایران با9کشتی گیر به مصاف 10کشتی گیر امریکا رفت اما رحمان عموزاد نشان داد جنگندگی و هاری و سرسختیبالاتر از قدرت بدنی امریکایی هاست امریکایی ها بعد از شکست کشتی گیرشان تقاضای تست دوپینگ رحمان را داده اند کافر همه را به کیش خود پندارد اگر تست دوپینگی باشد امریکایی ها باید تست بدهند نه کشتی گیران غیور ما
باید متقابلا اذعان کرد انتقام امریکا ازایران در سه فینال.
امریکایی های دوپینگی رو فقط میتوان با جنگندگی و سرسختی رحمان شکست داد
ورزش را سیای نکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار