بازدید 31780
با دویست و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین

ادعای اوکراین درباره شکنجه و کشته شدن هزار نفر در خارکیف/ خشم آمریکا از آلمان به خاطر جنگ اوکراین/ ادعای زلنسکی درباره کشف گور دسته جمعی در خارکیف/اعلام لیست جدید کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین

دویست و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 16 September 2022

خشم آمریکا از آلمان به خاطر جنگ اوکراین/ ادعای زلنسکی درباره کشف گور دسته جمعی در خارکیف

بین الملل تابناک: دویست و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار ناتو درباره کاهش ذخایر تسلیحاتی
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۰۳:۱۹

دبیرکل ائتلاف ناتو هشدار داد ذخایر تسلیحات اعضای این بلوک به دلیل اعطای آنها به اوکراین شدیدا کاهش یافته است.

به گزارش شبکه راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در مصاحبه‌ای اذعان کرد، ذخایر تسلیحات اکثر کشورهای عضو ناتو به دلیل عرضه تسلیحات به اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ینس استولتنبرگ از صنعت نظامی خواست تا به پر کردن دوباره این ذخایر بسیار کاهش یافته تسلیحات کمک کند.

دبیر کل ناتو در مصاحبه با سی.ان.ان از آنچه که "اتحاد بی سابقه" اعضای این بلوک "برای حمایت از اوکراین" خواند تمجید کرد. استولتنبرگ هشدار داد، با توجه به اینکه کمک‌های نظامی ارائه شده به کی یف تاکنون با استفاده "از ذخایر تسلیحاتی موجود ما تامین شدند بنابراین این ذخایر در حال حاضر رو به اتمام هستند."

او افزود که یکی از اولویت‌های این ائتلاف "پر کردن این ذخایر تسلیحاتی" است.

دبیر کل ناتو توضیح داد: "بنابراین، یکی از تمرکزهای اصلی در ناتو، همکاری با صنعت دفاعی برای افزایش تولید است."

استولتنبرگ گفت که مهمات و تسلیحات بیشتر به حفظ سطح کنونی حمایت از اوکراین کمک و در عین حال تضمین می کند که دولت ها هنوز ابزارهای "بازدارندگی و دفاع" را در اختیار دارند.

به گفته این مقام ارشد ناتو، این مساله در اولویت دستور کار نشست وزرای دفاع این ائتلاف در ماه اکتبر قرار خواهد گرفت.

ادعای اوکراین درباره شکنجه و کشته شدن هزار نفر در خارکیف
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ - ۲۳:۱۳

کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین مدعی شد که بیش از یک هزار نفر در مناطق تحت اشغال روسیه در منطقه خارکف شکنجه و کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دیمترو لوبینت کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین جمعه شب ادعا کرد که در روزهای آینده مقامات اوکراینی تعداد دقیق افرادی را که در یک محل دفن دسته جمعی در شهر ایزیوم پیدا شده اند، اعلام خواهند کرد.

پیش از این ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پنجشنبه شب اعلام کرد که مقامات اوکراین یک گور دسته جمعی را در نزدیکی شهر بازپس گرفته شده ایزیوم در شمال شرقی این کشور که قبلاً توسط نیروهای روسیه اشغال شده بود، پیدا کردند.

وی در سخنرانی شبانه خود در تلویزیون گفت: " اقدامات لازم برای کشف بیشتر در این مکان آغاز شده و جزئیات اطلاعات در این زمینه مشخص خواهد شد. "

پوتین: تاکنون در برابر اوکراین خویشتندار بوده ایم
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ - ۲۲:۱۷

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، در خاتمه اجلاس دو روزه سران «سازمان همکاری شانگهای» در شهر «سمرقند» ازبکستان، به اظهارنظر درباره «ضدحمله» اخیر ارتش اوکراین علیه مواضع تحت کنترل روسیه پرداخت.

به نوشته پایگاه شبکه «راشا تودی»، پوتین در این کنفرانس خبری که بعد از دیدارهای دوجانبه‌اش با سران چند کشور از جمله ترکیه، هند و جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای برگزار کرد، به اوکراین نسبت به عواقب هرگونه تلاش برای دست زدن به «حملات تروریستی» علیه روسیه هشدار داد و تاکید کرد مسکو تاکنون در واکنش به اقدامات کی‌یف خویشتنداری نشان داده اما این موضع می‌تواند تغییر یابد.

پوتین ابراز داشت:‌ عملیات نظامی ویژه نوعی هشدار نیست بلکه یک عملیات نظامی ویژه است. ما شاهد تلاش‌هایی برای اجرای حملات تروریستی و تلاش‌هایی برای آسیب زدن به زیرساخت‌های غیرنظامی خود هستیم. ما به این اقدام با خویشتنداری پاسخ می‌دهیم اما صرفا تا یک مدتی این‌طور خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد:‌ در مدت اخیر نیروهای مسلح روسیه دست به چند حمله حساس زدند. بگذارید بگوییم که اینها تنها هشدار بودند. اگر قرار باشد که وضعیت به همین شکل به پیش برود، پاسخ داده شده جدی‌تر خواهد بود.

پوتین در ادامه واکنشش به مساله ضد حمله اخیر ارتش اوکراین که به ادعای کی‌یف و متحدان غربی‌اش یک موفقیت بزرگ بوده، تاکید کرد، باید قبل از هرگونه نتیجه گیری درباره این روند، منتظر باشیم و ببینیم «پایان آن چطور خواهد بود.»

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد،‌ غرب برای چندین دهه، روی مساله «فروپاشی روسیه» مانور داده است و بیان داشت که غرب تا زمانی که زنده است شاهد فروپاشی روسیه نخواهد بود.

او درباره مساله مذاکرات صلح با اوکراین گفت این «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین است که مایل و حاضر به مذاکره با روسیه نشده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین با انتقاد از اروپا، مقامات این قاره را در رابطه با بحران انرژی ایجاد شده در این قاره به فرافکنی تقصیر خودشان متهم کرد و گفت روسیه و شرکت «گازپروم» به عمل به وظایفشان تحت قراردادهایی که دارند ادامه خواهند داد.

به گفته پوتین، مقصر بروز بحران انرژی در اروپا اصرار مفرط این قاره به رفتن به سمت منابع انرژی سبز است نه جنگ در اوکراین.

رئیس جمهور روسیه غرب را متهم کرد به اینکه تلاش می‌کند تا یک حصار ضدروسی در اوکراین با هدف رقم زدن فروپاشی روسیه ایجاد کند و هدف عملیات روسیه نیز جلوگیری از این تلاش بود. پوتین با تاکید بر اینکه تلاشهایی با هدف انجام حملات تروریستی در روسیه از جمله علیه تاسیسات هسته‌ای روسیه وجود داشته بیان داشت که در حال حاضر وضعیت در این کشور تحت کنترل است.

او در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر کی‌یف در ارائه طرح پیشنهادی به منظور انعقاد توافق با متحدانش بر سر کسب‌ «تضمینهای امنیتی» مشابه با سیاستها‌ی ناتو گفت، با این طرح‌های کی‌ِیف آشنا نیست.

رئیس جمهور روسیه اوکراین را متهم کرد به این که تقریبا هر روز موضعش را در قبال هر مساله‌ای تغییر می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه هدف از عملیات ویژه روسیه در اوکراین آزادی «دونباس» بوده گفت، روسیه قبل از عملیات ویژه خود خواستار دریافت تضمین‌های امنیتی شد اما این درخواستش نادیده گرفته شد.

پوتین خاطرنشان کرد، برنامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین تغییر نیافته بلکه یک سری تصمیمات عملیاتی در عرصه میدانی اتخاذ شده‌اند.

وی تاکید کرد، ارتش روسیه به تدریج کنترلش را بر مناطق جدید در اوکراین برقرار خواهد کرد و حمله روسیه در دونباس متوقف نشده بلکه روسیه قصد ندارد عجله کند.

پوتین خاطرنشان کرد، برای آنکه نشست با زلنسکی انجام شود، کی‌ِیف باید با این کار موافقت کند اما تاکنون آنها با مذاکره مخالفت کرده‌اند.

وی همچنین تصمیم اخیر اروپا برای محدود ساختن صادرات غلات روسیه به کشورهای در حال توسعه را «منزجر کننده» خواند.

او با اشاره به محدودیتهایی که اروپا بر سر راه صادرات کود روسیه از بنادر اروپا ایجاد کرده گفت: ما می‌توانیم این کود را بدون هزینه در اختیار کشورهای فقیرتر قرار دهیم اما برخی کشورهای اروپایی «درگیر پارادایم فلسفه استعمارگری بوده و عادت به زندگی کردن با هزینه کردن از دیگران کرده‌اند.»

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد،‌ غرب عادت کرده مشکل درست کند و برای حل آن مشکل از دیگران هزینه کند. این مایه انزجار است. زمان آن رسیده که غرب متمدن‌تر رفتار کند.

پوتین همچنین غربی‌ها را متهم کرد به اینکه قصد استفاده از روسیه به عنوان ابزاری در نبرد خود با چین را داشته‌اند و بسیار مشتاق هستند که این اتفاق بیفتد.

او وعده داد، به زودی حجم تجارت چین-روسیه به 200 میلیارد دلار خواهد رسید.

ترک پنج کشتی حامل محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ - ۲۰:۱۰

وزارت دفاع ترکیه جمعه شب اعلام کرد که پنج کشتی حامل محصولات کشاورزی بنادر اوکراین را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه بدون اشاره به جزییات بیشتر و اسامی این کشتی‌ها اعلام کرد که کشتی‌های مذکور صبح روز جمعه بنادر اوکراین را در راستای اجرای توافق استانبول ترک کرده‌اند.

این وزارتخانه تأکید کرد که حمل و نقل غلات از بنادر اوکراین طبق برنامه پیش می رود.

وزارت دفاع ترکیه شنبه هفته گذشته نیز از حرکت ۵ کشتی حامل غلات اوکراین از بنادر این کشور خبر داد.

توافقنامه صادرات غلات از اوکراین ۳۱ تیرماه سال جاری توسط نمایندگان اوکراین، روسیه، ترکیه و سازمان ملل متحد در استانبول امضاء شد.

براساس این توافقنامه، کنترل بندرهای «اودسا»، «چرنومورسک» و «یوژنی» که محل صادرات غلات خواهند بود در اختیار طرف اوکراینی است.

علاوه براین، هیچ کشتی دیگری به جز کشتی های حامل محصولات غذایی و کود اجازه حضور در این بنادر را نخواهد داشت.

روسیه و اوکراین تقریباً تأمین یک سوم گندم جهان را در اختیار دارند، درحالی که روسیه صادرکننده اصلی کود شیمیایی و اوکراین صادرکننده بزرگ ذرت و روغن آفتابگردان در جهان هستند.

اعلام نیاز مبرم اوکراین به سامانه های پدافندی و موشکی
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ - ۱۶:۴۳

رئیس جمهور اوکراین اظهار داشت که دسترسی به سامانه‌‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی اولویت امروز اوکراین است.

به گزارش وبگاه «وزارت دفاع اوکراین» «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه در نشست خبری پس از پس از دیدار با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در «کی‌یف» بیان کرد. وی تاکید کرد که دستیابی به سامانه‌های دفاع هوایی که از شهروندان و زیرساخت‌های غیرنظامی در برابر حملات مداوم روسیه محافظت می‌کند.

وی گفت: «موضوع تضمین امنیت شهروندان اوکراین است، موضوع امنیت و دفاع هوایی مهم است، نمی‌دانم چگونه آن را خیلی سریع حل کنم، اما دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی امروز برای ما در اولویت قرار دارد.»

رئیس جمهور اوکراین به احتمال دریافت دو سامانه پدافند هوایی از آمریکا اشاره کرد. به گفته وی، اوکراین مصمم است به طور فعال در زمینه تامین سامانه‌های دفاع هوایی با فرانسه، ایتالیا و آلمان رایزنی کند.

پاپ: ارسال سلاح به اوکراین مشروع است
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ - ۱۶:۴۲

«پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان روز پنجشنبه گفت ارسال سلاح از کشورهای جهان برای اوکراین مشروع است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پاپ فرانسیس در گفت‌وگو با خبرنگاران حین بازگشت از سفر قزاقستان از اوکراین خواست آماده گفت‌وگوهای نهایی باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره ارسال سلاح به اوکراین گفت: «این یک تصمیم سیاسی است که اگر تحت شرایط اخلاقی انجام شود، می‌تواند قابل قبول باشد».

وی درباره گفت‌وگوی بین اوکراین با روسیه نیز اظهار داشت: «من گفت‌وگو با هیچ قدرتی را که در حال جنگ است، حذف نمی‌کنم، حتی اگر با متجاوز باشد. گاهی اوقات باید اینگونه گفت‌و‌گو کرد.»

اعلام لیست جدید کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ - ۱۶:۴۰

به دنبال تصویب یک بسته کمک تسلیحاتی دیگر به اوکراین در دولت «جو بایدن»، وزارت دفاع این کشور جزئیات بیشتری از تسلیحات و مهماتی که در این بسته به اوکراین اهدا می‌شود ارائه کرد.

براساس گزارش تاس، پنتاگون اعلام کرد، بسته جدید شامل مهمات برای سیستمهای راکتی توپخانه با تحرک بالا(HIMARS)، سیستمهای ضد پهپاد توپخانه‌ایِ با دقت بالا و رادارهای ضد توپخانه به ارزش 600 میلیون دلار خواهد بود.

این بسته روز پنج شنبه در وزارت دفاع آمریکا مورد تصویب قرار گرفته است.

به گفته پنتاگون، علاوه بر این، ارتش اوکراین همچنین ایستگاههای راداری ضد توپخانه، سلاحهای سبک و مهمات، 4 کامیون و 8 تریلر برای حمل و نقل تجهیزات سنگین، تجهیزات مین روبی، مینهای ضد نفر انفجاری، دستگاههای دید در شب و تجهیزات برای آب و هوای سرد و تجهیزات کمپینگ نظامی دریافت خواهد کرد.

بر اساس بیانیه پنتاگون درباره این کمک تسلیحاتی جدید، این بسته شامل 36000 گلوله توپ 105 میلی متری، 1000 گلوله توپ 155 میلی متری هدایت شونده دقیق و چهار رادار ضد توپخانه و همچنین سلاح های سبک و مهمات دیگر است.

سیل تسلیحات کشورهای غربی به اوکراین درحالیست که سفیر روسیه در واشنگتن روز پنج شنبه به دولت آمریکا درباره ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت نظامی از اوکراین به شدت هشدار داده بود.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود چنانچه اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد رویارویی نظامی با روسیه شده است.

نماینده چین در سازمان ملل اخیرا در نشست شورای امنیت درباره اوکراین، ارسال سلاح از کشورهای غربی به کی‌یف را هیزم غرب در آتش جنگ اوکراین خوانده بود.

این درحالیست که برخی گزارشها حاکیست اغلب تسلیحات آمریکایی که به اصطلاح به اوکرایت ارسال میشود سر از بازارهای سیاه تسلیحاتی در آورده است و کارشناسان درباره احتمال افتادن این تسلیحات به دست گروههای افراطی و تروریست هشدار داده‌اند.

خشم آمریکا از آلمان به خاطر جنگ اوکراین

روزنامه «دی‌ولت» چارپ برلین گزارش داده از نظر آمریکا عملکرد آلمان از لحاظ کمک تسلیحاتی به اوکراین با سایر کشورهای عضو ناتو همخوانی ندارد.

طبق گزارش این روزنامه، آمریکا خواستار آن شده که آلمان رویکرد قاطعانه‌تری در خصوص کمک‌های نظامی به کی‌یف اتخاذ کند. یکشنبه گذشته، سفیر آمریکا در برلین در مصاحبه با شبکه ZDF خواستار آن شده بود که برلین «نقش رهبری مصمم‌تری» در این موضوع ایفا کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با دی‌ولت با بیان اینکه «تا کنون آلمان آنچه ما خواسته‌ایم را انجام داده» اضافه کرد که برلین می‌تواند سرعت عمل بیشتری به خرج دهد. این مقام آمریکایی گفته که واشنگتن درباره وفاداری برلین به کی‌یف تردید دارد.

مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود گفته هنوز مشخص نیست که آلمان خواستار آن است که اوکراین در جنگ پیروز شود یا اینکه شکست نخوردنش در جنگ کفایت می‌کند.

روز سه‌شنبه هم روزنامه بیلد آلمان مدعی شده بود که مقام‌های آمریکایی یک یادداشت دیپلماتیک به برلین ارسال کرده‌اند. گفته می‌شود در آن یادداشت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود واشنگتن از ارسال تانک‌های آلمانی برای اوکراین «استقبال» می‌کند.

هفته گذشته «کریستین لامبرشت»، وزیر دفاع اوکراین به خبرنگاران گفت برلین نخستین کشوری نخواهد بود که قبل از کشورهای دیگر تانک‌های ساخت غرب را به اوکراین ارسال می‌کند.

ادعای زلنسکی درباره کشف گور دسته جمعی در خارکیف

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد، یک گور دسته جمعی در نزدیکی شهر بازپس گرفته شده ایزیوم در منطقه خارکیف کشف شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، زلنسکی پنجشنبه شب اعلام کرد که مقامات اوکراین یک گور دسته جمعی را در نزدیکی شهر بازپس گرفته شده ایزیوم در شمال شرقی این کشور که قبلاً توسط نیروهای روسیه اشغال شده بود، پیدا کردند.

وی در سخنرانی شبانه خود در تلویزیون گفت: " اقدامات لازم برای کشف بیشتر در این مکان آغاز شده و جزئیات اطلاعات در این زمینه فردا مشخص خواهد شد. "

خبرنگاران آسوشیتدپرس تایید کرده‌اند که روز پنجشنبه از این منطقه در جنگلی خارج از ایزیوم بازدید کرده‌اند. آنها می‌گویند در میان درختان صدها قبر با صلیب‌های چوبی ساده وجود دارد که بیشتر آنها فقط با اعداد مشخص شده‌اند. یک قبر بزرگتر هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن دفن است.

اولگ کوتنکو یکی از مقامات وزارت خارجه اوکراین که وظیفه ادغام مجدد سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد، گفت: فیلم‌هایی که سربازان روسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که احتمالاً بیش از ۱۷ جسد در قبر وجود داشته باشد.

سرگئی گورودکو از ساکنان ایزیوم ادعا کرد که در میان صدها نفری که در گورهای انفرادی دفن شده‌اند، ده‌ها بزرگسال و کودکی که در حمله هوایی روسیه به یک ساختمان مسکونی کشته شدند، هستند.

زلنسکی در سخنرانی خود همچنین از شهرهای دیگر اوکراین که می‌گویند روس‌ها از آن‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند و گورهای دسته‌جمعی غیرنظامیان و شواهدی مبنی بر جنایات جنگی احتمالی یافت شده، نام برد.

وی گفت: «بوچا، ماریوپول و اکنون ایزیوم. روسیه مرگ را در همه جا به یادگار می‌گذارد. و باید در قبال آن پاسخگو باشد. جهان باید روسیه را به سزای واقعی این جنگ برساند.»

سرگئی بولوینوف، بازپرس ارشد پلیس اوکراین در شرق خارکیف، به شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز گفت که پس از هجوم نیروهای کی‌یف به ایزیوم، گودالی دارای بیش از ۴۴۰ جسد در نزدیکی آن کشف شده است.

وی تصریح کرد، برخی افراد دفن شده در گودال تیرباران شده‌اند. برخی نیز بر اثر آتش توپخانه، مین یا حملات هوایی جان باختند.

بولوینوف گفت که بسیاری از اجساد هنوز شناسایی نشده‌اند.

نیروهای روسیه هفته گذشته ایزیوم و سایر بخش‌های منطقه خارکیف را در ضد حمله اوکراینی‌ها ترک کردند.

یوهان انین معاون وزیر کشور اوکراین پنجشنبه شب گفت، شواهد دیگری که پس از پیشروی گسترده کی‌یف به منطقه خارکیف به دست آمده شامل «اتاق های شکنجه» متعددی است که در آن شهروندان اوکراینی و خارجی‌ها «در شرایط کاملاً غیرانسانی» بازداشت شده بودند.

انین در مصاحبه با رادیو NV اوکراین ادعا کرد: «ما قبلاً با نبش قبر اجساد فردی مواجه شده‌ایم که نه تنها با آثاری از مرگ خشونت‌آمیز، بلکه با شکنجه، گوش‌های بریده شده و غیره کشته شده‌اند. این تازه شروع ماجرا است».

او ادعا کرد که در میان افرادی که در یکی از این مکان‌ها نگهداری می‌شوند، دانش‌آموزانی از یک کشور آسیایی نامشخص هستند که در یک ایست بازرسی روسیه در حالی که می‌خواستند به سرزمین‌های تحت کنترل اوکراین بروند دستگیر شده بودند.

اگرچه او شهرهای کوچک بالاکلیا و ولچانسک را به عنوان دو مکانی که اتاق‌های شکنجه در آن‌ها یافت شده نام برد، اما مشخص نکرد که دانش آموزان ادعایی در کجا نگهداری می شوند. اظهارات او به طور مستقل تأیید نشده است.

زلنسکی روز پنجشنبه در سخنرانی خود گفت که در طول پنج ماهی که روس‌ها منطقه را اشغال کردند، "فقط ویران کردند، محروم کردند و بردند. "

وی اضافه کرد: "آنها روستاهای ویران شده را پشت سر گذاشتند؛ در برخی از آنها حتی یک خانه آسیب دیده وجود ندارد. اشغالگران مدارس را به معنای واقعی کلمه به زباله دانی بدل و کلیساها را ویران کرده‌اند. "

درخواست آژانس اتمی از روسیه برای ترک نیروگاه 

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی متشکل از 35 کشور ناظر هسته‌ای قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از روسیه خواسته شده به اشغال نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین پایان دهد. این قطعنامه دومین قطعنامه در مورد حمله روسیه به اوکراین است که توسط هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب شد و محتوای آنها بسیار مشابه است.

به گزارش رویترز، اگرچه اولین قطعنامه در ماه مارس قبل از کنترل نیروهای روسیه بر زاپوریژیا، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا بود. هر دو قطعنامه توسط کانادا و لهستان به نمایندگی از اوکراین که در هیئت مدیره نیست، بالاترین نهاد سیاست گذاری آژانس بین المللی انرژی اتمی که بیش از یک بار در سال تشکیل جلسه می‌دهد، پیشنهاد شده است.

این ثطعنامه که از روسیه می‌خواهد فورا تمام اقدامات علیه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا و هر تأسیسات هسته‌ای دیگر در اوکراین را متوقف کند، با 26 رأی موافق، دو رأی مخالف و 7 رأی ممتنع به تصویب رسید.

به گفته دیپلمات ها، روسیه و چین کشورهایی بودند که رای منفی دادند و مصر، آفریقای جنوبی، سنگال، بروندی، ویتنام، هند و پاکستان رای ممتنع دادند.

در متن این قطعنامه آمده است: این هیئت از اقدامات خشونت آمیز مداوم فدراسیون روسیه علیه تاسیسات هسته‌ای در اوکراین، از جمله تصرف اجباری کنترل تاسیسات هسته‌ای، ابراز تاسف می کند.

روسیه تأسیسات زباله های رادیواکتیو را در چرنوبیل، محل بدترین فاجعه هسته ای جهان در سال 1986، در آغاز جنگ تصرف کرد اما بعداً از آن خارج شد. روسیه و اوکراین بارها یکدیگر را به گلوله باران نیروگاه زاپوریژیا در جنوب اوکراین متهم کرده‌اند.

هیئت روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متن قطعنامه را ضد روسی خواند و گفت: «پاشنه آشیل این قطعنامه» این است که چیزی درباره «گلوله‌باران سیستماتیک» نیروگاه نگفته است.

در بیانیه هیئت روسی آمده است: "دلیل ساده است - این گلوله باران توسط اوکراین انجام می شود که به هر طریق ممکن توسط کشورهای غربی حمایت و محافظت می شود.

کارکنان اوکراینی در شرایطی که آژانس بین المللی انرژی اتمی آن را "به خطر انداختن ایمنی سایت" توصیف کرده است، به کار خود ادامه می‌دهند. این شورا در ماه مارس این موضوع را مورد بررسی قرار داد و قطعنامه‌ای تصویب کرد که در آن از اقدامات خشونت‌آمیز روسیه ابراز تأسف شد و از روسیه خواسته شد فوراً تمام اقدامات علیه تأسیسات هسته‌ای در اوکراین را متوقف کند و کنترل آنها را به مقامات ذیصلاح اوکراین بازگرداند.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۵
دم امریکا و انگلستان گرم که نشان دادن با اتحادیه آبکی اروپا خیلی فرق دارن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
آمریکا روسیه و اوکراین انداخت بجون هم، اروپا هم ارزش یورو سقوط کرده هر روزفشار بر مردمش داره زیاد زیادتر میشه بخصوص تو. زمستون، تو شرق آسیا چین و تایوان رو انداخته بجون هم جالبه تایوان بیشترین قطعات کامپیوتر تولید می کنه بعد اون میشه آمریکا، از این ور کشور های عربی با ایران درگیر کرده، بازم یه عده
ساده لوح دارن اسم آمریکا رو به عنوان قهرمان میارن کل دنیا سیستمش ریخته به هم. با دخالت های این ، کشور، درود بفرستید برای آمریکا چون می تونه روز شب جلوه بده
روسهای جنایتکار مرگ برپوتین
آمریکا میخواد اوراسیا ناامن باشه تا بتونه سرمایه ها و مغزهای این کشورها رو جذب کنه و با آسیب دیدن کشورهای دیگه خودش در راس بمونه. ای کاش مردم اوراسیا به این موضوع توجه کنند و بتونن با افزایش همکاری جلوی ایجاد جنگ و ناامنی توسط آمریکا رو بگیرن. روسیه هم بهتره با اوکراین به یک طرح صلح برسن. یک بخشهایی از اوکراین در اختیار روسیه باشه و اوکراین هم قول بده جزو ناتو نشه.
بنده خدا مرکل نوکر کسی نبود خواست به مردمش خدمت کنه با ساخت نورد استریم و وارد کردن انرژی ارزون قیمت تمام شده محصولات صنعتی آلمان رو رقابتی کرد. منتها امریکا قدرتمند شدن المان رو و قرار گرفتنش در کنار روسیه رو بر نتابید و فتنه کرد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
موافقم تجربه نشان داده که آلمان همیشه سرکش است
روسیه از یه طرف در نبرد با اوکراین شکست میخورد و از طرف دیگر دیگر نمیتواند ناظر بر صلح اذربایجان وارمنستان باشد و اذربایجان متحدش را زیر اتش گرفته با این روند دیگر روسیه ای وجود نخواهد داشت
روسیه با این هشداری که به آمریکا داده چه غلطی می تواند بکند؟ پوتین اگر به فکر شلیک موشک های بالستیک اتمی هم باشد نمی داند که موشک ها در آسمان روسیه منهدم خواهند شد. این همان پروژه ی جنگ ستارگان است که زمان رونالد ریگان فراهم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
اگه این طور بود که آمریکایی ها اینقدر احتیاط نمیکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
تو دیگه خیلی جو گیری آمریکا خدا نیست یه کشور فاسد بی صاحبه که افتاده دست مافیا ایرانم تازه پایگاه هاش رو بمباران کرد یه موشک رو نتونستن منهدم کنن
آمریکا آخرش با صدها بمب اتم با خاکستر یکسان میشه خاک روسیه انقدر بزرگه که تو جنگ هسته ای هم نمیتونه کاملا نابود بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
فیلمهای جنگی تخیلی زیاد نبین
دلقک زلنسکی چرا برای غرب با کسی میجنگی که هم اسم هستی؟ ولادیمر پوتین ولادیمیر زلنسکی!؟ غربگدایی بیماری امروز جهانه
آمریکا اگه نبود الان زلسنکی و پوتین مثل دوتا داداشی هم نسل و نژاد شاید حتی بهترین رفیق های همدیگه بودن اما افسوس از توطئه ها و اتاق فکرهای سیاه سازمان سی آی اِی
با توجه به اینکه ملت موحد و مسیحی اوکراین بطور مظلومانه توسط دولت کمونیست و کافر روسیه مورد تعدی قرار گرفته است، اهدای کمک های مالی و نظامی به امت جنگزده آن دیار، واجب شرعی- وجدانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
هنوز اینقدر نفهمیدی که روسیه کمونیست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
بیسواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
جهت اطلاع فیلسوف ۲۱:۳۳ باید گفت که اولا زمامداران روسیه فعلی همان تفاله های شوروی سابق هستند و پایه اعتقادی آنان همان کمونیسم و نفی مذهب و خداوند است
ضمنا پوتین افسر عالیرتبه کا گ ب بوده و با توجه به اعتقادات ماتریالیستی خود، در تمام عمر حتی یکبار هم برای عبادت به کلیسا نرفته است
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
حاجی روسیه کمونیستی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
هنوز تفکرات امپریالیستی شوروری افکار کمونیستی در افکار پوتین و همفکراش موج میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
۰۱:14
پوتین در همه عید های مسیحیت ارتدوکس شرکت می‌کنه
مزدور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اقای 01:14سیستم روسیه سرمایه داری است راجع به مذهب هم کسی از دل کسی خبر بداره ولی از فیلمهای مستهجن زلنسکی خیلی بعیده که مذهبی باشه پوتین هم کلیسای مسیحی ارتودکسی زیاد رفته
بای بای پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
کجا میری؟
مثل پوجا نشه من بهتون کمک میکنم که چه جوری صحنه سازی کنید بگذریم من از رویکرد منافقانه آلمان خشمگین هستم آلمان باید تسلیحات سنگین به اوکراین بده چرا دست دست میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
احتمالا در ضد حمله اکراین ویرانی و کشتار مردم اتفاق افتاده
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
شاید اینطوری باشه ولی قضیه پوجا واقعاً دروغ بود ولی روسیه شکست خورده
قران کشتن کفار را جایز دانسته است
بنابراین تمام سربازان روسیه کثیف و کمونیست باید نابود شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
رحمت خدا بر تو باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
پوتین خدا پرسته حرف هاشو نشنیدی تا حالا؟ این غربی ها هستن که شیطانی هستن
روسیه اگر دنبال صلح بود بع اوکراین حمله نمی‌کرد مخالفان داخلی خودش را سرکوب نمی‌کرد الانم اگر راست میگه باید خسارت های این تجاوزگری را بدهد البته قبلش از سرزمین اوکراین بخصوص شبهه جزیره کریمه عقب نشینی کند درباره آلمان هم باید گفت این کشور از این به بعد دنبال قدرت گیری دوباره خواهد رفت کاری که روسیه کرده اینه رقابت تسلیحاتی اونم با چاشنی هجومی
این همه آدم کشته حالا به فکر صلح افتاده
ارتشیان اوکراین یه گلوله خرج زلنسگی مزدورکنندتا جنگ تمام وآنان راحت بخانه هایشان برگردندوالّا برگشتی بخانه هایتان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
ولی اگه روئسای کشورهای کمونیستی و ظالم بمیرند و کمونیست در دنیا نابود بشود جهان گلستان میشود
مشکل من با رفتار های یکی به نعل یکی به میخ آلمان است از یک سمت به اوکراین کمک تسلیحاتی حداقلی میکنه از اون طرف مثل مجارستان سعی در اختلاف بین اروپایی ها داره من هنوز نفهمیدم که چرا آلمان اینقدر دورو است دوستان محترم اروپایی ما مثل شما در یک جبهه هستیم فقط اختلاف عقیدتی باهم داریم الان که جان روسیه به لبش رسیده نباید کمک ها به اوکراین را کاهش داد بلکه باید بیشتر هم کرد دوستان نگذارید روسیه از شکست فرار کنه فعلأ برای نابودی روسیه باهم متحد بشیم بعد از کله پا شدن دشمن مشترک مان روسیه بیفتیم به جون هم بخاطر اعتقادات مذهبی سیاسی خودمان فعلأ فارق از نظر های مختلف باهم همکاری کنیم تا پوزه روسیه به خاک مالیده شه لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
واقعا نمی فهمی؟ منافع کشور آلمان در اینه که با روسیه ارتباط داشته باشه چون روسیه تقریبا منبع غنی همه چی هست. ازونطرف آمریکا فشار می آره که باید منافع خودت و فدای من کنی. به هر حال همه جای دنیا هم آدم وطن فروش هست و اینها مجبور هستند یکی به نعل بزنن یکی به میخ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
روسیه شکست بخور نیست آلمان هم بر خلاف منفعتش تا حالا با فشار آمریکا کمک کرده
آلمان قابل اعتماد نیست همون طور که در جنگ جهانی اون کار را کرد ممکنه بازم انجام بده با اینکه مقصر جنگ جهانی دوم لهستان بود کانال معروف که الان درست آن را نمی‌تونم بنویسم که الان فکر کنم در محدوده کالین گراد است آره همون جا هاست مال آلمان بود یعنی همون پروس سابق که بعد از جنگ جهانی اول از آلمان غصب کرده بود اول لهستان حمله کرد به آلمان البته متفقین ادعای حمله لهستان به آلمان را تکذیب می‌کنند و معتقد هستند که آلمان صحنه سازی کرده من نظر متفقین را قبول ندارم بگذریم اروپایی بعد از روسیه جنایتکار از آلمان می‌ترسند آلمان همیشه ثابت کرده که خوی سرکشی داره آمریکا و اروپا نمیگزارند که آلمان دوباره به قدرت اول اروپا تبدیل بشه کلی هزینه کردن که آن را خم کردن ولی به همان دلایل که اون موقع مثل یک احمق طرف روسیه بودم مخالف فروپاشی اقتصاد آلمان هستند به هرحال الان اروپا باید به صورت همه جانبه به اوکراین کمک نظامی بکند شولتز عزیز بچه بازی در نیار تانک های لئوپارد تو به اوکراین بده لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
آلمان اگه فروبپاشه اتحادیه اروپا فرو می پاشه. گاو شیرده شون آلمان هست وگرنه بقیه که یه مشت ورشکسته هستند.
اگر مقتولین نظامی باشند امکان پذیر است و شهروند بعید می‌دونم پوجا دروغ بود ایزوم باید تحقیق بشه که مقتولین نظامی هستند یا غیر نظامی باتوجه به نزدیکی به شرق اوکراین احتمال پنجاه پنجاه است قضیه ایزوم من پیشنهاد میکنم که سازمان ملل تحقیق کنه اونم بی طرف فعلا باید به کریمه و روستوف نادو حمله کرد ولوگراد کجاست اولای جنگ اوکراین اونجا را بمباران خفیف کرد فکر کنم اطراف یک پمپ بنزین بود که بمباران شد بهتر نیست به اونجا دوباره حمله کنه فکر کنم آخرین باری که نقشه روسیه را دیدم این شهر نزدیک مرز اوکراین بود شایدم دوتا استان فاصله بود خارکف لعنتی بدترین جای اوکراین است تو دهن روسیه هستش خدا رحم کرد که اولای جنگ سقوط نکرد چون بازپسگیری آن عملاً غیر ممکن میشد باید علارغم میل باطنی چون مشکل دارم با زلنسکی شخصاً به مسولان اوکراین در خارکف جایزه بده اگه خارکف سقوط میکرد خیلی بد میشد خب بازم میگم باید احتیاط کرد زیادی نباید جلو رفت لطفاً چاپ کنید و همین طور مرگ بر روسیه و چین و بریتانیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
تمام تصاویر ماهواره ای خود امریکا نشون داد که ساختگی بود و احتمالا کشتار توسط نازیهای خود اکراین و در تاریخی متفاوت انجام و جسدها به اونجا منتقل شده بود
امریکا ببینید چطور از متحداش حمایت میکند با چنگ و دندان
صدای شکستن استخوان های روسیه کاملا در جهان پیچیده
لطفاً تحقیق کنید و مرگ بر روسیه
زلنسگی وارتش مزدورش دروغ میگویند@!@.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان