بازدید 31314
۶
گزارش زنده | هفت برد پیاپی در روز نخست جهانی ۲۰۲۲ در صربستان

کشتی آزاد قهرمانی جهان: حسن یزدانی با سه کشتی ۱۰برصفر به فینال با تیلور رسید / نخودی به فینال تکراری با باروز رسید / شکست تلخ زارع از آکگل در پنج ثانیه آخر / فرداشب دو فینال با آمریکایی‌ها

حسن یزدانی و دیوید تیلور در وزن حساس ۸۶ کیلوگرم می‌تازند و حریفان را ده بر صفر شکست می‌دهند تا فردا شب در انتظار یک فینال رویایی دیگر باشیم. زارع هم با دو برد به کشتی پای فینال رسید. نخودی هم احتمالا در فینال حریف جردن باروز خواهد شد
کد خبر: ۱۱۴۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 15 September 2022

کشتی آزاد ایران با سه شرکت کننده در چهاروزن نخست قهرمانی جهان، صاحب دو فینالیست و یک شانس برنز در رده‌بندی شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شکست تلخ امیرحسین زارع کشتی‌گیر شایسته آملی ، تنها باخت ایران در روز نخست کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۲ جهان بود. او می توانست با اداره کشتی به راحتی مسابقه را ببرد اما حمله و زیرگیری او با بدل حریف باتجربه ترک مواجه شد و دو امتیاز در پنج ثانیه پایانی از دست داد و به فینال نرسید.

به این ترتیب فرداشب نخودی و حسن یزدانی برای کسب نشان طلا مقابل دو حریف آمریکایی روی تشک خواهند رفت و زارع باید برای برنز تلاش کند که احتمالا این مدال برای او تقریبا قطعی است.

 

زارع کشتی برده را به آکگل نفس‌بربده ، باخت

امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک و نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران، در دیدار نیمه نهایی مقابل طاها آکگل دارنده یک طلا و یک برنز المپیک و ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز جهان از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد. در حالی که زارع 2 بر یک از حریف خود پیش بود، برای زیرگیری اقدام کرد و یک خم حریف را در اختیار داشت اما آکگل که دست زارع را گرو گرفته بود، با یک چرخش به پشت زارع رفت و موفق شد در 5 ثانیه پایانی ملی‌پوش ایران را خاک کند. چلنج پژمان درستکار هم کارساز نبود و زارع از رسیدن به فینال بازماند.

 

 یزدانی با ۳۳ امتیاز و بدون ازدست دادن پوئن به فینال تیلور رسید

در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی برابر بوریس ماکوئف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از اسلواکی و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۷ به روی تشک رفت و در پایان در یک دقیقه و 57 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و برای پنجمین مرتبه در دوران قهرمانی خود راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد.

حسن یزدانی فردا شب(جمعه) برای کسب مدال طلای جهان در دیداری حساس که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سراسر جهان دارد و اتحادیه جهانی کشتی نیز آن را مهیج‌ترین مبارزه رقابت های جهانی دانسته است، برابر دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک می‌رود. یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم تیلور ۳ پیروزی در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک توکیو بوده است اما حسن یزدانی در آخرین مبارزه در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ موفق به شکستن طلسم شکست‌ناپذیری دیوید تیلور شد.

 

نخودی اولین فینالیست تیم آزاد ایران

در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در مرحله نیمه نهایی مقابل واسیل میخایلوف از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی دشوار با نتیجه۵ بر ۴ به برتری رسید و اولین فینالیست کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها نام گرفت. نخودی فردا شب(جمعه) برای کسب مدال طلای جهان به مصف جردن باروز دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا خواهد رفت که در نیمه نهایی علی‌عمر پاشائف از بلغارستان را ۹ بر ۲ مغلوب کرد.

 

نفرات حاضر در نیمه‌نهایی چهاروزن اول کشتی آزاد جهان

وزن 70 کیلوگرم:
ارنازار آکماتالیف (قرقیزستان) - تائیشی ناریکانی (ژاپن)
زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) - رتفورد (آمریکا)

وزن 79 کیلوگرم:
واسیلی میخائیلوف (اوکراین) - محمد نخودی (ایران)
جردن باروفس (آمریکا) - علی پاشا عمر پاشیف (بلغارستان)

وزن 86 کیلوگرم:
حسن یزدانی (ایران) - بوریس ماکویف (اسلواکی)
عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) - دیوید تیلور (آمریکا)

وزن 125 کیلوگرم:
گنو پتریاشویلی (گرجستان) - مونخاتور (مغولستان)
امیرحسین زارع (ایران) - طاها آکگول (ترکیه).

 

کشتی آزاد قهرمانی جهان با شروع طوفانی نابغه جویباری آغاز شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی با نتیجه 10 بر هیچ به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

نماینده اوزان ۷۹ و ۸۶ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران در دو مبارزه نخست خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به پیروزی رسیدند.

کشتی آزاد قهرمانی جهان : حسن یزدانی به دور سوم رسید / غرش نخودی با کلکسیون فنون / زارع با برد شروع کرد

 رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ساعت ۱۳ امروز(پنج‌شنبه) به میزبانی بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد و نمایندگان ایران در اوزان ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفتند.

 در رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم که با حضور ۳۰ نفر برگزار می شود، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.سباستین جزیرسانسکی از لهستان حریف بعدی یزدانی بود که در همان سه دقیقه نخست ۱۱ بر صفر برنده شد تا آمادگی‌اش را به رخ بکشد.

دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. یزدانی در کشتی نخست آمادگی بدنی خوبی داشت و برای رقبا خط و نشان کشید. همچنین دیوید تیلور آمریکایی مقابل آرون کانوا از ایتالیا به برتری ۱۰ بر صفر رسید.
 

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۳۲ کشتی‌گیر شرکت کرده اند، محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در دور نخست به مصاف یاکوب شیخ جمال از رومانی رفت و در یک کشتی سخت و حساس و نفسگیر ۷ بر ۶ به برتری رسید. بدن نخودی در یک هشتم نهایی رو آمد و فشار کاهش وزن برطرف شد. او به مصاف دولگون آلتانزول از مغولستان رفت و با جشنواره‌ای از فنون با نتیجه‌ ده بر صفر در کمتر از یک دقیقه برنده شد.

محمد نخودی در یکچهارم نهایی مقابل عبورخمانوف از ازبکستان با نتیجه 10 بر 5 به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال به نماینده ایران برخورد نمی کند. باروز در مبارزه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک صفر مراداف از ترکمنستان را شکست داد و دومین کشتی اش را هم با امتیاز عالی برد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۴ کشتی گیر حضور دارند، امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با  ژی وی دنگ از چین مبارزه کرد و به برتری 3 بر صفر رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. زارع در دور بعد با الکساندر خوتسیانوسکی از اوکراین مبارزه کرد و در یک دقیقه مانده به پایان با توفانی از حملات، او را از پای درآورد. نتیجه عجیب ۱۰ بر صفر در سنگین وزن بسیار عجیب است!!

طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی به نماینده ایران برخورد نخواهد کرد. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک در آن سوی جدول حضور دارد و تا دیدار فینال با زارع روبرو نخواهد شد. زارع هر دوی این دو غول ۱۳۰ کیلویی را سال گذشته مغلوب کرده است.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مگه یزدانی با حریف اسرائیلی نیفتاد
پاسخ ها
سورنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
اون امیر محمد یزدانی بود این حسن یزدانی هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
مرگ بر اسراییل غاصب و جنایتکار
بخاطر هیچ یزدانی از بخت طلا محروم شد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
طلا ارزش نداره شرف ارش دازه
با اینکه زارع خیلی تلخ بود ولی انشااله روحیش رو حفظ کنه. خدا بزرگه دلاور. هنوز یک عمر زندگی دست نخورده پیش رو داری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها