بازدید 43086
گزارش زنده: روز دوم و مسابقات سه وزن دوم جهانی ۲۰۲۲ صربستان

کشتی آزاد قهرمانی جهان: کامران قاسمپور در فینال منتظر کاکس آمریکایی / امامی ۲-۲ به داک از آمریکا باخت و به فینال نرسید/ حذف برق‌آسای سرلک با شکست مقابل حریف گمنام چینی!

کشتی آزاد ایران هرچیزی را پیش‌بینی می‌کرد جز باختن به حریف چینی آن‌هم در کشتی اول؛ کاری که علیرضا سرلک امروز انجامش داد و یک حذف شده را روی دست کادرفنی تیم ملی گذاشت!
کد خبر: ۱۱۴۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ 16 September 2022

روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان برای ایران با یک شوک عجیب شروع شد و با صعود کامران قاسمپور به فینال ادامه پیدا کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعداز حذف امیرمحمد یزدانی،  تیم ملی کشتی آزاد برای ماندن در کورس قهرمانی با تیم آمریکا نیازمند باقی ماندن همه نه نماینده دیگر در جدول مسابقات بود اما حذف سرلک همه محاسبات فدراسیون کشتی و پژمان درستکار سرمربی تیم را بهم ریخت و تیم ایران علنا با هشت نفر به رقابت ادامه داده است.

به این ترتیب اختلاف امتیاز ایران و آمریکا بسیار زیاد شد و برای رسیدن به یانکی‌ها تنها راه صعود نفرات بیشتر به فینال و رده بندی مسابقات جهانی بلگراد است.

 

قاسمپور متفکرانه و بدون ریسک به فینال رسید

قهرمان سال گذشته جهان که بعد از یک دور استراحت، ادلان ویسخانوف از فرانسه و احمد باتایف از بلغارستان را شکست داده بود، در مصاف با کشتی‌گیر گرجستان در تایم اول با زیرگیری و خاک کردن حریف به 3 امتیاز رسید.

کشتی آزاد قهرمانی جهان: کامران قاسمپور در فینال منتظر کاکس آمریکایی /  امامی ۲-۲ به داک از آمریکا باخت و به فینال نرسید/ حذف برق‌آسای سرلک با شکست مقابل حریف گمنام چینی!

قاسم‌پور درحالی‌که محتاط‌تر از کشتی‌های قبلی‌اش بود، در تایم دوم هم 2 امتیاز دیگر گرفت تا این کشتی 5-صفر به سود قاسم‎پور تمام شده و او فینالیست شود.

پسر طلایی و بااخلاق جویبار فردا برای کسب دومین مدال طلای جهانش با جی‌دن کاکس آمریکایی رودررو خواهد شد. به این ترتیب ایران فردا با کامران قاسم‌پور در 92 کیلوگرم شانس کسب مدال طلای جهان را خواهد داشت.

 

حذف سرلک با شکست کشتی گیر چینی مقابل حریف آمریکایی

در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد، سرلک در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل حریفی از چین در کمال ناباوری شکست خورد.

این باخت غیرمنتظره و حذف کامل از جدول بدون کسب امتیاز، می‌تواند نتیجه تیمی ایران در رقابت با آمریکا برای فتح جام قهرمانی مسابقات را به خطر بیندازد. ژو حریف چینی سرلک، در ادامه یک برد امیدوارکننده دیگر برای شانس بقای سرلک در جدول بازنده‌ها بدست آورد اما در نیمه‌نهایی به حریف آمریکایی باخت و باعث شد سرلک بدون امتیاز حذف شود.

 

یونس امامی با امتیاز مساوی فینال را ازدست داد

حساس‌ترین و مهم‌ترین مسابقه یونس امامی در مسابقات جهانی امسال، برابر کایل دِیک آمریکایی برگزار شد، جایی که یونس در صورت برد، اولین مدال جهانی‌اش در 74 کیلو را قطعی می‌کرد و در صورت باخت به رده‌بندی رفته و از جمع مدعیان پرتعداد 74 کیلو، رسیدن به مدال کمی سخت‌تر می‌شد.

یونس امامی که هرگز تحت تاثیر نام و عناوین دِیک قرار نگرفته بود، در تایم اول هجومی کار کرده و از این کشتی‌گیر اخطار کم‌کاری گرفت و سپس پای دِیک را از تشک بیرون کرد تا دومین امتیاز را هم بگیرد.

در تایم دوم درحالیکه پای دِیک از تشک خارج شده بود سالتوی 4 امتیازی اجرا کرد که درخواست چلنج این امتیاز را تغییر داده و تنها دو امتیاز به دِیک داده شد تا نتیجه 2-2 مساوی به سود کشتی‌گیر آمریکایی شود. کشتی با همین نتیجه تمام شد تا امامی رسیدن به فینال را از دست بدهد.

 

 

 

 

گزارش کشتی های نوبت صبح 

 

صعود دلاورانه یونس به نیمه‌نهایی با شکست بایراموف آذربایجانی

یونس امامی در کشتی فوق العاده حساس یک‌چهارم وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل توران بايراموف از آذربايجان با نتیجه 8 بر 4 به پیروزی رسید. امامی که با پیچ کمر حریف پر ادعا را در خاک نشانده بود، در ابتدای وقت دوم اسیر فن زیبای کول انداز حریف کشتی‌بلد شد و شانس آورد که بعداز بازبینی تنها دو امتیاز به حریف داده شد.

او در ادامه حریف را روی فنون بالا جدی گرفت و اجازه پیچ پیچک و تندر نداد تا با گرفتن دو امتیاز حساس در آخرین ثانیه ، به نیمه‌نهایی با کایل داک آمریکایی برسد.

 

دو برد راحت امامی بعداز یک دور استراحت 

یونس امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در دور نخست، به مصاف انریکه پرز کاستیلانوس از گواتمالا رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. در این وزن ۳۴ کشتی‌گیر وزن‌کشی کردند.

امامی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان منگ هجیگان از چین و آرمان آندروسی از استونی که کشتی‌گیر استونی بود، رفت و او را نیز با امتیاز عالی ۱۰برصفر در کمتر از ۷۰ثانیه مغلوب کرد.

کایل دیک دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا و یکی از شانس‌های قهرمانی در این وزن در بالای جدول حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی با امامی برخورد نخواهد کرد. کایل دیک نیز در مبارزه نخست مقابل اوروزبکوف از قرقیزستان در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد.

همچنین فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی الاصل ایتالیا و دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک در مبارزه نخست مقابل سولاوا از گرجستان با نتیجه ۱۴ بر ۸ به برتری رسید.

 

برتری قاطع کامران قاسم‌پور بر حریف روسی الاصل فرانسه

 در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۳ نفر حضور دارند، کامران قاسم پور دارنده مدال طلای جهان، پس از استراحت  در دور نخست در دور دوم مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با قاسم پور روبرو نخواهد شد. قاسم پور سال گذشته و در نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۳ صاحب پیروزی شده بود.

 

سرلک سردرگم و بی‌رمق به حریف چینی باخت

در آغاز رقابت‌های روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، علیرضا سرلک نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دور نخست به مصاف وان هو زو از چین رفت و در پایان با ارائه نمایشی ضعیف در سرایر دو تایم مسابقه، با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. سرلک برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود محال کشتی‌گیر چینی به فینال باشد، در غیر این صورت از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. 

این شکست با نمایش عجیب و بسیار ضعیف سرلک، انتقادهای زیادی را علیه کادرفنی تیم ملی راه انداخته است. 

کشتی آزاد قهرمانی جهان: صعود کامران قاسم‌پور به نیمه‌نهایی/ حذف برق‌آسای سرلک با شکست مقابل حریف گمنام چینی!

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۳۴ نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد به مصاف انریکه پرز کاستیلانوس از گواتمالا می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان منگ هجیگان از چین و آرمان آندروسی از استونی می رود. کایل داک قهرمان دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا در بالای جدول حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی با نماینده کشورمان برخورد نخواهد کرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۳ نفر حضور دارند، کامران قاسم پور پس از استراحت  در دور نخست در دور دوم با ادلان ویسخانوف از فرانسه مبارزه می کند. جی دن  کاکس قهرمان جهان از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با قاسم پور روبرو نخواهد شد.

همچنین در پایان دور مقدماتی رقابت‌های ۴ وزن نخست که دیروز (پنج‌شنبه) برگزار شد، محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم امشب برای کسب مدال طلا به میدان می‌روند و امیرحسین زارع نیز در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به روی تشک خواهد رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
فقط یاشاسین آزربايجان
مهسا امینی قهرمان ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
خدا شفات بده
جمهوری آذربایجان با هشت میلیون جمعیت مقام دوم کشتی فرنگی را بدست آورد و این در حالی است که ایران هشتاد میلیونی و پر ادعا! به مقام چهارم رسید! حال برای انتقام هم شده به جای استفاده از واژه مدعی از واژه پرادعا برای کشتی گیر آذربایجانی استفاده می کنید! اینقدر نفرت از همسایه شمالی جز عذاب روحی به خودتان و نفرت پراکنی در بین آذربایجانی های داخل کشور هیچ سودی دیگری نخواهد داشت.
یاشاسین آذربایجان
غرور بیجای آدم ها کار دستشون میده . ناچیز شمردن و به حساب نیاوردن رغیب بزرگترین اشتباه بازیکنان ماست.
علیرضا دبیر این چه تیمیه فرستادی اصلا تمرین نکردن در چنگ آمریکایی ها انگار شمع هستند حتی ژاپن هم طلا گرفت برا المپبک این دبیرو اخراج کنیدفاجعه تکرار نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
شما بلدی بیا
ببخشید.ما چیمون درست هست که کشتی امان که ورزش اول کشور هست درست باشه.کشتی گیران بقدری با ترس وارد میدان شدند که حتی چینی ها هم اونا را بردند.ضمنا مگر نان نخورده بودند ؟چرا اینقدر بی حال انگار بهشون آمپول بی حسی زده بودند .خصوصا یزدانی مثل آب خوردن تیلور هر کاری خواست باهاش کرد اگر یک دقیقه دیگه کشتی ادامه داشت یزدانی ضربه فنی میشد.واقعا جمع کنید این مملکت داریتون رو .الان با این همه ثروت باید مردم در اوج قدرت اقتصادی باشند ولی در فقر و فلاکتند.این همه پیشرفت .پیشرفت میکنید .درست میگید ولی در پیشرفتهای منفی در اوج هستیم.الان مرگ آرزوی اکثر مردم شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
تو از قول خودت حرف بزن نه مردم
امیدوارم به آرزوت برسی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر