بازدید 3554

چین؛ بازار حیاتی شرکت‌های اروپایی

کد خبر: ۱۱۴۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 02 September 2022

بر اساس نظرسنجی منتشرشده شورای توسعه تجارت بین‌المللی چین، این کشور همچنان بازار کلیدی برای شرکت‌های اروپایی باقی می‌ماند زیرا انعطاف‌پذیری اقتصادی و بازار داخلی بزرگ آن برای رقابت در سطح جهانی حیاتی است.

به نقل از چاینا دیلی، بر اساس این نظرسنجی، حدود ۱۹ درصد از شرکت‌های اروپایی معتقدند که مقیاس تولید و تجارت خود را در چین گسترش داده‌اند، در حالی که ۶۵ درصد گفتند که مقیاس عملیاتی فعلی خود را حفظ کرده‌اند.

در این نظرسنجی حدود ۱۶۰ شرکت اروپایی شرکت و در مورد مسائل مربوط به چشم‌انداز تجاری، فضای سرمایه‌گذاری و شرایط بازار در نیمه اول سال ۲۰۲۲ صحبت کردند.

سان شیائو، سخنگوی شورای توسعه تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) مستقر در پکن گفت که اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های چندملیتی اروپایی به چشم‌انداز بازار چین اطمینان دارند.

برای مثال، سازنده هواپیماهای اروپایی ایرباس یک مرکز تحقیقاتی جدید را در سوژو، استان جیانگ سو، در ماه ژوئن راه‌اندازی کرد تا بر تحقیقات هواپیماهای هیدروژنی آینده‌نگر خود تمرکز کند. شرکت صنایع شیمیایی آلمانی ب‌آاس‌اف (BASF) در ماه جولای برای ساخت پروژه تولید شیمیایی سایت ورباند در ژانگ جیانگ، استان گوانگدونگ، چراغ سبز نشان داد.

دولت علاوه بر اجرای فهرست منفی جدید برای سرمایه‌گذاری خارجی به منظور گسترش بیشتر دسترسی به بازار، ۵۲۰ آیین‌نامه را برای بهبود فضای قانونی سرمایه‌گذاری خارجی لغو، اصلاح یا وضع کرد. وزارت بازرگانی هفته گذشته گفت که دولت همچنین تلاش‌ها را برای تضمین حقوق و منافع مشروع شرکت‌های خارجی افزایش داده است.

سانگ بایچوان، رئیس موسسه اقتصاد بین‌المللی در دانشگاه تجارت و اقتصاد بین‌المللی پکن ابراز کرد: مزایای چین، ازجمله سیستم صنعتی کامل، بازار سودآور، ثبات اجتماعی، اصول اقتصادی مثبت بلندمدت همچنین عملکرد روان خدمات قطار باری چین-اروپا، پایه محکمی برای رشد شرکت‌های اروپایی ایجاد کرده است.

وی افزود: در زمینه تقاضای بازار، ثبات زنجیره تامین، ردپای حضور شرکت‌های جهانی، رشد فعلی در چین یا راهبرد توسعه آینده آنها، جدایی چین از اتحادیه اروپا یا چین از آمریکا واقع‌بینانه نیست و انتخاب هر گونه مسیری احتمال دارد به هر دو طرف آسیب  برساند.

در همین حال، با توجه به اینکه امسال سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و جمهوری کره است، سخنگوی شورای توسعه تجارت بین‌المللی چین تاکید کرد که همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور بسیار مکمل و دارای پتانسیل عظیمی است.

سان که دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی چین نیز است، گفت: در برابر پس‌زمینه خطرات متعددی مانند درگیری‌های ژئوپلیتیک بین‌المللی، کند شدن رشد اقتصاد جهانی، ادامه گسترش همه‌گیری و ضد جهانی‌شدن، شرکت‌های دو طرف باید به‌طور مشترک ثبات زنجیره‌های صنعتی و تأمین را حفظ کنند، بازارهای منطقه‌ای را باز نگه دارند و همکاری ضد بیماری همه‌گیر را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: چین و جمهوری کره که در مرحله دوم مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند، جوامع تجاری دو کشور چشم‌انداز گسترده‌ای برای همکاری در اقتصاد و تجارت به‌ویژه در حوزه‌های اقتصاد دیجیتال و دریایی، نوآوری سبز و زنجیره‌های صنعتی و تامین دارند.

کو کوانگ هو، رئیس واحد چینی شرکت کره‌ای ایر، مستقر در سئول، بزرگترین شرکت هواپیمایی از نظر اندازه ناوگان در جمهوری کره گفت که این شرکت انتظار دارد مسیرهای بین چین و جمهوری کره را گسترش، خدمات را ارتقاء و همکاری با خطوط هوایی چین را در سال‌های آینده توسعه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر