بازدید 54329
سه هزار و صد و بیست و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد / وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا یک میلیارد پاداش می‌گیرد / صادرات بنزین ایران به عراق کاهش یافت / روایت عضو مجلس خبرگان از علت برگزار نشدن دیدار با رهبری / متکی بدون سمت رسمی به دیدار سفیر روسیه رفت / مصطفی تاج زاده به زندان بازگشت

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: بازداشت قاچاقچیان چوب که به جنگلبانان حمله کرده بودند/ انتقاد فاضل میبدی از روزنامه کیهان: عجب نسخه‌ای! / قاضی شهریاری: آزار جنسی پسر اوتیسمی تایید نشده است/ وزارت راه: وزارت صمت از تعهد ۱۵۰۰ اتوبوس برای اربعین فقط ۱۱ اتوبوس تحویل داد و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ 12 September 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد
هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه ۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد، معتقد است: برای خانه دار شدن کارگران از طریق تعاونی‌ها، لازم است در ابتدا تعاونی‌های مسکن کارگری تشکیل و سپس توسط آن‌ها وام‌های بدون بهره با اقساط بلند به کارگران پرداخت شود. ابوی تامین زمین رایگان، پرداخت وام‌های ارزان و نظارت بر ساخت و ساز را از جمله اقدامات موثر در تامین مسکن کارگران عنوان کرده و می‌گوید: کارگران برای خانه دار شدن آورده کمی دارند؛ لذا اگر قرار است مسکن کارگری با قیمت مناسب ساخته و تحویل آن‌ها شود، بهترین راه این است که کارگران در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی شوند و دولت و وزارت تعاون بر عملکرد آن‌ها نظارت کند. به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، دریافتی کارگران آنقدری نیست که بتوانند اقساط سنگین وام و تسهیلات بانکی را پرداخت کنند. به همین دلیل لازم است وام‌های بدون بهره با اقساط بلندمدت در اختیار کارگران قرار گیرد.

وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا یک میلیارد پاداش می‌گیرد
خاندوزی اعلام کرد، در روز‌های اخیر و پس از ابلاغ دستورالعمل جدید گزارشگری فساد هشت پرونده است که پنج استان گشوده شده و در یکی دو مورد که گزارش‌ها تایید گشته، پاداش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای گزارشگر به زودی واریز می‌شود. وزیر اقتصاد تأکید کرد: از محل عایدات سوت زنی، حداکثر ۳ درصد و تا سقف یک میلیارد تومن به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود.  اگر یک مأمور دولتی تخلف کند و یا چشم روی فساد ببندد، ۸۵ میلیون ایرانی با چشم باز، اتاق شیشه‌ای برای ساختن جامعه عاری از فساد بسنده خواهد بود.
 
بودجه ۱۰۷۰۰ میلیارد تومانی دولت برای فرزندآوری
 رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اجرایی شدن "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اعتباری معادل ۱۰۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.
 
صادرات بنزین ایران به عراق کاهش یافت
 سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس آمار در دو ماه اخیر، صادرات به عراق کاهشی بوده، اما کاهش صادرات ما به عراق در ۵ ماهه نسبت به ۴ ماهه ابتدای سال کمتر بوده است. همچنین بررسی ۱۰۰ قلم کالای صادراتی به عراق نشان می‌دهد در صادرات ۲۰ قلم کالا به عراق با کاهش مواجه بودیم، اما صادرات ۸۰ قلم دیگر از کالا‌های مورد بررسی افزایشی بوده است. عمده دلیل کاهش صادرات به عراق به کاهش صادرات گاز و بنزین مربوط می‌شود، به طوری که در صادرات گاز به عراق ۶۰ درصد و در صادرات بنزین به عراق ۸۰ درصد کاهش داشته‌ایم؛ بنابراین، اگر صادرات گاز مجدد به عراق از سرگرفته شود، صادرات ما مجدداً به این کشور افزایشی خواهد بود؛ بنابراین، دغدغه کاهش صادرات برطرف می‌شود.

مقام مسئول: قیمت بلیت اتوبوس اربعین در دو مرحله افزایش یافت
داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رابطه با افزایش مجدد قیمت بلیت اتوبوس، یادآور شد: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته و تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مصوبه افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین از این ستاد اخذ شد. وی ادامه داد: نرخ موجود هرچه بود، ضربدر ۱۰۰ درصد؛ یعنی ۲ برابر. این مصوبه بنابر صلاحدید وزیر راه و شهرسازی تعدیل شد و به ۷۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود: در ادامه بر اساس شرایط پدید آمده، عدم تمرکز در سفرها، تردد پراکنده زائران و یک سری ملاحظات دیگر در هزینه‌های تمام شده سفر، ستاد مرکزی اربعین مجوز افزایش ۲۵ درصد دیگر را بر آخرین قیمت‌های اعلام شده، صادر کرد. باقرجوان تصریح کرد: به‌ عبارت دیگر، هر عددی برای تابلو‌های اعلام نرخ رفته بود باید در ۱.۲۵ درصد ضرب می‌شد. وی توضیح داد: «بنابراین خبر افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس درست است. این اتفاق در دو مرحله روی داده است.» /تسنیم

فدراسیون فوتبال، دفاعیات خود را درمورد حوادث مشهد برای فیفا ارسال کرد
کمیته انضباطی فیفا پنجم سپتامبر (چهارده شهریور) در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران درباره اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد خواستار توضیح شده بود. این دیدار نهم فروردین سال جاری در چارچوب آخرین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی برگزار شد و در حین ورود تماشاگران به ورزشگاه، بی‌نظمی‌هایی در بیرون از این استادیوم امام رضا (ع) به وقوع پیوست. فیفا برای پاسخگویی درباره این پرونده به ایران شش روز مهلت داده بود که به گفته احسان اصولی، امروز آخرین مهلت فیفا بود و این فدراسیون پاسخ نهایی خود را ارسال کرد. به گفته مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال این نامه تاحدودی نگران کننده بود و به همین دلیل، مکاتبات رسمی مقامات دولتی از ریاست‌جمهوری تا قوه قضاییه و مجلس برای برخورد با خاطیان این اتفاق را ضمیمه پاسخ ایران کرده است تا به فیفا اثبات کند که دولت و فدراسیون فوتبال، هیچ نقشی در این بی‌نظمی نداشته‌اند.

وزارت راه: وزارت صمت از تعهد ۱۵۰۰ اتوبوس برای اربعین فقط ۱۱ اتوبوس تحویل داد
نماینده تام الاختیار وزیر راه در ستاد اربعین گفت: وزارت راه و شهرسازی از ۱۴ هزار ناوگان اتوبوسی موجود، بیش از ۸ هزار دستگاه اتوبوس را به جابجایی زائران اختصاص داد، اما در مجموع برای جابجایی زائران شش هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و قرار شد که برای جبران این کسری از ناوگان موجود در سایر دستگاه‌ها استفاده شود، اما سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشتند. حسین مذنب درباره تامین ناوگان اتوبوسی برای جابجایی زائران اظهار داشت: در حالی که وزارت صمت برای تامین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس تعهد داشت، اما ۱۱ دستگاه اتوبوس به سفر‌های اربعین اختصاص داد. همچنین تعهد وزارت نفت اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس، تعهد وزارت علوم ۳۰۰ دستگاه، تعهد وزارت بهداشت ۳۰۰ دستگاه، تعهد وزارت تعاون ۲۰۰ دستگاه، تعهد وزارت جهاد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و تعهد نیرو‌های مسلح و سپاه مجموعا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس بود که به جز نیرو‌های مسلح و سپاه هیچ یک از دستگاه‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند.

روایت عضو مجلس خبرگان از علت برگزار نشدن دیدار با رهبری
هفته گذشته دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری دور پنجم برگزار شد؛ اما در پایان این دوره بر خلاف دوره‌های گذشته، اعضای مجلس خبرگان رهبری به دیدار رهبر انقلاب نرفتند. تاکنون رسم بوده که اعضای مجلس خبرگان بعد از پایان هر دوره اجلاس به دیدار رهبری می‌رفتند و در این جلسات رهبر انقلاب برای اعضای مجلس خبرگان سخنرانی می‌کردند. اتفاقی که در هفته گذشته بر خلاف رویه معمول رخ نداد. همین باعث شد تا تحلیل‌های مختلفی دراین‌باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. دراین‌باره هاشم هاشم زاده هریسی از اعضای مجلس خبرگان رهبری که در اجلاس این دوره با وجود بیماری هم حاضر شده بود به خبرنگار همدلی گفت: «این‌که در این دوره اعضای مجلس خبرگان رهبری برخلاف دوره‌های گذشته به دیدار رهبری نرفتند دلیل خاصی نداشت. فقط ازآنجایی‌که مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنند، دیگر جایز ندانستند که الان صحبتی داشته باشند، چون ایشان صحبت‌های مهم را به‌عناوین‌مختلف انجام می‌دهند. به همین خاطر در این دوره گفتند این‌که اعضای خبرگان هم بروند و به حضورشان برسند یک‌باری می‌شود برای ایشان که یک‌بار سنگینی هم هست به همین خاطر خواستند که به‌نوعی وقت ایشان گرفته نشود.»

متکی بدون سمت رسمی به دیدار سفیر روسیه رفت
کانال رسمی سفارت روسیه در تهران با انتشار عکسی نوشت: دیدار با اعضای باشگاه مقابله با تحریم‌ها به ریاست جناب آقای منوچهر متکی وزیر امور خارجه پیشین ایران متکی، وزیرخارجه دولت احمدی نژاد است که سال ۸۹ و در جریان سفر به سنگال برای ابلاغ پیام احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور این کشور در میانه جلسه مذاکره، از طریق مقامات کشور میزبان، خبر برکناری خود را شنید. منصب کنونی متکی، مشاور عالی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است و پریروز نیز در انتخابات خانه احزاب به عنوان رئیس این تشکل انتخاب شد و مشخص نیست، حضور وی در سفارت روسیه، بدون داشتن سمت رسمی با چه هدفی است؟! همچنین رئیس جمهوری روسیه با امضای حکمی «آلکسی ددوف»، دیپلمات روس را سفیر جدید این کشور در ایران منصوب کرده و به این ترتیب، «لوان جاگاریان» سفیر پرحاشیه روسیه به زودی ایران را ترک خواهد کرد و باز مشخص نیست، هدف جاگاریان از برگزاری «دیدار با اعضای باشگاه مقابله با تحریم‌ها» با یک فعال سیاسی غیرمسئول ایرانی و انتشار خبر و تصویر این دیدار چیست؟

مصطفی تاج زاده به زندان بازگشت
فخرالسادات محتشمی پور از بازگشت مصطفی تاجزاده از بیمارستان به زندان خبر داد. فخرالسادات محتشمی پور همسر سید مصطفی تاجزاده در ارتباط با آخرین وضعیت همسر خود نوشته است که وی دو روز پس از عمل قلب علیرغم هشدار‌های پزشکان متخصص، به زندان بازگردانده شده است.

قاضی شهریاری: آزار جنسی پسر اوتیسمی تایید نشده است
سرپرست دادسرای امور جرائم‌جنایی تهران گفت: تجاوز به پسر اوتیسمی از سوی پزشکی‌قانونی تایید نشده است و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد. قاضی محمد شهریاری؛ سرپرست دادسرای ناحیه (۲۷) امور جرایم‌ جنایی در خصوص آدم‌ربایی و آزار جنسی یک پسر اوتیسمی در تهران اظهار کرد: رسیدگی قضایی در رابطه با این پرونده، در دستور کار بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی قرار گرفته است. وی افزود: پدر این پسر اوتیسمی در تحقیقات ابتدایی ادعا کرده است، روز حادثه همراه با پسرش سوار بر یک موتورسیکلت شدند که او پس از رسیدن به "سه‌راه آذری" از موتورسیکلت پیاده شده، اما راننده وسیله‌نقلیه مذکور، درحالی که پسرش روی موتورسیکلت بوده شروع به حرکت و اقدام به آدم‌ربایی کرده است. سرپرست دادسرای امور جرایم‌ جنایی تهران با بیان اینکه بر اساس ادعای پدر پسر اوتیسمی، پسرش یک روز پس از این حادثه در بیمارستان فیروزگر پیدا شده است، تصریح کرد: پزشکی قانونی در بررسی‌های اولیه موضوع آزار جنسی و تجاوز به این پسر اوتیسمی را تایید نکرده است. قاضی شهریاری با بیان اینکه پسر اوتیسمی از نظر جسمی سالم است، خاطرنشان کرد: تحقیقات در رابطه با این پرونده و صحت و سقم ادعای پدر این پسر اوتیسمی در شعبه پنجم دادسرای جنایی ادامه دارد.

انتقاد فاضل میبدی از روزنامه کیهان: عجب نسخه‌ای!
استاد حوزه فاضل میبدی نوشت: بانک جهانی تورم خوراکی‌ها در ایران را بعد لبنان و زیمباوه اعلام کرد و نوشت: روزنامه کیهان برای مهار تورم: مردم برنج کمتر بخورند.
عجب نسخه ای! آقایان از قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت و سایر اقلام بی خبرند، شاید از تعاونی استفاده می‌کنید!
بانک جهانی تورم خوراکی‌ها در ایران را بعد لبنان و زیمباوه اعلام کرد.
به نظر شما برای کشوری مثل ایران حجالت آور نیست؟
وعده‌ها که دادی چه شد؟

بازداشت ۶۲ دلال ارزی در پایانه‌های مرزی اربعین
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: در طرح مبارزه با دلالان ارزی ۶۲ فروشنده غیرمجاز ارز در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه شناسایی شدند. میزان بیش از ۴۶میلیون دینار عراقی به همراه شش دستگاه خودروی سواری بنز، ۲۷۰هزار عدد محموله دارویی، ۱۱ دستگاه تلفن همراه و سه هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

بازداشت قاچاقچیان چوب که به جنگلبانان حمله کرده بودند
دو روز پیش، ویدیویی از حمله عده‌ای از قاچاقچیان چوب در چمستان نور به جنگلبانان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندراندر این باره گفت: سه متهم درگیری بازداشت شدند و تلاش برای دستگیری همدستان آنان هم ادامه دارد. / ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۹۵
"روزنامه کیهان برای مهار تورم: مردم برنج کمتر بخورند" باز هم جای شکرش باقیست که برای مردم "پاپ کورن" تجویز نکرده اند، البته از ادیب فرزانه معاصر جناب آقای حسین شریعتمداری سردبیر فرهیخته روزنامه کیهان بیش از این هم انتظاری نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مردمی که من می شناسم سال به سال هم دیگه برنج نمی تونند بخرند.حتما کیهان فکر می کند مردم مثل خودشان زندگی می کنند.
آخه یه آدم مریض چه ضرری ایجادمیکنه
۱ شهرداری
۲ اداره مالیات
۳ نیروی انتظامی
۴ کلانتری ها
۵ ماده ۱۰۰
۶ فولاد نامبارکه
۷ صندوق فرهنگیان
۸ وزارت نفت
۹ وزارت راه
۱۰ تمامی پیمانکاران جاده سازی
۱۱ پل سازها و تونل سازها
۱۲ گمرک
۱۳ راهنمایی و رانندگی
۱۴ اداره اوقاف
۱۵ بساز بفروش ها
۱۶ برج سازها
۱۷ و ..‌.
لطفا یک میلیارد منو بدید من برم دنبال کارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
یک میلیارد نه بلکه شانزده ملیارد
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
دمت گرم عالی بود . البته اگر بفهمند چی نوشتی
در 8 سال دولت روحانی هیچ اقدامی در جهت تقویت عرضه مسکن انجام نشد
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ببینیم در 8 سال رئیسی چه اقدامی خواهد شد!
فعلا که د رهمین یک سال اول کمر ملت رو شکسته و فقرارو به دره فقر بیشتر فرستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
منفی دهندگان اقدامات دولت روحانی را بگویند
درود بر تابناک همیشه تابان


درود بر چشمان همیشه بیدار برادران(سازمان اطلاعات سپاه)که همیشه در صحنه تخلفات کشور،حضور گسترده دارند.دست مریزاد


هشدار.هشدار.هشدار



قابل توجه دامداران و مرغداران سراسر کشور



به هیچ وجه از کارخانجات خوراکدام و طیور کنسانتره آماده خریداری نفرمائید


متاسفانه صاحبان این کارخانجات سهمیه سبوس گندم دولتی(یارانه ایی)را در بازار آزاد بفروش میرسانند و بجاش از پوسته آسیاب شده برنج(سبوس دوکوب)در کنسانتره تولیدی استفاده مینمایند،که خود تخلف آشکاریست.


لطفا به همکارانتان اطلاع رسانی بفرمائید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بابت این خبر فساد ،یک میلیارد ایشان را بدهید
ضرر سالانه تحریم ها به کشور سی و شش میلیارد دلار هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
از زمانی که آمریکا تحریم کرده خودش چند صد میلیارد دلار ضرر دیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اشکال نداره عوضش طرح صیانت داریمگرانی کالاهای اساسی و مسکن و ................................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
خیلی بیشتر از این حرفاست
تازه فقط ضرر مستقیم رو نبینید. ضرر غیر مستقیم شامل آسب های روحی اجتماعی و بیمارانی که ب خاطر نبود دارو تلف میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
حس لعنت به ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
به ۱۱:۰۹
جوک نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
به ۱۱:۰۹
خب ببین چقدر اقتصادش بزرگه که این ضررها هیچ تاثیری روش نذاشته
درود واحترام
در بسته خبری گذشته در مورد خزعلی ها وامثال ایشان نوشته بودم که چون شرایط جامعه ایران را در شان آقازاده ها نمیدانند آنان را راهی دیار فرنگ میکنند شرایطی که خود بانی آن هستند ولی ادعا دارند که چون به آموزه ها وگفتمان آنان عمل نمیشود جامعه به این روز افتاده است ! چرا سانسور کردی ؟ منتشر کن تا اگر کسی جوابی دارد بزند توی دهان من !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چی می‌گویی اگر در اینجا از شریعتمداری حرف بزنی و دفاع از او کنی انگار فعل حرام انجام دادی و بایکوت می شوی این که در مورد این شخص گفتی تعجب دارد منتشر نکرده
از دریافتی ۶ میلیون تومانی کارگران ۸۰ درصد برای مسکن و

مبلغ ۲۰ درصد یعنی یک میلیون دویست هزار تومان خرج

بقیه هزینه ها از خوراک و پوشاک و هزینه بهداشت و درمان

و آموزش و تفریح و مهمانداری ووو میگردد !!!!!؟؟؟؟؟؟

آیا مسولان مربوطه واقعا خجالت نمی کشند !!!!!!؟؟؟؟؟؟
من کارمند هم همین وضعیت را دارم، هر چه وام دریافتی بعنوان حقوق دارم باید برای تامین مسکن، دو دستی تقدیم صاحب خانه کنم، حدود ۸۰ درصد، با سی ساد سابقه کار هنوز جز بد مسکنها هستم در تهران.
جناب خاندوزی
مردم را چی فرضی کردی.
فردا صبح قبل از رفتن به وزارتخانه
به اولین بانکی که رسیدی توقف کن
برو پرونده وام های میلیاردی که معمولا در پستوی بانک ها یافت می شود سری بزن
ببین تویک شعبه چندتا وام میلیاردی و صدها میلیاردی پیدا می کنی.اون رو ضربدر کل شعب بانکها در سراسر کشور بکن تا میزان فساد فقط در بانک ها دستت بیاد.
این اکراینی ها و روس ها باید برن باعثان و بانی های اصلی جنگ رو که پوتین و لاوروف و ... باشن رو بکشن(همون لاورفی که تو برجام به ضرر ایران دست اندازی می کرد) که مردم فقیر و نادون روسیه رو مثل وحشی به جون اکراین انداختن یعنی همون کاری که ما در زمان جنگ باید با صدام حسین میکردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
همه چیرو برعکس گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
عامل اصلی جنگ ناتو و غربی ها هستن
یعنی کارگری تازه استخدام می شود که حقوقش 5 میلیون کم کم آن هست 4 میلیون برای اجاره می دهند؟ برای کدام شهر؟! حتی تهران هم با نصف این می توان خانه اجاره کرد
بابا یک چیزی بگو با عقل جور در بیاد در ضمن شما که اینقدر نگران کارگر هستی دستمزد منطقه ای را اجازه بدهید اجرا شود تا شهری مانند تهران حقوق بیشتر بگیرند به خاطر گرانی بیشتر و یک شهری که کمتر گرانی دارد حقوق کمتر نه این که حقوق یکسان برای همه کشور داده شود که کارگران برخی شهرها تحت فشار قرار بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مرد نیستی با نصف مبلغ که گفتی برای من تو تهران خونه اجاره نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
لطفا از خواب بیدار شو فکر کنم از اعضای اصحاب کهفی بیدار شو عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
برو دیوار با یک میلیون هم پیدا می کنی منتهی با ودیعه 100 میلیونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
با 2 میلیون خونه اجاره میدن!؟!!! احتمالا منظورت زیرپله انباری یا خارج از شهر هست
چرا فقط میخواید ماله بکشید حتی به قیمت پایمال کردن حقیقت
از یه طرف کالاها را صد برابر گرون میکنید از یه طرف میگین برای فرزند آوری بودجه گذاشتیم!!!!!!!!
به همین خیال باشین ، اتفاقا دلم فرزند میخواد ولی براچی بیارم و خودمو بدبخت کنم، با همین دوتا بچه هم فعلا پدرم در اومده جونم به لبم رسیده
برای مهار تورم کمتر برنج بخوریم،
آقای شریعتمداری خیالت راحت ما اصلا پول برنج خریدن نداریم دلمون نمیاد زیاد بخوریم
پس تو و آقازاده هات با خیال راحت بخورین!!!!!!!
اگه زندان نمی رم و به من پاداش میدید با حضور رسانه یک تخلف بزرگ رو در فولاد مبارکه اصفهان اعلام می کنم با مدرک که تمام فاکتور ها عوض می شده و پول زیادی بعضیا به جیب زدن .سانسور نکنید
چه فاجعه ای برای ایران درست کردید ، چه فاجعه ای
وظایف دولت کارگزاران مردم در قبال مردم این موارد طبق قانون اساسی ایران حق مردم ایران است .
1- برقراری قانون 2- حفظ نظم 3- مخارج عام المنفعه 4- توزیع در آمد و ثروت 5- اصلاحات در قوانین و سیستم ها6- اصلاحات شیوه زمینداری 7- سازماندهی واحدهای کشاورزی 8- مبارزه با تجمع و ایجاد فرصت ها یکسان برای همه 9- مبارزه با حوادث و جبران و جبران خسارت10-آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی، بهداشت رایگان برای همه در تمام سطوح فراهم کرده و آموزش عالی را تسهیل و تعمیم دهد.
جناب وزیر اقتصاد، فعلا برای اثبات ادعایتان مبنی بر مبارزه

جدی با مفاسد اقتصادی، عجالتا به پرونده سنگین اختلاس و

ارتشاء و کلاهبرداری و معاونت در جرم اقتصادی کلان بالغ بر

چند ده میلیون دلار و یورو و چندین هزار میلیارد تومان ووو

با تاج رییس فدراسیون فوتبال کشور برخورد قانونی سریع

و جدی معمول دارید

تا مردم باور کنند و همکاری لیستری نمایند !!!!!
احمدی نژاد رو بخاطر اقدامش در خصوص آقای متکی بخاطر کنجکاوی ایندگان باید تو موزه نگهداری کنند . خخخخ

تاج زاده رو هم احتمالا بجای عمل قلب باید مغزش رو عمل میکردند.
پس کی ما خبرهای خوش در ایران خواهیم شنید؟
البته ناگفته نماند که از خودی ها نباش که باعث زندان و جریمه نقدی خواهد شد،لطفا اين ذکر کنید
نظر دادم ۱ میلیارد منو بدید. ۱ میلیارد رو که نمیدید حداقل نظر رو بچاپ
به اون لیست قبلی که حدود ۲۰ تا آیتم بود فدراسیون فوتبال صدا و سیما و وزارت ورزش رو هم‌اضافه کن. ولی من قانعم همون ۱ میلیارد کافیه. دست شما درد نکنه
گزارش سوت زنی: چه تضمینی هست سر گزارشگر زیر آب نکنن
خود من بخاطر عدم همکاری با حضرات اخراج شدم و مقام دستگاه هیچ واکنشی بابت ارائه گزارش تخلف نشان نداد
تو همین تابناک گزارش را بارها در نظر شما در آن قضیه نوشتم و چاپ نشد …. شوخی میکنید؟ =
چرا پول ملی ما در حال سرکوب شدن است
کاملا واضح است شما اومدید چندین دستگاه موازی درست کردید که یک سازمان پیچیده می خواهد که وظایف آنها را تفکیک و تعیین و هماهنگ و سازماندهی کند

شما در موضوع اربعین نگاه کنید
ما یک ستاد اربعین داریم و وزارت خارجه داریم و سازمان حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه هم داریم و سازمان گردشگری هم داریم که معلوم نیست وظیفه چه کسی است که اربعین را مدیریت کند
ظاهرا این سازمان ها بیشتر برای اشتغال زائی کاذب فرزندان و وابستگان مسئولین و نمایندگان ایجاد شده اند تا مدیریت کشور
در نهایت دولت فقط بودجه را مصرف اما تمام کارها را مردم و موکب ها انجام می دهند و فقط بودجه هدر و باعث نقدینگی و تورم و بی ارزش شدن پولی ملی و دزدی از جیب مردم می شود و کشور تبدیل به پز عالی و جیب خالی می شود
افشاگر فساد تا يك ميليارد مي گيرد؟!آقا يك فساد ٩٢ هزار ميلياري در فولاد هست برويد و سريع دستگير و دادگاهيشان كنيد!يك ميليارد من هم يادتان نرود.
به افرادی همچون تاج زاده اتهام بستن و زور گفتن کاری ندارد اگر راست میگید و نمیترسید برید حقابه خودرا از طالبان بگیرید
افشاگر قبلی ۱۸ ماه زندان گرفت.
در حقیقت، عده عمده ای از مسئولان و مقامات از ابتیدای پیروزی انقلاب تا کنون، تحت عنوان انقلاب و انقلابی گری (با پسوند اسلامی گاهی)، اقدام به موضع و یا تصمیم گیریهای رسمی و غیر رسمی کردند، که هزیسنه های سنگین و گاه خسارات غیر قابل جبرنی برای نظام و مفاهیم اسلامیت و جمهوریت و منافع ملی داشت، چنا شده در نظر بسیاری از مردم داخل، برای حفظ مصالح ایران و اسلام و تشیع، ترجیح میدهند مفاهیم جدا از هم بدانند، یعنی عملکرد مسئولان و مجریان اگر دچار اشتباه و پرخسارات بود که به حساب ماهیت انقلاب اسلامی یا تشیع یا اصول ساختار نظام نگذارند!
اما بسیاری از مردم چنین فکر نمیکنند، وجود حجم عظیمی از فساد اقتصادی و ناکارآمدی، از تطویل جنگ تا ادامه تحریمها از جمله تعلل در احیای برجام را، ناشی از پراشتباه بودن و باگهای شدید ایدئولوژیک میدانند (متاسفانه با کمترین مسئولیت پذیری و مجازات و تاوان خاطیان! به طوریکه یک سری افراد دائما پستها در اختیار دارند و با وجود خسارات سنگین، در جایگاهها هستند و در عوض کشور دچار فساد اقتصادی و رانت و نارکارمدی و تحریم است)، اساسا معتقدند این ایدئولوژیک بودن تصمیات و اجرایات مسئولین و مجریان ، ضمن اشتباهات فردی، ناشی باگهای ایدئولوژیک است و باید اساس تحت هر شرایطی اولویت با منافع ملی ایران باشد، وقتی ایران آسیب جدی به بیند و لت دچار واگرایی و حتی اسلاک گریزی شود و اکثریت دیگر ا حمایت نکنند، دیگر ادعاهای اسلامیت و جمهوریت و انقلابی ارزش کاربردی ندارد وقتی مردمی نباشند و ملتی نباشد و کشوری نباشد(هر چند مرزها و نظان حفظ شده، اما توان پویایی ملی و کشور نداشتته باشد!)، اینها اشکالات ایدئولوژیک است، که دچار دگم و جمود است و حاضر نیست در مقابل تعارض با منافع ملی، انعطاف و سازش نشان دهد
۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد
البته هزینه ها زندگی کارگران به 180 درصد اصلاح میشود.............
خیلی خوب شد
اگر راست بگند الان اون کسی که ماحرای سیمونی خانواده قالیباف را اعلان کرد بجای رفتن به زندان پاداش می گیره
"وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا ۱ میلیارد پاداش می‌گیرد" همین آقازاده ها که فساد می کنند و همه مردم و شما می شناسید را جلویشان را بگیرید نمونه اش آقای مدلل در انحصار واردات، رانت و فساد مالی در واردات علوفه دام و دان مرغی و...
"صادرات بنزین ایران به عراق کاهش یافت" تابناک دلیل کاهش صادرات به عراق را نفرمودید آیا حامل های انرژی عراق از کشور دیگری تامین می شود یا دلیل دیگری دارد.
"انتقاد فاضل میبدی از روزنامه کیهان: عجب نسخه‌ای!" آفرین بر آقای فاضل میبدی
افشاگر فساد ۱ میلیارد که نمیگیرد هیچ ؛ به زندان هم میرود
با اضافه کردن 57 درصد به حقوق کارگران زمینه افزایش سرسام آور قیمت کالا و خدمات را رقم زدید و حالا هم دوباره چرت و پرت تحویلملت می دهید این افزایش حقوق صرفا به نفع تامین اجتماعی و کارکنانش بود و نه به نفع کارگر ، کارفرما و بازنشسته.
پیروزی های سریع و برق آسای ارتش غیور اوکراین بر اشغالگران روسی را خدمت مردم شجاع و دلیر اوکراین زلنسکی محبوب مردمی و مردم ایران تبریک و تهنیت عرض مینمایم
کسی که با یک پسر اوتیسمی همچین کاری میکند، با هر نوع قانون و شرعی به خصوص شرع مقدس اسلام، لایق مرگ است. بدون توجه به شانتاژهای نهادهای به اصطلاح حقوق بشری که در کل دنیا فقط در ایران نگران حقوق بشر شده اند، جامعه را از وجود این افراد پالایش کنید
ما که راست میگید ، اما من با ایسناد و مدارک فساد چند مدیر دولتی را در موردی به اطلاع حراست رساندم در عوض خودم و خانواده ام تهدید شدیم و بعد از مدتی بطور عجییبی زیرم گرفتند و افراد فاسد هم نهایتا بعد از چهارسال ، با 40 سال سابقه خدمت فقط بازنشسته شدند !
شما خیلی راست میگید!
پاسخ ها
صفاکیش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
دقیقا اینها همینن
با سلام واحترام
ضمن تشکر از سایت "محترم تابناک " بابت انعکاس صدای مردم "درحد توان خود". همانطوریکه چندین بار بیان شده،میلیون هاکارگر در این کشور در بدترین شرایط اقتصادی زندگی می کنند.بیشتر آنها حتی بیش از 6 ماه است که حتی همان حقوق حداقلی را هم نگرفته اند.ولی مسئولین صدای آنها را نمی شنوند.
دراین شرایط بد،صحبت از "عدم توافق با آمریکا وپایان برجام می کنند" تا اندک امید مردم برای بهبود شرایط اقتصادی ورفع تحریم هم بر باد برود.(به نقل از فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس)
برای درک عموم مردم عرض می کنم که یک روز تاخیر در توافق معادل خسارت "300 میلیون دلار (عدم فروش 3میلیون بشکه نفت بدلیلی تحریم) و معادل ساخت 300 بیمارستان مجهز "در کشور است.
برای سوتزن درصد از مبلغ اختلاس ولی از حساب مفسد پرداخت شه
افشاکننده سیسمونی گیت خانواده قالیباف را از زندان آزاد کنید ،پاداش افشاگری پیشکش
پاسخ همه مشکلات در یک کلمه است....حکمرانی خوب!
مادرش اینجا با ریاکاری و سیاه بازی هر چه تمامتر بساط فیلتر را پهن کرده و از فیلتر حمایت میکند و پسرش را در بلاد کفر اسکان داده و به شغل پر فروش و درآمدزای فیلتر شکن میگمارد !!!!!!

خدایا !
جهنم تو چقدر ظرفیت دارد ؟
رعیصی !
انسیه را که همسرت به این پست و مقام گمارده برکنار کن
ضعیفترین و بدترین دولت بعد از انقلاب تا کنون همین دولت رییسی ست
مادر فیلتر کُن
و
پسر فیلتر شکن فروش را در ملاء عام اعدام کنید
سریع
فوری
انقلابی
مردم احساس آرامش کنند
VPN فروش دانش بنیان اشتغال آفرین !
وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا یک میلیارد پاداش می‌گیرد
بعد از گذراندن دوران حبس به جرم تشویش اذهان عمومی و نفرت پراکنی و ...!
مادرش فیلتر میکند تا فرزندش با فروش فیلترشکن دانش بنیان :-) کسب درآمد هنگفت کند !
اگر چه خودش فیلتر میکند تا پسرش با فروش فیلتر شکن کسب درآمد نجومی کند ؛ ولی حجابش کامل است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
موضوع پایین بودن دستمزدها است نه گران بودن مسکن و اجاره بها
انسیه خزعلی هنوز بازداشت نشده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
نخیر تازه داره در خصوص توانمند سازی زنان در مشاغل خانگی افاضات می کنه
کلا آقای متکی ریاست رو خیلی دوست دارن. حالا به هر قیمتی! پس از انتشار سخنان محرمانه ظریف ایشون سریعا با خوشحالی گفتند که دوره ظریف دیگه با این سخنان تمام شد! و حسابی دل خودشون رو برای وزیر امور خارجه دوران آقای رییسی صابون زده بودن که نشد!!
وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا یک میلیارد پاداش می‌گیرد
آقای وزیر, کارمندان اداره جهاد شهرستان شهریار استان تهران , برای صدور سند ملک مردم رسما رشوه طلب می کنند حتی مدیر اداره جهاد استان تهران که بالادست اینهاست هم زورش به این نمیرسه! برای یک نامه تعیین حدود زمین که منجر به گرفتن سند میشه هم مردم رو اگر رشوه ندهند سالها در طبقات و پله های ادارات استان تهران سرو میدوانند. این یک فساد ... شهرداری هم خیلی شیک قشنگ و مجلسی یک بابی باز کرده که باید بیایید پایان کار واحد هم بگیرید و یک کارشناس میفرستند که با یک نگاه تخمینی ملک شما رو بسیار بزرگتر از سند اعلام میکنه و بعد شما میلیونها تومان جریمه میشید و بعد برای حل این مشکل درست کرده ایشان طلب 5تا 6 میلیون یا بیشتر پول نقد(پول نقد! ) میکنند رسما میاند منزل از شما زورگیری میکنند ! سر ما که آوردند! خدا از بانیان وضع موجود نگذرد
وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا یک میلیارد پاداش می‌گیرد

بله افشاگر سیسمونی گیت هم الان بازداشت و توی زندانه
کسی که فکر می‌کنه فرزندآوری لنگ بودجه‌ست، آدما رو مثل اسکناس می‌بینه. نگاهی بدتر از سرمایه‌داری غربی. اول مملکت رو درست کنید، بعد اگه جمعیت به تعادل نرسید!
خاندوزی اینطوری که تو میگی و جایزه میلیاردی گذاشتی برای افشا کننده فساد اولا که با این حساب دیگه مسئول و دولتی نمیمونه که به کارش ادامه بده و دوما اینکه خزانه کشور با این کار و پاداش ها کاملا خالی میشه و دیگه چیزی برای مردم عادی نمیمونه که خرجشون کنین!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
خیلی باحال بود :):)
افشاگر فساد حداقل تا یک میلیارد تومن مجازلت میشه
مگه ما فساد داریم که افشاگر فساد لازم باشه ؟
پاداش سه درصدی برای افشای فساد اقتصادی تا سقف یک میلیارد پاداش !! چرا براش سقف گذاشتید ؟ از چی می ترسید ؟ با زبان بی زبانی داره میگه دنبال افشای فساد بیشتر از 35 میلیارد نباشید . جمع کنید این خیمه شب بازی رو
هیچ کارگری تو ایران عزیز لنگ کرایه خونه نیست. این خبرا برای از بین بردن حلاوت انقلابمونه
افشاگران فساد املاک نجومی و حقوق نجومی کجاست؟هنوز زندانه
مراقب باشید هر پرونده ایی رو لو ندید
یبار میبینی کلاه بردار بیچاره آقازاده از آب در میاد و ناچارا دودمانت به کهکشانها و سیاه چاله های مخوف پرتاپ شده وبا کنترل از راه دور همونجا تبدیل به انرژی می شید
اقای وزیر .این اقای تاج مفسد ی هست که به بیت المال ایران ضرر رسونده .
افشاگری کردم .زود پاداش من بده برم
مادر فیلترمی کند و پسر فیلترشکن می فروشد . چه کاسبی حلالی .... این حلال خورها تمامی پست ها رو در اختیاردارن . اگر مملکت مشکل داره و بارون نمیاد و قحطی و خشکسالی و سیل و بلا و زلزله هست همه ش از حرومخوری مردم و انتخاب های بدشون و البته حجاب نامناسب زنان و دختران ناشی می شه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
آقایون مراجع در مورد این نوع مکاسب نظری ندارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گران شدن مسکن و به تبع آن اجاره بها تماما" علتش دولت و شهرداری ها است. برای اینکه در سه سال گذشته خصوصا" سال جاری هزینه های مصالح-پروانه ساخت-عوارض -مالیات- مجوزهای لازم برای انشعابات بیش از دو برابر شده.
اگر دولت و مجلس به فکر مسکن به خانمان ها هستند لطف کنند این هزینه های دولتی را کاهش بدهند تا مسکن ارزشش کمتر شود. وقتی دولت و شهرداری ها منبع درآمدشان شده جیب مردم از محل ساخت و ساز مسکن معلوم است که سازنده هم به فکر جیب و سود خودش است.
افشاگری فساد اگر افشا کند یک میلیارد می گیرد چیزهای که من میدونم می توانم افشا کنم برای دریافت یک میلیارد نیاز مند هستم یعنی قبلا آماده اش کرده ام اگر دیر بجنبید اقتصاد بیشتر به خطر می افتد
وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا یک میلیارد پاداش می‌گیرد===> خوب همین وارد کنندگان خودرو که خود شما مسوولش هستین به 80 میلیون نفر یه میلیارد بدهکاری همین الان
همین وارد کنندگان ماشین چینی که قیمت رو با چند برابر سود به ما میفروشن خوب خودتون رو زدین به خواب
من از جناب خاندوزی می پرسم این یک میلیارد تومان که احتمالا بارها بدلیل فساد گسترده در کشور تکرار باید بشود را از چه محلی می خواهد پر داخت کند
آقای و زیر مگر کشور قانون ندارد هر هزینه ای باید بودجه آنرا مجلس تصویب کند
عجب شیر تو شیری شده
اگر واقعا دنبال نابودی فسادید یه جای پر پتانسیل برای فساد معرفی می کنم : بورس -سازمان بورس - ناظر بازار بورس -مدیران شرکت های بورسی - و.... شرکت های سرمایه گذاری سهام مدیران رو با قیمت های بالا می خرن بازار رو خراب می کنند و درقیمت های پایین به مدیران می فروشند . ناظربازار یه سهمی رو بعدازمدتها باز می کنه در روز بازگشایی بسته نگهش می داره و ساعت 12:29 معاملات رو ادامه می ده و ..... هردولتی هم که میاد اینگونه فسادها تغییری نمی کنه و ادامه داره . اینها نمونه بود فراوون فساد وجودداره اگراراده ای برای حلش هست بسم الله یه میلیارد رو هم نمی خوام ....
اقای وزیر اقتصاد سوت زنی لازم نیست ،درتمام پروژهها وطرح های عمرانی خصوصا وقتی مجری ان وزارت راه وشهرسازی است فساد مشهود است ،درپروژه تونل های ازادراه قزوین رشت بین رودبار منجیل بمسافت 11کیلومتر انواع تخلف وفساد جاری بود ،درازادسازی مسیر ،توسط مهندسین وکارشناسان توسعه راهها انواع واقسام بی عدالتی وفساد مشهود بود.مالکینی که حاضر بپرداخت درصدی از غرامت به کارشناسان ومسولین ذیربط بودند ،موفق به دریافت خسارت وحتی بیشتر از خسارت وارده می شدند ولی افرادی که تمکین به پرداخت رشوه نداشتند به بهانه های واهی از طرف مسولین ذیربط نتوانستند خسارت املاک خود را که درمسیر وحریم قرار دارند دریافت نمایند ،جای تعجب انجاست که تعدادی از کسانی که خسارت وغرامت املاک را دریافت نموده اند ،کماکان از املاک خود بهره برداری می کنند .
دهها میلیارد تومان با تبانی در خرید انواع ماشین آلات در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کل کشور به اسم کمک به شهرداریهای کم برخوردار در حال حیف و میل شدن است به بازرسی کل کشور با اسناد دقیق اعلام شده ولی نه تنها اقدامی نشده بلکه حراستی ها دنبال اعلام کننده میگردند
وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا یک میلیارد پاداش می‌گیرد!!! همین سایت تابناک کامنتهای مردم را بگذارد و یک قسمت ایجاد کند برای گزارشهای مردمی با اسناد مدارک در مورد فساد های دولتی
کیهان عزیز
اگر در مورد برنج مطلب منتشر نکنی کسی اعتراض نمی کنه
در مورد پاداش یک میلیاردی هم اجازه بدین اول جایزه سیسمونی ( 18 ماه زندان) هضم بشه و بعدا به بقیه هم می رسیم.
رسما آقایان دولتی و رسانه های ایشان ( چپ و راست هم نداره) مردم را فاقد درک و شعور فرض کرده اند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر