بازدید 69535
به بچه‌ها گفتم اگر پا بگیرید، بردن آمریکا مثل آب‌خوردن است

دبیر: زور کشتی‌گیران آمریکا در بلگراد غیرطبیعی است!

نمی‌دانم چرا اینقدر زور دارند. دوستانی که ورزش کردند، می‌دانند آمریکایی‌ها علم‌شان در تغذیه، در مکمل‌ها و در بدنسازی از ما بیشتر است. محمدحسین محمدیان بعد از کشتی با اسنایدر می‌گفت «زورم نرسید»!
کد خبر: ۱۱۴۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳ 17 September 2022

رئیس فدراسیون کشتی ایران بعداز کسب نایب قهرمانی در مسابقات جهانی بلگراد، در مورد نتایج آمریکایی‌ها به آمادگی غیرعادی و زور بیش از حد آنها اشاره کرد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ علیرضا دبیر بعد از کسب نخستین مدال طلای کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی بلگراد که توسط کامران قاسم‌پور بدست آمد، اظهار داشت: توقع از کشتی بالا بوده و بالاتر هم رفته، این چیزی است که ما دنبال می‌کردیم. خیلی‌ها گفتند دوربین اطراف تیم زیاد است، اما بچه‌ها باید عادت کنند. آمریکایی‌ها 20 دوربین کنارشان هست، بچه‌های ما باید با رسانه کنار بیایند، ولی نباید غرق فضای مجازی شوند و بگویند جردن باروز اینطوری بدنسازی کرده است. خب او انجام بدهد، شما هم خوبید. بچه‌های ما اگر می‌خواهند کشتی‌گیران روسیه و آمریکا را شکست بدهند، باید پا بگیرند.

دبیر: زور کشتی‌گیران آمریکا در بلگراد غیرطبیعی است!

وی ادامه داد: کشتی ما زیرگیری است. در کشتی با آمریکا باید پا بگیرید. ما در کشتی به اینها می‌رسیم، ولی نمی‌دانم چرا اینقدر زور دارند. دوستانی که ورزش کردند، می‌دانند آمریکایی‌ها علم‌شان در تغذیه، در مکمل‌ها و در بدنسازی از ما بیشتر است. محمدحسین محمدیان بعد از کشتی با اسنایدر می‌گفت «زورم نرسید». هر جوری فکر کنیم از این نظر باز از آنها عقب هستیم. ما دکتر حبیبی‌‌نیا را از کانادا آوردیم و کنار تیم است. هر کاری که برای تیم باید انجام می‌دادیم، دادیم. اگر ان‌شا‌ءالله محمدحسین محمدیان هم فردا برنز بگیرد و برای اولین بار در تاریخ صاحب 8 مدال در 10 وزن می‌شویم. امیرمحمد یزدانی هم که آن اتفاق برایش افتاد و فقط سرلک بود که حذف شد که می‌توانست حداقل برنز را بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: خدا را شکر می‌کنم و به مردم خوبمان تبریک می‌گویم. همه رشته‌های ما باید بالا بیاید، من همیشه دعا می‌کنم برای خودم که ظرفیتم کوچک است؛ اینقدر نگوییم فلانی زمین بخورد، هر کسی دلش بزرگتر است، خدا به او بیشتر می‌دهد. خستگی‌مان کمی دررفت. دعا کنید، فردا هم دو کشتی‌گیر ما در فینال و محمدحسین محمدیان در رده‌بندی نتیجه بگیرند. کار ما تمام نشده، ما در 2023 و 2024 کار داریم که به آمریکایی‌ها برسیم. بودن روس‌ها به نفع ما بود، انگار تیم به تیم با اینها مسابقه می‌دهیم. همین جی‌دن کاکس حداقل 8 کیلوگرم اختلاف وزن با کامران قاسم‌پور داشت. کامران زمان مسابقه 89 کیلو و 900 گرم بود و کاکس بالای 95 کیلوگرم. در مبارزه یونس امامی با کایل دیک هم اشتباه داوری بود و البته اشتباه یونس. من هم به رئیس کمیسیون داوران اتحادیه گفتم و هم داور اسپانیایی را دعوا کردم که پوئن اشتباهی به کشتی‌گیر ما داد و حواس را پرت کرد.

دبیر گفت: زیرگیر خوب کسی است که خاک کند. یونس از آمریکا دو بار پا گرفت، اما خاک نکرد، البته کامران یکی گرفت و خاک کرد. من خواهشم از مربیان نونهالان این است که به جای زیرکتف یاد دادن، زیرگیری یاد بدهند. حسن یزدانی هم زمانی که تیلور را برد، زیرگیری کرد.

وی عنوان کرد: ما، روسیه و آمریکا سه قدرت بزرگ کشتی جهان هستیم. ما به خاطر زیرگیری، روسیه به دلیل کشتی بلدی و آمریکایی‌ها به خاطر استقامت و قدرت بدنی و آمادگی جسمانی‌شان. آنها کشتی بلد نیستند؛ هنر کشتی منظورم هست. سیداکوف روس را ببینید، آدم لذت می‌برد. آمریکایی‌ها این ضعف‌شان را با قدرت بدنی پوشش می‌دهند. اگر این را هم نداشته باشیم، خلع سلاح هستیم. اینها از نظر علمی و مکمل‌ها از ما جلوترند. از گذشته تا الان هر کسی پاگیر است، آمریکایی‌ها را شکست داده است. آمریکایی‌ها کلاً خوب شلوغ می‌کنند. من اصلا به نمایندگان این کشور نباختم. شکست دادن کشتی‌گیران آمریکایی خیلی راحت است، من به این بچه‌ها این را گفتم، از آب خوردن هم راحت‌تر است. روس‌ها را ببینید چقدر راحت با اینها کشتی می‌گیرند.

وی چهارمی تیم ملی کشتی فرنگی را یک اتفاق دانست و تصریح کرد: همان اتفاقی که ممکن بود در نیمه نهایی رحمان عموزاد را اسیر کند، برای مهدی محسن‌نژاد رخ داد و ضربه شد. تیم ما با یک اتفاق روی سکو نرفت. 10 تا طلای جهان داشته باشی، اما یک برنز المپیک نداشته باشی، غصه می‌خوری. هدف ما باید المپیک باشد. وقتی حمید سوریان 5 طلای جهان داشت، هر موقع پیش من می‌آمد، می‌گفتم اینها به درد نمی‌خورد. در واقع وقتی طلای المپیک گرفت، تازه مدال‌هایش دیده شد. نگاه باید المپیکی باشد. از سال بعد این آمریکایی‌ها وزن‌شان را جابه جا می‌کنند، حالا مسابقات سال آینده در مجارستان باشد یا جای دیگر، باید حواس مان جمع باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار