بازدید 15896
۵
درخشش صرب‌ها؛ چهار طلا با ۶ کشتی‌گیر!

سقوط آزاد کشتی فرنگی ایران با پنجمی در غیاب روس‌ها

محمد بنا باید دو سال مانده به المپیک پاریس این ترکیب شکست خورده را ترمیم و بازسازی کند و شاگردانش از این ناکامی درس بگیرند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲ 13 September 2022

کشتی فرنگی ایران شانس ایستادن روی سکوی یکی از تیم‌های اول تا سوم دنیا را از دست داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در پایان مسابقات ۸ وزن فرنگی تیم صربستان با ۱۱۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، آذربایجان با ۱۰۰ امتیاز دوم است و تیم های ترکیه با ۹۲ امتیاز، گرجستان با ۶۶ امتیاز و ایران با ۶۱ امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم قرار دارند.

حالا محمد بنا باید دو سال مانده به المپیک پاریس این ترکیب شکست خورده را ترمیم و بازسازی کند و شاگردانش از این ناکامی درس بگیرند.

سقوط آزاد کشتی فرنگی ایران با پنجمی در غیاب روس‌ها

 

آذربایجان در دو وزن باقی‌مانده با داشتن دو کشتی‌گیر در گروه بازنده‌ها، شانس رسیدن به ۲ مدال برنز و کسب عنوان قهرمانی جهان را دارد و ترکیه نیز با یک فینالیست دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی جهان است. ایران نایب قهرمان دوره قبل جهان نیز با داشتن یک فینالیست، شانسی برای ایستادن بر روی سکوی اول تا سوم این رقابت‌ها را ندارد. این در حالیست که با توجه به غیبت روسیه به عنوان قهرمان دوره قبل جهان در این رقابت‌ها، ایران پیش از این رقابت‌ها بخت اصلی کسب عنوان قهرمانی جهان در صربستان بود.

 

با برگزاری رقابت‌های فینال و رده‌بندی چهار وزن دوم، در شب سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد رده‌بندی نهایی هشت وزن به شرح زیر مشخص شد:

55 کیلوگرم: 1- الدانیز عزیزلی (آذربایجان)، 2- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان)، 3- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و یو شیوتانی (ژاپن)، ... و 8- پویا دادمرز (ایران)
63 کیلوگرم: 1- سباستین ناد (صربستان)، 2- لری ابولادزه (گرجستان)، 3- طالح ممدوف (آذربایجان) و ارباتو تیو (چین) و 5- علیرضا نجاتی (ایران)
67 کیلوگرم: 1- ماته نمس (صربستان)، 2- محمدرضا گرایی (ایران)، 3- آمانتور اسماعیل‌اف (قرقیزستان) و حسرت جعفراف (آذربایجان)
72 کیلوگرم: 1- علی ارسلان (صربستان)، 2- یولوی غنی‌زاده (آذربایجان)، 3- سلجوک کان (ترکیه) و آندری کولیک (اوکراین)، ... و 19- محمدرضا مختاری (ایران)
77 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان)، 2- زولتان لوای (مجارستان)، 3- مالخاز آمویان (ارمنستان) و یونس امره باشار (ترکیه)، ... و 16- محمدعلی گرایی (ایران)
82 کیلوگرم: 1- برهان آکبوداک (ترکیه)، 2- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان)، 3- توماس لوای (مجارستان) و یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین)، ... و 12- پژمان پشتام (ایران)
87 کیلوگرم: 1- زورابی داتوناشویلی (صربستان)، 2- تورفان بیسلطانوف (دانمارک)، 3- علی چنگیز (ترکیه) و داوید لوسونزی (مجارستان) و 5- ناصر علیزاده (ایران)
97 کیلوگرم: 1- آرتور الکسانیان (ارمنستان)، 2- سیریل میلوف (بلغارستان)، 3- محمدهادی ساروی (ایران) و عاریف نیفتولایف (آذربایجان).

مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 60 و 130 کیلوگرم هم فرداشب برگزار می‎شود که امین میرزازاده در سنگین وزن برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ از ترکیه می‌رود.

نکته جالب توجه در رقابت‌های امسال، درخشش فوق‌العاده کشتی‌گیران صربستان است که در پایان رقابت‌های ۸ وزن با نمایشی خیره کننده موفق به کسب ۴ مدال طلا شده‌اند اما کشتی فرنگی ایران همچنان در حسرت مدال طلا باقی مانده و تنها امید ایران برای کسب مدال طلا، امین میرزازاده در سنگین وزن است که به عنوان آخرین نماینده ایران امشب(سه‌شنبه) برابر رضا کایالپ عنوان دار جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک می‌رود.

کسب این نتایج در حالیست که صربستان تنها با ۶ کشتی‌گیر در ۱۰ وزن عازم این رقابت‌ها شده است و این کشور در اوزان ۵۵، ۶۰، ۸۲ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی نماینده ای ندارد اما در ۶ وزن باقیمانده با نمایشی درخشان با کسب ۴ مدال طلا، مدعی ایستادن بر سکوی سوم قهرمانی جهان است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مدیران کشتی انگیزه ای برای کشتیهای تیم ملی نداشتند و همین موضوع به کشتی گیران سرایت کرد.
همه چیز در حال سقوط است!
تنها چیزی که سقوط می کنه بلکه داره به عرش نزدیک میشه، گرونیه و قیمت کالاها است.
چشممان روشن به گرونیه صیفی جات!
سلام عزیزان برادر

هیج کاری با حسن ندارم -اما عامل اصلی این رتبه فقط دولت قبلی هست ولاغیر.!!!!!!

پاینده ایران یا علی
وقتی انتخاب برترین ها با مسابقه نباشد، همین است

حق افراد آماده تر را تباه کردن.

متاسفانه مثل مدیریت می ماند، بیسواد و ریاکار بالاتر است.
میثاقی از دبیر تعریف وتمجید میکنه اخه تورو چه به کشتی .............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی