بازدید 176550
با تحولات منطقه و جهان

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران/ نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران/ درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان/ تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران، نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران، درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان، تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان و حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه، از مهم ترين خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ 07 September 2022

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران/ نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران/ درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان/ تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان

بین الملل تابناک: گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران، نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران، درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان، تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان و حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه، از مهم ترين خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران 

به دنبال اظهاراتی از مقام‌های ارشد نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه احتمال خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» ساخت روسیه یک رسانه آمریکایی نوشت، هرگونه دستیابی به جنگنده جدید در آینده نزدیک بدون شک پیشرفت قابل توجهی برای نیروهای مسلح ایران خواهد بود.

وبگاه آمریکایی «فوربز» روز سه شنبه نوشت، سردار سرتیپ «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تهران قصد دارد جنگنده‌های سوخو-۳۵ فلانکر-ای روسیه را خریداری کند. در صورت تحقق این مساله، بزرگترین خرید جنگنده از سوی ایران در بیش از سی سال گذشته خواهد بود.

واحدی گفت: «این موضوع در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم این جنگنده‌های نسل چهار و نیم را در آینده دریافت کنیم.»

فوربز نوشت، اینک روسیه بیش از هر زمان دیگری برای گسترش همکاری‌های نظامی و فنی آماده است؛ بنابراین، مسکو ممکن است ترتیبات سودمندتری را برای خرید و احتمالاً تولید مشترک پیشرفته‌ترین جنگنده نسل چهار و نیم خود خود به تهران ارائه کرده باشد.

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران/ نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران/ درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان/ تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان

این در حالی است که همچنین شایعه شده پس از اینکه تهران اولین جنگنده‌های سوخو-۳۵ ای خود را از روسیه خریداری کرد، ممکن است قصد داشته باشد بیش از سی جنگنده دیگر را در داخل تولید کند تا نیاز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران برای دست کم ۶۰ جنگنده جدید را برآورده کند.

بر اساس این گزارش، آخرین باری که ایران جنگنده‌های جدید وارد کرد، سال ۱۹۹۰ بود که ۱۸ فروند «میگ-۲۹ فالکروم» و شماری «سوخو-۲۴ فنسر» از اتحاد جماهیر شوروی خریداری کرد. بعدها اتفاقی جنگنده‌های میگ-۲۹ و «میراژ- اف ۱ داسو» عراق در خلال جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ به ایران پرواز کرده بودند، مصادره و در نیروی هوایی ارتش ایران ادغام شدند.

به نوشته فوربز، ایران به عنوان بخشی از افزایش همکاری دفاعی خود با روسیه، دنبال ارتقای جنگنده‌های میگ-۲۹ فالکروم قدیمی خود به «میگ-۲۹ اس ام تی» است که می‌تواند آنها را قادر سازد تا چند سال دیگر به عملیات خود ادامه دهند.

در پایان این مطلب آمده است، هرگونه دستیابی به جنگنده جدید در آینده نزدیک بدون شک پیشرفت قابل توجهی برای نیروهای مسلح ایران خواهد بود.

سوخو -۳۵، جنگنده چند منظوره ساخت روسیه با قابلیت مانور بالا و جنگنده برتری هوایی است. سوخو-۳۵در ناتو با نام فلانکر شناخته می‌شود. رادار این جنگنده توانایی شناسایی اهداف هوایی در فاصله ۴۰۰ کیلومتری را دارد و می‌تواند ۳۰ هدف هوایی را از فاصله ۳۰۰ کیلومتری رهگیری کرده و همزمان با ۸ فروند از آن‌ها درگیر شود. سوخو-۳۵ با انوع اهداف زمینی، دریایی و هوایی درگیر می‌شود.

پیشتر نیز یک وبگاه آمریکایی در زمینه توانمندی متخصصان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشته بود، توانایی ایران در حمله بالقوه هوایی به اهداف، بادقت بسیار بیشتر و با کمک تسلیحات بومی تهدیدی برای رقبا محسوب می‌شود.

وبگاه آمریکایی «۱۹ فورتی فایو» نوشت، نیروی هوایی ایران توانسته ناوگان هواپیماهای جنگنده را حفظ کرده و حتی ارتقا دهد. ایران مجموعه ای از هواپیماهای جنگی مانند «اف-۴» دارد که می‌تواند برای حمله به دشمنان از آنها استفاده کند. البته این جنگنده‌ها در قیاس با جت‌های جدید‌تر برابر دفاع هوایی آسیب پذیرتر خواهند بود.

در پایان این تحلیل آمده است، ناوگان فانتوم ایران در ترکیب با اسکادران‌های جنگنده «اف-۱۴» و «میگ-۲۹» که ستون فقرات نیروی هوایی ایران را شکل می‌دهد، نباید دست کم گرفته شود.

چندی قبل نیز اندیشکده «واشنگتن» به باز آماد هواپیماهای سوخو -۲۲ فیتر و استفاده آن توسط نیروی هوایی سپاه پاسداران اشاره کرد و نوشت، بین ۱۶ تا ۲۲ فروند از این هواپیما ایران چند سال بعد عملیاتی می‌شوند.

بنابراین، با وجودی که سوخو -۲۲ قدیمی است، این جنگنده نیز برای ایرانی که در کسب هواپیماهای جدید ناتوان است خود «نعمتی» است. این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «سید الشهدا» در شیراز مستقرند و قادرند در بوشهر، بندر عباس، جاسک و کنارک در مواقع لازم مستقر شود.

نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران 

کمیته چهارجانبه کشورهای عربی در خصوص ایران، ترکیه و رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه به ریاست وزیرامور خارجه عربستان در قاهره تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان؛ واس، در این نشست چهارجانبه با نام «پیگیری تحولات مربوط به بحران با ایران» در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه وزیران امور خارجه عرب در مقر دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب در قاهره و به ریاست فیصل بن فرحان وزیرخارجه عربستان برگزار شد.

این کمیته، به بررسی بحران روبط و مسیر روابط کشورهای عربی با ایران پرداخته است.

بر اساس گزارش واس، در نشست دیگری که به ریاست "ایمن الصفدی" وزیر امورخارجه اردن برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در شهر قدس برگزار شد، اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی که هدف آن تغییر هویت عربی- اسلامی- و مسیحی قدس اشغالی است، بررسی شد.
در این نشست همچنین وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران/ نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران/ درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان/ تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان

نشست دیگری نیز به ریاست سامح شکری وزیر امورخارجه مصر تشکیل و به موضوع دخالت های ترکیه پرداخته شد و در نشست مذکور همچنین گزارش‌هایی از چند کشور عضو کمیته مذکور در خصوص دخالت‌های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی و گزارش دوره‌ای دبیرخانه اتحادیه عرب درباره بند مربوط به دخالت‌های آنکارا، ارائه شد.

درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان 

طالبان پاکستان، روز سه شنبه ارتش این کشور را به نقض آتش بس متهم کرد. ارتش پاکستان می‌گوید پنج سرباز و حداقل چهار ستیزه جو در یک درگیری مسلحانه در شمال غرب این کشور کشته شدند.

تحریک طالبان پاکستان (TTP) در ماه ژوئن برای تسهیل گفت‌وگوهای صلح با میانجیگری افغانستان، آتش بس نامحدود اعلام کرد، اما از آن زمان تاکنون درگیری های منظمی وجود داشته است؛ به رغم اینکه هر دو طرف می گویند آتش بس همچنان ادامه دارد.

در آخرین درگیری روز دوشنبه، ارتش پاکستان اعلام کرد که پس از دریافت اطلاعات به یک مخفیگاه شبه نظامیان در منطقه بویا در استان وزیرستان شمالی حمله کرده است.

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران/ نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران/ درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان/ تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان

روابط عمومی ارتش در بیانیه ای اعلام کرد: تبادل آتش شدید بین نیروهای خودی و تروریست ها صورت گرفت.

این گزارش گفت که چهار ستیزه جو کشته شدند و پنج سرباز، از جمله یک افسر ارتش پاکستان در این درگیری کشته شدند.

یک مقام دولتی که طرف مذاکره با این گروه بود، آنها را به "قتل های هدفمند" و "افزایش تحرکات" در بخش هایی از کشور متهم کرده است.

از زمان بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در سال گذشته، اسلام آباد مرتب از حملات گروه تحریک طالبان پاکستان، به ویژه در امتداد مرزهای متخلخل خود، شکایت کرده است.

افغانستان اصرار دارد که اجازه نخواهد داد از خاکش توسط شبه نظامیان خارجی استفاده شود، اما گفته می شود صدها جنگجوی طالبان پاکستانی و همچنین بسیاری از رهبران این گروه در این کشور حضور دارند.

تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان 

رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داد، اگر یونان به تحریک در دریای اژه ادامه دهد، آنکارا پاسخ خواهد داد؛ صبر ترکیه رو به پایان است.

به گزارش آرتی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه. در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رهبران بوسنی و هرزگوین در جریان سفر خود به کشور بالکان گفت: یونان از جزایری در دریای اژه برای آزار هواپیماهای نظامی ترکیه استفاده می‌کند و آنکارا چنین رفتاری را برای همیشه تحمل نخواهد کرد. اردوغان گفت: «وقتش که برسد، ممکن است ترکیه «یک شب ناگهان بیاید» و تلافی کند.

وی افزود: «نشانه خوبی» نیست که رادارهای یونانی هواپیماهای ترکیه را قفل می‌کنند. او این رفتار آتن را «تهدیدکننده» توصیف می‌کند.

وی همچنین یونان را متهم کرد که از پایگاه‌های نظامی خود در جزایر دریای اژه برای تهدید آنکارا استفاده می کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اگر چنین تهدیدهای نامشروع علیه ما از آنجا ادامه یابد، صبر ما پایان خواهد یافت. وقتش که برسد، اقدامات لازم انجام خواهد شد. با این حال او در مورد اقدامات احتمالی ترکیه توضیح نداد.

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران/ نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران/ درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان/ تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان

سخنان وی در حالی بیان شد که وزارت خارجه ترکیه نامه ای به ۲۵ عضو اتحادیه اروپا و همچنین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد این اتحادیه و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ارسال کرد که در آن موضع ترکیه در مورد وضعیت متشنج در دریای اژه را تشریح کرد.

در این نامه که خطاب به اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ارسال شده، آتن به نقض وضعیت غیرنظامی جزیره شرقی دریای اژه و سایر «اقدامات غیرقانونی» متهم شده است. ترکیه همچنین یونان را متهم کرد که "خواسته‌های حداکثری" را مطرح می کند، به ویژه با ادعای ۱۰ مایل دریایی از حریم هوایی علیرغم اینکه آب های سرزمینی این کشور در دریای اژه تنها مساحت ۶ مایل دریایی از هر جزیره را پوشش می‌دهد.

آتن، در همین حال، آنچه «تهدیدهای ظالمانه روزانه» آنکارا خوانده، به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه این کشور همچنین متعهد شد که موضوع اظهارات ترکیه را با ناتو نیز در میان بگذارد.

ترکیه اواخر ماه اوت یونان را متهم کرد که سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ ساخت روسیه خود را بر روی دو جت ترکیه در یک پرواز معمولی بر فراز آب های بی طرف قفل کرده است. منابع نظامی یونان این حادثه را تکذیب کردند.

اردوغان همچنین اجتناب از «لفاظی تفرقه‌انگیز» را برای صلح و ثبات بوسنی و هرزگوین مهم خواند و در نشست ترکیه و بوسنی و هرزگوین گفت: «پرهیز از لفاظی‌های تفرقه افکنانه در روند منتهی به انتخابات (برنامه ریزی برای اکتبر) نه تنها برای صلح و امنیت بوسنی و هرزگوین، بلکه برای اقتصاد و صلح داخلی آن نیز مهم است.

او گفت: سیاست ترکیه در مورد بوسنی و هرزگوین همیشه "صادقانه، عینی، همگام و متحد کننده" بوده است.

رئیس جمهور از بازرگانان ترکیه خواست تا بیشتر در این کشور جنوب شرقی اروپا سرمایه گذاری کنند و گفت: بیایید اینجا سرمایه گذاری کنیم و بوسنی و هرزگوین را با هم بالا ببریم. حجم تجارت ما در ۸ ماهه امسال با ۱۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۲۷ میلیون دلار رسید. دو کشور می‌خواهند این مبلغ را به بالای یک میلیارد دلار برسانند. من می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که ما تقریباً در همه زمینه‌ها با بوسنی و هرزگوین هستیم و خواهیم بود.

اردوغان در یک کنفرانس خبری در سارایوو با سه عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین گفت: تصمیم گرفته شد که سفر بین بوسنی و هرزگوین و ترکیه را با کارت شناسایی (فعال) کنیم. ترکیه و بوسنی و هرزگوین در حال حاضر روی سفر‌های بدون گذرنامه کار می‌کنند و به زودی اجرایی خواهد شد.

 

حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه 

منابع خبری از حمله هوایی مجدد رژیم صهیونیستی به حلب در شمال سوریه خبر دادند.

سه شنبه شب صدای سه انفجار در شهر حلب واقع در شمال سوریه شنیده شده است.

منابع خبری سوریه گزارش دادند که این انفجارها ناشی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی بوده و در این حملات، فرودگاه بین المللی حلب هدف حمله قرار گرفته است.

گزارش فوربز از خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵ فلانکر» توسط ایران/ نشست چهار کشور عربی با موضوع ایران/ درگیری مرگبار ارتش پاکستان با گروه طالبان/ تهدید کم سابقه اردوغان برای حمله نظامی به یونان

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» نوشت که پدافند هوایی سوریه چند موشک شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی را قبل از اصابت به زمین، منهدم کرده است.
شبکه المیادین هم گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل، باند فرودگاه حلب هدف قرار گرفته است.

یک منبع نظامی ارتش سوریه در این باره گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب، خسارت مادی به باند فرودگاه وارد و آن را از خدمات رسانی خارج کرده است.
وی تأکید نمود که این حمله در ساعت ۲۰:۱۶ به وقت محلی صورت گرفت که در آن، تعدادی موشک از سمت دریای مدیترانه به سمت غرب لاذقیه شلیک شد و فرودگاه بین المللی هدف حلب قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی اواخر هفته گذشته نیز حلب و فرودگاه این شهر را بمباران کرده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۶۵
بحران انرژی اروپا برای زمستان تقریبا حل شده. المان که وابسته ترین کشور اروپا به گاز روسیه بود فقط ۱۵ درصد انرژی خود را در قبل از کرونا از گاز روسیه تامین میکرد. ولی در عرض این ششماه با جایگزینی نفت و ذغالسنگ و با نوجه به گرانی زیاد گاز و برق با صرفه جویی عظیم مردم و خانواده های المانی الان که سه ماه به فصل سرد المان باقی مانده توانسته ۹۰ درصد مخازن گاز خود برای فصل سرد را پر کند. از انطرف ماایات بنزین و گاز و برق را از ۱۸ درصد برای دو سال به ۶ درصد کاهش داده و به هر فرد بزرگسال و شاغل المانی کمک بلاعوض ۳۰۰ یورویی برای کاهش فشار افزایش قیمتهای انرژی کرده. روسیه که با اشتباه سهمگین پوتین برای ۵۰ سال اینده بازار نفت و گاز و سرمایه گذاری اروپا و ژاپن و کره را از دست داد و تبدیل به فقیر نرین ملت اروپا از نظر درامد سرانه خواهد شد ولی گشور ما چرا باز هم نتوانست از این موقعیت نیاز اروپا به انرژی در این ششماه استفاده کند؟ ما چه اشتباه سهمگینی کرده بودیم؟ احتمالا بزرگترین اشتباه ما نداشتن کارشناسان حرفه ای و بروز که مشاوره دقیق و صحیح در اختیار تصمیم سازان داخل کشور قرار دهند که خود ان ناشی از خالی کردن سیستم اموزش عالی از شایسته سالاری علمی در چند دهه گذشته هست
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
چه تحلیل ناپخته ای کردی جناب اروپا فقط آلمان نیست کشورهایی که راه آبی ندارن هم تو اروپا وجود داره وهمچنین مردم اروپا تقریبا با ثبات زندگی کردن این شک ها بسیار سخت خواهد بود برا اروپا فکر کردی مردم ایرانن که خودشونو با شرایط بسازن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
درود بر تابناک مردمی


قابل توجه دامداران و مرغداران سراسر کشور



به هیچ وجه از کنسانتره تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور جهت تغذیه دام و طیور تان استفاده نکنید.



متاسفانه مدیران این کارخانجات،سبوس گندم یارانه ایی که حق دامداران و
مرغدارنه،رو در بازار آزاد بفروش میرسانند،و بجاش از پوسته آسیاب شده برنج استفاده میکنند



آیا هنوز،مسئول دلسوزی در کشور هست؟





لطفا لطفا تا دیر نشده،بفریاد این قشر زحمتکش برسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
اولا به همین راحتی نیست که نیروگاه گازی با میلیاردها دلار سرمایه گذاری تبدیل به نیروگاه زغال سنگ کنن دوما الودگی و بیمار که زغال سنگ دار را هیچ فکری براش نکردید شماها اسیر خبر ها دروغاز غربید صبر کن زمستان بیاد اگر چهر و ژولید بورل در اخرین سخنرانی مدید که هیچ وقت شما غرب پرستا نمی بیند متوجه میشدید که اوضا چقدر خراب سوما اروپا فقط المان نیست کلی کشور هست از گرانیگاز رنج میبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
این درصدها رو از کجا آوریدی؟
آلمان به تنهایی بیش از نیمی از گاز خودش رو از روسیه میگرفته و هنوز هم داره میگره. بیخود نیست قیمت برق تو آلمان 16 برابر پارسال شده.
بیشتر کشورهای غرب اروپا تا صد درصد گاز خودشون رو هنوز از روسیه دارن میگیرن.

ذخایر گازی هم عمرا بیشتر از سی درصد پر باشه تو اروپا چون در شش ماه اخیر صادرات گاز به شدت کاهش یافته. چطوری میتونستند ذخیره کنند وقتی نه تنها مازادی برای ذخیره وجود نداشته بلکه کمبود هم داشتند.

بیخودی نبود که کارخونه‌های خودرو و قطعات خودرو سازی تو آلمان بسته شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
برخی دوست دارند اروپا امسال منجمد شود ولی عرض کنم این خبر ها نیست این ما هستیم که دومین مخازن گاز جهان را داریم ولی هرسال از ترکمنستان گاز وارد می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
روح حرکت المانی ها استقلال است که ما مردم ایران هم با برنامه منظم باید کشور به استقلال برسانیم چقدر چالب است حاضرند در زمستان بلرزند ولی تحریم ایران را برندارند تا ایران را از حقوق مسلم خود ممانعت کنند ما باید از المان یادبگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
نه قربونت برم موضوع این نیست که کسی این ها رو نمی فهمه موضوع اینه که اصلا موضوعات اقتصادی و معیشت مردم در اولویت نیست. مهم نیست که نمی تونیم نفت بفروشیم مهم نیست که در آمد نداریم فقر مردم اصلا اهمیت نداره . مسائلی دیگه ای مهمه که بگذریم ...خدایا شکرت
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
این درصدها را از کجا اوردیم؟!. قطعا از منابع رسانه ای وابسته! دوست عزیز. کاش کمی و ففط کمی زحمت مطالعه به خودمان بدهیم. فقط کافی است عبارت world energy review 2022 را جستجو کنید تا به دقیق ترین منابع امار تولید و مصرف انرژی و بروز ترین انها و میزان نیاز و درصد نیاز گاز هر کشور در دنیا از سبد انرژی ان برسیم. حتی ایران که دومین منبع گاز دنیا را دارد و همه جا را گاز کشیده وابستگی انرژی ان به گاز به ۵۰ درصد نمیرسد. المان که بزرگترین مصرف کننده گتز اروپاست فقط حداکثر ۹۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال تا قبل از پاندمیک مصرف میکرده. فقط نیمی از مصرف برق المان از انرژی باد و خورشید هست . یا ۵ سال پیش امریکا فقط ۳ میلیارد متر مکعب گاز مایع صادر میگرد ولی الان ۱۲۰ میلیارد متر مکعب گاز مایع یعنی مقام اول صادرات دنیا را داره که بیشتر هم یه اروپاست. خلاصه هیچ کشور توسعه یافته ای هرگز به انرژی خاصی وابستگی مطلق ندارد. در مورد ذغالسنگ و الودگی ان هم مصرف ذغالسنگ المان حتی به ۱۰۰ میلیون تن نمیزسد ولی چین سالی دو تریلیون تن مصرف ذغالسنگ دارد. ایا مردم چین همه مسموم شدند؟ در مورد نیروگاه گازی برخی دوستان هنوز نمی دانند که حتی مصرف نیروگاههای ایران که گاز هست به این معنا نیست که بدون گاز نمی توانند کار کنند. نیروگاه بخاری است و همین هست که سالهاست وزارت نفت مصرف زمستان نیروگاهها را بجای گاز سوخت مایع مانند نفت سیاه میدهد که بدلیل قدیمی بودن پالایشگاهای ایران چند ده مرتبه بیشتر از استاندارد جهانی گوگرد دارد و نتیجه ان الودگی وحشتناک هوای شهرهای ایران در زمستان هست. خلاصه دنیا با حساب و کتاب و علم اراده میشکد نه با توهم و ارزو از نوع پوتینی
البته امرای ارتش با پیشوند تیمسار یا امیر خوانده میشوند و نه سردار
احتمال خرید سوخو ۳۵
یعنی اینکه به هیچ وجهی برجام امًا نخواهد شد
و بعد از حل مشکل روسیه هیچ جنگنده اب هم به ایران فروخته نخواهد سد
دقیقا مثل قضیه s۴۰۰که به ایران نفروختند
بالاخره اردوغان قبر ترکیه را کنده و همیشه محکوم به نابودی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
واقعا" نژاد پرستی تان به ثریا رسیده ترکیه قوی است و..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
کشور موهومی کُردستان بزرگ، هرگز تشکیل نخواهد شد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
واقعیت اینه که ترکیه کشور اصیلی نیست و هیچ ریشه هویتی و تاریحی و باستانی در این منطقه ندارد اگر ۱۷ استان کردنشین ترکیه بخواهند از این کشور جحدا شوند چیزی از ترکیه باقی نمی ماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
ناشناس آتاتورک مرد اجویت مرد کرد زنده است با درصد بیشتر و رای کردها تکلیف انتخابات ترکیه را یکسره می‌کند نه ملی گراهای ترک همین کافی نیست ترکیه کشور برادری کرد و ترک است اشتباه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
من هم معتقدم قبر ترکیه کنده شد، تجزیه ترکیه بدست روسیه اتفاق میفته انشالله
همین دیروز بود سوریه به هشدار توخالی به اسرائیل داد و همانطور که گفتم سوریه فقط می‌تونه شدت محکومیت اسرائیل را بیشتر کنه و لاغری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
سوریه و روسیه با ممنوع کردن حملاتی از سوی ایران به خاک اسراییل و امریکا در سوریه چراغ سبز به اسراییل برای انهدام اماکن نظامی ایران را داده اند.
سوخو عالی شیکم خالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
سخو كه عاليه اما اگه شكم خاليه پس چرا اينترنتت عاليه؟ اول شكم بعد نت خخخخخ
کیفیت و تاثیر گذاری این سلاح های روسی رو در جنگ می‌بینیم. تازه کارب اش در این جنگ همون سازندشه، ببین اگه بیفته دست طرف دیگه چه قدر بی خود میشه.
همه دنیا جنگنده خریدن مشکلتون چیه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
شما یک همسایه شرور داشته باشی ببینی قمه خریده نگران نمی شی؟؟؟!!!
امکان داره روسیه جنگنده سوخو35 به ایران بفروشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
جنگنده سوخو 35 ده ها آبشن دارد که مطمئناً روسیه با کمترین آبشن به ایران و جهان سوم میفروشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
نمی فروشد پولش را می گیرد و فوقش یک جنگنده از رده خارج شده به ایران می دهد آن هم با شکایت به مجامع بین‌المللی آزموده را آزمودن خطاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
اصلاحیه امکان نداره روسیه جنگنده سوخو35 به ایران بفروشه
داداش نظم نوین جهانی در حال عوض شدن هستش دیگه جهان تک قطبی عوض میشه .روسیه چرا باید فقیرترین کشور اروپا بشه چرا برعکس میگی اونی که فقیرتر میشه خود اروپاست .یواش یواش اعتراضات میگه که کدوم طرف فقیرتر میشه
داداش امیر واحدی نه سردار واحدی
اگر این سلاح های روسی بدرد بخور بود در اکراین خودش را نشان می داد فعلا سیستم روسها ناکار امد و فلج هستند
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
فعلا روسیه با همین سلاح های ناکارآمد و فلج جلوی تمام دنیای غرب و ناتو ایستاده و متحدان اوکراین را مجبور به ارسال پی در پی سلاح و تجهیزات برای جایگزین کردن تجهیزات انهدامی کرده است .
ای کاش یه نیم نگاهی به تقابل جنگنده های امریکایی وروسی در جنگ ایران وعراق میکردیم که در ان جنگ اف ۱۴های امریکایی ۱۶۰ فروند جنگنده های به روز روسی را شکار کردند درحالی که امار تلفات خودشان ۱۶ عدد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
به 2 دلیل به این آمار پرداخته نمیشه اولا چون ارتش بود ودوما چون هواپیماهای ما آمریکائی بودند.
بحث فروش جنگ افزار پیشرفته روسی به ایران مثل داستان ایران رود یک بازی تبلیغاتی است برای امتیازگیری از غرب بخصوص امریکا. هیچوقت به ایرام جنگ افزار پیشرفته فروخته نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
اگر سوخو ۳۵ پیشرفته بود برای روسیه در حمله به اوکراین کارآیی داشت هواپیماهای روسی فقط مدل عوض می کنند اما هیچ کارآیی ندارند
یاشاسین اردوغان مرد صداقت و عمل
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
خود مردم ترکیه در فضای مجازی این کشور دارن به اردوغان فحش می دن امثال تو که در فضا هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
انتظار بیشتر ازش نیست می دونی چرا؟
سلام بزودی متوجه خواهیدشد وقتی یمن ارمکو ودوبی رازد نفت رفت بالای ۱۵۰ دلار قیافیه بایدن وبورل دیدن دارد
امکان اینکه مشکل کشورمون دیگه حل بشه شکی توش نیست .ولی سوخوبخرن میگن برای عیدبنزین میشه ده تومان .
تضمین امنیت کشور مهمی ترین گامی است که هر کشور بر می دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
به همین خیال باش
سوخو 35 بدلیل نداشتن تکنولوژی آلیاژ مدرن موتور ، موتورهای آنها بعد از ده ها ساعت پرواز باید تعویض شود و مثل هواپیماهای غربی قابلیت اورهال شدن را ندارند گرچه خرید اولیه آن از جت های غربی کمتر است ولی بخاطر تعمیرات وسیع و تعویض های اجباری قیمت یک سوخو 35 بیش از یک اف 35 است که از آخرین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است .
سردار سرتیپ «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

اردغان دیده جهان بی صاحب است هوس کرده چندتا از جزایر استراتژیک یونان را به مالکیت خود درآورد و از امکانات گاز دریای مدیترانه برای کشور خود استفاده کند و در این شرایط دنیا بهترین موقعیت است که ما هم به نظام حقوقی دریای خزر متعهد نشویم و همان سهم 50 درصدی قبل از فروپاشی شوروی را همچنان برای ایران حفظ کنیم و واقعاً هم این حق مسلم ماست .
تجاوز روسیه به اوکراین نشان داد تسلیحات روسی هیچ ارزشی ندارند خرید سوخو ۳۵ نیز فقط پول دور ریختن است با تجاوز روسیه به اوکراین و اثبات اینکه جنگ افزارهای روسی کارآیی ندارند چندین کشور از جمله هند سفارش های جنگ افزاری خود از روسیه را لغو کردند.
سلاحهای روسیه به درد عمش میخورن،این هم سلاحهای قلابی نتیجش این شده که از عهده اوکراین بر نمیاد،نمیدونم این همه عربده کشی برای چیست،,!!؟ابرقدرت!,!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
سلاح های آمریکایی هم در ویتنام ، کره دیدیم
احتمال خرید سوخو ۳۵
یعنی اینکه به هیچ وجهی برجام امضا نخواهد شد
و بعد از حل مشکل روسیه ؛ هیچ جنگنده ای هم به ایران فروخته نخواهد شد
دقیقا مثل قضیه s۴۰۰که روسیه حاضر نشد به ایران بفروشد
روسیه در عدم توان پشتیبانی معروف است. همین میگ های 29 که ایران خرید رسما زمین گیر شده اند
حالا که سوئد و فنلاند به ناتو پیوستن هیچ اهمیتی بر حفظ ترکیه در ناتو نیست سوئد یک کشور پیشرفته در تولید جنگ افزار است و فنلاند نیروی انسانی زیادی در ارتش دارد. ترکیه از ناتو اخراج شود باد اردوغان خالی می شود و جرات ندارد نگاه چپ به یونان و قبرس داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
تو چرا میسوزی
ایران از چند سال پیش سفارش خرید داده وتعدادی رو هم در اختیار داره و درمورد نفت وگاز در اروپا همین بالا رفتن قیمت‌ها بیانگر همه چیز هست و برای رشد اقتصادی مثلا 5درصدی به انرژی بیشتری احتیاج هست
ما نباید در کار بزرگترها دخالت کنیم
روسيه در حال خريد اسلحه از كره شمالي و پهباد از ايران شده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
عجب ابرقدرتی
سهام عدالت کی واریز میشه؟؟؟
اینکه اروپا زمستان سردی خواهد داشت یا گرم و بخاطر سوخت زمین گیر خواهد شد به ما مربوط نیست و دلیل نمی شود که آنرا ابزاری برای کم کاری مسئولان قرار داد از قدیم گفته اند که برای کسی بمیر که برای تو تب کند

تجربه نشان داده است که هر مشکلی در داخل باعث تورم در ایران و هر مشکل خارجی هم باعث تورم در ایران شده است و تا حالا هیچ خبر خوش در داخل و خارج باعث کاهش قیمت ها نشده است که اگر منصفانه برخورد کنیم فقط یکبار در زمان جنگ اتفاق افتاد که بعد از اندکی زمان چند برابر آن رشد قیمت و تورم داشتیم

امروز باید وضعیت برق و سوخت و گاز را در داخل کشور خودمان بررسی کنیم که با این ذخایر نفت و گاز در تنگنا بسر می بریم و باید شاهد خاموشی خانه ها و صنایع مهم باشیم و فردا هم نوبت گاز و بنزین خواهد رسید

امروز باید به بی ارزش شدن پول ملی فکر کرد که بواسطه بی سوادی به چنین روزی افتاده و دست و بال تولید کننده و صنعت کار و خدمات دهنده را بسته است

امروز باید به فکر بانک هایی باشیم که به جای آنکه حامی تولید باشد کمرشکن تولید شده و سودهای بالاتر از تولید می دهند و تولید نقدینگی و تورم می کنند

امروز باید به سرمایه داخلی فکر کرد که به جای سرمایه گذاری در تولید وصنعت از طریق بورس به سمت دلالی و احتکار خودرو و مسکن رفته و مایحتاج مردم را به چالش کشده است و سرمایه گذاری خارجی که هم هیچ همینکه جلوی فرار سرمایه به خارج گرفته شود هنر است

لعنت بر دولتی که از جیب مردم بدزدد و آنرا در جایی خرج کند که مورد رضایت مردم نیست و با آن سیستم های باند بازی و رانت خواری را گسترش و سرپا نگه دارد
ترکیه باطرفداری آزمودنی داره میگه من خلع سلاح شدم وبه این معنی هستش کاسه گدایی هیچکی پر نمیکنه مگر برم نوکر بوسنی بشم
ای پروفسور امریکا ابر بدبخت از طالبان و حشد الشعبی که با مو تور سیکلت و آر پی جی با سلاحهای مدرن آنها میجنگیدن شکست خورد و فرار کرد اونوقت اوکراین با پیشرفته ترین سلا حهای غربی در حال فراره حرفی نمیزنی
طرح حمله ترکیه به یونان از خیلی وقت کشیده شده فقط به دنبال باهانه است؟یونان از منطقه مرزی بلغارستان و در پایین در کنار خشگی بسیار ضعیف است و در یک حمله سریع در یک شب یونان خاک زیادی را از دست خواهد داد و همچنین جزایر یونان به غیر از رودوس که نزدیک ترکیه است از لحاظ نظامی بسیار ضعیف است ولی ایا ترکیه با گرفتن این قسمت می تواند ان را نگه دارد این فکر را نمی کنم چون اولین کشور که نیرو کمکی بفرستد فرانسه خواهد بود البته ترکیه از لحاظ نظامی بسیار پیشرف داشته است.این قسمت بلاخره درگیری را خواهند داشت
جنگنده های روسیه درست مثل خودوهای سایپا میمونه فقط ظاهرشونو یکم تغییر میدن و اسم جدید روش میزارن و در عمل به هیچ دردی نمیخورن
زنده باد ایران زنده باد پوتین . رجب آرد دوغ آن میگرده دنبال کشورهای ضعیف و بی دفاع به اونا حمله می‌کنه ترکیه عین کشورهای عربی میمونه
جالبه ! در مورد خبر دوم که" تشکیل جلسه سران عرب در مورد ایران " بود هیچ نظری داده نشده است ! و این نشان میدهد که چقدر برای مردم ایران این دست از خبرها بی اهمیت هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار