بازدید 5748

کرملین: روسیه و چین در پی سلطه‌گری بر جهان نیستند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، چین و روسیه مانند برخی کشورهای غربی نبوده و در پی سلطه بر تمام جهان نیستند.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 18 September 2022


به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت، مسکو و پکن جاه‌طلبی سلطه‌گری بر جهان را ندارند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «روسیه و چین هنگام اجرای توافق‌های دو جانبه، به دنبال سلطه بر تمام جهان نیستند».

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره غیر مستقیم به برخی از کشورهای غربی گفت: «می‌دانیم کشورهای دیگری هستند که این تمایل را دارند».

این مقام روسی در مصاحبه خود، ایالات متحده آمریکا را نیرویی ثبات‌زدا و «منشأ» اقدامات تحریک‌آمیز در نقاط مختلف جهان دانست.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار تأکید کرد، مسکو قویاً به سیاست چین واحد پایبند است و تحریکات آمریکا در تایوان را محکوم می‌کند.

پوتین در ادامه گفت، روسیه و چین حامی شکل گرفتن نظم جهانی مبتنی بر قوانین بین‌المللی و نه قوانین ساختگی چند کشور هستند.

پسکوف همچنین در مصاحبه خود به سخنان هشدارآمیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعای استفاده احتمالی مسکو از سلاح اتمی در اوکراین واکنش نشان داد.

او خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «دکترین (امنیت ملی روسیه) را بخوانید همه چیز در آن نوشته شده است» 

پاسخ پسکوف به اظهارات جو بایدن در حالی مطرح شده که روز جمعه ولادیمیر پوتین درباره برخی گزارش‌ها درباره تلاش‌ها برای حملات تروریستی در روسیه از جمله حملات به تاسیسات اتمی این کشور صحبت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر